Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project aims to: Support vulnerable groups for social inclusion by providing access to education and training for better realization on the labor market in the Municipality of Strumyani.
These objectives will be achieved through the following sequence of activities:
1. Identification of persons from the target groups for reintegration into the educational system
2. Motivation and informing identified persons from the target groups for reintegration into the educational system
3. Organizing and conducting literacy courses
4. Organizing and conducting courses for acquiring competencies from the junior high school stage of primary education
5. Evaluation and certification of the results of the courses
6. Validation of results from non-formal learning and informal learning of persons from the target groups.
7. Supporting the transition from education to a realization on the labor market of persons who have completed primary education
Target groups under the project are 16 years old, dropped out of the education system, without primary education or illiterate, living in the municipality of Strumyani, and are unemployed.
The following measurable results will be achieved:
- a total of 105 people will go through training courses in literacy and acquisition of competencies from the junior high school stage of education;
- 43 people will successfully complete literacy courses and receive primary education;
- together with them another 60 people will be included in courses for acquiring competencies from the junior high school stage of education;
- a total of 72 people are expected to successfully complete and receive primary education;
- 40 primary school graduates will continue their education at a higher level or will start/keep a job
- A total of 18 people will be included in exams for validation of knowledge and competencies from non-formal learning and informal learning, of which 16 people will successfully validate knowledge and competencies.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на лица от целевите групи за реинтегриране в образователната система: Тази дейност е основополагаща за изпълнението на всички останали дейности и на проекта като цяло. Дейността е свързана с идентифициране на лица навършили 16 години, отпаднали от системата на образованието, без основно образование или неграмотни. Дейността е необходима, за да бъдат идентифицирани максимален брой лица от целевите групи, но не по-малко от 123 ( индикатор И 3213), които да бъдат върнати отново в училище и да бъдат образовани. Идентифицирането на лицата е първа стъпка от реинтегрирането в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище, като целта е да им се предостави възможност за включване в курсове по ограмотяване и/или придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Това ще им даде шанс да бъдат ограмотени и да получат необходимите знания, социални и комуникативни умения за по-добра реализация на пазара на труда, за продължаване на образованието в по-горна степен, за придобиване на професионална квалификация. Дейността ще се реализира посредством осъществени следните етапи на изпълнение: 1. Избор на екип за идентифициране на лицата от ЦГ. Ще бъдат подбрани двама образователни медиатори, които ще бъдат избрани на база на изготвени от екипа по управление критерии. При избор на критерии водещото ще бъде да са местни хора, с опит и квалификация, но и с необходимите контакти и авторитет в местната общност, където ще се проведе идентифицирането. 2. Общината, която е асоцииран партньор по проекта ще предостави данни за лицата живущи в конкретните квартали/махали, за които е известно, че жителите им са без никакво/ основно образование и към момента са пребиваващи на територията на общината, като не се дава достъп на неупълномощени лица до чувствителна информация. 3. Екипът по проекта ще проведе работна среща със служители на Бюрото по труда, за да получат информация за лицата от целевата група, населяващи общината, които са регистрирани в бюрото по труда. На базата на информация от ЕСГРАОН и Бюрото по труда и др. ще бъде изготвен списъка с лицата от целевата група за включване в образователни курсове. 4. Образователните медиатори ще направят справка в училищната документация за образованието на лицата от списъка и кога са прекъснали образование. На базата на до тук събраната информация ще бъде изготвен окончателен списък на лицата от целевата група, които биха проявили желание да се включат в образов. курсове. 