Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project activities included strengthening labor market of inactive persons, including in education and employment. To improve the quality of life of persons with disabilities will be provided innovative social service, including complex health and social therapies. The social service "personal assistant" and "social assistance" will be provided by persons who have been trained and have provided the same service previously realized by the Municipality Glavinitsa projects.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на пазара на труда в община Главиница и възможностите за реализация на ХУ и техните близки по Компонент 1: По данни на ДБТ Тутракан нивото на безработица в община Главиница е 37.7 % за първото шестмесечие на 2016 г. Този процент е вследствие на негативните трайни и задълбочаващи се тенденции в общината като слабо икономическо развитие и бизнес, застаряване на населението, ниското образователно ниво на населението в трудоспособна възраст, миграционните процеси и др. В общината се наблюдава най-висок % на безработни лица от групата на - икономически неактивни лица по-специално над 54 г. възраст, хора с увреждания, близки на хора с увреждания, които се грижат за тях, лица от етнически произход с основно и без образование. За групата на ХУ, може да се направи извод, че възможностите им да се включат и да останат трайно на пазар на труда за страната като цяло са значително ограничени, предвид характера, вида и тежестта на техните увреждания, както и негативните нагласи на работодателите, спрямо тях. Комбинацията на всички тези фактори води до тяхната соц. и трудова изолация. Липсата на подходяща раб. среда, съобразена със специф. им нужди, липсата на достъп до раб. място, неадекватното отношение на работодателите води до трайно занижаване на мотивацията им и намаляват техния шанс да намерят своята трудова реализация. Затова реализирането на Компонент 1 и осигуряването на достъпни, качествени и ефективни посреднически услуги е ключова предпоставка за активиране на лицата от групите в неравностойно положение на пазара на труда в Община Главиница. Като първа и особено важна стъпка планираме да извършим проучване на пазара на труда в община Главиница. Проучването ще обхване период от началото на 2016 до месеца на стартиране реализацията на дейността. Ще използваме информация от ДБТ, частни трудови посредници, интернет сайтове, статистика, данни от Дирекция „Социално подпомагане“, информация от програмни документи за Област Силистра и Община Главиница в областта на заетостта. Към настоящия момент е налице само обща статистика по въпроса, липсват демографски данни, както и данни за заетост на хора с увреждания, техни близки и други представители на уязвими групи в Общината. Целта е да се получи информация за свободните позиции, за трайно незаетите свободни работни места, какви са специфичните изисквания на пазара на труда в общината и възможностите за заетост на хората от уязвимите групи. След като сме събрали и анализирали информация от съществуващи статистически източници ще се събере вторична информация по проблема, а именно от преките участници на пазара на труда, относно какъв е профила на търсените работници и служители, какви са възможностите за разкриване на нови работни места за хора с увреждания и техни близки, дали познават и използват мерките по Закона за насърчаване на заетостта, ОПРЧР и др. За целта предвиждаме широка дискусия под формата на кръгла маса (еднодневно събитие) за мин. 40 участници с участието на работодатели – фирми, земеделски производители, представители на институциите работещи по проблема на заетостта – ДБТ, дирекция „Социално подпомагане“, Община, Образователни институции, представители на уязвимите групи в община Главиница. 19 936.10 19 913.23
Идентифициране, установяване на контакт и подбор на ЦГ, която ще ползва посреднически услуги на пазара на труда по Компонент 1: За правилния подбор на ЦГ възнамеряваме да осъществим контакт със служителите на Дирекция „Социално подпомагане“, Дирекция „Бюро по труда“, Дирекция „Закрила на детето“ и Общината. От тези институции ще получим информация за лицата в неравностойно положение на територията на общината, които са лица с намалена трудоспособност, както и членове на семействата им, които полагат грижи за тях. ЦГ включва също и безработни лица, с ниско образование и без квалификация. Последните са неактивни на пазара на труда, защото са с ниска или без пригодност за заетост и считат, че не могат да се реализират на пазара на труда. В дейността по активирането на лицата от ЦГ, основен риск още в самото начало е идентифицирането им и осъществяването на контакт с тях. За целта възнамеряваме