Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main objective of the project proposal is to facilitate access to employment and to provide support to social inclusion of vulnerable groups through the creation of social enterprise in the field of restaurant management from the candidate organization "PROGRESS 333" LTD. The project duration is 15 months, the main project activities include:Activity of organization and management of the project;Activity of information and publicity;Creating a social enterprise /Dining facility/ and providing employment for a period of 12 months, generating support for recovery work habits, skills for self-sufficiency and social inclusion of 31 persons from vulnerable target groups;Purchase of equipment /materials/ related to the creation of  new work places for the newly employed in social enterprise representatives of vulnerable groups;Establishing and developing a "Center for support and motivation" to the social enterprise supporting the social inclusion of target groups in order to create conditions and opportunities in the highest degree for participation of the supported people in social life;Conduction of professional training of second qualification degree with duration 600 training hours of Profession “Cooker” code:811070  for 11 persons and Profession "Waiter-Bartender", code:811080 for 14 perons representatives of the target group;Performing research and analysis of the demand and opportunities for realization of the provided services. The objectives and activities in the project proposal aimed at achieving the following results:A new successful model of social enterprise in the city of Blagoevgrad,professional integration and sustainable jobs for people from vulnerable groups;Created "Centre for support and motivation" aimed promoting social inclusion of target groups for transition to real labor market and facilitate their access to employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на 31 лица, представители на включените целеви групи за работата в новосъздаденото социално предприятие.: Дейността има за цел създаване на условия за наемане на 31 безработни лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица в новосъздаденото социално предприятие /заведение за хранене/ и осигуряване на най-подходящите кандидати за новоразкритите работни места в предприятието. Тази дейност ще създаде необходимите предпоставки за осъществяване на следващата дейност по проекта, свързана с реално наемане на работа на представителите на целевата група и ефективното функциониране на новосъздаденото социално предприятие. С оглед спецификата на целевата група по проекта се предвижда набирането на кандидати за работа да се осъществи по няколко начина, а именно: 1) със съдействието на Дирекция „Бюро по труда“, гр. Благоевград 2) обява за свободните работни позиции, която ще бъде публикувана в електронен сайт за търсене и намиране на работа. Изборът на разнообразни канали за оповестяване на информация относно свободните работни места в предвиденото по проекта социално предприятие има за цел достигане на максимален брой потенциални представители на заложените в проекта целеви групи с желание за включване в проектните дейности. Средствата за анонсиране на свободните работни места са избрани и въз основа на проучване за предпочитаните и използвани начини за търсене на работа според данни на НСИ от наблюдение на работна сила през второто тримесечие на 2016 г. Сред тях най-популярни са изучаване на обяви за работа във вестници, списания и други; контакт с държавни бюра по труда; даване или отговаряне на обяви за работа. В допълнение, „Прогрес 333” ООД има установени добри партньорски отношения с Дирекция „Бюро по труда“, гр. Благоевград и ще съдейства с насочване и подбор на кандидати за работа в новосъздаденото социално предприятие. Обичайно подборът на наемане на лица във фирмата се извършва посредством публикуване на обяви за работа в електронни платформи за посреднически услуги. Натрупаният опит в тази област ще се използва за успешното изпълнение на тази дейност от проекта. С цел да се осигурят оптимални условия за успешно извършване на подбора и максимално съответствие на профила на кандидатите към предвидените позиции, целевата група по проекта включва участници със еднакъв статут на пазара на труда /безработни лица. Оценката на кандидатите ще се осъществи от екипа за организация и управление на проекта в два етапа: подбор по документи и индивидуално интервю с одобрените след първата фаза кандидати. След проведена оценка на кандидати ще бъдат избрани общо 31 безработни лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които да бъдат наети на работа в новосъздаденото социално предприятие. 0.00 0.00
