Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project meets the need of solving specific problems of the students from the ethnic minority groups in the territory of the Municipality of Isperih. These problems are an obstacle for student’s education, upbringing and equal society integration.  The problems are clearly identified at local level and they are included in the adopted Municipal action strategy for Roma integration 2015-2020: 
- difficult adaptation to school because of low socioeconomic status and poor command of the Bulgarian language;
- difficulties in learning of the school material;
- irregularly attending and exclusion from the school;
- insufficient flexibility and lack of resources when choosing educational forms in terms of keeping them at the school;
- discrimination;
- insufficient resources and activities for keeping and developing of the specific ethnic culture identity of the student from the ethnic groups;
- not good enough teachers’ preparation for work in multiethnic environment;
- not good enough parent’s activity in the educational process. 
Statistic data (published in 2011) shows that 4, 18% from the population of the Municipality of Isperih is Roma and 68, 75% are from the Turkish minority group. There are 7 primary schools  and one  high school in the territory of the Municipality of Isperih. Classes in all of them are being attended by children from the ethnic societies. All schools are located out of the Roma neighborhoods. “Hristo Botev” school in Isperih is a partner of this project. Most of the schools in the Municipality of Isperih have a prevalent number of Roma and Turkish kids. The above-mentioned problems are typical for all schools, which determined their inclusion in this project. Implementation of the project activities would be a real step towards a successful educational integration of the children from Roma and Turkish minorities in the territory of the Municipality of Isperih.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подобряване на образователна среда в училищата, в които се обучават деца от етническите малцинства: Една от важните причини за нежеланието на учениците да посещават училище е недостатъчното качество на образователната среда, липсата на привлекателни извънкласни занимания и недостатъчната база за провеждане на такива. Дейността е насочена към постигане на заложената цел за създаване на условия за подобряване на взаимното опознаване, общуването и комуникацията между децата от различни етноси чрез включването им в различни клубове и дейности по интереси. Тези дейности могат да допринесат много за интегриране на всички деца към училищната среда и да превърнат училищата в привлекателен център за за развиване интересите на учениците. Предвиждаме разкриването на следните клубове и набавянето на следните материали за дейността им: - в ОУ "Христо Ботев" - гр. Исперих, ОУ "Христо Ботев" - с. Китанчево, ОУ "Христо Ботев" - с. Лудогорци, ОУ "Отец Паисий" - с. Подайва, ОУ "В. Априлов" - гр. Исперих, Гимназия "Васил Левски" - гр. Исперих, ОУ "Н. Й. Вапцаров" - с. Вазово ще се разкрият спортни клубове по футбол, тенис на маса, бадмингтон, баскетбол, хандбал, както и клубове по интереси. Ще се сформират 27 групи от общо 322 ученици във всички училища по различните клубове. Заниманията ще се проведат на територията на училищата, при възможност някои спортни занимания и в съответните спортни съоръжения по населени места: -в ОУ "Христо Ботев" - гр. Исперих 1 група футбол от 15 ученици и 1 ръководител - всяка събота и неделя по 2 часа - общо 256 часа за целия период. - в ОУ "Христо Ботев" - с. Китанчево - 1 група от 14 ученици футбол с 1 ръководител, 1 група тенис на маса от 10 ученици 1 ръководител -заниманията ще се провеждат по 3 часа седмично - общо 204 часа за целия период за клуб ; клуб: ,, Магията на словото“ с 10 ученици и 1 ръководител, клуб "Фолклор на етносите"с 10 ученици и 1 ръководител - заниманията ще се провеждат по 3 часа седмично - общо 204 часа за клуб за целия период;. - в ОУ "Христо Ботев" - с. Лудогорци - 1 група 8 ученици "Бадмингтон" с 1 ръководител и 2 групи по 12 ученици баскетбол с 1 ръководител - заниманията ще се провеждат по 3 часа седмично - общо 204 часа на група за целия период; клуб "Художествено слово" с 10 ученици и 1 ръководител, клуб "Приложно изкуство" - с 10 ученици и 1 ръководител, клуб "Краезнание" - с 10 ученици и 1 ръководител- заниманията ще се провеждат по 2 часа седмично - общо 136 часа за клуб за целия период в територията на училището. - в ОУ "Отец Паисий" - с. Подайва - 1 група 8 ученици "Бадмингтон" с 1 ръководител, 2 групи по 12 ученици баскетбол с 1 ръководител и 2 групи по 12 ученици футбол с 1 ръководител- заниманията ще се провеждат по 3 часа седмично - общо 204 