Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Through this project proposal, the applicant will provide a new social benefit in the company - Children's Corner, by adapting and equipping a suitable space for hourly care for children. The project proposal envisages repairs - as a result of which a Children's Corner with three zones for work with children will be established: for the age group up to 3 years of age; for the age group from 3 to 7 years of age and for the age group from 8 to 12 years of age. The children's corner will provide a high degree of safety and accessibility for the children. For the needs of the Children's Corner six persons will be appointed. The selection of these employees will be carried out among the registered unemployed in the Labor Offices. The approved persons will be employed on labor contracts for a period of 12 months. The newly appointed specialists will receive training within the project - to acquire knowledge and skills in child care. In accordance with the requirements for information and communication, the project includes specific activities for information and publicity for wide promotion of the grant funding of the project. The project will be managed in accordance with the principles of the Operational Program "Human Resources Development".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца. : Основната цел на дейността е да създадем безопасна и здравословна среда, която стимулира социалното, емоционалното и физическото развитие на детето чрез обособяване на Детски кът в сградата на "Доландия България" ЕООД за 59 деца. Помещението, което фирмата смята да обособи като Детски кът за целодневна и почасова грижа за деца, в момента представлява част от производствените помещения с размер 184,72 м2. Ремонтните дейности по помещението предвиждат отделяне на помещението, чрез изграждане на стена между него и останалите производствени помещения. Предвидено е изграждане на самостоятелен вход; Изграждане и обособяване на санитарен възел специално за нуждите на Детския кът; Изграждане на окачен таван и преработка на съществуващата вентилационна система с цел осигуряване нуждите на детския кът; Полагане на противоударна подова настилка съгласно изискванията по настоящия проект. Това помещение ще бъде ремонтирано, като се обособят три зони за работа с деца, а именно: • Зона за възрастова група до 3 годишна възраст, • Зона за възрастова група от 3 до 7 годишна възраст, • Зона за възрастова група от 8 до 12 годишна възраст. Обособяването на помещенията и коридорът ще се осъществи чрез новозакупени секции и гардероби за децата по възрастови групи. Към помещенията ще има изградена тоалетна зона с изнесена мивка извън тоалетната, съобразена с възрастовата характеристика на децата. В изпълнение на социалната си политика фирмата е обособила и оборудвала следните помещения над етажа на Детския кът, които ще се ползват за осъществяването на проекта: - кухненски офис оборудван с мивки, маси, столове, микровълнови печки и хладилник. Кухнята ще се използва за временно съхранение на храната за децата - при необходимост, която ще се доставя. Персоналът на детския кът може да използва упоменатото помещение и за кът за почивка. - до кухненското помещение има вече изградени две доста големи помещения - съблекални /дамска и мъжка/ – със самостоятелни гардероби, с прилежащи към тях санитарни помещения – бани. Те ще се използват от персонала на детския кът. Предвиждаме да се извършва изхранване на децата чрез „кетъринг“, като се сключи договор за доставка на питателна храна, съобразена с възрастовата характеристика на децата. Средствата за храна ще се подсигурят от кандидата извън заложените средства в проекта. Обособените зони в Детския кът ще бъдат оборудвани както следва: - Деца до 3 г.: оборудван с маси, столчета, шкафчета, играчки, легла и др. подходящи за възрастта пособия; - Деца 3-7 г.: оборудван с маси, столчета; обособен кът с ъглов диван и маса; дидактични шкафове с играчки; куклен кът, строителен кът, детска кухня; параван за куклен театър; мултимедия, лаптоп и интерактивна дъска за работа с децата; програмируеми и интерактивни играчки; бюро за учителя/възпитателя и стол. -Деца 8-12 г.: оборудван с маси, столчета; кът с ъглов диван и маса; дидактични шкафове със занимателни игри; библиотека; мултимедия, лаптоп и интерактивна дъска; програмируеми и интерактивни играчки; система домашно кино; телевизор; бюро за учителя и стол. Преди започване на работата ще бъде изготвено досие за оценка на риска и ще бъдат направени необходимите измервания на микроклимата. След извършването на ремонта Детският кът ще бъде от 169,10м2 - с обособени три зони и с площ от 12 м2 за санитарното помещение. 37 499.82 37 492.71
Дейност 2. Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца. : Основната цел на дейността е да се допринесе за изпълнението на една от целите на проектното предложение, а именно заетост на безработни лица на пълно работно време и има пряка връзка с целевата група на проекта – Безработни лица. Дейността ще стартира от първи месец след сключване на Договора с Управляващия орган. Етапите на изпълнение са: 1. Срещи със служители на Бюрото по труда в гр. Елин Пелин. 2. Изготвяне на заявки до Бюрата по труда за набиране на кандидати за работа с деца в Детски кът. В тях ще се опише изискванията към кандидатите. Прериотет ще се даде на безработни, притежаващи образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или са преминали обучение за полагане грижи за деца. Задължително изискване ще бъде безработните да притежават минимум средно образование. 3. Срещи с безработните лица, на които ще се разяснят целите на проекта и конкретните ангажименти за всяка една от обявените длъжности. Изискванията за обявените позиции за заемането на длъжностите: - Мениджър - Детски кът – Образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца; Висше образование в други сфери; Средно образование. Предимство Мениджърска компетентност. - Възпитател - Образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца. Средно образование. Английски език /предимство/ - Възпитател - Образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца. Средно образование. Музикална подготовка /предимство/ - Възпитател - Образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца. Средно образование. Работа с деца до 6 години /предимство/. - Помощник-възпитател - Образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца. Средно образование. - Помощник-възпитател - Образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца. Средно образование. - Помощник-възпитател - Образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца. Средно образование. 0.00 0.00
