Организация и управление: Дейността подпомага изпълнението на проекта и се отнася до създаването на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП). ЗПУИП е създаден в съответствие с вътрешните процедури и Правилата на НКЖИ – практически указания за управление и изпълнение на проекти по ЕСИФ, одобрени на 29.01.16 г. от УС с Протокол 03-01/16. Настоящият проект не спада към категорията «голям проект» и за него не е създадена отделна структура, а подготовката, управлението и изпълнението му са възложени на ЗПУИП "София-Драгоман“ със заповед 2055/25.11.20 г. Преди възлагането на дейностите по проекта на ЗПУИП "София-Драгоман", подготовката на тръжните процедури, вкл. изготвянето на тръжни документи, е възлагано на експерти от същото звено и такива с необходимата експертиза със заповеди на ген.директор на НКЖИ, като първата заповед № 991 за организация, подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител за ТПС Варна е от 21.05.19 г. Предвижда се тази дейност да продължи през целия срок на изпълнение на проекта, до въвеждането в експлоатация на всички обекти през 2023 г. Списък с всички проекти, по които към момента работят членовете на ЗПУИП "София-Драгоман", е описан в Приложение 3 към ФК за "голям проект".
Обхватът на дейността включва:
- подготовка и планиране, вкл. всички тръжни документи
- подготовка на документите (изготвяне и подаване) на Уведомления по Наредбата за ОВОС към компетентния орган-МОСВ
- управление на времето и качеството
- контрол и верификация на разходите
- управление и контрол на договорите и плащанията
- управление на риска и контрол на системата за комуникация.
В дейността са включени непреките разходи за организация и управление (без ДДС) на обща стойност 431 757,99 лв., разпределена, както следва:
- Разходи за възнаграждения, вкл. осигурителни вноски: 381 750,80 лв.
Финансират се от разходна категория „Организация и управление“ (ОУ). За да се избегне двойното им финансиране, на членовете на ЗПУИП се заплаща почасово за проекта, за което се изготвят отчети, при спазване на нормативната уредба. Върху тези разходи не се начислява ДДС.
- Разходи за командировки: 18 776,29 лв.
Свързани са с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включат разходи за транспорт, дневни и нощувки на екипа, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект. Върху разходите за квартирни, дневни и командировка в чужбина не се начислява ДДС.
- Разходи за консумативи и офис оборудване: 25 670,00 лв.
Финансират се от разходна категория ОУ. Предназначени са за изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта и включват хардуер, мобилни апарати, офис обзавеждане, консумативи и др. Изчислени са на база индикативна спецификация, като същата ще бъде изготвена в детайли след определяне на нуждите на ЗПУИП във връзка с управлението на настоящия проект.
- Разходи за контролни лабораторни изследвания –0,00 лв.
- Разходи за доп. Специализирани услуги:1 060,90 лв. без ДДС
Представляват средства за външни специализирани консултантски услуги, извършвани от специалисти, които не са част от ЗПУИП, чиято помощ може да се окаже необходима в хода на управление и изпълнение на проекта и за която членовете на ЗПУИП нямат необходимите компетенции – икономически и правни услуги, съгласно одобрен бюджет на ЗПУИП.
Върху разходите за командировки (транспорт), консумативи, материали и оборудване, и върху разходите за външни специализирани услуги, се начислява ДДС.
|
431 757.99
|
447 856.94
|
Подготовка и проектиране: Тази дейност включва Етап І от договорите за изпълнение на трите подобекта, на обща стойност 780 744,90 лв. без ДДС.
В обхвата й са включени следните задачи:
- Изготвяне и предаване на Технически и Работен проект за съответната ТПС, като проектът за ТПС Варна обхваща и съответните гарови разединители, а проектът за ТПС Разград обхваща и прилежащите СП Кривня и Самуил;
- Предаване на проекта за одобрение на Консултанта по чл. 166 от ЗУТ;
- Изготвяне и предаване на работен проект за трите ТПС и където е необходимо за прилежащите СП и гарови разединители, като същите се съгласуват с външни за НКЖИ институции до получаване на Разрешително за строеж.
Разходите за тази дейност се покриват от разходна категория "Планиране и проектиране".
В периода м. ноември 2020 г. до м. май 2021 г. е изготвен финансов анализ и формуляр за кандидатстване за финансиране по ОПТТИ 2014-2020 на проект "Възстановяване, ремонт и модернизация на Тягови подстанции - Варна и Разград, и изграждане на Тягова подстанция Русе и въвеждане на система за телеуправление и телесигнализация - SCADA". Дейността не е в обхвата на настоящото проектно предложение. |
780 744.90
|
510 586.68
|
Оценка на съответствието с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ и надзор по време на строителството: Дейността обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране и строителство за всяка от трите подстанции, както следва:
За ТПС Варна:
1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора;
2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Варна;
3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Варна;
4. Надзор по време на строителството - през целия срок на договора за надзор на ТПС Варна;
5. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Варна;
6. Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве - през целия срок на строителството на ТПС Варна;
7. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора;
8. Актуализация на Технически паспорти - през целия срок на строителството на ТПС Варна;
За ТПС Разград:
1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора;
2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград;
3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Разград;
4. Надзор по време на строителството - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград;
5. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Разград;
6. Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве - през целия срок на строителството на ТПС Разград;
7. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград;
8. Актуализация на Технически паспорти - през целия срок на строителството на ТПС Разград;
За ТПС Русе:
1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора;
2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Русе;
3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Русе;
4. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Русе;
5. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора за надзор на ТПС Русе;
|
382 577.11
|
439 917.48
|
Доставка на съоръжения и строително-монтажни работи: Дейността включва Етап ІІ от договорите за изпълнение - СМР, доставка и монтаж на съоръжения.