да използваме социален медиатор, който е от общността и на когото представителите на ЦГ имат доверие, използват общ език, имат подобни интереси и др. Планираме да организираме поредица от 24 информационни срещи с представителите на ЦГ, които ще се проведат във всички населени места на общината. На тези срещи ще бъдат представени възможностите на представители от ЦГ за активизирането им на трудовия пазар и тяхната социализация. Ще бъдат представени възможностите за заетост и активно включване в рамките на настоящия проект. Планираме да проведем разяснителна кампания за ползите от регистрация като „безработен търсещ работа“ и регистриране на нерегистрираните в БТ и при други частни трудови посредници. На желаещите да се регистрират като „търсещи работа“ ще им бъде оказано индивидуално съдействие. В резултат от срещите ще бъдат изготвени поименни списъци и база данни на идентифицираните представители на ЦГ, разделена на три групи, според категорията на лицата, а именно - неактивни лица, близки на ХУ, полагащи грижи за тях и лица с увреждания. Ще бъдат набелязани различни подходи за достигане активизиране на пазара на труда за всяка от посочените групи, според спецификите им. Информационните срещи ще приключат с провеждането на анкета. След обработването на резултатите от анкетата ще получим информация за степента на готовност за активно включване на безработните лица, хората с увреждания и техните семейства, нуждите им от повишаване на квалификацията, необходимостта от провеждане на мотивационни обучения и психологическо подпомагане. 12 867.10 10 755.09
Предоставяне на посредн. услуги на представителите от ЦГ по Компонент 1: Посредническата дейност се изразява в оказване на съдействие на търсещите работа лица и на работодателите, предлагащи работни места, с цел сключване на договор за наемане на работа. Чрез реализирането на тази дейност имаме за цел да съкратим и прекратим престоя на лицата без работа като ги насочим към трудовия пазар посредством мотивирането им да търсят работа и да се включат в заетост, обучение, преквалификация и др. В рамките на дейността се цели и предоставяне на специализираното трудово посредничество, което се изразява в „активно включване“ на икономически неактивни лица, ХУ и техните близки, семейства на деца с увреждания и деца и възрастни в риск. В следствие на постигнатите резултати от изпълнението на Д1 и Д2 и осигуряването на наличната информация за пазара на труда в община Главиница, ще могат да се предоставят адекватни посреднически услуги за 100-те лица представители на ЦГ, като: 3.1.Информиране и консултиране за обявени свободни работни места; 3.2.Насочване и подпомагане за започване на работа на свободни работни места на първичен пазар на труда, включително в друго населено място в страната; 3.3.Насочване и подпомагане за включване към подходящи програми и мерки за заетост и обучение по реда на Закона за насърчаване на заетостта, европейски и други международни донорски програми. На всички трудоспособни лица с увреждания от ЦГ, които ползват иноватвни социални услуги по Компонент 2 и техните близки (индик. 50 лица ) ще бъде изготвен индивидуален план за действие с график за посещения към него. Индивидуалният план за действие включва следните стъпки: 1) Информиране за обявените свободни работни места в община Главиница и изискванията за заемане; 2) Насочване към подходящо свободно работно място; 3) Насочване към алтернативно свободно работно място; 4) Насочване и включване в субсидирана заетост по Национална програма за заетост или заетост осигурена по настоящия проект; 5) Насочване към програма за ограмотяване или повишаване на квалификацията (обучение); 6) Насочване и консултация за самонаемане; 7) Насочване на почасова работа. Целта на тази дейност е да се активизират представителите на ЦГ, да се оценят техните възможности за заетост и да им бъде оказана подкрепа чрез предоставяне на посреднически услуги на пазара на труда. 5 417.60 7 099.48
Мотивационно обучение по Компонент 1: За постигане целите на посредническите услуги на пазара на труда и активизиране на ЦГ сме предвидили провеждането на мотивационно обучение, в което да бъдат включени 50 участници. Целите на това обучение са: 1. Да се повиши капацитета на целевата група при разработване на основни документи за кандидатстване за нова работа –автобиография и мотивационно писмо 2. Да се изградят умения и адекватно поведение за търсене на работа по различни канали, както и умения за адекватно поведение по време на интервю. 3. Насочване на представителите на целевата група към включване в професионално обучение Основните знания и умения, които обучаемите трябва да придобият при завършването на този курс са: 1. Да познават основните документи, чрез които се кандидатства за работа – автобиография и мотивационно писмо и да могат да ги изработят самостоятелно. 