Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project "Integration of Vulnerable Groups and Improving Access to Education in Ihtiman Municipality" is realized through complex measures and implementation of an integrated approach under 2 operational programs - OP "Human Resources Development" and "Science and Education for Smart Growth" on application guidelines under the scheme: BG05M9OP001-2.018 "Socio-economic integration of vulnerable groups. Integrated measures to improve access to education "- Component 1.
This project proposal aims to contribute to the improvement of quality of life, social inclusion and poverty reduction, the sustainable integration of the most marginalized communities, Roma, and is aimed at supporting social inclusion by providing access to education and training.
The project activities will be implemented on the territory of the Republic of Bulgaria in the municipality of Ihtiman. The duration of the project is 16 months.
The main activities to be implemented under the HRD OP are 7 and the number of NRAs is 6. They will be implemented by the applicant Ihtiman Municipality and by the project partners - Rodolubetz Association, Jaguar-02 Ltd. and Radost Kindergarten in Ihtiman.
Through these activities, the results will be achieved: Roma who, when leaving the operation, have started to look for a job, either have jobs or have been qualified or are included in social and health services and children from ethnic minorities (including Roma) in the education system.
Representatives of the target group in the project are people from the Roma community. The number of persons in the target group included in the HRD OP project is 250 people. The number of persons from the target group included in the project under the NDIR OP is 64 children from ethnic minority groups.
The personal approach and the correct attitude on our part will lead to sustainability of the results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за децата и учениците (вкл. за децата и учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин: Целта на тази дейност е да подпомогне успешната адаптация в детските градини на децата, за които българският език не е майчин. Така ще се гарантира равен достъп до предучилищното образование на децата от етническите малцинства. Настоящата дейност отговаря на дейности и цели, които община Ихтиман e дефинирала в приетият План за действие на община Ихтиман за изпълнение на интеграционните политики (2016-2020 година). Дейността кореспондира с Приоритет 1 "Образование", Цел 2 "Интегриране и адаптиране на децата и учениците от ромски произход в учебните заведения", Дейност 4 "Създаване на условия за безстресов преход от средата на майчиния им език към усвояване на книжовен български език". Тази дейност ще допринесе за пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства и ще гарантира на равен достъп до качествено образование за децата от етническите малцинства. Подбраните деца от целевата група ще бъде 64 деца. 64 деца ще бъдат разделени на 8 групи. В рамките на дейността с гореизброените 8 групи в рамките на 1 година ще бъдат организирани и проведени по 128 учебни часа годишно допълнителни занятия за децата, чийто роден език не е български. Ще бъдат назначени 8 броя учители ангажирани с дейността, като всеки учител ще води по 1 група. При подготовката на материала и провеждането на обучението по български език ще се наблюдава да има съобразеност с дидактическата детерминанта за възрастовите особености на децата. В процеса на работа ще се цели децата от ромски произход да преодолеят допусканите характерни грешки на различни равнища като неправилната артикулация на отделни звукове /най-чисто шушкавите съгласни, ненужното разтегляне на гласни звукове и др./, неправилните ударения в устната реч, наличие на акцент, трудностите при употребата на глаголи с представки, грешки при съгласуването - липсата на ср. р. в ромския език и др. Заниманията ще са насочени към преодоляването на тези грешки и децата да се подготвят за добро владеене на книжовния български език. Играта ще бъде пръв помощник в работата на преподавателя. Индивидуалният подход, груповите занятия, фронталната работа ще помагат за изграждането на нови умения и навици. За извършване на обучението ще се използват следните педагогически методи: 1.Диферинциран подход при разпределение на групите за обучение. 2.Използване на учебни средства и пособия за помощ в работата на групите. 3.Осигуряване на по-добра материална база за обучението на групите с цел да се събуди желанието у децата за учене. 4.Използване на технически средства за по- нагледно разясняване на материята. 5.Анализ на типичните грешки, които се допускат в предметите на обучение и отстраняването им под формата на игра, тестове и състезания. 6.Развитие на комуникативно-речевите способности на децата. Методи и похвати за развитие и усъвършенстване на устната диалогична и монологична реч на децата. 7. Да се стимулира духовното обогатяване на децата от етническите малцинства. 30 676.00 17 156.97
Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила: Целта на тази дейност е подобряване на образователната среда в детски градини, в които се обучават интегрирано деца от етническите малцинства, за които българският език не е майчин. Така ще се гарантира равен достъп до предучилищното образование на децата от етническите малцинства. Настоящата дейност отговаря на дейности и цели, които община Ихтиман e дефинирала в приетият План за действие на община Ихтиман за изпълнение на интеграционните политики (2016-2020 година). Дейността кореспондира с Приоритет 1 "Образование", Цел 3 "Създаване на подкрепяща и привлекателна среда в интегрираните учебни заведения"", Дейност 1 "Подпомагане на децата и учениците от социално слаби семейства /дрехи, ученически пособия и др./". Тази дейност ще допринесе за пълноценна социализация на деца от етническите малцинства и ще гарантира на равен достъп до качествено образование за децата от етническите малцинства. Тази дейност включва обезпечаването с необходимата техника и учебни материали за подобряване на образователната среда в детски градини. Със закупеното оборудване ще се придобият нови знания и умения у децата които го използват. То ще е необходимо за реализиране на дейностите по проекта и ще се използва с образователна цел. Нашата цел е да имаме техника от високо ниво, с което ще се подобри образователната среда с децата и ще се разшири дейността ни. Техническите средства ще бъдат използвани много активно в реализацията на съдържателните дейности на проекта: в рамките, ще имат възможност да използват не само визуални методи, но също така и дигиталните. Учебниците и учебните помагала ще бъдат използвани интензивно и при редовните допълнителни занимания с децата, чийто език не е майчин. Така обезпечаването с технически пособия ще позволи много по-пълноценно и ефективно прилагане на обучителните методи и социализационни програми, предвидени в останалите дейности, както и ще съдейства за осигуряване на устойчивост на резултатите от проекта и тяхното бъдещо мултиплициране. 24 408.00 25 352.58
Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата и учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила: Изпълнението на дейността цели осъществяване на превенция на ранното отпадането от образователно-възпитателния процес, чрез оказване на психологическа подкрепа на нуждаещите се деца от етнически малцинства и търсещи или получили международна закрила. Настоящата дейност отговаря на дейности и цели, които община Ихтиман e дефинирала в приетият План за действие на община Ихтиман за изпълнение на интеграционните политики (2016-2020 година). Дейността кореспондира с Приоритет 1 "Образование", Цел 2 "Интегриране и адаптиране на децата и учениците от ромски произход в учебните заведения", Дейност 4 "Създаване на условия за безстресов преход от средата на майчиния им език към усвояване на книжовен български език". Тази дейност ще допринесе за пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства и ще гарантира на равен достъп до качествено образование за децата от етническите малцинства. Дейността ще се изпълнява от един психолог, който ще работи с децата в двете партниращи и ще бъде пряко ангажиран с оказването на психологическа помощ, провеждане на индивидуални консултации и работа в групи за подкрепа и споделяне. Психологическата подкрепа на нуждаещи се деца ще бъде реализирана в две форми на работа: 1. Предоставяне на индивидуална психологическа помощ. Психологът ще работи индивидуално с децата, които имат поведенчески проблеми и/или не посещават редовно детската градина. При индивидуалната консултация ще се оказва подкрепа на децата за опознаване на техните силни и слаби страни, способности и интереси, за усвояване на положителни поведенчески модели и умения за комуникация с връстници и възрастни. На базата на това, ще бъде оказвана реална подкрепа на децата от целевата група, за придобиване на увереност и сигурност при изявите си в учебните часове и общуването с връстници от различен етнически произход. 2. Групова работа за оказване на психологическа подкрепа. След изследване на основните проблеми на децата, включени в тази дейност по преценка на психолога ще бъдат формирани групи за подкрепа и споделяне. Групите ще функционират по определен график и програма, изготвена от психолога по проекта. Този метод на работа е особено подходящ за работа с децата, при които има дефицит в уменията за себеизразяване, себеутвърждаване и общуване с връстници, който дефицит може да доведе до отхвърляне и социална изолация. За всяка индивидуална психологическа среща и групово занимание, наетият по проекта психолог ще изготвя доклад 3 028.00 996.39
