Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project "Together to learn and create" aims to support  students from roma origin in Bolyarovo municipality to develope themselves as whole citizens and to achieve a successful professional, social and creative development.There will be undertaken complex of appropriate measures leading to real, successful and sustainable educational integration of roma students and their permanent retention in school. We plan to work actively with students and their parents for their permanent integration into the educational process, to improve the educational environment through the purchase of additional sport, educational and other supplies, materials, development and implementation of policies, preserving and developing the cultural identity of students from roma origin in an integration in a multicultural environment, overcoming negative public attitudes based on ethnic and cultural backgrounds.Methodological decision of the project is related to the adoption of the values ​​of intercultural education, understood as a movement in school to obtain information about the merger of cultures, the formation of respect and harmony to create a situation in which all children will feel patronized, respected and identified with their own identity and culture.The main results of project implementation are 215 students from the roma origin integrated into the educational system and 63 students who are not representatives of ethnic minority groups engaged in different measures for educational integration. The target groups of the project are 278 students from the II-nd to XII-th grade, aged 8 to 18, from which 215 from roman origin and 63 non-representatives of minority groups and their parents. The project will be implemented in the school "Dr Petar Beron", town of Boliarovo and in school "Stefan Karadja", vil.of Stefan Karadzhovo for 24 months. The project will be managed by the team of: manager, koordinator, mediator and accountant. The total project cost is 354,244 levs in VAT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички необходими ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Чрез реализирането на тази дейност ще се гарантира постигането на планираните резултати и въздействия, в съответствие с изискванията на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), Ръководството за бенефициента (РБ) и указанията на Управляващия орган (УО). Дейността ще се изпълнява от Екип за управление на проекта (ЕУП) в състав ръководител, координатор, счетоводител и медиатор. В нейният обхват планираме да осъществим следните последователни и взаимообвързани активности за управление на проекта: 1) Формиране на екип за управление на проекта – За управлението на проектното предложение ще бъде формиран нарочен екип, състоящ се от 3-ма експерти: 1 Ръководител на проекта, 1 Координатор и 1 Счетоводител. 2) Административна подготовка за изпълнението на проекта – Планираме създаването на необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите ресурси (финансови, човешки и материални); организиране на счетоводната отчетност; изготвянето на процедури на проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 3) Избор на изпълнители на дейностите по проекта – Изискването за осъществяването на тази дейност произхожда от разпоредбата на чл.1 и чл.2 на ПМС №118/20.05.2014 г. и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Изборът на изпълнители на планираните дейности ще бъде осъществен съгласно изискванията на ПМС №118/20.05.2014 г. и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. По този начин ще направим подбор на възможно най-добрите условия и изпълнители, респективно ще получим и желаните резултати. Постигането на конкретните състояния и ефекти ще бъде показател за качествено изпълнение на проекта, което от своя страна е и реализация на целите на настоящата процедура. Дейността ще бъде осъществена в следната последователност: •Разработване и утвърждаване на вътрешни правила за провеждане на тръжни процедури, съобразен с изискванията на ПМС №118/20.05.2014 г., ДБФП, Наръчника за управление на проекти и указанията на УО на ОП НОИР 2014-2020 г. •Подготовка на тръжните досиета - В рамките на тази мярка ще бъдат подготвени необходимите тръжни досиета, относно провеждането на процедурите за избор на изпълнители на проектните дейности. Документацията ще бъда в пълно съответствие със изискванията на ПМС №118/20.05.2014 г., параметрите на настоящото проектно предложение и изискванията на възложителя. •Провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на проектните дейности. •Сключване на договори с избраните изпълнители. 