Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal for gratuitous financial aid under the procedure for direct gratuitous funding BG16RFOP001-2.001 „Energy efficiency in peripheral areas”, Priority Axis 2 „Support for Energy Efficiency in support centers in peripheral areas“ of OP „Regions in growth“ 2014-2020 aims at improving the energy efficiency of the multi-family residential buildings, with no more than 35 individual residential sites, located in Troyan, which includes the following buildings: 3rd and 5th Han Asparuh Str. and 3G Radetski Str; 69th L. Karavelov Str.; 9th Minko Radkovski Str.; 45/47 Hr. Botev Str.; 1st St. Karadzha Str.; 5th Nezabravka Str.; 258th V. Levski Str.; 384th V. Levski Str.; r.c. Mladost, res. bl. 6; 5th Ohrid Str.; r.c. Mladost,res. bl. 4., by implementation of the following activities:
- Implementation of all mandatory ESMs for the buildings as per the respective EE Surveys, which will lead to at least C-class energy consumption;
- Implementation of the mandatory structural restoration/strengthening measures as per the respective Technical Surveys of the buildings (according to the Building’s Tech Passport, part B –Site’s maintenance measures and deadlines for implementation of repair works, item 2 ‘Necessary measures for maintaining site’s safe exploitation and schedule for implementation of imminent measures); 
- Implementation of the remaining measures, indicated as mandatory in the Tech Survey (TS);
- Implementation of measures related to improved access to buildings for disabled persons in compliance with Ordinance №4/01.07.2009 for designing, implementation and maintaining construction sites in compliance with the requirements for accessible environment for the population, including people with disabilities; 
With the implementation of the prescribed ESMs the buildings will meet the EE, heat-preservation and energy economy requirements for the buildings in compliance with Ordinance №7/2004, Act as of 14.04.2005, reaching C-class for energy consumption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на община Троян ще бъде сформиран екип за Организация и управление на проекта, който ще включва: - Ръководител на проекта; - Координатор; - Счетоводител; - Супервайзор. Всички функции, отговорности и задължения ще бъдат описани в длъжностните характеристики на членовете в екипа за Организация и управление на проекта и ще бъдат определени със заповед на кмета на Община Троян. Екипа за Организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Екипа за Организация и управление на проекта ще: - Изготвя регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие; - Извършва отчети от проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство; - Отчети за извършения мониторинг на възложените дейности; - Подготви подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане; - Отговаря за подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП; - Изготвя междинни и окончателен технически доклади, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, обхващащи цялостното изпълнение на проектните дейности, като съдържат пълна информация за цялостното изпълнение на проекта за целия период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; 36 000.00 30 476.63
Провеждане на Обществени поръчки: При възлагането на обществени поръчки следва да се извършат редица действия, които подготвят провеждането на различните видове процедури за възлагане, изчерпателно изброени в Закона за обществените поръчки (ЗОП). Тези действия включват определяне на обект на обществената поръчка, като се има предвид, че обществени поръчки могат да се възлагат само за определени в ЗОП обекти. Необходимо е да се определят редица параметри, които са от значение за законосъобразното провеждане на процедурата, включително съдържанието на обявлението за обществена поръчка и на документацията за участие. Това става с решението за откриване на процедурата. Информацията за откритата процедура следва да бъде доведена до знанието на заинтересованите лица по съответния ред, предвиден в ЗОП. 0.00 0.00
Изпълнение на проектиране, СМР и упражняване на авторски надзор (инженеринг) на обект "Повишаване на енергийната ефективност на жилищни сгради, находящи се в гр. Троян - II“ за: ул. Хан Аспарух 3/5 и ул.Радецки 3Г; ул.Л. Каравелов 69; ул. Минко Радковски 9; ул.Хр. Ботев 45/47; ул.Ст. Караджа 1; ул.Незабравка 5; ул. В. Левски 258; ул.В. Левски 384; жк Младост бл.6; ул.Охрид 5; жк Младост бл.4": Дейностите за всички сгради, включени в инженеринга ще засягат: - Изпълнение на всички ЕСМ, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за ЕЕ и които водят най-малко до клас на енергопотребление „С“; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на страдите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; Изпълнителят по настоящата поръчка ще извърши следните дейности: Дейност 1 – Изготвяне на работен проект за обект "Повишаване на енергийната ефективност на жилищни сгради, находящи се в гр. Троян - II“, включващ сградите: ул. "Хан Аспарух" 3/5 и ул. "Радецки" Г"; ул. "Л. Каравелов" 69; ул."Минко Радковски" 9; ул."Хр. Ботев" 45/47; ул."Стефан Караджа" 1; ул."Незабравка" 5; ул. "В. Левски" 258; ул. "В. Левски" 384; ж.к. "Младост", бл.6; ул. "Охрид" 5; ж.к. "Младост", бл.4" Във връзка с Дейност 1 трябва да бъде изготвена пълна проектна документация във всички части съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. Към всяка от проектните части следва да бъде представена обяснителна записка, работни чертежи и детайли, както и проектно-сметна документация, която да включва количествени сметки по всички части: Общи и подробни Количествено-стойностни сметки, придружени с анализ на единичните цени за всички видове работи, включени в нея. Дейност 2 – Строителство на обект "Повишаване на енергийната ефективностна жилищни сгради, находящи се в гр. Троян - II“, включващ сградите: ул. "Хан Аспарух" 3/5 и ул. "Радецки" Г"; ул. "Л. Каравелов" 69; ул."Минко Радковски" 9; ул."Хр. Ботев" 45/47; ул."Стефан Караджа" 1; ул."Незабравка" 5; ул. "В. Левски" 258; ул. "В. Левски" 384; ж.к. "Младост", бл.6; ул. "Охрид" 5; ж.