5. Провеждане на индивидуални срещи с потнциално идентифицираните лица. На този етап от процеса по идентифициране на лицата ще бъдат включени и представителите на общността, за да съдействат за провеждането на посещенията на тези лица. В рамките на срещите ще се проведат интервюта - консултации с потенциалните лица, за идентифициране на техния актуален статус, нужди, проблеми и очаквания. Ще бъде представена нуждата от образование и възможностите за получаване на такова в рамките на проекта. Ще бъдат установени причините за тяхното отпадане от училище, както и възможностите и желанието им за включване в обучение. 6. Попълване на анкетни карти с даннни за идентифицираните лица. Образователните медиатори ще изготвят анкетна карта, която цели установяване на нуждите на лицата от целевите групи, причините за тяхното отпадане от системата на образованието, времева възможност за участие в обучителните курсовете и др. На база проведените интервюта и на събраната от тях информация, екипът от експерти ще попълни анкетните карти с актуални данни за идентифицираните лица. Данните от анкетните карти ще бъдат обобщени в обща база данни, която да се използва както за следващите дейности по проекта, така и дългосрочно за други проекти и проучвания. Събраната и обобщена информация от идентификацията ще бъде основа за изпълнението на следващата стъпка от проекта- мотивиране на лицата. Целта е максимален брой лица от целевите групи да бъдат реинтегрирани в образователната система. 1 230.00 0.00
Мотивиране и информиране на идентифицирани лица от целевите групи за реинтегриране в образователната система : Настоящата дейност обединява поддейности 1.2; 1.3 и 1.4 от допустимите дейности по програмата (съгласно насоките за кандидатстване). Описаната дейност по мотивиране е втора стъпка в процеса на реинтегриране в образователната система на лицата от целевата група. Мотивирането на лицата е от особена важност за тяхното включване в проекта, в процеса му ще бъдат разяснени ползите от получаването на образование и как то ще се отрази положително на живота им и социалния им статус. Дейността по мотивирането на лицата от целевите групи ще продължи през целият период на проекта, тъй като целта на проекта е максимален брой да бъдат включени в курсовете за обучение, да ги завършат успешно, да получат удостоверение за осн. образование и да продължат образованието си в по-горна степен. Ще бъдат мотивирани общо 123 лица навършили 16 години, отпаднали от училище, които ще бъдат реинтегрирани в образовatelnata сиситема. Дейността мотивиране на идентифицираните лица ще бъде реализирана чрез 3 групи поддейности: 1)Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование. (Поддейност 1.2 в насоките) Ще стартира след идентифицирането на 123 лица за включване в дейностите по проекта и ще продължи през цялото времетраене на дейностите свързани с обучение, полагане на изпити и валидиране на знанията. От съществено значение е лицата да получават системно мотивирне и подкрепа от психолог по време на целия период на обучение, за да преодолеят появилите се трудности и да премахнат страховете и др. бариери, които им пречат да продължат напред до успешното му завършване. Тази поддейност ще се реализира на 3 етапа: - мотивиране за включване в образователни курсове; - мотивиране за редовно присъствие и активно участие в образователните курсове; - мотивиране за успещно преминаване на изпити. 2) Мотивиране на лицата за продължаване на образованието си в по-горен етап.Този етап от дейността ще продължи 1 месец след полагане на изпитите.(Поддейност 1.3 от процедурата) 3) Паралелно с мотивирането на лицата от целевите групи ще се извършва и популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред целевите групи и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността. (Поддейност 1.4 от процедурата). Дейността ще се реализира от образователен медиатор и психолог. Медиаторът ще стимулира активността на лицата и подкрепата на семейството и общността. Ролята на психолога е да създаде устойчиви нагласи и активно поведение за завършване на образование. От голямо значение за успешната мотивация на лицата е споделения опит на хора, преминали вече обучение в подобни курсове, които след това са намерили работа или са продължили образованието в по-горен етап. Ще се организират срещи с тях, тъй те могат да споделят опит си и да разкажат за положителни промени, които са настъпили в живота им след положените усилия за получаване на необходимите знания и компетентности, придобити вследствие на включването им в такива програми за обучение. Целта на дейностите по популяризиране е чрез активно информиране да се покаже важността и ползата от образованието и лицата от целевите групи включени в обучение да получат одобрение и подкрепа от близките и местната общност. Дейностите по мотивиране и популяризирането ще продължават през целия проект, тъй като самите обучителни курсове ще се проведат на 4 етапа. Предвижда се чрез сайта на общината и сайта на училиището непрекъснато да се информира обществеността за стартирането и напредъка по оргнизацията на курсовете на всеки един етап от обучението. Мотивирането обхваща периода на участие, задържане в курс, допускане до изпит и успешно полагане на изпити 10 960.00 0.00
Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: Целта на тази дейност е да се реализират курсове за ограмотяване за идентифицираните лица от целелвите групи. Кандидатът по проекта СУ Св Паисий Хилендарски с. Микрево ще организира и проведе курсовете по ограмотяване. Првеждането на курсове по ограмотяване е необходимо за да се подпомогнат лица над 16 години живущи в община Струмяни да придобият базови знания и умения и начална степен н аобразование , с което да формират основата за по-нататъчно продължаване на образованието и за по ефективно трудово и социално включване. Цялото обучение на включените в проекта целеви групи ще се проведе на четири етапа и ще обхване почти 2,5 учебни години. Проектът ще бъде изпълнен на 4 етапа, като организирането и провеждането на курсове по ограмотяване ще се бъде първия етап. Курсовете по орграмотяване ще стартират в началото на учебната 2021/2022г. Според заложените изисквания продължителността на един курс за ограмотяване ще бъде 5 месеца. Общата продължителност на обучението за трите групи обучаеми ще бъде .5 месеца В курсовете по ограмотяване ще вземат участие 45 лица , които ще бъдат идентифицрани и мотивирани за активно участие. Броят на лицата е определен след предварителен анализ на потенциалния брой лица без начално образование в община Струмяни. Обучаемите ще бъдат разпределени в групи от 15 лица, като това ще осигури ефективност на обучителния процес. Учебните помагала и материали ще бъдат избрани в съответствие с изискванията на МОН, за да отговарят на нуждите на тази възрастова група. Организацията на дейността ще бъде осъществена от кандидата, като обучението ще бъде възложено на квалифицирани начални учители, който имат необходимият опит в работата с възрастни. Съобразно изискванията на МОН за организиране и провеждане на обучителни курсове за възрастни, ще бъдат изготвени учебни програми, които ще включат задължителния брой часове по всеки от четирите задължителни за изучаване предмети- "Български език и литература", "Математика", "Човекът и природата", "Човекът и обществото". Системно ще бъдат провеждани текущи проверки на знанията, за да може своевременно да се отстранят направените пропуски и да се подпомагнат и мотивират изоставащите курсисти. Обученията ще се провеждат съобразно графика и натовареността на помещенията и учителите. За реализиранито на дейността ще бъдат изпълнени следните поддейности: 1/ Подаване на заявления от идентифициранит елица за включване в курса по ограмотяване 2/ Сформиране на групите от поне 15 лица. 3/ Изготвяне на адаптирани учебни програми и график за провеждане на занятията 4/ Възлагане на дейността по провеждане на курса по ограмотяване на поне трима начални преподаватели 5/ Набавяне на учебници и учебни помагала отговарящи на изискванията за методологията за ограмотяване и обучение на възрастни. 6/ Същинско провеждане на учебните занятия. 7) Текущи проверки и текущо оценяване на усвоените знания по отделните дисциплини В процеса на същинско провеждане на учебните занятия учителите ще се ръководят от общобразователни изисквания по отделните дисциплини, но също така ще изолзват индвидуален подход към всяко от обучаваните лица. ЗА целта по всяка дисциплина в началото на курсовете ще се проведе входна проверка на знанията за да се определи индивидуалното ниво и индивидуалнияподход км всяко обучавано лицеа. За това и групите ще бъдат от максимум 15 лица, за да може да се прилага подход на индивидуална помощ и работа в малки групи при усвояване на знанията. Учебните занятия ще се провеждат след приключване на часовете на редовно учащите се, за да се разграничат децата от възрастните и да се избегне срещи на двете възрастови групи. Присътствието в учебните занятия на лицата от целевите групи ще се стимулира , чрез предоставяне на ежемесечни стипендии (при минимум 80% присъствие). Успешното завършване на курсовете ще способства за продължаване на обучението в по-горен етап или ще даде възможност за включване на лицата в пазара на труда и социално включване. 55 125.00 0.00
Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование: Целта на тази дейност е да се организират и проведат на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование на идентифициранилица от целевите групи. Дейността ще бъде изпълнена от кандидата по проекта СУ Св Паисий Хилендарски с. Микрево. В изпълнението на тази дейност ще се включат две групи от идентифицираните лица - 60 лица целевата група с завършена начална степен на образование и 30 лица от завършилите курсовете по ограмотяване по проекта. След приключване на изпълнението на първите две дейности: идентифициране и мотивиране на лица навършили 16 години, отпаднали от училище, се очаква да бъдат включени в курсовете за усвояване на знания от прогимназиалния етап общо- 205 лица. Обучението ще се проведе на четири етапа, като първият ще започне в началото на 2021/2022 учебна година. На първи етап на обучението ще бъдат включени 60 лица от целевите групи, като ще бъдат формирани две групи от по 15 лица за пети клас, една група от по 15 лица за шести клас, една група от 15 лица за седми клас. Този етап ще продължи от 5ти до 7ми проектен месец Всяка група ще бъде по 15 лица, за да се осигури ефективност на обучението, и да бъдат постигнати целите на програмата съответно- успешно завършване на всеки един клас и получаване на удостоверение за основно образование. На втория етап от обучението, който ще продължи от 9ти до 11 проектен месец, се предвижда 30 от участниците завършили курса по ограмотяване да продължат образованието си в пети клас и да бъдат формирани нови две групи от по 15 лица . На този етап ще се сформират също: - две групи за шести клас с общо 25 лица, успешно завършили 5клас по проекта и - една група в седми клас с общо 15 лица успешно завършили шести клас по проекта. Прогнозира се отпадане на около 17% от лицата обучавани в пети клас, които няма да продължат в шести клас, и не се предвижда отпадане на лица в шести клас. В третия етап (от 14ти до 16ти проектен месец) ще бъдат обучавани 50 лица (разпределени в общо 4 групи) , като 25 от тях ще бъдат в шести клас и това са лица, които са завършили пети клас на Втори етап от обученията. Останалите 25 лица ще бъдат обучавани в седми клас, като това ще са лицата завършили шести клас на втори етап . В четвъртия етап (от 18ти до 21ви проектен месец) ще се проведе обучение на 25те лица, които са завършили шести клас на трети етап от обучението започнали от ограмотяване продължили са в класовете от прогимназиалния етап като през целият период на обучението си са получавали необходимата мотивация и подкрепа за завършване на основното си образование. За придобиването на необходимите основни компетентности и знания от прогимназиалния етап, ще се проведе обучение на лицата по следните основни предмети: Български език и литература, Английски език, Математика, Информационни технологии, История и цивилизации, География и икономика, Технологии и предприемачество и следните специфични за отелните класове: Човекът и природата в 5 и 6ти клас и Биология и здравно образование, Физика и астрономия, Химия и опазване на околната среда в 7ми клас. Учебните занятия ще се провеждат след приключване на часовете на редовно учащите се, за да се разграничат децата от възрастните и да се избегне срещи на двете възрастове групи. Вечерната форма на обучение ще осигури постоянното присъствие на обучаемите. Присътствието в учебните занятия на лицата от целевите групи ще се стимулира , чрез предоставяне на ежемесечни стипендии (при минимум 80% присъствие). Кандидатът ще изготви съответните за всеки клас адаптирани учебни програми, съобразно изискванията на МОН за обучение на възрастни и ще включи за изучаване следните брой учебни предмети: 5 и 6 клас - по 8 учебни предмета, 7 клас- 10 учебни предмета. Учебните занятие ще се провеждат съобразно графика и натовареността на помещенията и учителите. 167 075.00 0.00
Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: Дейността оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове ще се изпълнява от кандидата по проекта СУ Св Паисий Хилендарски с. Микрево. Реализирането и ще бъде в края на всеки обучителен курс включен и изпълнен по проекта Ограмотяване на възрастни 2. Тази дейност и предходните две дейности са сварзани, ето защо провеждането на изпити, оценяване и издаване на сертификати за завършен клас са финалния етап на всеки един курс на обучение. Оценяването ще бъде проведено за 250 лица (явили се на изпит) и сертифицирането на резултати от обучение ще бъде проведено за поне 240 лица (издържали изпита). На базата на изискванията на МОН за необходимите придобити знания, ще бъдат изготвени тестове и критерии за оценяване. В курса по ограмотяване ще се изучават 4 учебни предмета следавателно ще бъдат проведени 4 изпита след завършване на обучението. За 5 клас и 6 клас изучаваните предмети са 8 и по всеки един от тях трябва да бъде положен изпит. В 7 клас ще се провеждат занятия по 10 учебни предмета и за обучаемите следва да се счита за успешно завършен, след полагането на 10 изпита. Изпитните материали ще бъдат изготвени на база на преподадения материал и ще са под формата на тестове. Изпитите ще бъдат организирани от училищния администратор и преподавателите по съответните учебни предмети и ще бъдат проведени на групи от 20 лица, като за целта бъдат назначени квестори. Придобитите знания, които ще