Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project responds to the needs identified in the Municipality of Vratsa for social and health support at home, and is directed to people who, due to their health and age, are not able to support themselves alone. The main purpose of the project is to improve the quality of life and the opportunities for social inclusion of older people and people with disabilities by hourly mobile integrated health and social services in a home environment. The specific objectives are facilitateting access to patronage care; reducing the risk of dependence of institutional care; creating new jobs; enhancing the professional skills of people providing patronage care; upgrading of the established model for provision of hourly mobile integrated health and social services for older people by a project implemented by the Bulgarian Red Cross, the Ministry of Labor and Social Policy and the Ministry of Health. Project target groups are elderly people over 65 age with limited ability or inability to self-service; people with disabilities and their families and employees of social and healthcare providers. The project activities are related to the preparation of tenders for the selection of contractors and procedures, repair of appropriate premises and the purchase of a vehicle to perform mobile services, selection and appointment of management team of the Service Center and of the team who provide mobile integrated health and social services in a home environment, application, evaluation and selection of candidates for the Patronage care, training and supervision of staff and provision of hourly mobile integrated health and social services for disabled and elderly people in need.
As a result, 220 people will have improved their quality of life and 37 people will be employment in the health and social services sector. The implementation of the project will informed the local community about the possibilities of OP "Human Resources Development" the elderly and people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители и провеждане на процедурите: Дейността включва изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1) Обучения и супервизии па персонала; 2) Ремонт на частта от сградата, предоставена за целите на проекта; 3) Доставка на транспортно средство за извършване на мобилната работа; 4) Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проекта. Предоставянето на социално-здравни услуги в общността ще се изпълнява от Звено/Дирекция или Общинско предприятие на община Враца без да се възлага на външен изпълнител. 0.00 0.00
Подбор и назначаване на екип за управление на Център за предоставяне на услугата Патронажна грижа и на екип за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.: Процесът на подбор на кандидатите ще протича в два етапа: 1. Подбор по документи; 2. Провеждане на интервю. Дейността ще включва: - Подбор и назначаване на екип за управление на Центъра за предоставяне на услугата Патронажна грижа, който ще включва следните специалисти: Координатор – 1 брой, психолог- 1 брой и социален работник- 1 брой. - Подбор и назначаване на екип за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, който ще се състой от 11 медицински сестри, 22 домашни помощника и 1 шофьор. 0.00 0.00
Кандидатстване, оценка и подбор на кандидатите да ползват патронажна грижа. : Дейността ще стартира с разработване на процедура за подбор на потребители. Същата е в задълженията и отговорностите на структурата, на която с акт на възлагане е определено изпълнението на услугата.Тя ще бъде съгласувана от Кмета на Община Враца. С цел популяризиране на проекта и обхващане максимален брой кандидат потребители, ще се реализира информационна кампания сред всички потенциални кандидат-потребители. Обявление за прием на заявления ще бъде поставено на всички видни места в общината, включително и в най-отдалечените населени места. Всеки един желаещ кандидат потребител подава заявление за участие. Към него се представят необходимите документи, удостоверяващи принадлежност към целевата група – документ за самоличност /за справка/, медицинска документация, удостоверяваща наличие на трайно увреждане и/или заболяване, актуална медицинска документация и др. Преди подаване на заявление, кандидата ще бъде надлежно информиран и консултиран относно вида на услугите в домашна среда. С подаване на заявлението, на всеки един кандидат потребител се предоставя правото сам да определи и посочи какъв вид социални услуги желае да ползва. След подаване на заявлението, на всеки потенциален потребител се изготвя формуляр за оценка на потребностите. В комисията за подбор трябва да участват хора, имащи професионален опит в социалната сфера и работа с лица от рискови социални групи. Подборът на кандидат потребителите ще се извърши след изготвяне на оценките на потребностите на всеки един, и след заседание на комисията за подбор. Всички потребители ще бъдат предварително информирани и консултирани за броя часове, които са определени за ползване на услуги в домашна среда, но не повече от 2 часа, и за възможностите за ползване на социално-здравни и психологически услуги. С всички класирани потребители ще бъде сключен договор за услугите, въз основа на разработен индивидуален план за предоставянето им за всеки потребител. Активно участие в изготвянето на индивидуалните планове за почасови услуги ще вземат потребителите или техните законни представители. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Структурата, на която с акт на възлагане е определено изпълнението на услугата, сключва договор със съответния потребител, в който са регламентирани правата и задълженията на страните по договора, както и услугите, които ще се предоставят. 0.00 0.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Дейността има за цел да подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на възрастни хора над 65 г. и лица с увреждания вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания в община Враца, да намали риска от зависимост от институционални грижи и да създаде нови работни места в сектора на здравно-социалните услуги в домащна среда. Настоящето проектно предложение надгражда създадения модел в община Враца за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за възрастни хора по проект, реализиран от Българския червен кръст съвместно с Министерството на труда и социалната политика и Министерство на здравеопазването, с финансиране от Швейцарската агенция за развитие и сътрудничество по Българо-швейцарската програма за сътрудничество и съфинансиране от институциите. Дейността по настоящия проект включва предоставянето на следните услуги: - дейности за лична помощ в битовото и социално обслужване – не специализирани услуги като помощ в домакинството: почистване, пазаруване и др.; придружаване до лекар, до различни институции и др. - здравни услуги, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение и да се осъществяват в дома на потребителя: смяна на превръзка, поставяне на инжекции, измерване на кръвна захар,измерване на кръвно налягане, поставяне на инсулин,обработка на рани от диабет, декубитус и др.; рехабилитация, включваща раздвижване и лечебни масажи в домашна среда, леки упражнения, които потребителят може да практикува и в дните, в които не е посещаван от медицинска сестра, консултиране как да се осъществява превенция на поява на рани от залежаване, насърчаване на потребителя и вдъхване на увереност в собствените му възможности. Освен това, с цел подпомагане процеса на социално включване, ще се осъществява психологическа подкрепа и консултиране. Кординаторът ще кординира дейностите в Центъра така, че да се осигури качество на живот, което да гарантира пълноценното физическо развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социален работник ще изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията. Психологът оказва психологическа подкрепа и консултиране на потребителите на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, като целта е мотивационна, психологическа, социална подкрепа на възрастните хора и хората с увреждания, изясняване на всички възникнали въпроси в процеса на предоставянето на патронажната грижа, предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации.Ще се включи текущо консултиране и предоставяне на различна по характер информация, съобразно индивидуалните потребности. Работата на психолога е насочена към подпомагане процеса на социално включване, а при възникване на проблеми - към възстановяване и поддържане на психическото равновесие и подобряване на междуличностните взаимоотношения. Голяма част от потребителите живеят в социална изолация и често изпадат в депресивни състояния и имат нужда от подкрепа и търсене на варианти за справяне с ежедневието. В условията на социална изолация, възрастните хора и хората с увреждания губят мотивация за живот.При тях е осъзнато чувството за отсъствие на перспектива, цели и стремежи за бъдещето и позитивно очакване на предстоящи събития. Влошаването на общото им състояние би могло реално да затрудни битовото им обслужване и това да наложи нов режим и ритъм на съществуване. Ето защо е от особена важност предоставянето на психологическа подкрепа и консултиране на възрастните и хората с увреждания.Назначеното лице за психолог ще мотивира потребителите да се включват в дейности, насочени към преодоляване на социалната изолация, съобразно интересите им. Освен това, той също ще оказва помощ при разрешаване на възникнали проблеми от различен характер - закрила на личността, защита на имуществото и финансовите средства, рискове, поверителност на личната информация и др. 0.00 278 660.16