2. Да изградят умения и адекватно поведение за явяване на интервю. 3. Да повишат уменията си за търсене на работа в Интернет и опознаят различните канали и сайтове за търсене. 4. Да са информирани за възножностите и формите за включване в професионално обучение, както и други възможности, които предлагат различни доставчици на обучения – Дирекция "Бюро по труда", ЦПО, професионални училища и др. Целта от реализирането на дейността е лицата от ЦГ да изградят умения и навици за търсене на работа и подпомагане включването им в заетост – търсене на обяви в различни източници като вестници, ДБТ, частни трудови борси, интернет. След приклюването на обучението ще се проведе среща за представяне на резултатите от дейността пред екипа по проекта. 11 206.20 10 659.62
Информиране и консултиране на търсещите работа лица по Компонент 1: Целта на изпълнението на дейността е оказване на съдействие на търсещите работа лица от ЦГ и повишаване на тяхната информираност и конкурентноспособност на пазара на труда. Дейността ще бъде изпълнена чрез провеждане на: 5.1. Три групови консултации за 50 участници от ЦГ; 5.2. Един информационен семинар на тема „Упражняване на трудови и осигурителни права" за 15 участници; 5.3. Организиране на трудова борса в община Главиница 5.1. Консултации са еднодневни, обхващат актуални теми свързани с пазара на труда: "Заетост и безработица", "Каква работа искам да имам и какви умения трябва да притежавам?". Консултациите ще се извършат от експерт ЧР с опит в предоставянето на посреднически услуги на пазара на труда. 5.2. Информационния семинар е предвиден да е за 15 участници, които са лица от ЦГ, полагащи грижи за зависими членове или хора с увреждания. Планираме той да включва следните модули: “Трудово правни отношения“, „Възможности за повишаване на квалификацията“ и „Включване по програми за заетост“. Обучението ще бъде с тридневна продължителност по 6 ч за всеки модул. В модул „Трудово право“ предвиждаме участниците да бъдат запознати с видовете трудови договори – срочен, със срок на изпитване, безсрочен, отпуски, болнични, права и задължения на работника. Ще бъде отделено време за представяне на възможностите за самонаемане – какви задължения има самонаетото лице за внасяне на осигуровки, данъчни тежести и др. За лектор ще бъде поканен специалист по трудово право с опит – външен консултант. Модул „Възможности за повишаване на квалификацията“ има за цел да се предложат посреднически услуги на пазара на труда, свързани с информиране и насочване към обучение. Участниците ще бъдат запознати с различни форми на надграждане на своето образование. Модулът ще бъдат изнесен от вътрешни лектори – експерт икономист и експерт ЧР. В модул „Включване по програми за заетост“ ще бъдат разяснено как участниците да се регистрират в бюрото по труда, как да се включат в различни форми за субсидирана заетост предоставяни от Закона за насърчаване на заетостта, къде да търсят информация за отворените мерки и програми и др. Модулът ще бъдат изнесен от вътрешни лектори – експерт икономист и експерт ЧР. Дейността ще завърши с 5.3. Организиране на трудова борса в община Главиница Целта е да се срещнат работодателите и представителите на ЦГ, които са участвали в Д1 до Д4. Това е трудова борса, на която всяко от 40-те лица, включени в мотивационно обучение ще презентира своите знания и умения, придобити по време на обучението, както и личностните си качества и мотивация за работа. На тази трудова борса ще бъдат представени свободни работни места в общината от работодателите, а представителите на ЦГ ще предоставят на работодателите разработените по време на Мотивационното обучение автобиографиии и мотивационни писма. 13 279.06 11 849.89
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности - „Дигитална компетентност" по Компонент 1: Целта на обучението е да се обучат 10 лица с увреждания със средно образование, част от ЦГ по "Дигитални компетентности", които да са в съответствие с установените нужди на работодателите в общината и с насоченост към упражняваната професия, както и към длъжността, която се предвижда да заеме лицето. Обучението ще е насочено към придобиване на начални компютърни умения за работа с Word, Excel, PowerPoint, Internet. 2 500.00 2 400.00
Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове или на хората с увреждания след предоставяне на посреднически услуги и/или обучение за период от 6 месеца: Дейността включва наемане на 4 лица от ЦГ. Това са лица полагащи грижи за зависими членове и хора с увреждания (идентифиц. в К2 и чиито близки са включени в иновативни социални услуги ) и безработни лица с увреждания имащи право на труд в Автотранс ООД на длъжностите: 1 лице "Чистач" - код 91120004 , 2 лица на длъжност "пазач невъоръжена охрана"- код 95100003, 1 лице "общ работник"- код 96220001. Автотранс ООД е частна фирма със седалище гр. Главиница с предмет на дейност "Търговия на едро с автомобилни горива и смазочни материали". Компанията участва в проекта в ролята си на Партньор- Работодател. Дейността е ключова за постигане целите на настоящата процедура и води до изпълнение на индикатора за резултат ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН при изпълнението на Компонент 1, а именно „Участници на възраст от 30 до 54 г. и над 54 г. започнали работа, вкл. като самонаети при напускане на операцията“. В Община Главиница местният бизнес, чиято дейност не попада в забранителния режим на Регламент 1407/2013 е представен от няколко микро и малки фирми. Проучването ни и търсенето на партньор/ партньори, които да се явят Работодатели по проекта показа лоши резултати от гледна точка на допустимостта на желаещите фирми (не отговарят на изискванията за финансова независимост и рентабилност), което практически не дава възможност за постигане на висока стойност на Задължителния индикатор за резултат по Компонент 1. Индиректно, обаче стана ясно, че местните фирми кандидатстват и се възползват активно от мерките по ЗНЗ, както и мерки по "Младежка заетост" и др., който са с облекчен режим на кандидатстване и одобрение, което практически дава възможност за участниците ни в ЦГ по К1 да бъдат насочени към местните работодатели и включени в заетост. Този процес и количествените резултати от него ще бъде проследен и отчетен като постигнат индикатор на заетост в хода на изпълнение на проекта, след изпълнение на дейността по предоставяне посреднически услуги на пазара на труда и до 4 седмици след приключване на проектните дейности. Ще се отчете чрез представяне на копие от сключен трудов договор или друг документ за самонаемане. 13 923.00 13 330.68
Идентифициране, установяване на контакт и подбор на ЦГ, включена в дейности по Компонент 2 : Целта на тази дейност е от идентифицираната широка ЦГ от 100 представители по Д2 да селектираме членовете на подгрупата, които ще включим в дейности по Компонент 2, а именно лица с увреждания и техни близки полагащи грижи за тях. ЦГ по К2 включва 85 лица с увреждания и техни близки, като някои от участниците са обхванати в повече от една дейност по К2. Това са 55 лица с увреждания, които ще получат социални услуги (10 лица "Личен асистент" и 45 лица "Социален асистент"), мин. 80-90 лица, които ще получат мобилни здравни грижи за 11 месечния период на реализиране на иновативната социална услуга, мин. 20 лица с увреждания включени в "Работилница за радост", мин. 16 лица с увреждания и техни близки включени в дейност "Реализиране на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грири за зависими грижи и техните семейства", мин. 40 участници включени в социално включване чрез културно-развлекателни дейности, мин. 20 близки на ХУ, ползващи услугите по К2, включени в обучение и заетост по К1, мин. 2 лица с увреждания с право на труд, включени в заетост по К1. Подборът на ЦГ, включена в дейности по К2 ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. В К2 ще се включат лица с увреждания и хора над 29 г. без определяне на горна граница на възраст, които са с ограничения или невъзможност за самообслужване, които живеят сами или имат близък, който е останал извън пазара на труда, за да се грижи за близките си. 3 776.00 4 404.43
Реализаране на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства по Компонент 2: Дейността предвижда реализиране на интегриран подход, включващ дейности насочени едновременно към членовете на семемейства зависими от грижи и лица, които полагат грижи за тях. 9.1. Обучение за социално включване и самонаемане „Пчелин“. Обучението представлява дейност съчетаваща в себе си трудова терапия за социално включване, която цели да запознае участниците с основните техники, които да прилагат успешно за развитието и правилното функциониране на пчелните кошери, как да боравят с различните инструменти, използвани за добиването на мед. Участниците ще се запознаят с полезните и лечебни свойства на меда, основни техники и правила за работа, безопасност при работа с пчелните семейства и др. В обучението ще бъдат включени практически и теоретични занятия. Теоретичната подготовка ще се провежда в зала осигурена от Община Главиница. Практическите занимания ще се проведат в открита среда, което ще изведе участниците от изолацията, в която живеят и ще им създаде нови контакти и нови интереси. Изпълнението на дейностите по отглеждането на пчелните семейства и добиването на мед ще укрепи физическото и емоционалното здраве на участниците. Тази терапия ще създаде увереност в лицата с увреждания и техните близки за преодоляването на социалната изолация, увеличаване чувството за личен принос, полезност и ще ги доближи до пазара на труда. Обучението "Пчелин" ще създаде умения в обучаваните за социално включване и възможност за самонаемане като "пчелари". 