1. Организация и управление на проекта: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта, който включва: ръководител, координатор, счетоводител и администратор.
Дейността е от значение за осигуряването на успешно управление и изпълнение на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансовите ресурси и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане целите на проекта.
Екипът е отговорен за цялостното управление и организация на осъществяването на проекта и изпълнява следните функции: определя участниците в проекта и техните роли; децентрализирано управление; обсъждане и оценяване на резултатите от изпълнението на проекта; изготвяне на технически и финансови доклади, следене на изпълнението на отделните дейности по проекта.
Екипът за организация и управление осъществява дейностите по планиране, изпълнение и отчитане на проекта съобразно Ръководство за изпълнение на договори/заповеди за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по приоритетни оси 2 и 3 на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020“. При изпълнение на дейностите по организация и управление екипът задължително спазва: Изисквания за избягване на конфликт на интереси по смисъла на чл. 57 от Регламент (ЕО, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета; Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.; Указания за прилагане принципа на екологична устойчивост в контекста на ОП НОИР; Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП НОИР.
Конкретни дейности, които екипът за организация изпълнява:
1. Назначава човешки ресурси за управление и изпълнение на проекта чрез сключване на допълнителни споразумения, с които се възлагат функции по управление или изпълнение на проекта.
2. Утвърждава длъжностна характеристика за всяка позиция, с която се определят задълженията на служителите, назначени да изпълняват функции по управление или изпълнение на проекта.
3. Приема вътрешни правила за възлагане на обществени поръчки, които съдържат реда за планиране и организация на провеждането на процедурите и за контрол на изпълнението на сключените договори за обществени поръчки.
4. Подготвя, осъществява и контролира процедури по избор на изпълнители съгласно българското и Европейско законодателство в областта на обществените поръчки. Предоставя на УО цялата тръжна документация по проекта.
5. Следи стриктно за изпълнението на индикаторите по проекта и отчита пред УО данните образеца на статистическа справка за отчитане на индикатори (Приложение VIII) и унифицирания документ за метаданните в съответствие със структурата за справочни метаданни на Евростат (ESMS).
6. Изпълнява дейностите по проекта съобразно описанието, съдържащо се в Приложение II към Договора и с оглед изпълнение на предвидените в него цели. Подава мотивирано искане за допустими промени при обективна невъзможност за изпълнение на описаните в детайли дейности.
7. Отразява извършените плащания в счетоводната документация на бенефициента чрез отделна счетоводна аналитична сметка.
8. Съхранява и надлежно води Досие на проекта, съдържащо всички оригинални документи в съответствие с европейското и националното законодателство.
9. Отговаря за спазването на европейските и националните правила за публичност и комуникация.
10. Отчита извършените дейности пред УО чрез подаване на междинни технически и финансови отчети /м. октомври 2016, м.януари 2017г.1, м. април 2017г./ и Окончателен отчет – м. август 2017 г.