Обучение и супервизия на персонала: Обучението на персонала има за цел повишаване на професионалните умения и мотивация на наетите да предоставят интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програма, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“.Организирането на самото обучение включва осигуряване на зала и на материали, уведомяване на участниците. Обучение ще се проведе след приключване подбора на екипа на центъра, медицински сестри и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, непосредствено преди да започнат работа. Времетраенето на обучението ще бъде съгласно горепосочената Програма. Целта на супервизията е оказване на професионална и методическа подкрепа на персонала, с оглед изпълнение на целите на интегрираните здравно-социални услуги в домашна среда и постигане на по-високо качество, а също така и снемане на напрежението и професионалния стрес.Тази подкрепа се налага като допълваща системата от неотложни грижи за лицата, които предоставят услуги за други лица, в нашия случай за хора с увреждания и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване и в риск. Хората, чиято професия е свързана с прояви на грижа за други хора с времето изтощават своите ресурси на положителни чувства и не могат да се противопоставят на стреса. С времето това може да доведе до физическо и емоционално изтощаване. Поради тази причина е необходимо да се осигури консултиране на заетите с предоставяне на патронажна грижа лица и те да получат адекватна помощ и подкрепа. Супервизията ще предложи на медицинските специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, пространство за привилегировано слушане, т.е. преките доставчици ще имат възможност да говорят, да бъдат изслушвани, да обсъждат въпросите, които ги вълнуват в атмосфера на доброжелателност и конфиденциалност. В зависимост от потребностите на персонала, те ще бъдат индивидуални или групови. По време на индивидуалната супервизия ще се обсъжда работата по конкретен случай, като прекият доставчик на патронажни грижи ще получи професионален съвет при възникнали въпроси, свързани с взаимоотношения с потребители и членове на техните семейства, взаимоотношения с колеги, външни институции, закрила на личността и др. Когато определен казус се отнася до повече членове на персонала, предоставящ услугите по проекта, ще се организират групови супервизии, които ще бъдат насочени и към обсъждане на мерки за превенция на проблеми и рискове. Груповата супервизия служи за подкрепа и обмен на професионален опит, споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа. 0.00 0.00
Ремонт на подходящи помещения и закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа: За целите на проекта ще се извърши ремонт на две помещения (офис 1 с антре с обща площ 28 м2 и офис 2 с площ 20,32 м2) със санитарен възел (с площ 7,55 м2) на съществуващата сграда на „Общински социален комплекс за работа с деца“. Тя се се намира в гр. Враца, район Трета, кв.121, пл.№5053, ул. поп Андрей - Зорница № 4 и е общинска собственост съгласно Акт № 265/02.02.2001г. В нея са обособени два самостоятелни входа – север и запад, като западният вход има изградена рампа за инвалиди. До офисите, които ще се ползват от екипа за управление на услугата по проекта, директно се стига чрез входа от северната страна (с площ 22 м2), който е силно компроментиран, с откъртени стъпала, които го правят опасен за преминаване и затова се налага да се осъществи демонтаж на стария гранитогрес, полагане на настилка противоплъзгащ гранитогрес, също и изкърпване на топлоизолация по фасадата.Фоайето е в неприветлив вид, с окъртени стени, следи от течове от старата водопровoдна мрежа и се нуждае от обръщане на новоремонтираната дограма на входна врата, от освежаване на стените и монтиране на осветителни тела, ел.ключове и контакти. За двата офиса са предвидени доставка и монтаж на по един брой инвенторни климатици. За осигуряване на нормални условия на работа е необходим ремонт на санитарния възел, който в момента е неизползваем. Предвижда се частично очукване на фаянса по стените, подмяна и изолация на РР тръби, монтиране на спирателни кранове,частично изкърпване на стени и полагане на фаянсова облицовка, монтаж на казанче. Патронажната грижа ще се осъществява на територията на община Враца, в която, освен областния град, има 22 села. Междуселищният транспорт е с разписание, което не съответства на потребностите за осъществяване на патронажна грижа. Без да има осигурено транспортно средство за извършване на мобилната работа, осигуряването на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в селата на общината би било крайно неефективно, ако се ползва алтернативен вариант – таксиметрови услуги. За целите на проекта се планира закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа, което ще допринесе за качествено предоставяне на услугата Патронажна грижа. Целта на дейността е да се създаде безопасен и приветлив достъп до помещенията, които ще се използват от екипа за управление на услугата и да се осигури възможност за превоз на лицата, които ще предоставят патронажна грижа, до домовете на потребителите. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).