9.2. Обучение на бизнес тематика: "Как да стартирам собствен малък бизнес" Отчитайки липсата на възможности за упражняване на труд (липса на рампи, подходящо адаптирани и оборудвани работни места за ХУ, осигуряване на достъпна среда за ХУ и др.), планираме да предоставим информация на ХУ, както и на техните близки за възможностите за развиване на самостоятелна стопанска дейност. Целта на това обучение е да се стимулират представителите на ЦГ да реализират своя бизнес идея, с което да осигурят заетост за себе си, както и за други членове на семействата си. В това обучение ще бъдат включени лица с по - ниска степен на увреждания, с право на полагане на труд, както и близки на лица с увреждания, полагащи грижи за тях. Освен натрупване на теоретични знания, участниците ще имат възможност да обсъдят бизнес идеята си с експертите, реализиращи обучението, да се оценят силни и слаби страни от реализирането на тази дейност, с което ще се постигне устойчивост при стартирането на самостоятелна стопанска дейност. Обучението включва и представяне на всички преференции, от които могат да се възползват при развиване на собствен бизнес ХУ, както и при наемането на такива лица. Отчитайки икономическия профил на община Главиница ще бъдат разисквани възможностите за финансиране, предоставяни от Програмата за развитие на селските райони, а именно в секторите животновъдство и растениевъдство. Ще бъдат представени и възможностите на Национален гаранционен фонд към Българска Банка за Развитие. Гаранц. фонд чрез банки партньори предоставя кредити за финансиране на самостоятелна стопанска дейност, като на ХУ им се възстановява внесената лихва на 6 месечен период. Фондът финансира проекти и по ПРСР. По време на изпълнение на дейността ще бъде осигурен и психолог, който да дава почасови консултации на обучаемите. 17 493.50 17 493.50
Здравни грижи, повишаване на здравни знания и промоция на здравето по Компонент 2 : Дейността обхваща мероприятия за подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане и чрез информационно-образователни и здравно-консултативни услуги, които не се финансират от Националната здравноосигурителна каса. 10.1. Клуб "Здраве"- външна дейност. Изпълнителят на тази поддейност ще бъде избран по реда на ЗОП. Целта е чрез груповия подход да повишим здравната култура на лицата с увреждания и възрастни хора над 65 г., потребители на иновативната социална услуга по проекта Клуб "Здраве" включва провеждането на здравни беседи, изнасяни от квалифицирани здравни специалисти. Участниците ще бъдат консултирани по различни здравни теми за определен режим на живот и диети, съобразени със здравния им статус. Всяка беседа ще завършва с отделено време за лични консултации, практически занимания за онагледяване на лекционния материал и профилактика - прегледи и др. На участниците ще бъдат предоставени информационни материали, свързани с темата на здравната беседа. 10.2. Предоставяне на мобилни здравни грижи За подобряване достъпа до здравеопазване планираме предоставяне на квалифицирани здравни грижи по домовете за ХУ от лице с квалификация "медицинска сестра". Тази услуга включва измерване на кръвно налягане, измерване на кръвна захар, поставяне на инжекции, смяна на превързки и др. Посещенията по домовете ще се извършват по определен график, а за някои от услугите - след подаване на заявка от потребител, личен или социален асистент. Потребителите на услугата ще могат да получават необходимите здравни грижи и консултации. Това ще внесе по-голяма сигурност и спокойствие в ежедневието им. До сега в Община Главиница, не са предоставяни мобилни здравни грижи по домовете, а проучванията сочат, че има голяма нужда от такива (поради многото населени места в общината, които са отдалечени от "центъра" и липсата на каквито и да е здравни услуги в някои от тези населени места). 24 605.11 19 892.05