часа на група за целия период; клуб: ,, Училищна книжница “ - с 12 ученици и 1 ръководител; клуб: ,,С България в сърцата –моят роден край“ - 14 ученици с 1 ръководител, клуб: ,, С песен светът е чудесен“ - 12 ученици с 1 ръководител; клуб “Фолклорна формация –Изворче“ - 20 ученици с 1 ръководител, клуб : „Детско театрално студио". - 14 ученици с 1 ръководител - заниманията на 5-те клуба ще се провеждат по 2 часа седмично - общо по 136 часа на клуб за целия период. - в ОУ "В. Априлов" - гр. Исперих - 2 групи по 12 ученици борба с 1 ръководител - заниманията са по 2 часа седмично - общо 136 часа на група - в Гимназия "Васил Левски" - гр. Исперих - 1 група от 13 ученици по баскетбол с 1 ръководител - заниманията ще се провеждат по 2 часа седмично - общо 144 часа за целия период. - в ОУ "Н. Й. Вапцаров" - с. Вазово - 1 група от 14 ученици по футбол с 1 ръководител и 1 група от 12 ученици по хандбал с 1 ръководител - заниманията ще се провеждат по 3 часа седмично - общо 204 часа на група за целия период, клуб "Художествено слово" с 10 ученици и 1 ръководител.-заниманията ще се провеждат по 2 часа седмично - общо 136 часа за целия период 154 148.00 165 284.18
Насърчаване общуването между децата от различните етноси от различните училища в неформална среда. : Основната цел на тази дейност е насочена към постигането на заложените цели за създаване на условия за подобряване на взаимното опознаване, общуването и комуникацията между децата от различни етноси и включване на родители на деца от всички етноси в различни съвместни дейности на училищно и междуучилищно ниво за привличането им в образователния процес и подобряване на комуникацията помежду им и с учители и училищни власти. Чрез мероприятията, предвидени в тази дейност се цели да се намали разрастващата се изолация между децата и семействата от различните етноси, да се намалят и преодолеят съществуващите предразсъдъци и в крайна сметка да се допринесе за намаляване на негативните обществени нагласи както към различните етноси, така и срещу процесите на интеграция. Наблюденията ни показват, че основната причина за съществуването на тези негативни нагласи от страна на мнозинството и взаимното недоверие между представителите на различните етноси е недостатъчното взаимоопознаване и неразбирането на другия. Това води до капсулиране на различните етнически общности, а то от своя страна задълбочава недоверието и предразсъдъците. Чрез съвместното участие на децата в различни дейности се очаква те да започнат по-добре да се опознават, да се подобри общуването им и постепенно да се повлияе върху взаимното им възприемане. По продължителния непосредствен контакт между тях в рамките на предвидените дейности ще допринесе за разбиране на факта, че те не се различават един от друг и това, че има някакви разлики в техните общности не ги прави опасни един за друг. Предвиждат се следните общи изяви на клубовете: междуучилищни турнири по футбол - 2 броя с по 70 участници и 5-има ръководители; междуучилищни турнири по баскетбол - 2 броя с по 60 участници и 5-има ръководители; междуучилищни турнири по хандбал - 2 броя с по 20 участници и 1 ръководител; училищен турнир по тенис на маса - 2 броя с по 10 участници и 1 ръководител; Дни на театралното изкуство - 7 броя с по 14 участници и 1 ръководител; междуучилищни съревнования по "Художествено слово" - 2 броя с по 56 участници и 5-ма ръководители; междуучилищни състезания по крайезнание - 2 броя с по 30 ученици и 3-ма ръководители; изложби по приложни изкуства - 2 броя с по 20 участници и 2-ма ръководители. 15 180.80 0.00
Осигуряване на подкрепа за семействата от уязвими етнически малцинства за ефективно включване на децата им в образователния процес: Дейността е насочена към постигането на заложената цел за подпомагане на родители на деца, от маргинализирани семейства от етнически малцинства за повишаване на заинтересоваността им към образованието на децата им и мотивацията им да осигуряват редовното посещение на децата им в училището. Дейността включва три основни направления на работа: 1. Оказване на подкрепа на социално уязвими семейства от етнически малцинства да разрешат проблеми, които им пречат за изпълнение на ангажиментите по осигуряване на редовно включване на децата им в образователния процес; 2. Работа с родители на деца от етнически малцинства за мотивирането им за по-активно участие в образователния процес; 3. Оказване подкрепа на родители на деца от етнически малцинства и учители за осъществяване на по-добра комуникация и изграждане на по-високо доверие помежду им. За да се постигне най-висока ефективност и успех от провеждането на дейността тя е насочена към причините, които поддържат ниската мотивация и недостатъчното участие на родителите в образователния процес: Липса на достатъчно