Създаване и функциониране на социално предприятие /Заведение за хранене/и осигуряване на заетост за период от 12 месеца, генериращо подкрепа за възстановяване на трудови навици, умения за самостоятелност и социално включване за 31 лица от уязвимите целеви групи: Дейността ще стартира от втори месец от старта на проекта и ще продължи за период от дванадесет месеца. Дейността включва и разработване на документация, удостоверяваща създаването и функционирането на новото социално предприятие като отделна обособена структура в "Прогрес 333" ООД която ще бъде определена за социално предприятие по смисъла на посоченото в Условията за кандидатстване определение. Тази структура ще разполага със самостоятелна аналитична счетоводна сметка и отделно счетоводство. Ще бъдат разработени документи и правила, удостоверяващи легитимността на новосъздаденото социално предприятие, както и гарантиране на социалната възвращаемост на реализираната и услуги от социалното предприятие. Структурата ще бъде управлявана по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, по специално чрез включването на работници, клиенти и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност, което ще бъде описано в учредителните документи на предприятието. За цялостното изпълнение отговорност ще поеме ръководния екип на „Прогрес 333” ООД, съвместно с екипа за организация и управление по проекта. Кандидатът ще осигури разкриването на устойчиви работни места за период от 12 месеца за 31 лица от допустимата целева група- лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство, , като лицата ще бъдат наети на трудово правоотношение на пълно работно време на следните длъжности: „Сервитьор" Код НКПД: 51312004– 7 лица, "Барман" Код НКПД: 51322001– 7 лица,"Готвач" Код НКПД: 51202001– 11 лица,"Управител" Код НКПД:11207023– 1 лице,"Счетоводител" Код по НКПД:24116004-1лице.Към предприятието ще бъдат наети на трудови правоотношения, на пълно работно време консултанти,включени в заетост по настоящата процедура, които попадат в посочените дефиниции за неактивни и безработни лица от включените в проекта целеви групи,а именно:"Маркетинг мениджър", Код по НКПД:12216004- 1лице,"Социален работник",Код по НКПД: 26356003 -1 лице, "Психолог" Код по НКПД: 26346001- 1 лице и "Организатор по труда",Код по НКПД:33593011-1 лице. Новоназначените лица не само, че ще подобрят своите професионални знания и умения в реална работна атмосфера, но в продължение на една година ще постави основите за развитие на устойчива и ефективна дългосрочна дейност на новооткритото социално предприятие, което ще функционира като заведение за хранене. По този начин ще се осигури успешното функциониране и на Центъра за подкрепа и мотивация, който ще предлага услуги и подкрепа и на нови потенциални бенефициенти от уязвимите групи на пазара на труда и след приключване на проекта.Благодарение на генерирането на приходи от функционирането на социалното предприятия ще се осигури функционирането на на Центъра за подкрепа и мотивация и след приключването на проекта за по широк кръг социално уязвими групи.Реализираната печалба ще бъде реинвестирана за постигане на основните цели на социалното предприятие и постигането на измеримо положително, социално въздействие върху наетите лица.Специфично предназначение на генерираните приходи от дейността на предприятието – част от приходите които генерира социалното предприятие ще бъдат реинвестирани в него и средствата ще бъдат използвани по начин, подпомагащ жизненото равнище на заетите в социалното предприятие лица.Реализираните услуги и продукти, произведени и предлагани от социалното предприятие ще генерират социална възвращаемост и ще бъдат насочени към лица в уязвими социални групи - ежедневно в рамките на всяка работна седмица и месец минимум за пет социално социално слаби семейства ще се предлага безплатна вечеря. 0.00 220 209.35
Закупуване на обзавеждане- и материали свързани с дейността на новосъздаденото социално предприятие, както и на новосъздадените 31 нови работни места за новонаетите в социалното предприятие в сферата на ресторантьорството представители на уязвими групи: Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнители на дейността – доставка на обзавеждане -материали необходими за създаването на новите работни места за новонаетите в социалното предприятие лица по реда на ПМС 160/01.07.2016г. и указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”. С цел да бъдат разкрити 31 нови работни позиции за новонаетите в социалното предприятие представители на уязвими групи на работодателя-кандидат ще му е необходимо да закупи следните материали, пряко свързани с дейността на социалното предприятие : Тави за готвене, професионални /различни размери/, материал неръждаем-22 бр.; Тенджери за готвене, професионални, материал неръждаем - 22 бр. Тигани професионални, незалепващо покритие - 22 бр. Бъркалки дървени, неметални, различни видове - 22 бр. Черпаци, метални, неръждаеми - 22 бр. Ножове различни видове, неръждаема стомана - 33 бр. Решетъчни лъжици, метални - 11 бр. Чиния, подложна, десертна, основна, елипсовидна и плато - 600 бр. Вилици, метални, неръждаеми - 600 бр. Лъжици, метални, неръждаеми - 600 бр. Ножове, ножове за клиенти, метални, неръждаеми - 600 бр. Сачове за сервиране, размери минимум 21 см. диаметъра, със стойка - 40 бр. Чаши за безалкохолни напитки, вместимост минимум 200 мл. - 400 бр. Чаши за алкохолни напитки, вместимост минимум 50 мл. за сервиране на алкохолни наптки - 300 бр. Чаши за топли напитки, предназначение кафе, чай, капучино, материал порцелан - 200 бр. Покривки, текстил - 100 бр. Табли за сервиране, метални или пвц - 28 бр. Обслужващото помещение /Заведение за хранене/ наето от предприятието-кандидат е отлично приспособено и обезпечава планираните работни места, като за новоразкритите 31 бр. нови места е необходимо да се закупи ново оборудване, съответстващо на