Предоставяне на иновативни социални услуги на лица с увреждания по Компонент 2: В Общинската стратегия за развитие на социалните услуги на Община Главиница (2016 – 2020) е записана като Специфична цел 1 "Създаване на нови социални услуги за дългосрочна грижа в общността и в домашна среда". Тази цел набелязва продължаване на дейността и разширяване обхвата на съществуващите социални услуги за възрастни ХУ и осигуряване на условия за осъществяване процеса на деинституционализация и социална интеграция. В набелязаните мерки за достигане целите на Общинската стратегия е записана мярка 1.5.Развитие на социалните услуги в домашна среда за възрастни хора с увреждания Дейност 1.5.1. Продължаване дейността на социалните услуги "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник". В тази връзка планираме да създадем иновативни форми на социални услуги в общността, които са насочени към предоставяне на почасови услуги за лица с увреждания. Планираме дейността ни да включва предоставяне комплекс от следните услуги: 11.1. Социална услуга "личен асистент" и "соц. асистент" на ХУ; 11.2. Инициативи за социално включване: 11.2.1. Участие в "Работилница за радост" 11.2.2. Провеждане на организирано посещение на театър 11.2.3. Провеждане на екскурзия за ХУ 11.2.4.Обучение на социална тематика: "Да подадем ръка на ХУ за включването им в социалният живот" Услугата е иновативна, т.като досега не е предлагана в такава комбинация на ЦГ в община Главиница и поради факта, че тя е комбинация от дейности, които се предлагат в следствие от оценените нужди на потребителите. А те имат нужда от предоставяне на по-гъвкави, разнообразни и иновативни форми на социални услуги, различни от стандартните определени в ППЗСП. Иновативността на услугата е свързана с комбинирането на грижа за лична и битова хигиена / услуги предоставяни и до сега/ с дейности по социализацията на ХУ и изваждането им от затворената среда, в която живеят. Получавайки тази комплексна грижа ХУ ще почувстват сигурност за собственото си здраве и увереност във възможностите си. Запознанствата и колективните дейности с други ХУ ще помогне за излизането им от изолацията, в която живеят, ще ги мотивира за собствено развитие и полагане грижи за подобряване на общото си здравословно състояние. 11.1. В Дирекция „Социално подпомагане“ на Община Главиница има подадени над 100 заявления от лица с висока степен на увреждания, както и от възрастни, самотно живеещи хора, които имат нужда от "лични" и "социални асистенти". Подборът на потребителите на социалната услуга ще бъде извършен съгласно Методика за подбор на потребителите на иновативната социална услуга и по начин описан в Д8. След оценка и класиране ще им бъдат назначени асистенти. Социалната услуга включва грижа са лична и битова хигиена, закупуване и прием на лекарства, пазаруване при нужда, приготвяне на храна и хранене, съпровождане извън дома, помощ при попълване на молби и заявления, представяни пред институциите и др. Работата на "личните асистенти" и "социалните асистенти" ще се отчита и контролира от експерт мониторинг, назначен за нуждите на проекта от Община Главиница. 178 156.24 169 142.93
Инициативи за социално включване: За успешната социализация на ХУ предвиждаме да осъществим следното: 12.1. Работилница за радост - външна дейност. Изпълнителят на тази поддейност ще бъде избран по реда на ЗОП. „ Работилница за радост “ представлява арт терапевтична дейност, в който 20 лица с увреждания. В продължение на девет месеца тези ХУ ще участват в дейности насърчаващи придобиване на нови знания, умения, предоставяне на възможност за проява на инициативност и увереност в собствените си сили за справяне с различни житейски ситуации. Тази поддейност съчетават в себе си функционална, трудова и арт терапия с приложни дейности, в съответствие с желанията и здравословното състояние на участниците от целевата група. Чрез реализирането и ще се развият умения за преодоляването на социалната изолация, увеличаване чувството за личен принос, полезност и колективна работа. „ Работилница за радост “ включва: „Зелена терапия“ и „Арт терпия“. Причината да се насочим към тези терапии е, че "Зелената терапия" освобождава от напрежение, успокоява духа, а продуктът тази терапия също е вид изкуство. От своя страна „Арт терапията“ е експресивен начин за изразяване на различни преживявания, развиване на конкретни умения, повишавате на емоционалната компетентност и самооценката. Работата с дребни елементи, с принадлежности за рисуване, шев или плетиво допринасят за развиването на фината моторика и са от съществена важност и полза за участниците. 12.2. Организирано посещение на театър Лицата с увреждания живеят в затворена среда. Голяма част от тях нямат възможност да излязат извън населеното място, в което живеят, поради липса на финансови възможности, проблеми, породени от заболяването им или липсата на специализиран транспорт. За преодоляване на тази социалната изолация, планираме да осъществим организирано посещение на театрална постановка. Предвид специфичните нужди на лицата ще бъде предпочетено дневно представление от програмата на Драматичен театър "Сава Огнянов" - Русе. За повишаване на тяхното настроение ще бъде подбрана постановка с лек и забавен характер. 