|
15 122.10
|
14 718.09
|
2. Училищен модел за превенция на ранно отпадане от училище „Предай нататък!”: Основен проблем в училище е допускането на неизвинени отсъствия. С разрешаването му са натоварени предимно класните ръководители: ежемесечно отчитат броя на неизвинените отсъствия, уведомяват родителите, спират детските надбавки, провеждат индивидуални разговори с учениците и техните родители. Тези мерки обаче рядко дават резултат. Ето защо е наложително разработването и прилагането на по-успешен модел за превенция на ранното отпадане на учениците от образователната система.Проектното предложение планира организиране и прилагане на училищен модел за превенция на ранно отпадане от училище „Предай нататък!”. Основните принципи в реализирането на дейността са три: от една страна - мотивиране на добрия пример чрез организиране на образователни екскурзии за учениците, които не допускат неизвинени отсъствия, от друга – идентифициране на ученици, застрашени от отпадане и извършване на корекционна дейност, от трета - предприемане на система от мерки за превенция сред всички ученици в училище. Тъй като опитът ни доказва, че ресурсът, с който училището разполага, не е достатъчен, в дейността ще се включи НПО с квалифициран екип от психолози и социални работници.Подготвителният етап на дейността включва изготвяне на картотека на ученици с неизвинени отсъствия и застрашените от отпадане. Тъй като основна причина за нередовното посещение в училище е социално-икономическа – голяма част от нашите ученици са поставени в неравностойно положение спрямо своите връстници, защото са лишени от елементарни условия от битов характер, проектното предложение предвижда осигуряване на раници, учебни помагала и пособия за ученици от социално слаби семейства. След регистрирането на учениците, допуснали най-много отсъствия, планираме групови срещи, водени от психолог, с учениците под формата на фокус- групи за изследване на причините, довели до отсъствията, и корекционна дейност. Групите ще бъдат от по 10-15 човека и ще се провеждат занимания веднъж седмично по 2 часа.В случаите, в които има налице домашно насилие или друг проблем, за който е необходима индивидуална работа, родители и деца ще бъдат насочени към консултанти за специализирана работа. Съпътстваща дейност ще бъде провеждането на мотивационни тренинги, провеждани от квалифицирани психолози от НПО във всички паралелки от 1-ви до 9-ти клас включително. Срещите ще бъдат веднъж месечно по два часа във всеки клас. Методът на работа ще бъде както следва:
В класовете от 1-ви до 4 клас с учениците предвиждаме да се обсъждат теми, свързани с общуването в семейна и училищна среда. Работата ще бъде насочена основно в разпознаване на лични граници и себерефлективност. Целта ще бъде придобиване на умения за справяне в различни ситуации, както в училище, така и в приятелски и семеен кръг.В класовете от 5-ти до 9-ти клас предвиждаме работата с учениците да се състои в три етапа. Първият етап на работа ще бъде в изследване на „явлението Училището-нежелано място”.Вторият етап ще бъде планиране на промяна в нагласите. Третият етап от работата с учениците ще бъде как те ще участват в промяната, реализация.По време на срещите ще се използват психодраматични техники за работа, разиграване по казуси и др.
Педагогическият съветник в училището ще изготвя ежеседмична справка за допуснатите неизвинени отсъствия по класове, като статистиката ще бъде изложена на табло в централното фоайе на училището. Инициативата има състезателен и мотивиращ характер. Всяка седмица ще се излъчва клас победител, който получава грамота и отличителен плакет „Всички и навреме в час“, който съхранява една седмица и после го предава на следващия седмичен победител. Всеки месец ще се излъчва клас-победител, който получава за награда образователна екскурзия. |
44 747.60
|
43 431.21
|
3.Училищен модел за повишаване на функционалната грамотност на учениците „Аз обичам да чета!”: Основната оценявана област в Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) е грамотността по четене, определяна като способността да се разбира, използва и осмисля писмен текст за постигане на определени цели, за задълбочаване на познанията и за активно участие в обществения живот. България се нарежда на 46-а позиция сред 65-те участници в Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) PISA 2009 (през 2000 г. - на 33-та от общо 41 страни). Факт е, че функционалната грамотност на учениците е под средното ниво. Ето защо е от изключителна важност в българското училище да се акцентира върху развитие на уменията на учениците за четене с разбиране. Това е и основната цел в НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ И ПОВИШАВАНЕ НА ГРАМОТНОСТТА (2014 – 2020).
На изпитите за НВО в ІV и VІІ клас в ІХ ОУ „Темелко Ненков” – град Перник учениците традиционно показват ниски резултати. Причините за това са комплексни и неминуемо свързани със спецификата на ромския етнос. Учениците ни имат нужда от повече време и допълнителни дейности, насочени към мотивиране на четенето и развитието на функционалната грамотност. Това е и основната цел на Училищния модел за повишаване на четивната грамотност на учениците „Аз обичам да чета!”.
