Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Creating a Unit for part-time social inclusion services in the community or at home at the teritory of Municipality of Stamboliyski.
The project implementation will provide integrated services for people with inability for self-service and for people with disabilities, as it will be combined complex steps towards providing long-term care, including health and social services in the community or at home environment
Target group:
1.	People with disabilities and their families
2.	People over 65 years with limit or impossibility in self-service
The project will be implemented through actions and measures that will be realized to achieve the planned results in the project proposal, as follows:
1.	Project management and organization. Selection and matching of consumers and providers of social services.
2.	Providing part-time social services in the community and at home environment. Providing access to integrated services, according to the specific needs of ‏ disadvantaged people on the basis of individual social valuation by supporting the activities of the Unit for hourly service provision.
3.	Staff training
4.	Providing the psychological support and/or consulting and/or supervision of the staff, providing social services.
5.	Motivational and/or psychological or other kind of support for service consumers according to their individual needs.
6.	Providing specialized transportation for people with disabilities
7.	Information and publicity
As a result of the executing the activities will be improved the quality of life of elderly and disabled people by creating conditions and support for the effective prosecution of their right to an independent living and social inclusion, with respect for their rights, to comply with their specific abilities and needs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта. Подбор и напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги.: Настоящата дейност съдържа две поддейности: 1. Организация и управление на проекта 2. Подбор и напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги Поддейност: Организация и управление на проекта включва: Създаване на организация за управление на проекта и ангажиране на екипа за управление. Успешно реализиране на всички дейности по проекта във времевия график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Разработване на вътрешни правила за работа на екипа. Създаване на система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управление на процесите. Създаване на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Разработване на документация съгласно ЗОП за предвидените в настоящото предложение процедури, както и за непредвидени към настоящия момент процедури, но възникнали допълнително във връзка с ангажименти на община Стамболийски и по други проекти. Съгласуване на процедурите с ДО. Обявяване на процедури и провеждане при максимална коректност и публичност. Разработване на механизми за ясна демаркация на постиженията по проекта. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екип за организация и управление на проекта, като типове позиции и брой хора: Ръководител проект; Координатор; Счетоводител. Поддейност: Подбор и напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги включва: Провеждане подбор на подходящи лица, които да предоставят качествени услуги в домашна среда. Подборът и наемането на кандидатите за персонал за предоставяне на социални услуги ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Ще се обособи Звеното за почасово предоставяне на услуги, което ще осигури подкрепа за персонала. Звеното ще се състои от Ръководител, психолог и технически сътрудник. Подборът на кандидат-потребителите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация. В обхвата на настоящия проект ще се включат хора, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. При напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги ще се планират и реализират срещи между тях. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по програми НП „Асистенти за хора с увреждания” и ОПРЧР, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на проекта. 60 515.40 150 315.72
Предоставяне на почасови социални услуги в общността и в домашна среда. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги.: Създаване на условия за индивидуално аранжирани социални услуги за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Целта е да се осигури качествено предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда на потребителите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта. Удовлетворяване на специфичните потребности на потребителите и превенция на настаняването им в специализирани институции, с цел социално включване. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител, след изготвянето на индивидуална социална оценка на потребностите. Планът включва дейностите, които са договорени с Община Стамболийски, като доставчик на услугата за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете с участието на негов законен представител, роднина или близък. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Всеки индивидуален план се актуализира от специалистите в Звеното за почасово предоставяне на услуги, чрез извършване на преглед на поне всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител. Преглед на плана може да се направи и по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. Социалните оценки на потребностите от социални услуги и индивидуалните планове се извършват и изготвят от специалистите от Звеното за почасово предоставяне на услуги – ръководителя на Звеното и психолога с подкрепата на техническия сътрудник. Предоставянето на социалната услуга по проекта за всеки потребител стартира считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Община Стамболийски и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността. Кметът на Община Стамболийски ще утвърди Правилник за вътрешния ред, процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалните услуги и процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали.Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Ръководителят на проекта организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на персонала – лични асистенти и домашни помощници и на специалистите от Звеното за почасово предоставяне на услугите. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугите в домашна среда за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът на потребителя се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини. В него личния асистент/домашния помощник регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. След преустановяване ползването на услугите Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от личния асистент/домашния помощник се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната им характеристика и в индивидуалния план на потребителя. 378 827.34 289 191.77