4) Отчетност на проекта – В обхвата на тази мярка ще бъдат изготвяни необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта изисквани от УО на ОП НОИР 2014-2020 или кандидата. Към нея причисляваме и осъществяването на счетоводната отчетност на проекта и вътрешния финансов контрол. 5) Провеждане на регулярни работни срещи на екип за управление на проекта – На срещите ще бъдат разпределяни оперативните задачи между членовете на екипа, определяни ролята, мястото и отговорностите на всеки един от тях. Като част от тази мярка предвиждаме: актуализация на графика за изпълнение на проектните дейности, уточняване на възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и набелязване на възможностите за тяхното преодоляване. 28 180.00 24 460.83
Дейност 2: Работа с учениците: Целта на тази дейност е да се създаде устойчив, работещ модел за образователна интеграция на учениците, произхождащи от етнически малцинства, подпомагайки ги да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация.Осъществяването на Дейност 2 ще протече в следната последователност: 1)Организиране и провеждане на допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин - По тази мярка ще бъдат организирани допълнителни занимания по български език за учениците от ромски произход, които не го владеят в достатъчна степен. Планираме да бъдат формирани 8 групи (по 4 за всяко училище) за учениците от II-ри до V-ти клас за получаване на допълнителни нови познания по български език. За целта ще бъдат ангажирани 8 преподаватели от двете училища и закупени специални учебни помагала за всички ученици. Заниманията ще се провеждат 2 пъти седмично в извънучебно време. 2) Създаване на клубове по интереси - Целта на тази мярка е да се привлече вниманието на учениците от ромски произход, вкл. и на тези застрашени от отпадане, към училището и образователния процес по нетрадиционен и достъпен начин, даващ възможност за разгръщане на техните способности. Планираме да бъдат формирани: По един Клуб "Детска творилница" за учениците от I-ви до IV-ти клас на СОУ и ОУ; По един Клуб „Родолюбие“, Клуб по приложни изкуства, Клуб „Приятели на природата“ за учениците от V-ти до IX-ти клас на СОУ и ОУ; и Клуб „Готови за живота“ за учениците от X-ти до XII-ти клас от СОУ. В работата по клубове ще бъдат включени 9 преподавателя от целевите училища и ще бъдат осигурени необходимите учебни помагала, пособия и материали за работа. В извънкласните дейности учениците ще бъдат включени доброволно и съобразно индивидуалните им интереси. 3) Разработване и апробиране на единна методика за функциониране на клубовете по интереси и включването на учениците в тях - Ще бъде разработена единна методика, която ще регламентира участието на учениците, организирането на занятията, осигуряването на необходимите преподаватели и материали, финансирането и отчитането на постиженията. Методиката ще бъде приложена на практика в рамките на проекта. 4)Организиране на образователни беседи за учениците от I-ви до XII-ти клас, относно практическите ползи и важността от продължаване на образованието-Предвиждаме в рамките на проекта да бъдат организирани и проведени 10 образователно-мотивационни беседи на учениците от I-ви до XII-ти клас с успели възпитаници на двете училища, вкл. роми, които са завършили гимназия, студенти, професионалисти в дадена сфера, които да представят своите истории и да провокират модел за подражание сред учениците. 5)Организиране на мотивационни посещения на учениците и техните родители в институции и фирми за запознаване със същността на конкретни професии - В рамките на тази мярка ще бъдат организирани и проведени 10 посещения на учениците от I-ви до XII-ти клас и техните родители в различни обекти, където ще се запознаят със същността на различни професии, с какво помагат на обществото и как да получат необходимото образование за съответната. Идеята ни е тази мярка да е съвместна за родителите и за учениците, за да провокираме интерес и мотивация в двете страни. 6)Осигуряване на допълнителна възможност за работа на психолози с ученици от етническите малцинства и техните семейства - В обхвата на тази мярка 2-ма психолози ще работят и ще предоставя консултации на учениците от ромски произход и техните семейства. Особен фокус ще бъде даден на учениците от уязвими социални групи. Консултациите ще се провеждат индивидуално по установен график. 104 892.00 63 847.24