Работа с родители от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия: Целта на тази дейност е работа с родители от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина. Настоящата дейност отговаря на дейности и цели, които община Ихтиман e дефинирала в приетият План за действие на община Ихтиман за изпълнение на интеграционните политики (2016-2020 година). Дейността кореспондира с Приоритет 1 "Образование", Цел 1 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование", Дейност 3 "Беседа с родителите на младежите-роми за необходимостта от образование" и Цел 5 "Включване на училищните настоятелства и граждански организации при разработването, провеждането, контрола и оценката на образователно-интеграционните политики". Целта на тази дейност е от една страна да се популяризира сред родителите от ромската общност основната роля на образованието за успешната професионална и личностна реализация на децата им. От друга страна да се мотивират родителите за активно включване в образователния процес и училищния живот. Мотивирането и включването на родителите от ромската общност, които възпрепятстват децата си от редовно посещение в детските градини ще бъде ангажимент на 4 експерти за работа с родители, наети на трудов договор. Основната им задача ще бъде да работят с родителите от целевата група в общността, но също така ще изпълняват и ролята на медиатори между семейството на застрашеното от отпадане дете, училищните власти и различни институции и организации, които биха могли да участват в изработване на решение на даден проблем. Дейността ще бъде изпълнена на няколко етапа: 1. Провеждане на изследване за застрашените от ранно отпадане и отпаднали от образователната система деца на територията на детската градина. Изследването ще се извърши на база информация, получена от учителите и документацията. Ще бъде анализирана връзката между риска от отпадане и факторите от семейната, социалната и образователната среда. Като резултат по проекта в детската градина ще бъде създадена информационна база за децата, които са в реален риск от отпадане или са отпаднали от образователната система. На работна среща с педагогическия персонал ще бъдат избрани случаите на деца, с чиито родители да работят наетите по проекта експерти. 2. Индивидуална работа с родители на деца от ромската общност, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебните часове или чиито деца са застрашени от отпадане или отпаднали от училище. Това ще е и основната част от дейността. Под формата на индивидуални срещи и разговори с родителите и посещения в домовете ще бъде оказвана помощ и подкрепа за справяне на семейството с различни проблеми, водещи до риск от отпадане от обучение – социални, битови, здравословни и др. Индивидуалните срещи с родителите ще бъдат документирани в протоколи. 3. На определен етап от създаването на добро професионално взаимодействие на наетите експерти и родителите от ромската общност ще бъдат въведени и групови форми на работа - провеждане на неформални срещи с родителите, провеждането на дискусии и лектории. Съдържанието на темите в груповите занимания ще бъде подбирано според заявените и идентифицирани потребности на родителите за разглеждане на въпроси, свързани с упражняване на родителски умения и особеностите в развитието на децата. Изпълнението на дейността ще доведе до мотивиране на родителите за оказване на съдействие за редовно посещение и интегриране на децата им в учебния процес. Ще бъдат включени 40 родители на деца от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. За постигане целите на тази дейност родители на деца от ромската общност ще бъдат привличани към училищния живот, чрез включването им в различни дейности: кулинарен конкурс, изработване на предмети, демонстрация на умения като плетене, бродерия и др. според способностите и професиналната реализация на родителите от ромската общност включени в проекта. 22 968.00 10 321.26
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване на ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Целта на тази дейност е работа с родители от етническите малцинства за образователната интеграция и приемането на различието. Създаване на предпоставки за повишаване ангажираността и осведомеността на родителите, посредством системна работа с родителите и постигане на сътрудничество между родители и учители. Настоящата дейност отговаря на дейности и цели, които община Ихтиман e дефинирала в приетият План за действие на община Ихтиман за изпълнение на интеграционните политики (2016-2020 година). Дейността кореспондира с Приоритет 1 "Образование", Цел 1 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование", Дейност 3 "Беседа с родителите на младежите-роми за необходимостта от образование" и Цел 5 "Включване на училищните настоятелства и граждански организации при разработването, провеждането, контрола и оценката на образователно-интеграционните политики". Ще се проведе избор на родители на деца от етническите малцинствени групи от целевата група – 60 родители на деца от етнически малцинствени групи за участие в дейностите по настоящия проект. Подготовка и провеждане на целенасочено проучване на родителите, чиито деца попадат в основната целева група по проекта (60 родители), вкл. разработване на съпътстващия проучването инструментариум - анкетна карта с инструкции за попълване. Проучването ще има за цел да събере информация за: структурата и съдържанието на семейните отношения и статуса на детето в семейството, особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и професионалната реализация на родителите, доминиращия тип на възпитание в семейството и др. информация, без наличието на която е невъзможно да се очертаят адекватните