работните позиции. Длъжностите заложени в проектното предложение налагат необходимостта от обезпечаване на новоразкритите работни места с материали, каквито предстои да бъдат закупени по настоящия проект. Новозакупените материали са пряко свързани в зависимост от дейността и необходими за функционирането на социалното предприятие в сферата на ресторантьорството. Закупените материали ще бъдат предназначени за създаването на социално предприятие в сферата на ресторантьорството и разкриването на новите тридесет и едно работни места за представителите на уязвимите групи, съобразено с изискванията и потребностите на работните места, като това ще създаде допълнителна предпоставка за разкриването на новите работни места и за подсигуряване на трайна и устойчива заетост и след приключване на проектните дейности. Тъй като планираните за закупуване материали са предназначени за разкриването на новите работни места за лицата от целевата група, то същите ще подобрят значително условията на работа и ще създадът предпоставка за устойчива заетост и дълготрайно функциониране на новосъздаденото социално предприятие. 0.00 0.00
Провеждане на професионално обучение по втора квалификационна степен, 660 учебни часа по професия „Готвач" код: 811070 за 11 лица, и по професия „Сервитьор-барман" код: 811080 на 14 от включените в заетост общо 31 лица, представители на целевата група: Дейността включва провеждане на професионално обучение на наетите 25 лица, представители на целевата група по професия „Сервитьор-барман" - 14 лица и професия „Готвач" -11 лица. Професионалното обучение ще се проведе съгласно изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Курсовете са насочени към придобиване на теоретически и практически знания за качествено и квалифицирано практикуване на горепосочените професии. Неговото провеждане ще повиши професионалната квалификация на новонаетите лица на длъжностите "Барман-Сервитьор" и "Готвач". Обучението ще се проведе в съответствие с установените нужди на работодателя и е с конкретна насоченост към упражняваните сфери на дейност и професии, както и към длъжностите, които се предвижда да заемат лицата. Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността – лицензирана обучителна организация, необходима за провеждане на обучителните занятия съгласно изискванията на ПМС160/2016г. Преди старта на обучението съвместно с изпълнителя за провеждане на професионалното обучение втора квалификационна степен, с продължителност от 660 учебни часа по Професия „Сервитьор-барман" код: 811080, Специалност „Обслужване на заведения в обществено хранене”, Код: 8110801 за 14 представители на целевата група и по Професия „Готвач" код: 811070, Специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки”, Код: 8110701 за 11 лица представители на целевата група, ще бъде изготвен и предоставен график за учебните занятия, с предвиден период от 110 дни по 6 учебни часа дневно. Програмите от обучението ще включват 220 часа теоретични занятия и 440 часа практически занятия. Входящото образователно равнище, необходимия брой нива и продължителност на курсовете с цел получаване на Свидетелство за професионална квалификация след приключване на обучителните курсове ще бъдат проведени в пълно съответствие с изискванията на ЗПОО. Обучението за придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се реализира от лицензиран Център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на предприятието-кандидат. След края на обучението всички обучени лица /25 души/ ще бъдат подложени на изпити за проверка на придобитите теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва четири часов теоретичен писмен изпит и четири часов практически изпит. Предвижда се успешно да завършат курса 100% /25 лица/ от първоначално започналите обучението. Всички лица успешно издържали финалният изпит ще получат документ – Свидетелство за професионална квалификация. В резултат от обучението лицата ще придобият квалификация по втора квалификационна степен по Професия „Сервитьор-барман" код: 811080, Специалност „Обслужване на заведения в обществено хранене”, Код: 8110801 и Професия „Готвач" код: 811070, Специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки”, Код: 8110701, която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация. 0.00 0.00
Създаване на „Център за подкрепа и мотивация” към новосъздаденото социално предприятие: Тази дейност е насочена към създаване и развитие на Център за подкрепа и мотивация с цел психологическо подпомагане и мотивиране, социално консултиране и подкрепа, интеграция, подпомагане на социалното включване и мотивиране на лица от уязвимите групи.Този Център ще бъде създаден към функциониращото социално предприятие, като неразделна част от цялостния процес на интегриране, включване, подпомагане и подкрепа за лица от уязвими социални групи.За целта ще бъдат ангажирани на трудови правоотношения социален работник и психолог, които ще отговарят за провеждане на мотивационни обучения, индивидуално почасово или групово почасово консултиране,разработване на правила и процедури за дейността на Центъра,квалифицирана експертна помощ и подкрепа за потребителите на услугите. Наетите в Центъра експерти /психолог и социален работник/ ще попадат в планираните за включване целеви групи - лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, което е предпоставка за изключително разбиране и оказване на подкрепа на новонаетите лица.