Разпределението на стойността по договори е:
1.ТПС Варна – 6 812 914,61 лв. без ДДС:
-СМР: 1 057 440,00 лв;
-Машини и съоръжения: 5 755 474,61 лв. (без автовишка).
Доставката на автовишка за ТПС Варна не е в обхвата на проектното предложение и е недопустим разход за проекта.
Основните видове работи са:
-Демонтаж на съществуващите съоръжения и извозване на демонтираните части и елементи
-Изграждане на фундаменти и кабелни канали, преди монтажа на съоръженията
-Изграждане на нова ОРУ 110kV със съвременно оборудване и на нова ЗРУ 25kV, изпълнена с КРУ 25kV
-Увеличаване броя на захранващите изводи към контактна мрежа
-Подмяна гарови разединители на спирки към ТПС Варна
-Изграждане и внедряване на SCADA система за ТПС и прилежащите разединители в гарите на посочения участък
-Доставка на оборудване за ОРУ 110kV; КРУ и оборудване 25kV; тягови трансформатори; динамична компенсация, захранващи и обратни фидери; табла за управление, сигнализация, захранване и защити; първична и вторична комутация, ПНР, осветление, СОТ, видеонаблюдение, пожароизвестяване, климатизация и др.
-Съгласуване с външни институции, издаване разрешение за строителство (РС), подписване акт обр.2а-откриване на строителна площадка.
2.ТПС Разград – 3 364 778,46 лв. без ДДС:
-СМР: 935 112,20 лв.
-Машини и съоръжения: 2 429 666,26 лв.
Основните видове работи са:
-Демонтаж на съществуващите съоръжения и извозване на демонтираните части и елементи
-Изграждане на фундаменти и кабелни канали, преди монтажа на съоръженията
-Изграждане на нова ОРУ 110 kV със съвременно оборудване и на нова ЗРУ 25 kV, изпълнена с КРУ 25 kV
-Увеличаване броя на захранващите изводи към контактна мрежа
-Модернизация на СП Кривня и СП Самуил
-Изграждане и внедряване на SCADA система за ТПС и прилежащите СП
-Доставка на оборудване за ОРУ 110kV; КРУ и оборудване 25kV; тягови трансформатори; динамична компенсация, захранващи и обратни фидери; табла за управление, сигнализация, захранване и защити.
-Съгласуване с външни институции, издаване РС, подписване акт обр. 2а-откриване на строителна площадка.
3. ТПС Русе - 5 471 205,42 лв. без ДДС:
-СМР: 0,00 лв;
-Машини и съоръжения: 5 471 205,42 лв.
ТПС Русе е в центъра на градската зона, далече от гарата, фидерите с голяма дължина, преминават през публични обекти, което прави поддръжката трудна и е причината за изграждането й на нова площадка.
Основните видове работи са:
-Разчистване на строителната площадка
-Доставка на оборудване за ОРУ 110 kV; КРУ и оборудване 25 kV;
-Съгласуване с външни институции.
В дейността са включени разходи за „Индексации по ПМС 290 от 27.09.2022 г.“,
Разходите по Дейност 4 се покриват от разходни категории "Строително-монтажни работи" и "Съоръжения, машини и оборудване" на обща стойност 18 318 936,15, включващи 2 670 037,66 индексация и 15 648 898,49 лв. СМР и машини без ДДС.
|
18 318 936.15
|
22 976 107.18
|
Публичност: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с изискванията на Приложение XII на Регламент 1303/ 2013 на ЕК, да изпълнява минималните изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на проекта, съфинансиран от Структурните инструменти, като популяризира подкрепата от фондовете за операцията, като стартира от началото на проекта и приключва с приключването на проекта.
По отношение на договорите за изпълнение, е предвидено реализирането на следните мерки за публичност по проекта:
- Изработка и поставяне на информационен билборд за периода на проекта на всеки обект;
- Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“ за всеки обект;
- Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителя общо за проекта;
За фаза 1 на проекта се предвиждат 8 100 лв. за дейността. |
8 100.00
|
0.00
|
Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост: По фаза 1 няма да бъдат изпълнени дейности по Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост.
|
0.00
|
0.00
|
Непредвидени разходи: Тази дейност е свързана с непредвидените разходи, които се дължат на изпълнителите на договорите за строителство в обхвата на проекта при обоснована необходимост от извършването им. Непредвидените работи са такива, които не е било възможно да бъдат предвидени в етапа на подготовка на документацията (Техническата спецификация) от страна на Възложителя и съответно не е било възможно да бъдат конкретно разписани в офертата на участниците в процедурите за изпълнение на строителните договори в обхвата на проекта – напр. тестове или изследвания, или строително-монтажни работи, възникнали поради непредвидени обстоятелства, които са доказано необходими. Непредвидени разходи се отнасят към отделните дейности и са разпределени и включени в стойностите на процедурата за възлагане на строителството или в стойностите на вече сключените договори, попадащи в обхвата на проекта. Същите се покриват от разходна категория "Непредвидени разходи" на обща стойност 74 471,68 лв. без ДДС. |
74 471.68
|
89 366.02
|