Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 591 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project meets the following needs to be compensated: the effect of early school leaving of vulnerable groups from Pazardzhik district, social isolation, poverty and lack of employment.
 
Target groups of the project are persons over 16 years of age from Pazardzhik district: without completed classes from the primary and / or junior high school stage; illiterate or poorly literate persons; persons dropped out of the education system; unemployed persons.
 
The main goal of the project is to support vulnerable groups from the area of Pazardzhik for social inclusion by providing access to education and training for better realization on the labor market.
 
Expected results:
 
- 455 persons identified for participation in the project;
 
- 29 courses for literacy and acquisition of competencies from the lower secondary stage of primary education;
 
- 61% received certificates for successfully completed literacy courses or for acquiring competencies from the lower secondary stage of primary education under the OP;
 
- 14 persons validated the results of non-formal and informal learning;
 
- 72 persons continued in the first high school stage of secondary education, in vocational training and started / remained at work within 6 months after the completion of the project.
 
 
Main activities:
 
- Reintegration into the educational system of persons over 16 years of age, dropped out of school and / or without primary education, through educational mediation activities;
 
- Literacy courses and courses for acquiring competencies from the lower secondary stage of primary education for persons over 16 years of age;
 
- Validation of non-formal learning and training outcomes by assessing and recognizing the correspondence between competences acquired through non-formal learning and the requirements for completing a grade, stage or level of primary education;
 