Проектното предложение планира изграждане на читателски клубове „Приятели на книгата” в две секции – начален І-ІV клас и прогимназиален – V-ІХ клас. Всяка секция на клуба ще се състои от по 15 ученици. Клубовете ще провеждат занятия веднъж седмично по 2 часа. Основната цел на занятията ще бъде запознаване с живота и творчеството но видни български и световни творци на детска литература, четене и обсъждане на художествена литература, водене на читателски дневник, провеждане на дискусии, свързани с четенето на любими книги, провеждане на час по четене във всички класове, обособяване на кът за размяна на книги. Клубовете ще проведат и две представителни изяви на училищно ниво, на което ще популяризират процеса на четене сред всички ученици в училището.
Паралелно с дейността на клубовете „Приятели на книгата”във всички паралелки ще се провежда веднъж седмично час по четене. В начален курс този час ще се провежда от 2 начални учители, а в прогимназиален етап – от двама учители по БЕЛ. За осъществяване на тази част от дейността на учениците ще бъдат осигурени учебни помагала „Четене с разбиране” с примерни текстове, упражнения и тестови задачи за развитие на уменията за аналитично четене.
Третата дейност от училищния модел е провеждане на състезание по четене в два етапа – по класове и на училищно ниво. В състезанието по четене по класове ще се включат всички ученици. Форматът е четене на непознат текст с обем около 300 думи и 3 въпроса, проверяващи уменията за разбиране и осмисляне на текста. Жури, включващо класен ръководител, учител по БЕЛ и библиотекар, ще оценява от една страна четивната техника по критерии: бързина, точност и изразителност; от друга страна – верни отговори за разбиране на текста. Във всеки клас ще се излъчат победители, като отличените на І, ІІ и ІІІ място ще получат награди.
Победителите от състезанието по класове ще участват в училищно състезание по четене. То ще се проведе в два етапа - начален /І-ІV клас/ и прогимназиален /V-ІХ клас/. Инструментариумът за провеждането му е идентичен с етапа по класове. За начален и прогимназиален етап ще бъдат излъчени победители на ниво училище, които ще бъдат наградени.
Четвъртата дейност е организиране и провеждане на Ден на книгата - 23 април на общинско ниво с партньорското участие на община Перник. Празник на книгата ще се проведе на градския площад с участието на още минимум пет училища. За общинския празник се планират разнообразни дейности, посветени на четенето и книгите – размяна на книги, литературно четене, викторина, забавни игри. Предвиждат се грамоти и награди за участниците. |
28 393.00
|
24 191.74
|
4.Създаване на клубове за извънкласна и извънучилищна дейност: Дългогодишният опит на училищния ни екип доказва, че развитието на извънкласни дейности оказва позитивно въздействие върху учениците, застрашени от отпадане, и е една от най-успешните мерки за привличане и задържане на децата в училище. Учениците ни притежават много таланти и обичат да се занимават с изкуство, а често родителите им нямат възможност да задоволят техните потребности. Така училището остава единственият им шанс за свободна творческа изява на личността. С включването на учениците в различни извънкласни дейности повишаваме тяхната самооценка, мотивацията им за оставане в училище и развитие на творческия им потенциал.
Основна цел на дейността е утвърждаването на извънкласните занимания като възможност за преодоляване на усещането за изключеност при учениците от ромски произход чрез на развитие на творческия потенциал на личността и осигуряване на възможност за изява.
В рамките на проекта ще се развие клубна дейност, съобразена с интересите на децата и учениците, отчитаща техните таланти, възможности и дарби:
1. Театрално студио – 15 участници
2. Вокална формация – 15 участници
3. Танцова формация – 18 участници
4. Инструментален състав – 10 участници
5. Ателие „Приложни изкуства” – 12 участници
6. Ателие „Керамика и стъкло” – 10 участници
Ръководители на дейността ще бъдат 6 преподаватели от училището, които имат дългогодишен опит в работата в извънкласни форми. За всеки клуб ще бъде изработен план-график за провеждане на занятията. Те ще се провеждат 2 пъти седмично по 2 часа в продължение на 32 учебни седмици от м. октомври 2016 до м. май 2017 г. – по 128 часа за всеки клуб, общо 768 часа извънкласни занимания.