информация за работата в училище, недостатъчно познаване от страна на учителите на специфични културни особености на етническите малцинства, липсата на достатъчно доверие между родители и учители, различни проблеми от социален характер, които ангажират голяма част от времето на семействата, недостатъчна комуникация между учители и родители, затруднения на голяма част от семействата от етническите малцинства при достъпа и общуването с представители на различни институции. Опитът, който Асоциация Интегро има, показва, че добър подход за разрешаването на тези проблеми е работата на "медиатори"- "общностни работници", които да опосредстват контактите между родители и учители и представители на институции и оказват непрекъсната помощ на семействата за справяне с проблемите им. Това са социални работници, чиято работа е, насочена към определени групи от населението за осигуряване на помощ за разрешаване на определени проблеми - в случая проблеми, възникващи в процеса на предучилищното образование. В рамките на проекта предвиждаме да наемем седем души за тази цел. Това ще бъдат хора от малцинствената общност, които познават най-добре проблемите на общността, а от друга страна могат да комуникират успешно и с местната власт. Тези хора ще работят за мотивацията и активността на семействата в образователния процес, ще ги подпомагат за идентифициране на проблемите им, ще ги подпомагат при комуникацията с различни институции за разрешаване на тези проблеми, ще подпомагат комуникацията с ръководствата на училищата и учителите, ще подпомагат учителите по-добре да разберат проблемите на семействата от етническите малцинства, ще имат посредническа роля при взаимодействието на различните институции, които имат отговорности за опазването на правата на децата. Те ще правят индивидуална оценка за всеки конкретен случай и ще изготвят план за разрешаването му с разработване на конкретни мерки и ангажирани лица с изпълнението им. Общностните работници ще организират индивидуални и общи срещи по квартали и населени места, на които хората ще се информират за дейности в училищата, ще се обсъждат проблеми, касаещи отделни семейства или цялата общност и ще се търсят начини за разрешаването им. При нужда ще се организират и срещи с представители на институции по определени казуси, прилагане на механизъм за междуинституционално взаимодействие за работа по случаи на застрашени от отпадане деца с Дирекция "Социално подпомагане", Отдел "Закрила на детето", Дирекция "Хуманитарни дейности" към общината, Регионален инспекторат на образованието и др. 64 700.00 55 562.81
Насърчаване на участието на родителите в работата на училището и образователния процес: Идеята на предлаганата дейност от една страна е да се засили участието на родителите в образователния процес, а от друга страна да се засили комуникацията между родителите на децата от различните етноси. Предвиждат се неформални и формални дейности като съвместни родителски групи, срещи,кръгли маси, обсъждания, общоселски и общоградски тържества и други инициативи, които по съвсем естествен път да опосредстват контактите между родителите. Целта е всички родители да се почувстват по- ангажирани и по-заинтересовани от работата на училището и при необходимост да могат да окажат помощ. Друга цел на дейността е чрез взаимното опознаване на родителите от различните етноси да се въздейства върху взаимните негативни нагласи и да се стимулира взаимното им възприемане. Неформалната обстановка в предвижданите инициативи има за цел да превъзмогне някои задръжки при комуникацията между родителите и да постави ново начало в отношенията им. Обединяващ фактор ще бъде и общата загриженост за децата им. Предвиждаме и съвместно родители и деца да проведат излети или екскурзии за всяко едно училище, както и по една кръгла маса във всяко населено място. 34 776.00 27 776.70
Дейности за съхраняване на културната идентичност на етническите малцинства и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на различен етнически произход и културна идентичност: Културната идентичност е един от основните фактори за развитие и израстване на личността. За съжаление, вследствие на негативните нагласи и предразсъдъци спрямо ромската общност, голяма част от нейните представители предпочитат да избегнат принадлежността си към този етнос и предпочитат да се самоопределят като представители на друг етнос. Това нанася сериозни вреди на цялата общност, защото постепенно се обезличава културната идентичност и се забравят много ценности, на които е носител общността. Затова смятаме, че е необходимо да се предприемат мерки за съхраняване на тези културни ценности, които са източник на гордост за членовете на общността. Това, което прави впечетление е, че за истинските културни ценности на ромската общност