Дейност 3: Подобряване на образователната среда в училище чрез закупуване на допълнителни спортни, учебни и други пособия, материали и разработване и прилагане на политики: Целта на тази дейност е да се създаде позитивна образователната среда в училище, чрез придобиване на допълнителни пособия и материали за прилагане на съвременни подходи на преподаване, и разработването и прилагането на политики, благоприятстващи интеграцията на учениците, произхождащи от етнически малцинства и развитието на личността на всеки ученик. Дейността предвижда мерки, които допринасят за пълноценната социализация и гарантирането на равен достъп до качествено образование на учениците от етническите малцинства, което е директна полза за постигане на целите на Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г. Реализирането на Дейност 3 ще се осъществи чрез следните мерки: 1)Прилагане на съвременни подходи на преподаване чрез закупуване на актуални учебни и спортни помагала, пособия и материали - В рамките на тази мярка ще бъдат закупени необходимите за преподаване нови и модерни спортни, учебни и други пособия и материали, както следва: - За СОУ „Д-р Петър Берон”: 1дюшек и 1 летва за скок височина, 10 гирички с различни килограми, 10 въженца за скачане малки и 2 големи, 5 футболни, 5 баскетболни, 5 волейболни и 5 хандбални топки, 10 шаха, 10 Не се сърди човече, 20 малки плътни топки, 10 медицински топки, 14 карти по география и икономика, 30 малки релефни карти на България, 4 глобуса (големи), 17 исторически карти, 2 интерактивни дъски, 4 комп. чертожни инструменти по математика, 2 набори по физика, 2 комп. лабораторни реактиви по химия, 1 куфар с модели на насекоми, 1 скелет на човек – миниатюр, 1 табло нуклеинови киселини, 1 набор за микроскопиране, 1 микроскоп В-020, 4 табла по биология, 2 бр. сметало и четало, 20 коркови дъски, големи, 1 електронен звънец. -За ОУ „Стефан Караджа”: 1 торс на човек (анатомичен модел), 1 комп. магнитни геометрични фигури, 1комп. Вулкан, 1 макет Слънчева система, 12 пътни знаци, 2 пъзела от 4 различни пътни знака, 2 БДП комплекта за триизмерно моделиране на пътни ситуации, 1 Интересно и малко известно, 1 двустранно табло – Жизнени процеси при растенията и кръвоносна система, 1 едностранно табло – Размножаване на растенията, 1 Едностранно табло - Размножаване на животните и човека, 1 комплект боулинг, 1 комплект воали, 6 мозайки, 3 комплекта магнитни цифри, 3 магнитна дъска, 1 светофар Д, 1 табло „Моята първа азбука”, 3 табла на таблицата за умножение, 3 табла събиране, 3 табла изваждане, 2 игри по математика, 1 магнитен комплект дроби, 2 стенни карти на България, 2 стенни карти на света, 2 лупи, 1 гигантска магнитна клетка, 6 маракаси, 10 бр. акварелни бои, 10 комп. четки, 6 комп. валяци, 10 бр. комп. цветни моливи, 10 бр. комп. флумастери, 5 бр. цветна хартия, 1 бр. магнитна бягаща пътека. По този начин ще имаме възможност да приложим на практика нови, съвременни и иновативни подходи за преподаване, с които ще привлечем вниманието на учениците и ще провокираме в тях интерес към различни учебни предмети и тематики. Така ще осигурим необходимите образователни условия и ресурси за реализиране процеса на интеграция на ромските ученици и за развиване на културната им идентичност. 2)Разработване на училищни правила за недопускане на отпадане от училище на учениците от етническите малцинства - Идеята е правилата да дават ясно дефиниране на правата, задълженията и отговорностите на участниците в образователния процес и възможност за практическо прилагане на контрол и противодействие на преждевременното напускане на училище от ученици, принадлежащи към етническите малцинства. По този начин ще подобрим взаимодействието както в образователната институция, така и между учители - ученици - и родители. В документа ще бъде разработена специална част за превенция намаляването на отсъствията на учениците и за ранно предупреждение и предотвратяване на бъдещи проблеми. Превантивните дейности ще бъдат свързани с идентифициране на учениците, застрашени от преждевременно напускане на училище, както и на причините за всеки конкретен случай. 49 200.00 87 430.14
