Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Activities carried out at the time "Sofia Asphalt" Ltd. is to serve mainly companies that build highways and road junctions. The company intends to launch a new activity related to the implementation of construction projects.
The investment project of "Sofia Asphalt" Ltd. provides expansion and increase competitiveness by purchasing and commissioning of new high-efficiency machines, system integration heat recovery system for monitoring energy consumption:
- Wheel loader (measure 1 Energy Audit);
- A system for monitoring energy consumption (measure 2 by the Energy Audit);
- Mechanical ventilation system for recovery of residual heat (Measure 3 from the Energy Audit).
After integrating the above mentioned technological equipment, the production capacity of the enterprise will grow significantly, which in turn will reduce fuel costs greatly, as well as energy consumption per unit of production.

"Sofia Asphalt" Ltd. provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus, - environmental protection, and continuously measuring and analyzing energy efficiency.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване производствената дейност на дружеството и повишаване неговата конкурентоспособност, посредством закупуването на нов колесен челен товарач - 1 бр.: Към момента на обследването, “София Асфалт” ООД не разполага с челен товарач. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на дружеството, посредством закупуване на нов колесен челен товарач. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Старият челен товарач е собственост на „Коректбетон“ ЕООД – гр. Пловдив. Колесният челен товарач, с който разполага „Коректбетон“ ЕООД се използва за зареждане на пресевна машина за строителни отпадъци с материал, стифиране на готовата продукция и натоварването и на транспорт. Челният товарач е произведен през 1984 година. Средната производителност на машината е 80 m³/h. При работен режим от 140 моточаса, изразходваното дизелово гориво за машинате е в размер на 4 900 литра. Средният разход на гориво за машината е 35 l./h. Годишните разходи за енергия при стойност 1,98 лв/литър (0,201 лв/kWh) са в размер на 9 702 лв. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит. В нея се предвижда закупуване на нов колесен челен товарач. Новата машина ще е с мощност на двигателя 143 kW. Средната производителност на новата машина ще е 110 m³/h, а разхода на гориво за 1 час работа ще е 21 ltr./h. Потреблението на енергия за новия челен товарач при работа 1 500 ч./годишно, ще е в размер на 310 905 kWh/г. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка са в размер на 9 240 лв. Нов колесен челен товарач ще е със следните характеристики: - Мощност на двигателя 143 kW; - Тегло на машинатa 18 585 kg - Обем на кофата 3,60 m³ - Работно налягане – 320 bar - Максимален работен дебит – 205 l/min При тези параметри, eнергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 401 586 kWh/г., а спестените емисии СО2 са в размер на 107.22 т/год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност по експертна оценка са в размер на 408 768.80 лв без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 408 768.80 408 768.00
Намаляване на разходите на енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1 бр.: Към момента на извършване на одита в "София Асфалт" ООД няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия. Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В "София Асфалт" ООД данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Настоящата дейност е препоръчана мярка 2 от Енергийния одит. За целите на проекта се предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва консумацията на дизелово гориво, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 –Колесен челен товарач: • Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи; - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства; • Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на челния товарач; - с възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство; - с възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи; - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър, така и от дигитален таходграф едновременно; - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходено гориво и съответно плануване на бъдещото потребление, чрез дневни графици на работа на машината, съобразени с работния режим. СМЕ играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. Конкретната автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Мярка 1 –закупуване на нов колесен челен товарач. За изчисляване на спестяването от СМЕ е направено допускане за 7 % намаляване на енергопотреблението вследствие на по-ефективно управление и е установено, че Годишни спестявания на енергия от въвеждането на система за мониторинг на енергопотреблението по отношение на челния товарач е 21 763 kW/h., а енергийното потребление за свързаните със СМЕ дейности след закупуването на булдозера е 401 586 kWh/год. Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с Мярка 1, то за нея не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея (изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 год.). Инвестиционните разходи, съгласно предварително проучване се оценяват на 16 000лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 16 000.00 15 850.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 бр.: Към момента в производствените помещения на "София Асфалт" ООД не се използва механична вентилация. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата стара практика“ или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения, посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Инсталацията е с дебит 360 m³/h, като изчисленията за необходимото количество въздух са направени при следните параметри: • Климатични данни, съгласно местоположението на обекта – Климатична зона 1; • Тип на сградата – сглобяема конструкция, която дружеството използва за ремонтна работилница; • Обем на помещението – V = 120 m³; • Брой хора, които работят в помещението – 2 души; • Кратност на въздухообмен – n = 3. На база изразходената електроенегия през някои от месеците е направено изчисление за разхода на енергия и е установено, че възлиза на 3 249 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 2,66 t/yr. Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от Енергийния одит. За целите на проекта, "София Асфалт" ООД предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за опопзотворяване на остатъчната топлина в помещение, което се ползва за ремонтна работилница. Рекуперацията е процес, при който отработения въздух се използва за затопляне на приточния пресен въздух. Изхвърляният от помещението въздух преминава през топлообменник (енерговъзстановяващ блок) и затопля постъпващият в помещението пресен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен през зимата външен въздух. Проветряването на помещенията, чрез отваряне на прозорците води до огромни загуби на енергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в ремонтната база на дружеството. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: • Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 1; • Тип на сградата – сглобяема конструкция, която дружеството използва за ремонтна работилница; • Обем на помещението – V = 120 m³; • Брой хора, които работят в помещението – 2 души; • Кратност на въздухообмен – n = 3; •Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%; Помещението се отоплява посредством нафтова отоплителна печка. Вентилационната система се използва единствено за загряване на необходимото количество пресен въздух за хората, с дебит 360 m³. Постъпващият студен външен въздух и изхвърляният от помещението загрят въздух, преминават през високоефективен енерговъзстановяващ блок (рекуперативен топлообменен апарат), в който изхвърляният от помещението въздух отдава част от топлината си на постъпващия външен въздух, като по този начин го загрява. Загретият въшнен въздух се дозагрява до температурата на подаване в помещението (22ºС) с помощта на електрическия нагревател. На база старите и новите параметри са направени предварителни изчисления, как ще се промени разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 1 108 kWh/г., а генерираните емисии CO2 възлизат на 0,99 t./yr., което намаление е в пъти спрямо базовата линия. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 6 050 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 6 050.00 6 049.59
Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в "София Асфалт" ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на "Енерджи" ЕООД ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за поризводство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на три оферти и избор на изпълнител (1 месец) 2. Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" (от 1 до 2 месец) 19 900.00 0.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 бр.: Дейността за въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 995.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на междунаро дния стандарт ISO 50001:2011 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: ­- Провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;­ - Провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - Вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най­-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най­добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Дейности за визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "София Асфалт" ООД задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).