се знае твърде малко и дори самите роми постепенно се отдалечават от тях и ги забравят. Основната цел на дейността е опознаване и представяне на културното богатство на различните етноси, взаимно опознаване, възпитаване на етническа толерантност и равнопоставеност, творчески изяви на децата. Когато се отнася до деца най-лесния начин за изучаване и представяне на елементите на културната идентичност може да стане чрез игровите елементи. Затова сме предвидили в рамките на тази дейност да се проучат и пресъздадат празници и обичаи на различните етноси, с пресъздаване на приказки, обичаи, музика и танци от фолклора на различните етноси. Чрез тези дейности ще се формира етническа толерантност у децата на базата на опознаването на богатството на фолклора на различните етноси /български, ромски, турски/, и формиране на усет и уважение към значимостта на традициите и културата на различните етноси. Това ще спомогне и за издигането на чувството за гордост от произход и история на етноса, към който принадлежи всеки индивид. За изпълнението на дейността предвиждаме закупуването на различни костюми, характерни за различните етноси, музикални инструменти, танцувални пособия и др. Всички материали са предвидени с оглед най-пълно и всеобхватно представяне на културата на отделните етноси чрез предмети от бита и повишаване на интереса към дейността. Дейността включва: Проучване на традиционни празници на различните етноси чрез провеждане на анкети от 35 ученици. Ще бъдат анкетирани 70 възрастни от различните етноси. Ще се проведат междуучилищни концерти "Фолклорна палитра" - 7 броя в различните училища. празнуване на Коледа - 2 пъти по 322 участници отбелязване на Националния празник - 3март - 2 пъти по 322 участници празнуване на Международния ден на ромите - 2 пъти по 322 участници празнуване на Великден - 2 пъти по 322 участници празнуване на Гергьовден - 2 пъти по 322 участници празнуване на Рамазан байрам - 2 пъти по 322 участници празнуване на Курбан байрам - 2 пъти по 322 участници 39 013.20 30 158.79
Организация и управление на проекта: Екип на проекта ще включва 5 лица за управление на проекта - ръководител, координатор, администратор, счетоводител и експерт "Обществени поръчки". Ефективността на дейностите по проекта ще се оценява на всеки етап от реализирането им. Вътрешната оценка ще удостоверява административните, финансовите и технически аспекти, съгласно предварително определените индикатори. Оценката ще се осъществява посредством: • изготвяне на подробен план и графици за изпълнение на дейностите и текущото им отчитане; • разписване на длъжностни характеристики на наетия персонал с конкретни права, отговорности и задължения; • текущ контрол върху изпълнението на дейностите и времевия график за изпълнение на процедурите; • контрол за съответствието между изпълнение на дейностите в план графика и бюджета; • проверка на проектната документация и счетоводните отчети, отразяващи изпълнението на дейностите по проекта; • изготвяне на междинни отчети и окончателен доклад, относно изпълнение и постигнати резултати; • екипни и работни срещи за обсъждания и вземане на решения; Екипът за изпълнение на проекта ще осъществява регулярни работни срещи, на които ще отчита нивото на постигнатите резултати, ще планира и ще взима съответните решения по изпълнение на проекта. 34 435.33 28 195.24
Публичност и предоставяне на информация за проекта: Широкото оповестяване и информираност за проекта има много важно значение за правилното възприемане на провежданите дейности и тяхната цел. Липсата на информираност в населението за проекта, неговите цели и дейности може да създаде недоверие в местната общественост и в крайна сметка да не се постигнат предвидените резултати. Дейността е насочена точно към това - чрез информираност на населението и прозрачност на дейностите да се покаже важността и ползата от провеждането му и цялата местна общественост да подкрепи изпълнението на проекта. Предвиждаме чрез сайта на общината непрекъснато да разпространяваме информация за предстоящи, провеждащи се и проведени дейности и резултатите от тях. Съвместно с партньорите по проекта ще проведем две пресконференции - за запознаване с проекта и заключителна за представяне на резултатите от неговата реализация. Ще подготвим дипляни за разпространяване на информация за проекта. Ще бъде разработен и плакат, който ще се разпространява в цялата община. Ще бъдат изработени информационни табели. Предвиждаме и три платени публикации в регионален печат, за информиране на широката общественост за проекта. Оборудването, закупено в рамките на проекта ще бъде облепено със специално изработени стикери, които ще показват източника на средства и приносът на европейските фондове. 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).