Дейност 4: Съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Целта на тази дейност е да се осъществят разнообразни съвместни изяви на децата от различни етнически общности за съхраняване и развиване на общите и специфичните културни идентичности. По този начин ще се утвърди интеркултурното образование като неотменна част от модернизацията на образователната система, което е директна полза за постигане на целите на Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г. Изпълнението на Дейност 4 включва следните мерки и ще протече в последователността: 1) Създаване на специализирани ателиета по фолклор, театър, приложни изкуства и занаяти, характерни за етноса - В рамките на тази мярка ще бъдат създадени 4 специализирани ателиета в СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово и 3 в ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово - като иновативен метод за развитие на ученическото въображение и приобщаване на деца с различна етническа принадлежност чрез занимания по фолклорна музика и танци, театър, приложни изкуства и работа с непотребни вещи и материали и характерни за етноса занаяти. Свободното време на учениците от I-ви до ХII-ти клас на СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово ще бъде ангажирано във Фолклорно ателие "Китчица", Театрално ателие "Таласъмче", Арт ателие и Ателие "Млади занаятчии", а на учениците от I-ви до VIII-ми клас на в ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово във Фолклорно ателие „Пъстро колело“, Ателие „Сръчни ръчички“ и Арт ателие „Кой съм аз“. В работата по ателиета ще бъдат включени общо 7 преподавателя от целевите училища (4-ма за СОУ и 3-ма за ОУ) и ще бъдат осигурени необходимите учебни помагала, пособия и материали за работа. В извънкласните дейности учениците ще бъдат включени доброволно и съобразно индивидуалните им интереси. 2) Организиране и провеждане на тематични дни за представяне на бита, кухнята, празниците и културата на различните етноси – Предвиждаме да бъдат проведени общо 7 тематични дни (различни дни от периода на изпълнение на мярката), на които ще бъдат представени бита, кухнята, празниците и културата на ромите и българите от учениците за учениците. В СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово ще бъдат проведени 3 тематични дни, в ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово също 3 тематични дни и 1 общ за двете училища. Сценария на събитията и презентации по темите ще бъдат подготвени от учениците, посещаващи клубовете по интереси и специализираните ателиета съвместно със своите преподаватели. В тази мярка ще бъдат включени общо 10 преподавателя от целевите училища (по 5-ма за всяко) и ще бъдат осигурени необходимите учебни материали за работа. 3) Разработване и осъществяване на празничен календар на етносите за всяка учебна година в рамките на проекта - В СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово и в ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово ще бъдат разработени и реализирани училищни празнични календари за 2 поредни учебни години. Празниците, характерни за всеки етнос ще бъдат почетени с различни културни, демонстрационни и спортни изяви на учениците. С организирането и провеждането им ще бъдат ангажирани от 6 учителя от целевите училища (по 3-ма за всяко). Ще бъдат осигурени и необходимите материали за реализиране на празничните календари. 4)Организиране и провеждане на образователни екскурзии – В рамките на тази мярка предвиждаме организирането и провеждането на образователни екскурзии за учениците от I-ви до XII-ти клас до музеите на Добри Чинтулов, Хаджи Димитър и РИМ в гр. Сливен. Мероприятията ще бъдат проведени при спазване на Наредба №2 за организиране и провеждане на ученически отдих и туризъм. 83 856.00 55 288.94
Дейност 5: Работа с родителите : Целта на тази дейност е да се осигури пълноценна социализация на учениците от етническите малцинства чрез специализирана работа с родителите. По този начин ще постигнем по-голямата им заинтересованост към образователно-възпитателния процес на децата им и ще преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи на родителската общност спрямо различните етноси. Дейност 5 ще се осъществи чрез реализацията на следните мерки: 1) Провеждане на индивидуални родителски срещи - В рамките на тази мярка ще бъдат проведени индивидуални срещи между класните ръководители и родителите в неформална обстановка. На тях ще се беседват учебно-възпитателното ниво да децата, възникнали проблеми, ще се изясняват необходимите за професионалната работа сведения (здравословно състояние на детето, интереси, увлечения, поведенчески реакции, особености на характера, мотивация за учене)и на тази база ще бъдат предоставяни индивидуални педагогически консултации и др. По този начин ще създадем основа на взаимодействие между семейството и класния ръководител, базирана на принципите на взаимното доверие и уважение, поддръжка и помощ, търпение и търпимост един към друг. При необходимост срещите ще се провеждат и по инициатива на родителите. 