Предоставяните услуги в Центъра могат да бъдат еднократни,периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на лицата. За всяко лице,ползващо услугите на Център за подкрепа и мотивация ще бъде изготвено индивидуално досие с негово участие,в което ще се вписват реализираните дейности и мерки,ще се проследява неговото развитие,с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на социално включване и реализация.Психологическото и социално подпомагане включват: - Психологическо подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група; - Придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия; - Поощряване участието на наетите в новосъздаденото социално предприятие представители на целевата група в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай; - Развитие на умения за общуване и работа в група; - Развитие на различни навици и умения за живот; - Придружаване и подкрепа в процеса по време на работа; - Организиране на свободното време, отдих и развлечения; - Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици,съдействие за намиране на подходяща работа; - Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагате на новонаетите лица да поддържат личната си автономност,да осъзнаят индивидуалните си способности и ресурси, както и да намират собственото си жизнено пространство); - Разработване на индивидуални трудови,терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и прилагането им; - Включване на лица от целевите групи в обучения за предоставяне на специфични услуги. В Центъра ще се проведат 3 мотивационни обучения за лицата от целевите групи за придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност,с цел подкрепа за плавен преход към реалния пазар на труда.Те са насочени към повишаване мотивацията на лицата от уязвими групи към трудова реализация и включват модули за придобиване на умения за активно поведение на трудовия пазар,изграждане на ключови умения като комуникативност и работа в екип,което ще мотивира желанието и възможността за социално включване, ще улесни достъпа им до заетост и предотврати риска от повторно социално изключване.Така лицата от целевите групи ще осъзнаят правото си на независим,активен живот и социална интеграция.Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот.Мотивирането ще е свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване /повишаване на професионална квалификация и/или заетост и лицата от целевата група ще придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията на вече заето работно място. 0.00 0.00
Извършване на анализ и проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на произвежданата продукция: Основната цел на дейността е изготвяне на задълбочен икономически анализ-проучване за пазарна реализация на предлаганите услуги от новосъздаденото социално предприятие /Заведение за хранене/ в област Благоевград, анализ на състоянието на съществуващия пазар и перспективи за развитие на подобен тип предприятия, както и възможните начини за насърчаване на продажбата на техните услуги. За цялостното изпълнение отговорност ще поеме ръководния екип на "Прогрес 333" ООД,съвместно с назначеният на трудови правоотношения в социалното предприятие Експерт-маркетинг, който следва да планира, организира и изготви подробен анализ-проучване. За постигане целите на дейността ще бъде организирано проучване, което ще включва анализ на съществуващи добри практики в областта на социалното предприемачество, предлаганите конкретни продукти от новосъздаденото социално предприятие; анализ на потребностите от предоставяните от социалното предприятие продукти и услуги, съществуващото пазарно търсене и интерес към тяхното предоставяне; предпоставки и ресурси за предоставяне на такъв вид услуги; тенденции в развитието на такъв тип услуги в областта; ще се очертаят основните насоки и препоръки за развитие на социалното предприемачество. Ще бъдат анкетирани доставчици на социални услуги, представители на заинтересованите страни и на местното население. Проучването ще включва анализ на документи, проучване на проведени изследвания, статистически данни и др. За сметка на предприятието-кандидат "Прогрес 333" ООД ще бъде изработено и отпечатано издание "Съвети към успешния предприемач в сферата на социалната икономика" за представяне на обобщените резултатите от проучването, както и препоръки и последващи стъпки, които следва да бъдат предприети от предприемачите в сферата на социалната икономика. В изданието на достъпен език ще се представят основните изводи и препоръки от изготвения анализ, както и идентифицирани добри практики в сферата на социалното предприемачество. Наръчникът ще съдържа ценна информация за организациите, които са стартирали предлагането на нови социални услуги в местните общности или са създали нови социални предприятия. Наръчникът ще бъде издаден в тираж 150 броя, който ще бъде разпространен сред всички заинтересовани страни на местно ниво. Реализацията на тази дейност ще даде насока за развитието на социалното предприятие, като същевременно ще даде възможност за дългосрочно планиране на икономическата му дейност като фактор за устойчивостта на проекта като цяло. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).