бъдат подложени на оценка при изпитите са базовите необходими за сертифициране на резултатите от тях. С успешното полагане на изпит курсистите ще получат сертификат за завършен клас. Проверката на тестовете по различните предмети и оценяването на базата на конкретни, заложени предварително критерии, ще бъде извършена от преподаватели -специалисти по дадения предмет различни от тези, които са преподавали по него. Ще бъдат издадени удостоверения за завършен клас на основното образование съгласно чл.168 ал.1 т.3, т.4, т.5 ЗПУО на всички успешно издържали изпитите. Дейността ще бъде изпълнена на няколко етапа: 1/ Съдаване на комисии от 2 преподаватели за всеки изучаван предмет, които да изготвят изпитните тестове, да извършат проверката и оценяването 2/ Изготвяне на изп. материали в тестова форма включващи, изучавания в курса материал. Комисиите по опред. предмет ,съобразено с критериите на МОН за придобити базови знания, ще изготвят тестовете и критериите, на които ще се основава оценяването, а впоследствие и сертифицирането на резултатите от проведените курсове. 3/ Ще бъдат организирано провеждането на изпити непосредствено след завършването на всеки един клас, като организицията ще бъде възложена на училищния администратор и преподавателите по дадения учебен предмет. За целта, учениците, които ще се явят на изпит по даден предмет ще бъдет разделени на групи от 18-20 лица. Графикът за провеждане на изпитите ще е съобразен с заетостта на учителите и класните стаи. За всяка група изпитвани ще бъдат назначени по два квестори за всяка класна стая и 1 за коридора- общо 378. Всеки изпит по опред. предмет ще бъде проведен в отделен ден като времетраенето на изпитите е както е посочено в чл. 41 на Наредба 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучение на учениците. 4/Проверката на тестовете и поставяне на оценка ще бъде извършена от назначените за целта комисии. Оценяването се бъде извършено на базата на предварително заложени критерии. 5/ Сертифициране на постигнатите резултати е завършека на всеки един от включените в проекта обучителни курсове. Ще бъдат приготвени удостоверения за завършен клас на всеки един издържал успешно изпитите за съответния клас. Очакваните резултати са 96 % от лицата от целевите групи да издържат успешно изпитите и да получат удостоверения за завършен клас. За явяване и успешно завършване на изпитите лицата от целевите групи ще бъдат стимулирани със стиипендии за успех. 31 440.00 0.00
Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене на лица от целевите групи.: Целта на тази дейност е да се извъши валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене на лица от целевите групи чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование. На база на направени предварителни анализи се очаква общо 18 лица ( индикатор И 2323) от целевите групи да бъдат включени в тази дейност. Те ше бъдат вклюени в процедура по валидиране резултати по всички общообразователни предмети предвидени за изучаване в 5 клас, 6 клас и 7 клас придобити от неформалното обучение и информалното учене. Общо по 6 лица във всеки клас ще бъдат включени в дейност по валидиране. Кандидатът по проекта ще изпълни тази дейност като организира, проведе изпити , оцени и сертифицира резултатите. На базата на изискванията на МОН за необходимите базисни знания, ще бъдат изготвени тестове и критерии за оценяване. За 5 клас и 6 клас задължителните изучавани предмети са 8 и по всеки един от тях трябва да бъде положен изпит .За успешно валидиране на знания за седми клас се полагат 10 изпита. Изпитните материали ще бъдат изготвени на база на заложения в учебниците материал и ще са под формата на тестове. Изпитите ще бъдат организирани от училищния администратор и преподователи по съответнити предмети и ще бъдат проведени на групи от 6 лица, като за целта бъдат назначени квестори. Придобитите знания, които ще бъдат подложени на оценка при изпитите, са базовите необходими за сертифициране на резултатите от тях. С успешното полагане на изпит курсистите ще получат сертификат за завършен клас. Дейността по валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене ще бъде изпълнена чрез следните поддейности: 1/ Заявяване, от страна на лицата, желание за валидиране на резултати от неформ. обучение и информ. учене. 2/ Съдаване на комисии от двама преподаватели за всеки изучаван предмет, които да изготвят,да проверят и оценят изпитните тестове. 3/ Изготвяне на изпитни материали в тестова форма целящи проверка на знанията по определения предмет за определения клас. Изучаваният материал, който ще бъде включен за проверка в тестовете ще бъде съобразен с изискваниятя на МОН за придобити базови знания. Екипите ще изготвят критериите, на които ще се основава оценяването, а впоследствие и сертифицирането на резултатите от проведените курсове. Критериите за оценка ще бъдат предварително изготвени. 