12.3. Екскурзия до Плиска, Преслав и Мадара - еднодневна За натрупване на позитивни емоции и затвърждаване на новосъздадените контакти между лицата с увреждания, предвиждаме да проведем еднодневна екскурзия до Плиска, Преслав и Мадара. Ще бъдат посетени "Национално историко - археологическия резерват Плиска", Крепостта в Преслав и Мадарския конник. 12.4. Обучение на тема: "Да подадем ръка на ХУ за включването им в соц. живот"- външна дейност. Изпълнителят на тази поддейност ще бъде избран по реда на ЗОП. Целите на обучението са: 1. Развиване на социални умения за равнопоставено участие в обществения живот и насърчаване на личната им и обществена активност. 2. Придобиване на важни комуникативни умения, като условие за успешна трудова реализация. 3. Придобиване на усещане, че могат да се справят с поставените им задачи, създаване на мотивация и увереност. Обучението ще се осъществява чрез интерактивен метод, включващ излагането на темите в кратка лекционна форма, поставяне на казуси, провеждането на множество дискусии, упражнения и задачи/игри. В обучението ще бъдат обхванати следните теми: 1. Комуникацията – видове, форми, цели и канали; 2. Осн. принципи на ефект. комуникация в общност от взаимодействие с хора - изразяване на идеи, мнения; яснота и обратна връзка; н-ни за постигане на ефективност; 3. Роля и управление на ком-цията - задаване на въпроси; 4. Личн. позиция в комуникацията - стилове на комуникация; водене на дискусии, решаване на конфликти и проблеми, активно участие в обсъждане на решения; поведение и език на тялото и др.; 5. Средства и начини за постигане на комуникация - писмена, устната и електронна комуникация; писма, телефон, срещи; 6. Справяне с бариерите пред ефект. междуличностни взаимоотношения - Правилен набор от инструменти; 7. Комуникацията в екипа. 32 592.50 31 454.50
Инициативи за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания позитивната им роля в обществото с цел разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания: Дейността се планира да бъде насочена към част от уязвимите групи, а именно към хората с увреждания. Дискриминацията на хора с увреждания се изразява най-общо в неприемане на работа и възпрепятстване на възможността за упражняване на труд (липса на рампи, подходящо адаптирани и оборудвани работни места за ХУ, осигуряване на достъпна среда за ХУ и др.), изолиране от социални контакти, непредставеност в медиите и т.н., както и неосигуряване на помощни механизми (превод за глухонеми, например). Промени във връзка с нагласите към хората с увреждания могат да се очакват, ако обществото започне да си изгражда нов положителен образ за тях. Това е дълъг процес, който изисква ефективно въздействие и целенасочена работа от страна на местната власт, представители на НПО сектор работещ по проблемите на уязвимите групи, тяхната интеграция и социално включване, Дирекциите "Бюро по труда" и частните трудови посредници, Дирекциите „Социално подпомагане“, Огранизациите на хора с увреждания, организации на работодателите и др. Работата по тази дейност ще бъде насочена в посока индискриминация към хората с увреждания, която ще се извърши по два начина: 1) Промяна на стереотипите на работодателите и обществото като цяло; 2) Насочване на „правилната“ информация за трудовите способности и права на хората с увреждания към работодателите. Познанието и информацията скъсяват дистанцията между работодателите, обществото и лицата с увреждания. За достигане положителна нагласа на обществото и работодателите към хората с увреждане планираме да проведем 3 информационни събития, които да информират работодателите и обществеността за трудовите права и възможности на хората с увреждания, както следва: 13.1.Проучване на добри практики в България и ЕС за включване в заетост на хора с увреждания 13.2.Провеждане на информационна кампания сред населението и работодателите с промяна на стереотипите и възприемането на хората с увреждания 13.1. Проучване на добри практики в България и ЕС за включване в заетост на хора с увреждания Планираме да извършим задълбочено проучване на съществуващите в България и ЕС добри практики за заетост на хора от ЦГ, след което тези практики ще бъдат анализирани и от тях ще бъдат селектирани най – успешните, които са пригодими за реализация на територията на община Главиница и които могат да бъдат взаимствани. Подейността ще завърши с провеждане на информационно събитие за представяне на „Добри практики за индискриминация и заетост на хора с увреждания и ползите от това за работодателите и обществото“. 