- Supporting the transition from education to realization on the labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. „РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ, ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и валидиране на резултати от неформалното обучение и иформалното учене. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от област Пазарджик за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. При провеждане на процедурата ще бъде разработено техническо задание, което ще включва изпълнението на следните поддейности: Поддейност 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Актуализиране на данните от предварителния анализ, изготвен от кандидата и търсене на допълнителна информация, включително от нови източници; - Институционално идентифициране - извършване на постоянна комуникация и координация с основните институции: Д "БТ", Пазарджик; Дирекция "Социално подпомагане", Пазарджик; РУО на МОН, Пазарджик; Община Пазарджик и др. Провеждане на работни срещи с екипа на проекта и отговорните институции. Съвместно провеждане на дейностите, свързан с идентифицирането; - Неформално идентифициране - работа на екипа на външния изпълнител на територията на община Пазарджик за идентифициране на нови лица; Осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институциите; Използване на ресурса на училището - включване на учениците от училището като посредници с целевата група. - Скрийнинг на идентифицираните лица - Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта; Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3. Поддейност 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Индивидуално мотивиране; - Групово мотивиране; - Мотивационни кампании и срещи; Поддейност 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Индивидуална и групова мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране за продължаване образованието си в по-горна образователна степен; - Семейни консултации; - Информационна и мотивационни кампании; ЕТАПИ: 1.1. Разработване на техническо задание и провеждане на процедурата - 1 - 2 месец; 1.2. Поддейност 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи - 2-26 месец; 1.3. Поддейност 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап и валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене - 3 - 26 месец; 1.4. Поддейност 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен - 5-26 месец. 27 781.00 25 870.00
2. „КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ И КУРСОВЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОТ ПРОГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, най-вече чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Освен това дейността цели участниците в образователните курсове да придобият степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира на база разработения „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ и включва следните поддейности: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: + Ще се проведат 13 курса за ограмотяване с 15 участника във всеки курс; Продължителността на всеки курс ще бъде 5 месеца или 600 уч. часа, 300 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от 2 последователни уч. часа, всеки от които по 30 мин. и с обща продължителност на блока 60 мин., с почивка от 15 мин. между блоковете. 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - + Ще се проведат 8 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват 120 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване; + Ще се проведат 3 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование -5, 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочени по Дейност 1 и Механизма; + Ще се проведат 2 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование -6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочени по Дейност 1 и Механизма; + Ще се проведат 3 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочени по Дейност 1 и Механизма; Продължителността на курс за завършване на един клас ще бъде 3 месеца или 360 уч. часа, които се равняват на 180 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от 2 последователни уч. часа, всеки от които по 30 мин. и с обща продължителност на блока 60 мин., с почивка от 15 мин. между блоковете; НАЙ-ОБЩО организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е: - Съобразена с образователната среда в училището, като се предвижда обучението да се провежда в самостоятелни класни стаи за всяка група курсисти; - Осигурена с учебно-технически средства, необходими за провеждане на курсовете за възрастни; - Осигурена с обучители, които имат опит в обучение на възрастни - предвиждаме всеки курс да се води от по двама преподаватели. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ на организацията за провеждане на планираните курсове е направено в "Организация и провеждане на курсове по дейност 2" 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: + Ще се проведат 29 изпита за начален етап от основното образование - по 4 изпита на група; + Ще се проведат 162 изпита за начален етап от основното образование за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, като един изпит ще се провежда с 18 допуснати до изпит курсисти. Дейността включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори. ЕТАПИ: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-26 месец 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 2-26 месец 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-26 месец 537 115.00 523 675.00
3. "ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ" : ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността. ОПИСАНИЕ: Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Кандидатът ще възложи на училище, осъществяващо съответното обучение по реда на чл. 167, ал.5 (чл.124, ал.1 от Наредба №11/2016 г.) да извърши процеса по валидиране. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Дейността включва следните поддейности: 3.1. Заявяване: Тази поддейност ще се реализира паралелно с реализацията на Дейност 1, поддейности 1.1. "Идентифициране на лицата от целевите групи" и поддейност 1.2. "Мотивиране на лицата от целевите групи". Екипът на външната организация, която ще бъде наета за изпълнение на Дейност 1, ще насочва идентифицираните и мотивираните лица от целевата група за валидиране на компетентности да подадат заявления към кандидата с приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.167, ал.4 от ЗПУО ( Наредба №11/2016 г. чл.123, ал.2). Те ще поддържат мотивацията на лицата до момента на провеждането на изпитите. 3.2. Организиране на изпитите: Организацията на изпитите ще се проведе от училище, осъществяващо съответното обучение по реда на чл. 167, ал.5 (чл.124, ал.1 от Наредба №11/2016 г.) в рамките на изпитите, които ще се провеждат по Дейност 2 от кандидата. 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба: Провеждането на изпитите ще се извършва едновременно с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. За заявилите валидиране лица училището (външен изпълнител) ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба 11/2016 г. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Тестовете за тези лица ще се разработят въз основа на утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в началния и в прогимназиалния етап на основното образование. Предвижданията, базирани на предварителните проучвания, са да се валидират знания най-вече за втора степен на основано образование и да се проведат 10 изпита за валидиране на знания за 7-ми клас. За тази цел обучителите/оценителите на училището ще разработят 2 теста по всеки от учебните предмети български език и литература, чужд език, математика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество за валидиране в VII клас. За лицата, които валидират успешно знания и компетенции по Дейност 3 и получат удостоверение за валидиране съгласно чл.168 , ал.1, т.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите ще се предоставят стипендии за успех. ЕТАПИ: 3.1. Заявяване - 5-26 месец; 3.2. Организиране на изпитите - 8-26 месец; 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба - 9-26 месец. 2 010.00 7 515.00
4.„ПОДПОМАГАНЕ ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПАЗАРА НА ТРУДА“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е пряко свързана с основната цел на процедурата - да се подкрепят уязвими групи от област Пазарджик за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. Освен това чрез реализацията на дейността се цели да се подпомогне целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и да се осъществи връзка между реализирания етап на образование в училище и пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейност 4 е свързана с поддейност 1.3. и с Механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи и ще се изпълнява от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. При провеждане на процедурата ще бъде разработено техническо задание, което ще включва изпълнението на следните поддейности: Подейност 4.1. Индивидуално и групово информиране: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Запознаване на целевата група с подходящи професии; - Как се придобива професия в училище или ЦПО; - Подходящи профили и специалности по отделни професии за целевата група; - Каква е динамика на пазара на труда и какво търсят работодателите и др. Подейност 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Консултиране на целевата група за проблеми и трудности при избор на образование и професия; - Възможни конфликти при търсене и започване на работа и техники за тяхното решаване; - Провеждане на групови посещения в професионални училища, ЦПО и подходящи фирми и др. Подедейност 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Провеждане с всички придобили основно образование лица персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка и кариерен тест за може това да помогне на участника да получи ясна картина за уменията и знанията си, за своите силни и слаби страни; - Предоставяне по подходящ начин информация на всеки участник за възможните професии и професионални области, в които може да се насочи или реализира. Поддейност 4.4. Посредничество и проследяване: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Подпомагане на лицата, придобили основно образование в рамките на проекта, за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия; - Осъществяване на връзка между реализираното обучение и пазара на труда чрез провеждане на срещи с реализирали се в живота лица от целевата група от различни професии, посещения в професионални училища или добре работещи фирми и др.; - Използване на интерактивно индивидуално консултиране, което най-общо включва: проучване на актуални обяви за свободни работни места, публикувани в интернет съвместно с успешно завършилите лица (групово или индивидуално); подкрепа за предприемане на конкретни действия по кандидатстване за работа - индивидуално; консултиране създаване от участника на СV и лично портфолио - групово; провеждане на пробно интервю за работа, придружен с анализ и корекции на поведението на участника - групово. ЕТАПИ: 1.1. Разработване на техническо задание и провеждане на процедурата - 1 - 2 месец; 1.2. Подейност 4.1. Индивидуално и групово информиране - 5-26 месец; 1.3. Подейност 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда - 5 - 26 месец; 1.4. Подедейност 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси - 5 - 26 месец; 1.5. Поддейност 4.4. Посредничество и проследяване - 5-26 месец. 2 860.00 3 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).