2) Сформиране на "Класна стая на сътрудничеството" - Ще бъде обособен по един кабинет за общуване между учители, родители и ученици, с участието на представители на НПО и социалните служби и в двете целеви училища. По време на съвместните работи ще бъдат обсъждани различни проблеми и начини за тяхното преодоляване, като съществено внимание ще бъде отделено на дисциплинарните прояви, водещи до отпадане от училище. 3) Провеждане на кампания "От врата на врата" - Това е ефективна форма на индивидуална работа на педагога с родителите. Идеята на кампанията е учителите от двете целеви училища да осъществяват индивидуални посещения в домовете на своите ученици и да се запознаят с условията им на живот. Педагозите ще беседват с родителите за характера, интересите и склонностите на детето, за отношенията към родителите и към училището, ще бъдат информирани за успеха на детето, ще дават съвети и др. Учителите ще работят с родителите, без разлика от етническия им произход, за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. 4) Подготовка и стартиране на "училище за родители" и разработване на практически наръчник за родители - Целта на тази мярка е да се подпомогнат родителите в отглеждането и възпитанието на децата им както с практически съвети, така и със специализираната помощ на психолог и педагози от двете училища. Особено внимание ще бъде отделено на подпомагането на родителите с етнически произходи, на общуването и комуникацията във всичките им аспекти, въздействия върху възпитанието и поведението на децата и др. Планираме "училището за родители" да бъде съсредоточено в СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово и да бъде постоянна мобилна инициатива, от която ще могат да се възползват и родителите на учениците в с. Стефан Караджово. За нуждите на тази мярка ще бъде разработен практически наръчник с полезни съвети за родителите. 5) Организиране и провеждане на открити уроци с родителите - С тази мярка целим да въвлечем родителите в учебно-възпитателния процес и да създадем условия за съвместни занимания и работа на деца и родители в училищната среда. Планираме за времето на изпълнение на проекта да бъдат организирани и проведени 14 открити урока за учениците от I-ви до XII-ти клас на СОУ и 10 открити урока за учениците от I-ви до VIII-ми клас на ОУ. По време на заниманията родителите ще бъдат запознати със съответните учебни програми, изискванията на учителите, ще бъдат реализирани съвместни дейности и игри с децата. Откритите уроци ще бъдат провеждани по предварително изготвен график. Чрез тази мярка ще повишим знанието и разбирането на родителите за спецификата на учебната дейност, ще провокираме интерес в тези с етнически произход и ще избягваме произтичащите от това конфликти. 67 080.00 37 455.27
Дейност 6: Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: Целта на тази дейност е чрез съвместни активности на ученици, родители и деца да се превъзмогнат натрупаните през годините погрешни разбирания и стереотипи за хората с различен етнически произход и културна идентичност. Провеждането на общи тренинги, културни мероприятия и събития ще ни дадат възможност да развием мултикултурното образование и да го направим по-привлекателно за всички ученици. За постигане целите на Дейност 6 ще бъде осъществен комплекс от следните дейности: 1) Съвместни трениги на учители, родители и ученици на тема „Образованието като ценност“ - Планираме да бъдат организирани и проведени 2 съвместни тренинга между ученици, родители и учители от двете целеви училища за разясняване и затвърждаване на образованието като ценност. Чрез провеждането на съвместни игри за коопериране, за партньорство, за предразсъдъци и за ползите от образованието, участниците ще придобият знания за това, че образования човек е по-пълноценна личност, има по-големи възможности за реализация, по-взискателен е към себе си и околните, и др. Планираме в тренинга за СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово да участват 40 ученици и 20 родители, представители на различните етноси в училището и 10 учители, а в този за ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово - 30 ученици и 15 родители, представители на различните етноси в училището и 5 учители. Подборът на участниците ще бъде направен на доброволен принцип, на основата на проявено желание за участие, както и заявен интерес към промяна на поведението и възгледите. Активното обучение ще бъде водено от външен модератор, който ще направлява участниците в игрите. На всички участници ще бъдат предоставени комплекти материали и указания за работа. Тренингите ще бъдат провеждани в рамките на 1 ден всеки. 