Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The purpose of this project is to reduce the number of people living in poverty by providing food and in particular hot lunch to people in need in order to overcome the lack of material deprivation. A competition will be announced in order to find a supplier of social services based on the Social Assistance Act and the Implementation Rules of the Social Assistance Act and there will be a public soup-kitchen which will take care of the consumers from the settlements in the Municipality. The most deprived people will be chosen according to Ordinance №RD 07-1/04.04.2016 for the order and clauses for defining the target population based on the Operative program for food and basic material help, co-financed by the Fund for European Aid to the Most Deprived where the accent will be on the people who live alone and on families which receive minimal pension - for retirement and age; for disability; for inherited pensions; for pensions which are not connected to work activities. 1000 users will be served from September 2017 to August 2018. and from September 2018. by March 2019 - 880 users and 850 users from April 2019 to June 2019. , 830 users by December 2019,   and 724 users by 01.01.2020 consumers while the selection will start from September 2016. The following activities are planned:
- Selection of the consumers - with cooperation of Sliven Directorate for Social Help based on the requirements for application and the needs of the towns and villages in the municipality;
- Buy foodstuffs following the conditions of the Social Assistance Act for choosing a supplier;
- Hot lunch supply - including provision of balanced nutrition to the target population according to the requirements of food safety and national nutrition standards.
- Accompanied support and cooperation measures for resolving any target population problems.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 07-1/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевата група по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане,съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица. В основната целева група ще бъдат включени самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст;за инвалидност;наследствени пенсии;пенсии несвързани с трудова дейност. След 01.05.2017г. да бъдат включени всички целеви групи за предоставяне на топъл обяд по чл.5 от Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица – 1000 потребителя до 31.08.2018г. и от 01.09.2018г. – 880 потребители до 31.03.2019г. и от 01.04.2019г. – 850 потребители до 30.06.2019г. ; от 01.07.2019г. до 31.12.2019г. – 830 потребители и от 01.01.2020г. -724 потребители. За избягване на разхищенията при неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще се спазва чл.5, ал.2 от Наредба №РД 07 -1 /04.04. 2016 г. и ще бъде разпределян на представители от следната допълнителна целева група: - Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; - Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); -Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; -Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. -Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. -Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. -Конкретни представители от целевата група съгласно чл. 5(1) от Наредба №РД 07 -1 /04.04. 2016 г., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария Информация за представителите на целевите групи ще се предоставя от Дирекция „Социално подпомагане" Сливен. Ще бъде разработена процедура за подбор на потребителя и издадена заповед на кмета на Общината за екип на комисия за подбор на потребители. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: През 2014 г. Община Твърдица, проведе обществена поръчка по реда на чл. 16, ал. 4 от ЗОП с предмет “ПЕРИОДИЧНА ДОСТАВКА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ ЗА ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ, ДСП, ДЕТСКА МЛЕЧНА КУХНЯ – ШИВАЧЕВО, ДВУИ, ДВПР И ДНЕВЕН ДОМ ЗА СТАРИ ХОРА С. СБОРИЩЕ, НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ТВЪРДИЦА” по шест обособени позиции с период на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна седмична заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от 50 % от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно ЗХ, да съдържат данни съгласно чл.10 от ЗХ , както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните и Наредба №16 от 28.05.2010г., изм.бр.71 от 13.09.2011 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ. Предприятията, които ще доставят месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005.Сключени са два договора по различните обособени позиции със срок на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. В момента е обявена открита процедура за доставка по седем обособени позиции, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо, месни продукти и риба; мляко и млечни продукти, яйца и яйчни продукти; пресни и сухи плодове и зеленчуци; консервирани хранителни продукти; напитки; шоколадови изделия и други. Към момента на подаване на проектното предложение процедурата е на етап обявление. Предметът на поръчката и прогнозната стойност позволява да обхване и ангажиментите по този проект. Храната ще се предоставя на 30 потребителя от основна целева група 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст;за инвалидност;наследствени пенсии;пенсии несвързани с трудова дейност в работните дни на всеки месец за периода октомври 2016 г. до април 2017 г. общо: 146 работни дни, разпределени по месеци. Начална дата на стартиране на дейността на трапезарията е 03.10.2016 г. От 01.09.2017г. предоставянето на топъл обяд ще се осъществи целогодишно като начинът на предоставяне на топлия обяд от горепосочения месец ще бъде чрез 1 трапезария с доставчик на социална услуга. Ще възложим за управление от доставчик на социални услуги по ЗСП И ППЗСП, като месец май, юни, юли и август 2017 г. ще подготвим конкурса и ще приемем заявленията-декларации от кандидат – потребителите, комисията за подбор ще изготви списъци на класираните потребители от основните целеви групи, резервите и списък на класираните потребители от допълнителната целева група. от 01.09.2017г. - 1000 представители на целевата група до 31.08.2018г., от 01.09.2018г. до 31.03.2019г.– 880 представители на целевата група, от 01.04.2019г до 30.06.19г. – 850 потребители, от 01.07.19г. до 31.12.2019г.- 830 потребители и от 01.01.2020 -724 потребители, за период общо от 30 месеци в рамките на общо 912 календарни дни. Конкурсът за избор на доставчик на услугата „Обществена трапезария”, обявен на 03.07.2017 г. приключи със сключване на договор № 58/28.08.2017 г. с избрания изпълнител фирма „Кей енд Ви” ООД с удостоверение за регистрация в АСП № 528-01 за предоставяне на социални услуги ОБЩЕСТВЕНА ТРАПЕЗАРИЯ. 1 899 529.86 1 900 794.78