насоки за оптимизиране на взаимовръзката „родител - педагог“. Наред с горепосочената информация проучването ще включва: - Изготвяне на общностен профил на семействата на децата от основната целева група по Проекта, даващ информация за културните особености и предпочитания, нагласите към образованието, как се възприема учебно-възпитателната работа от родителите, какви са техните препоръки, от какво са доволни и/или недоволни при възпитанието на децата. В резултат от проучването ще бъдат направени обобщени изводи за наличие на затруднения за децата и родителите, свързани с възпитанието и обучението, ще бъдат набелязани мерки и предписания за търсене на пътища за справяне с проблемите; - Идентифициране на „специфични случаи“, които ще бъдат комуникирани с експертите от районната администрация, педагозите, медиаторите, за изготвяне и предприемане на индивидуални програми/планове за действие; - Идентифициране на родителите, с които ще може да се партнира при изпълнението на по-нататъшни проектни дейности. Проучването ще бъде проведено на 3 етапа: в началото, в средата и в края на проекта на базата инструментариум, включващ: - анкетна карта за родители от български произход; - анкетна карта за родители от ромски; - анкетна карта за педагозите. След извършване на анкетирането, ще бъде направен анализ и обобщаване на данните, с извеждане на основни изводи за крайните резултати и на количествени и качествени индикатори за успеваемостта на поставените по Проекта цели. 22 836.00 22 247.66
Преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност): Целта на настоящата дейност е преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и гарантирането на устойчивост на резултатите от проекта чрез повишаване на информираността по отношение на интеграцията в образованието на децата от етническите малцинства и представителите на заинтересованите страни. Настоящата дейност отговаря на дейности и цели, които община Ихтиман e дефинирала в приетият План за действие на община Ихтиман за изпълнение на интеграционните политики (2016-2020 година). Дейността кореспондира с Приоритет 1 "Образование", Цел 1 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование", Дейност 3 "Беседа с родителите на младежите-роми за необходимостта от образование". В рамките на настоящата дейност ще бъдат организирани две кръгли маси и два информационни семинара. Основните теми, които ще бъдат обсъдени по време на кръглите маси и информационните семинари ще кореспондират със План за действие на община Ихтиман за изпълнение на интеграционните политики (2016-2020 година), а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства; - Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система; - Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. Кръглите маси ща бъдат на тема: “Образователната интеграция на деца от ромски произход”. Те ще бъдат насочени към повишаване на информираността по отношение на децата от ромски произход и тяхната интеграция в образователната система. По време на кръглите маси ще бъдат представени различили гледни точки и различни аспекти по отношение на интеграцията на етническите малцинства в образователната система. Ще бъдат разгледани добри практики, както в България, така и в ЕС. Информационните семинарите ще бъдат насочени към повишаване на информираността по отношение на децата от ромски произход и тяхната интеграция в образователната система. По време на семинарите ще бъдат представени различили гледни точки и различни аспекти по отношение на интеграцията на децата от ромски произход в образователната система. Често се сблъскваме с представители на различни култури, различни от нашите ценности и норми, традиции и гледни точки. Това налага изграждането на един нов комплекс от умения за общуване и познания за другите; за възможните точки на различие и начините за тяхното преодоляване; за толерантност към другите и понякога към самите себе си. Срещата на различните култури често е трудна, но с известни усилия тя би могла да бъде особено обогатяваща и ползотворна. Това се постига чрез интеркултурното образование, което е сред приоритетите на международни организации, като Съвета на Европа. В допълнение към развитието на умения за общуване с различни от собствената култура, което само по себе си е прекрасно и вълнуващо, интеркултурното образование има и един не толкова привлекателен и доста деликатен аспект, свързан с приобщаване на малцинствени групи в обществото. Този аспект е натоварен с редица предубеждения и културни стереотипи, страхове, негативни нагласи и често прояви на етническа нетолерантност. Но радикализирането и сегрегирането на различните етнически и социални общности само задълбочава проблемите, така че все по-ясно се очертава необходимостта от приобщаване на различните от обществото. Именно образованието се явява механизмът, чрез който те ефективно могат да бъдат включени, така че да намерят работа, да преодолеят икономическите бариери, които създават бедността и нищетата, да преодолеят културните различия и конфликти и да станат равноправни участници в обществото. 48 000.00 48 792.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).