2) Провеждане на кръгла маса, относно образователна интеграция на учениците от етническите малцинства и споделяне на добри практики от работата на училищата. Това ще бъде информационно-дискусионно събитие за учителите, родителите и учениците от СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово и ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово , на което с помощта на специалисти в областта на мултикултурното образование и образователната интеграция ще бъдат обсъждани проблемите при работа с учениците от етническите малцинства и прилаганите практики. По време на кръглата маса ще бъдат разисквани и конкретни проблеми в училището по отношение на образователната интеграция на учениците от етническите малцинства, които с помощта на експерти ще получат насоки за разрешаване. В събитието ще участват 25 учители и 25 родители и ученици. За всички участници ще бъде осигурена подходяща зала за работа, озвучаване, презентационни и нагледни средства, материали за работа и др. 3) Организиране и провеждане на ежегодни дни на етническата толерантност - За две последователни учебни години ще бъдат организирани и проведени дни на етническата толерантност. В рамките на 3 последователни дни (или общо 6 дни за 2 учебни години) за учениците от двете целеви училища, ще бъдат организирани спортни състезания и занимателни игри. Учениците, под ръководството на 6-ма преподаватели (по 3-ма от всяко училище), ще подготвят и популяризират нарочна програмата. В дните на етническата толерантност ще участват общо 278 ученици, представители на различните етноси в училището и 31 учители. За нуждите на събитията ще бъдат закупени необходимите материали и помагала. Тази мярка е съвместна за СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово и ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово. Осъществяването на всички 3 мерки по Дейност 6 ще допринесе за постигането на целите на Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., свързани с утвърждаване на интеркултурното образование и съхраняване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства. 16 596.00 15 838.45
Дейност 7: Дейности за информация и публичност : В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността и участниците в проекта, относно финансовия принос на ЕС чрез Европейския социален фонд и ОП "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014- 2020 г. за неговата реализацията. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. и задълженията на бенефициента за осигуряване на информация и публичност. За изпълнението на Дейност 7 сме планирали следните мерки: 1) Провеждане на две пресконференции - Първата пресконференция ще се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъде представен проекта, неговите цели и очаквани резултати, финансиращата програма и екипа за управление. На събитието ще присъстват представители на различни местни и регионални медии. След изпълнението на проектните дейности ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която да бъдат оповестени крайните резултати и ефекти за училището, учениците и техните родители и учителите. 2) Доставка и монтаж на 3 постоянни обяснителни табели – Ще бъде монтирана една табела на офиса за управление на проекта и по една на входа на СОУ „Д-р Петър Берон”, гр. Болярово и ОУ "Стефан Караджа", с. Стефан Караджово, с които ще се информира обществеността за проекта, полученото финансиране и финансиращата организация. На табелите ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика за оповестяване на помощта, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. 3) Изготвяне и поставяне на стикери с информация за проекта, предназначени за брандиране на доставените учебни и спортни пособия, помагала, материали и др. Стикерите ще съдържат информация и логата на ЕС, финансиращата програма, общото лого на програмния период и името и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 840.00 948.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).