13.2. Провеждане на информационна кампания сред населението и работодателите с промяна на стереотипите и възприемането на хората с увреждания Проучените в предходната поддейност добри и успешни практики за заетост на хората с увреждания е необходимо да бъдат популяризирани пред широката общественост, за да се постигне промяна на стериотипа и нагласите към хората с увреждания. За целта ще бъде издаден диск с информация за успешни форми на заетост на хора с увреждания, кооперации на хора с увреждания, как тези лица са включени в заетост, какво работят, какво произвеждат, по какъв начин са пригодени работните места според специфичните им нужди и др. Провеждането на информационна кампания ще промени стериотипите, ще покаже възможностите на ХУ за труд и творчество. Планираме провеждането на две събития - в гр. Главиница и в гр. Силистра. 23 416.40 22 559.66
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В рамките на тази дейност ще бъдат организирани и проведени срещи на екипа за управление, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за съгласуване на детайлизиран план за изпълнение на проекта. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето заявка за авансово плащане, междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически и финансов докслед приключване на дейностите по проекта. Ръководителят на проекта ще следи за качественото изпълнение на проектн. дейности. Екипът на проекта ще е отговорен и за ресурсното осигуряване на партньорите за реализиране на дейностите по проекта. Ще бъдат сформиран екип за управление - по К 1 и по К 2, както следва: Управлението на проекта ще се поеме от Кандидата - Община Главиница. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта от 6-т члена - ръководител, координатор - 3 бр. и счетоводител - 2 бр. Лицата включени в екипа за управление ще разполагат с необходимия опит и квалификация по управление на проекти, отговарящи на нуждите на проекта. Външните членовете на екипа за управление от Кандидата Община Главиница ще бъдат избирани по реда на ЗОП. При реализиране на дейностите по проекта ще бъдат ангажирани ключови експерти по изпълнение на дейностите по К1 и К2- експерт труд и работна заплата и експерт мониторинг и контрол. Отговорностите на експерт труд и работна заплата ще бъдат свързани с изготвяне и подписване на тристранни договори между Общината, "личните", "социалните асистенти" и потребителите на социални услуги. Този експерт ще подготви трудов договор за медицинската сестра и ще начилсява възнагражденията за личните, социланите асистенти и медицинската сестра. Неговите ангажименти ще са свързани с осъществяването на контрол върху получаването и използването на работно облекло и изразходването на консумативите от личните, социалните асистенти и медицинската сестра. Експертът мониторинг и контрол ще бъде ангажиран с проследяване на изпълнението на дейностите по проекта качествено и в срок, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Този експерт ще проследява дейностите по подбор на целевата група по Компонент 1 и 2, "лични" и "социални асистенти", осигуряването на заетост и ще извършва мониторинг на лицата, включени в заетост - пригодена работна среда за ХУ, подсигурено работно облекло, както и качество на положения труд на наетите лица. Експертът труд и работна заплата и експертът мониторинг и контрол ще бъдат подсигурени от Община Главиница и ще бъдат избрани по реда на ЗОП. За реализиране на дейностите по К1 посредн. услуги на пазара на труда и др. ще бъде включени ключов експерт ЧР, който ще има нужната квалификация и опит. За реализиране дейностите, които обхващат работа с ЦГ ще бъдат ангажирани ключови експерти експерт - икономист, експерт-анализи, експерт - логистика, експерт - методист, експерт проучвания и идентифициране, координатор - обучения, социален медиатор и психолог. Всички експерти ще бъдат избрани съобразно ПМС 160/01.07.2016 г. от "Евро Проконсулт Русе" ЕООД. 34 742.00 34 512.60
Дейности по информация и комуникация: Дейността е изцяло съобразена с изискванията за публичност на ОП РЧР и Единния наръчник за изпълнение на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвижда се всички материали създадени за публичност по проекта да съдържат: • Описание: Поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия с упоменаване на Европейския съюз; • Упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта (наименованието на фонда е посочено в договора между бенефициента и УО); • Поставяне на общото лого за програмен период 2014 – 2020 г. с наименованието на финансиращата оперативна програма: „Развитие на човешките ресурси“; • Изписване на номера и наименованието на проекта. Предвидени са дейности по информиране и комуникация по Компонент 1 и по Компонент 2. 2 034.41 1 883.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).