Клубовете по извънкласни дейности ще популяризират дейността си чрез следните публични изяви:
1. Коледен празник – м. декември 2016г. – съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация
2. Музикално-театрален спектакъл по случай 24 май – м. май 2017 г. - съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация
3. Изложби на ателиетата „Приложни изкуства” и „Керамика и стъкло” в галерия “При Кмета” в сградата на община Перник и изложбена зала в ОДК:
3.1. Сурва – международен фестивал на маскарадните игри 2017
3.2. Великден - април 2017
3.3. 24 май – май 2017
Етапи при изпълнението на дейността:
1. Сключване на допълнителни споразумения с 6 преподаватели, които ще ръководят клубовете по интереси
2. Изготвяне на план-графици за провеждане на занимания в клубовете по интереси
3. Сформиране на групи от участници в клубовете на базата на подадени заявления за участие от учениците и техните родители: Театрално студио – 15 участници, Вокална формация – 15, Танцова формация – 18, Инструментален състав – 10, Ателие „Приложни изкуства” – 12, Ателие „Керамика и стъкло” – 10 /общо 80/=
4. Провеждане на занимания в клубовете по интереси – 2 пъти седмично по 2 часа, в продължение на 32 учебни седмици от м. октомври 2016 до м. май 2017 г. – по 128 часа за всеки клуб, общо 768 часа извънкласни занимания.
5. Провеждане на 5 представителни изяви:
5.1. Коледен празник – м. декември 2016г. – съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация
5.2. Музикално-театрален спектакъл по случай 24 май – м. май 2017 г. - съвместна изява на театрално студио, вокална, танцова и инструментална формация
5.3. 3 изложби на ателиетата „Приложни изкуства” и „Керамика и стъкло” в галерия “При Кмета” в сградата на община Перник и изложбена зала в ОДК: Сурва – международен фестивал на маскарадните игри 2017; Великден - април 2017; 24 май – май 2017
|
47 138.00
|
38 961.48
|
5. Изграждане на родителски клуб „Училище за родители”: Един от основните проблеми при осъществяването на образователната интеграция на ученици от ромски произход е липсата на родителския фактор като активна страна в процеса на обучение и възпитание. Причината за това се корени в ниската степен на грамотност, ниският социален статус и проява на незаинтересованост по отношение на образованието и възпитанието на децата. На последната проведена родителска среща присъстват едва 32% от родителите. На практика това означава, че 68% от тях не възприемат образованието като ценност и не се интересуват от процеса на учене като гарант за успешно интегриране на децата им в обществото. Често родителите се чувстват неуверени, объркани и затруднени в своята роля и се нуждаят от подкрепа, за да се справят успешно с всички свои отговорности Належаща е нуждата от предприемане на мерки по посока на оказване на подкрепа и привличане на родителите като активен партньор в училищния живот.
Основна цел на дейността е да се разработи и приложи модел за работа с родители от ромски произход, работещ в две посоки: от една страна - подпомагане на семейната среда и родителите чрез дейности, насочени към формиране на умения за успешно справяне с предизвикателствата на родителството; а от друга – успешно приобщаване на родителите към образователния процес и мотивиране за активно участие в училищния живот.
Основните насоки в работа на родителския клуб са: привличане на родителите и ангажирането им с училищния живот; ангажиране на родителите в решаването на проблеми, свързани с деца, застрашени от отпадане от образователната система; създаване на активна връзка между училището и родителската общност; включване на родителите в дейности, насочени към обучението и възпитанието на децата и тяхната бъдеща социална и трудова реализация.