4/ Ще бъдат организирано провеждането на изпити, като организицията ще бъде възложена наорганизатор образователни дейности и преподавателите по дадения учебен предмет. За целта, лицата, които ще се явят на изпит по даден предмет ще бъдат в групи от 6 човека. Графикът за провеждане на изпитите ще е съобразен с заетостта на учителите и класните стаи. За всяка група от шест обучаеми ще бъдат назначени по двама квестори за класната стая и един за коридора- общо 78. Всеки изпит по определен предмет ще бъде проведен в отделен ден като времетраенето на изпитите е както е посочено в чл. 41 на Наредба 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучение на учениците. 5/Проверката на тестовете и поставяне на оценка ще бъде извършена от назначените за целта комисии. Оценяването ще бъде извършено на базата на предварително заложени критерии. 6/ Сертифициране на постигнатите резултати е завършека на дейността валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене . Ще бъдат приготвени удостоверения за завършен клас на всеки един издържал успешно изпитите за съответния клас.Всеки изпит по определен предмет ще бъде проведен в отделен ден като времетраенето на изпитите е както е посочено в чл. 41 на Наредба 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучение на учениците. За да бъдат стимулирани да завършат, лицата от целевите групи успешно взели своите изпити ще получат стипендии за успех. 3 900.00 0.00
Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда на лицата завършили основно образование: Дейността по подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда ще бъде изпълнена от кандидата по проекта с организационната подкрепа на асоцииирания партньор Община Струмяни. Целта на тази дейност е да се подпомогне ефективното включване в заетост на 40 представители на целевите групи, които ще са завършили основно образование в рамките на проекта. За всички успешно завършили курсовете на обучение ще бъде организиран кариерен център, който ще се помещава в сградата на кандидата и ще организира и проведе различни кампании. Посредством консултантска помощ от квалифициран психолог представители на целевите групи ще бъдат насочени и мотивирани за включване в последващо образование или заетост. Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за самооценка на обучителните и кариернинужди, ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща професия и заетост и адаптиране към условията на новото работно място. Ще бъдат проведени групови и индивидуални консултации на лицата с психолог, които ще имат за цел тяхното подпомагане за преодоляване на вътрешни и външни конфликти, свързани с възможностите за образователна, професионална и личностна реализация. Ще бъдат определени професионалните интереси на лицата от целевите групи, както и тяхната нагласа за последващо обучние и включване в пазара на труда. Психологическото подпомагане ще включва техники за повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Те ще бъдат подпомогнати за придобиване на умения за успешно справяне на работното място. В работата си психолога ще използва доказани в практиката диагностични и консултантски подходи и инструменти. Ще се провеждат както редовни индивидуални консултации, така и поне две групови срещи между лицата от целевите групи с цел да обменят опит, да споделят собствените си постижения и трудности и взаимно да се подкрепят за успешна реализация след края на проекта. На всеки от включените в тази дейност лица ще бъде извършена индивидуална диагностика и ще бъде изготвен личностен профил с цел, както да се планират индивидуални консултантски интервенции, да се изработи индивидуален план за последващо обучение и/или трудова заетост за всяко лице. Основните етапи посредством ,които ще се реализира тази дейност са: 1) Провеждане на индивидуални интервюта с всички проявили интерес лица. 2) Оценка на индивидуалния капацитет и мотивация за включване в заетост на лицата. 3) Индивидуална психологическа диагностика на лицата – изготвяне на личностни профили с описани силни и слаби страни и препоръки към работодателя за ефективно взаимодействие с всяко отделно лице. 4) Индивидуално психологическо консултиране – за индивидуална подкрепа и мотивация. 5) Групови мотивационни срещи за обмяна на собствен опит и осигуряване на групова подкрепа за постигане на целите. 6) Провеждане на обучение за придобиване на умения за писане на автобиография и успешно провеждане на интервю за работа. Изпълнението на всеки един от етапите ще се осъществи от опитен и квалифициран психолог. Психолога ще работи пряко с целевата група, за да подпомогне прехода от образование към реализация на пазара на труда. 1 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).