Осигуряване на топъл обяд: Трапезарията ще обхваща 30 потребителя до 30.04.2017г. и ще осигурява топъл обяд за седем месеца, Храната ще се приготвя в Домашен социален патронаж, собствена за кметство Шивачево оборудвана кухня за приготвяне на топла храна, отговаряща на чл.12 от Закона за храните. Тя се намира на ул. „Дичко Бъчваров“ № 2, гр. Шивачево, Община Твърдица,Област Сливен и адрес на управление гр.Шивачево, ул.”Георги Димитров” №16 като разполага с 11 помещения от които една кухня - с 2 печки ,една от които е с 4 газови котлона и фурна, друга ел.печка с 4 котлона и фурна, хладилна витрина и 2 хладилника, машина за рязане на лук и електрическа скара, подготвително помещение за зеленчуци и месо – оборудвано с 1 електронен кантар, склад за пакетирани продукти – оборудван с 2 рафта и кантар, хладилно помещение – оборудвано с 1 хладилник и 2 фризера,кантар,стелажи, миялно помещение за измиване на посуда с 2 стелажа, стая за персонал, баня и 2 тоалетни. Кухнята разполага и с общ склад. Обслужващият персонал се състои от готвач, помощник-готвач, домакин. При транспортирането по населени места и домове, храната се придружава от 2 разносвачки на храна. Налично е 1 транспортно средство.По населени места и до домовете на трудноподвижните или неподвижни лица храната се транспортира ежедневно с автомобил, собственост на кметство Шивачево. След 01.05.2017г.ще възложим за управление от доставчик на социални услуги по ЗСП И ППЗСП, като месец май, юни, юли и август 2017 г. ще подготвим конкурса и ще приемем заявленията-декларации от кандидат – потребителите, комисията за подбор ще изготви списъци на класираните потребители от основните целеви групи, резервите и списък на класираните потребители от допълнителната целева група. Начална дата за стартиране на предоставянето на топлия обяд в трапезарията е 01.09.2017 г. за 1000 потребители, а от 01.09.2018г. до 31.03.2019г. на 880 потребители, от 01.04.2019г. до 30.06.2019г. – 850 потребители, от 01.07.2019г. до 31.12.2019г. – 830 потребители и от 01.01.2020г. - 724 потребители. след 01.05.2017г.: Избраният доставчик по ЗСП -„Кей енд Ви” ООД разполага със съвременна производствена база,кухня-майка, изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР, ISO 22000;2005. Базата на фирмата разполага със складова част, кухня, ситничаро-сладкарски цех и административна част, отговаряща на чл.12 от ЗХ.Адресът на трапезарията е гр. Сливен, ул.”Димитър Пехливанов-Добрович”№2. Трапезарията е оборудвана с 3 броя зеленчукорезачки, 3 картофобелачки, месомелачка, машина за формиране на мляно месо, 2 тестобъркачи, два планетарни миксера, тесто-отделителна и тесто-окръглителна машина, 6 втасални камери, осем ел.пекарни, две конвекторни фурни, три газови парни казана, 2 готварски плота, 2 фритюрника, 2 скари, колбасо-резачка, 2 пасатора, 7 проф. хладилни шкафа, 4 хладилни камери, тунел за шоково охлаждане, 5 ел.везни. Техническият персонал се състои от 1 гл. готвач, 3 пом-готвачи, 2 работници-кухня,1 майстор производство на хлебни изделия, 1 отговорник ДПП, 1 технолог по храните, 5 шофьора и 10 транспортни средства. Раздаването на обяд на лицата от целевата група ще се осъществява в пунктове за раздаване на храна. 94 976.50 95 039.76
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Твърдица, като основен доставчик на социални услуги на местно ниво, активно съдейства за създаване и развиване на разнообразен спектър от социални услуги в общността, съобразно спецификата на местните приоритети.В общината са разкрити и функционират следните специализирани институции и услуги в общността: Дом за възрастни хора с умствена изостаналост гр.Твърдица, Дом за възрастни хора с психични разстройства гр.Твърдица, Дневен център за стари хора с.Сборище, Домашен социален патронаж гр.Твърдица, Домашен социален патронаж гр.Шивачево, Личен асистент, с подкрепата на УНИЦЕФ през 2014 г. е създаден Център за майчино и детско здраве в гр. Сливен с изнесен офис в Твърдица. В Община Твърдица работят двама здравни медиатора от 2015 г. В Общинска администрация Твърдица работи специалист социални дейности,който би могъл да окаже консултации и предостави конкретна информация за нуждаещите се от отделните социални услуги – от наличността на социалните услуги, до подготовка на документи и прием в тях, както и да предостави информация по ОПРЧР за проекта "С грижа за Вас у дома " - Личен асистент. През периода ще бъде изработена листовка с административните услуги, предоставяни на територията на община Твърдица. ППредвидени са да бъдат проведени минимум 830 консултации за периода на дейността. Консултации ще бъдат провеждани ежемесечно. Здравните медиатори в Община Твърдица ще проведат седем срещи за изнасяне на здравни беседи на потребителите. Ще бъде изготвен списък с участниците и протокол. Младежкия медиатор ще проведе срещи с потребителите с цел информация относно включването на безработните в трудова заетост.Психолог ще предостави индивидуална и групова психологическа подкрепа на желаещите потребители. Във вестник "Твърдишки глас" ще се публикува информация за предоставяните социални и административни услуги и за достъпа до тях . За периода на изпълнение на проекта ще се направят поне 5 публикации. 94 976.49 95 039.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).