к. "Младост", бл.4" Тази дейност включва изпълнение на строителство, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателото приемане на обекта на строителството от Възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждане в експлоатация. Дейност 3 – Упражняване на авторски надзор на обект "Повишаване на енергийната ефективност на жилищни сгради, находящи се в гр. Троян - II“, включващ сградите: ул. "Хан Аспарух" 3/5 и ул. "Радецки" Г"; ул. "Л. Каравелов" 69; ул."Минко Радковски" 9; ул."Хр. Ботев" 45/47; ул."Стефан Караджа" 1; ул."Незабравка" 5; ул. "В. Левски" 258; ул. "В. Левски" 384; ж.к. "Младост", бл.6; ул. "Охрид" 5; ж.к. "Младост", бл.4" В тази дейност са включени - упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строително- монтажните работи, съгласно одобрения работен проект, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане и подписване на всички актове и протоколи по време на изпълнение на строително- монтажните работи, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, посещение на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор, експертни дейности и консултации и съдействие на Възложителя при реализацията на проекта. При упражняване на Авторски надзор, предписанията на изпълнителя свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него работен проект, се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 1 682 000.00 1 827 400.40
Упражняване на независим строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект: След провеждане на процедура за избор на изпълнители съгласно ЗОП и избор на изпълнител следват дейности: 1. Оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на всички части на инвестиционния проект, на работни чертежи и детайли, изготвени след сключване на договор за инженеринг; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; 3. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г.; 4. Заверка на Заповедната книга на строежите; 5. Участие в регулярни срещи по проекта и иницииране на извънредни с цел информиране на Възложителя за хода на дейностите; 6. Предоставяне на Възложителя на междинни отчети, съгласно изискванията на Възложителя и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи; 7. Изготвяне на Окончателни доклади за всеки един от строежите, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползването им. 84 000.00 27 474.27
Публичност и визуализация на проекта: За изпълнението на тази дейност ще се спазват изискванията на "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Троян, изрично ще се указва съфинсирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. Когато една мярка за информация и комуникация се отнася за няколко дейности, съфинансирани от повече от един фонд, упоменаването може да се замени с упоменаване на Европейските Структурни и инвестиционни фондове; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. По време на осъществяването на проекта община Троян ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - Включва на официалния уеб сайт на проекта www.troyan.bg - кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Ще бъдат поставени 4 плаката с информация за проекта (А3 формат), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. 3. Изработка на информационни материали: - Изработка и монтаж на 4 бр. билборди при стартиране на обекта; - Изработка на 11 бр. постоянни обяснителни табели., след завършване на обекта; - Изработка и разпространение на 1000 бр. дипляни; - Изработка и разпространение на 400 бр. плакати; - Изработка на 100 броя тефтери и 300 броя химикалки; - Провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция с включен кетъринг. - Организиране на официална церемония за ефективния старт на проекта – „Първа копка“. 17 000.00 10 911.60
Одит на проекта: Изпълнителят по обществената поръчка ще извърши независим одит - окончателен, по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите за тях за обект „Повишаване на енергийната ефективност на жилищни сгради, находящи се в гр. Троян - II“, включващ сградите: ул. "Хан Аспарух" №3 и №5 и ул. "Радецки" №3Г"; ул. "Любен Каравелов" №69; ул."Минко Радковски" №9; ул."Христо Ботев" № 45 и №47; ул."Стефан Караджа" №1; ул."Незабравка" №5; ул. "Васил Левски" №258; ул. "Васил Левски" №384; ж.к. "Младост", бл.6; ул. "Охрид" №5; ж.к. "Младост", бл.4", който се осъществяват с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020 г.”, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския фонд за регионално развитие. При изпълнението на дейностите се цели изпълнението на всички необходими и взаимосвързани процедури в съответствие с Международните стандарти за одит, за да се изрази независимо становище за автентичността на всички аспекти на финансовите отчети, изготвени съгласно българското счетоводно законодателство по време на изпълнението на проекта. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Заповедта за безвъзмездна финансова помощ и са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Всяка одитна проверка следва да се извърши в съответствие с Международен стандарт за свързани по съдържание услуги (МСССУ) 4400. Съгласно този стандарт процеса на одитната проверка следва да протече на три етапа: • Планиране • Изпълнение • Приключване Относно осчетоводяването на разходите, УО изисква одиторът да провери, че: - Бенефициентът води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система; - Бенефициентът е реализирал хронологично, двустранно синтетично и аналитично счетоводно записване и е съставил финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи, заложени в Закона за счетоводството. Счетоводната система следва да бъде неразделна част от текущата счетоводна система на Бенефициента или допълнение към нея. Счетоводната отчетност по проекта следва да позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка; - Бенефициентът води подробна аналитична счетоводна отчетност, която е достатъчна за установяване и проследяване на възстановим и невъзстановим данък върху добавена стойност по конкретния проект/договор; - Бенефициентът спазва указанията на Договарящия орган относно организацията на счетоводния процес от датата на получаването им; - Данните, посочени в докладите за напредък са идентични с тези в счетоводната система на Бенефициента (и съответната документална обосновка); - Одиторът е получил увереност, че разходите по проверявания проект не са обект на двойно финансиране- проверка за двойно финансиране; 16 000.00 2 652.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).