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: С тази дейност се цели персоналът, който ще се привлече да предоставя социални услуги в домашна среда, да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с физически увреждания и с хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и да повишат уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво, а също така и надграждане на знания и умения на персонала, нает за в рамките на операция “Нови алтернативи“. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждани и на хора над 65 г. с ограничения. Обучителният процес се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 24 часа (3 дни), в което ще се включат не-повече от 20 лица. Въвеждащо обучение ще се проведат преди сключване на трудовите договори с персонала и преди да започнат да предоставят услуги на потребителите. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОПРЧР или други програми. Обучението ще включва следните примерни теми: • Общи познания и основни задължения за домашните грижи; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Работа с потребителите и техните семейства; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Нормативни стандарти за качество. • Здравословни и безопасни условия на труд. Всички назначени лични асистенти и домашни помощници ще се включат и в две двудневни поддържащи обучения с обща продължителност 32 часа. В тях ще участват назначените 32 лични асистенти и 12 домашни помощници или общо 44 лица. Конкретиката на темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от персонала по време на въвеждащото обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. 2 360.00 2 620.00
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Целта на дейността е повишаване на възможностите на персонала за предоставяне на качествени услуги на потребителите, чрез оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия. Предоставянето на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги е, както следва: Консултиране – предвидени са 16 часа консултации по време на функционирането на социалната услуга. Консултациите са индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. Консултациите ще се отнасят до: - Затруднения в работата с потребителите; - Затруднения в работата с институции; - Необходимост от допълнителни знания и умения за работа. След всяка консултация ще се представя в едноседмичен срок отчет. Предоставяне на супервизия на наетия персонал: В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведат : групова супервизия -20 часа ( 5 групи по 2 часа по 2 супервизии) и индивидуални супервизии – 37 часа. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите и консултациите. Продължителността на груповата супервизия ще бъде два часа. След всяка супервизия, се представя в десетдневен срок отчет, като в него очертава споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани. Предоставяне на психологическа подкрепа: Предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на наетия персонал при необходимост в различни кризисни ситуации по заявка от страна на персонала, предоставящ социални услуги. Психологическата подкрепа ще се предоставя от психолога, нает към Звеното за почасово предоставяне на услуги. 1 584.00 1 569.50
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Целта на настоящата дейност е потребителите на социални услуги в домашна среда да получат професионална мотивационна подкрепа, социално-психологическа и подкрепа за социално включване, съобразно идентифицираните им индивидуалните им потребности, като по този начин ще се осигури по-високо качество на социалните услуги. Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях, при конфликти с роднини и други. Мотивационната подкрепа ще е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и др. подобни. Мотивационната подкрепа също така ще е насочена за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. Предвидено е потребителите да получат и подкрепа за социално включване, като им се предостави възможност да посещават организирано и индивидуално различни културни мероприятия – кино, театър, концерти, местни инициативи, свързани с национални и църковни празници и др. Подкрепа за осигуряване на достъп до административни услуги се изразяват в консултиране, съдействие и придружаване за: ползването на административни общински услуги и за подпомагане на достъпа до здравни, а при необходимост и образователни услуги; свързани с комунално-битови услуги, със социални помощи, с местните данъци и такси, технически помощни средства и други.; Тази подкрепа ще се осъществява от ръководителя на Звеното, техническият сътрудник и психолог към Звеното. Допълнителната подкрепа ще гарантира съвкупност от дейности, които се основават на индивидуална социална работа в подкрепа на лицата за тяхното социално включване. 0.00 0.00
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания.: Община Стамболийски не разполага със специализиран транспорт за хора с увреждания. На територията на региона също няма налични адаптирани превозни средства за превоз на хора с увреждания, които биха могли да бъдат наети за нуждите на целевата група. Необходимостта от закупуване на специализирано транспортно средство се изразява във възможността да се осигури равен достъп на целевата група-потребители за активно включване в общността. Закупуването на специализиран транспорт за хората с увреждания ще гарантира по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. При реализирането на услугите потребителите ще бъдат придружени от своите асистенти, които ще им оказват непрекъсната подкрепа и ще създават у тях усещане за спокойствие и сигурност. Внедрявянето на достъпно транспортно обслужване е част от дейността по осигуряване на изпълнението на Стандартните правила за обезпечаване на равни възможности на хората с увреждания и възрастните хора, приета от организацията на ООН. Неин основен приоритет е предоставянето на широк кръг услуги за подпомагане на социално слабите групи, хората с увреждания и хора над 65 г. от населението в стремежа им към живот с достойнство, независимост и цел.Достъпния за хората специализиран транспорт гарантира възможността им, да упражняват гражданските си права. Предотвратява влиянието на дискриминиращите бариери върху упражняване на правото на свободно придвижване. Проектът предвижда закупуването на 1 микробус, адаптиран и сертифициран за превоз на хора с увреждания, в т.ч. на инвалидни колички. За транспортния график на буса ще се грижи екипът на Звеното така, че да обезпечи оптимално нуждите на целевата група. 55 875.67 55 579.33
Информация и публичност.: Информиране на широката общественост, популяризиране приноса на ЕСФ и ОПРЧР. Повишаване чувствителността на местната общност към хората в неравностойно положение. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на листовки и брошури, редовни прессъобщения, подготвяне на публикации за печата; същевременно настоящият проект залага на специфично визуализирани обучителни и информационни материали, с които да се постигне различен и значително по-ефективен контакт с целевата група. Община Стамболийски ще надгради постигнатите добри отношения с медийните среди, за да гарантира ефективност на информационния поток както към целевата група, така и към заинтересованите страни освен местно, и на регионално и национално ниво. Ще бъдат издадени материали, визуализирани по изискванията на Оперативната програма за публичност. 756.81 732.48

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).