Дейност 3. Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца. : Основната цел на дейността е придобиване на умения за полагане на грижи за деца на наетите лица за работа в Детския кът. В рамките на тази дейност ще се извърши обучение на лицата, които не притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или са преминали обучение за полагане грижи за деца за придобиване на умения за полагане на грижи за деца. Обучението ще обхваща минимум следните теми: • придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); • дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; • безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; • придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; • дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; • придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; • придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. Изпълнението на дейността гарантира предоставянето на висококачествени услуги, осигуряващи възможност за развитие на детската индивидуалност и потенциал по един здравословен и хармоничен начин. Целта е не само грижата за децата в обезопасена и здравословна среда, но и да ги напътстваме и насърчаваме в периода на най-бурното им развитие. В обучението по желание могат да участват и наетите лица, които притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или е преминало обучение за полагане грижи за деца 0.00 0.00
Дейност 4. Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодателя за целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца. : Целта на дейността е да създадем работни места за 6 безработни и неактивни лица на пазара на труда – в това число безработни младежи и безработни лица над 54 години. Спецификата на работа във фирмата не дава възможност за гъвкава организация на работата, чрез която да се предостави на работниците свободата да определят кога и къде да изпълняват своите трудови задължения. Доколкото нуждите на работещите родители са разнообразни - особено по време на затваряне на училища и детски заведения много работещи родители се сблъскват с ограничени възможности да ползват услугите за грижи за деца или дори с пълна липса на такива услуги. Някои родители са принудени да оставят своите малки деца без достатъчен надзор, което създава рискове за тяхната безопасност. Фирма Доландия България ЕООД чрез изпълнението на проектното предложение ще предостави грижи за децата на работното място - достъпни до всички деца на работещи във фирмата родители. Особено важно за ръководството на фирмата е да гарантира, че прилаганите политики, ориентирани към семейството, обхващат всички работници - независимо от техния пол или трудовоправен статут. От решаващо значение е да се създаде атмосфера, в която работниците могат да се възползват от социалната политика на фирмата, без да се опасяват от дискриминация или ответни действия. Посредством приемане и разширяване на ориентирани към семейството действия, работодателите изпълняват важна роля в усилията за подкрепа на благосъстоянието на работещите родители и техните деца. Изпълнението на дейността ще започне със сключването на трудови договори за целодневно полагане на грижи за деца за период от 12 месеца с 6 лица определени с изпълнението на Дейност 2 “Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца“. На тази основа ще бъдат изплатени възнаграждения по проекта, при покриване на средна брутна месечна заплата на наетите лица за икономическа дейност “Хуманно здравеопазване и социална работа” за 2020 г. /по данни на НСИ/ и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгл. изискванията на КТ и КСО, за срок от 12 месеца. Работата с деца ще включва целодневна и почасова грижа, съобразно нуждите на работниците и служителите от фирмата, а именно: - Осигуряване на грижа, свързана с опазване здравето и живота на децата, отглеждане и възпитание от 7.00 до 18.00 ч. - Организиране на допълнителни дейности за децата с цел творческото им развитие под формата на ателиета: „С приказките по-добри“; „Музикално-танцово ателие“; „Спортно ателие“; „Програмиране – STEM“; “Керамика“, „Научни опити за деца“; „Рециклирай и играй – изработване на играчки от отпадъчни материали“ и други. - Празнуване на рождените дни на децата. То ще се осъществява чрез подготвен сценарии от учителите чрез игри и забави за децата, осигурен кетъринг от родителя. Ще се създаде определен ритуал за детето рожденик, които то и неговите родители ще очакват в деня на събитието. - Игра на децата според своите интереси и наклоности. - Подкрепа на децата във възрастова група от 3-7 години при желание за работа с учебни материали по избрана от тях програмна система чрез рисуване, моделиране, апликиране, конструиране, работа с природни материали и др. - Подкрепа на децата във възрастова група от 8-12 години - при желание за работа с учебни помагала по различните учебни дисциплини и др. - Организиране на срещи с художници, музиканти и артисти и др. - Помощ в подготовката на домашните упражнения на учениците. Организацията на работата в Детския кът изцяло ще се базира на ЕТИЧЕН КОДЕКС НА РАБОТЕЩИТЕ С ДЕЦА утвърден от Националния съвет за закрила на детето. С цел устойчивост на проекта дейността ще продължи минимум 5 години от крайното плащане към бенефициента без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. В случай на възникване на непредвидени обстоятелства срокът спира и продължава да тече след отпадането им. 0.00 136 269.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).