При стартиране на проекта ще бъде проведена обща родителска среща, на която всички родители ще бъдат запознати с целите и основните дейности по проекта и ще получат покана за включване в „Училище за родители”.
Клубът ще се формира на базата на подадени от родителите заявления за участие. Планираме клубът да се състои от 45 родители /3 фокус-групи от по 15 човека/ постоянни членове, като в дейностите му имат право да се вкючват всички желаещи. При формирането на клуба ще бъдат спазени принципите за равнопоставеност между полове и социален статус, ще участват родители на ученици, които не допускат неизвинени отсъствия, и такива, чиито деца не посещават редовно училище.
„Училище за родители” ще провежда занимания веднъж седмично с продължителност два часа. С всяка отделна фокус-група в „Училище за родители” ще работи екип от двама ръководители - психолог от НПО и учител. Заниманията ще включват дискусионни срещи, ролеви игри, тренинги на актуални теми, свързани с проблемите на възпитанието, взаимодействието родител- ученик- училище, превенция на агресивно поведение и отпадане от училище. Всяка група ще има портфолио с материали, доказващи дейността й.
В края на дейността всички родители ще получат награди и грамоти за успешно завършване на „Училище за родители”.
Втората част от модела за работа с родители ще е свързана с привличане на родителите като активен участник в училищния живот чрез организиране на съвместни мероприятия с участието на ученици, родители и учители: почистване на училището и училищното пространство; изработване на суровачки; изработване на мартеници; боядисване на великденски яйца; 2 спортни празника „Мама, татко и аз” – един месец октомври на училищно ниво, един – на общинско ниво с участието на отбори от 4 други училища на стадиона или Спортна зала „Б. Гюдеров”.
Като краен продукт на съвместните дейности ще бъдат експонирани изложби. За участието в спортните празници ще бъдат осигурени грамоти и награди.
|
19 330.80
|
17 640.05
|
6. Осигуряване на информираност и публичност: От стартирането на проекта до окончателното му финализиране екипът за организация и управление на проекта ще осъществява дейности по информиране и публичност, съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Стриктно ще бъдат спазвани изискванията за информация и комуникация, които са разписани в Приложение XII “Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете“ от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.
При изпълнението на всяка конкретна дейност по осигуряване на публичност и информация ще бъдат спазвани основните отговорности в процеса по информация и комуникация със задължителен характер:
• Поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия с упоменаване на Европейския съюз;
• Упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта;
• Поставяне на общото лого за програмен период 2014 – 2020 г. с наименованието на финансиращата оперативна програма: „Наука и образование за интелигентен растеж“;
• Изписване на номера и наименованието на проекта.
За информиране и публичност на проекта ще бъдат реализирани следните дейности :
1. Периодични публикации във вестници и електронни медии /в началото на проекта, 5 в хода на изпълнение на дейностите и в края на проекта/
2. Популяризиране на проекта сред местната общност и регионалните медии чрез репортажи по Кабелна телевизия „Кракра” – 2 броя
3. Провеждане на 3 пресконференции- в началото на проекта, междинна и финална.
4. Поставяне на външни рекламни информационни табели – на входа на училищната сграда и в централното фоайе.
5. Осигуряване на транспарант /изработен от винил с отпечатан пълноцветен надпис с UV устойчивост и капси за лесен монтаж, с размер 1,0х3,0м / при провеждане на публичните мероприятия на открити обществени места
6. Разпространение на рекламни плакати.
7. Разпространение сред местната общественост на рекламни дипляни
8. Разпространение на рекламни фланелки с логото на проекта сред целевата група и лицата, приобщени към проектните дейности
10. Осигуряване на рекламни папки с логото на проекта за лицата, участващи в пресконференциите и публичните мероприятия
11. Осигуряване на рекламни химикали с логото на проекта за лицата, участващи в пресконференциите и публичните мероприятия.
|
3 153.00
|
1 795.00
|