Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The implementation of the project proposal will contribute to the improvement of the air quality in the municipality of Gorna Oryahovitsa, by reducing the excessive levels of fine dust particles (PM10) from domestic heating, as one of the main sources of air pollution. The specific goal of the project is to replace the heating appliances with solid fuels (wood and coal) used by the population with alternative forms of heating. The project is two-stage. During the first stage, all preparatory activities necessary for the implementation of the investment will be performed. A survey will be conducted of the attitudes among the residents who heat with solid fuel to replace the heating appliances they use. A training campaign will be conducted among the population on the possibilities for replacement of solid fuel heating devices, explaining the possible alternative forms of heating and the conditions for inclusion of those interested in the replacement scheme. Analyzes, criteria and mechanisms for prioritization of households by neighborhoods will be prepared when applying alternatives with a view to contributing to the reduction of PM10 emissions. On-site visits to sites/households will examine the actual technical parameters with a view to replacing the devices. The first stage will end with the preparation of a comprehensive vision for the approach that the municipality will apply to the replacement of solid fuel heating devices. During the second stage, a procedure for selection of a contractor will be carried out and the used heating devices will be dismantled and the new heating appliances/systems will be delivered and installed according to the accepted parameters. The environmental benefits of the project will be expressed in the amount of PM10 emissions saved. The socio-economic benefits of the project are related to improving the health and quality of life of the residents of the municipality will increase public awareness on issues related to air quality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектно предложение: В рамките на дейността се изпълняват следните основни задачи: проучване и анализиране на взаимовръзка между всички приложими документи по процедурата; детайлно и обосновано предложение за пълно описание на проектното предложение в съответствие с изискванията, посочени в Насоките за кандидатстване относно съдържание на проектното предложение, вкл. описание на дейностите по проекта, план за външно възлагане, екип, индикатори, хоризонтални политики; подпомагане на Община Горна Оряховица за изготвяне на обоснован анализ на остойностяване на дейностите, включени в проектното предложение; изготвяне на предложение за бюджет на проекта, въз основа на изготвения анализ на остойностяването, консултиране Община Горна Оряховица относно подготовката на документите към проектното предложение, изисквани съгласно списък в Насоките за кандидатстване. 35 988.00 35 988.00
Организация и управление и мерки за информация и комуникация на проекта: Целта на дейността е успешно изпълнение на проекта в съответствие със заложения бюджет, срокове и индикатори. Целта на Изпълнение на мерки за информация и комуникация е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Горна Оряховица за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на проекта и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от помощта на ЕС чрез ОПОС за проекта за подобряване на качеството на атмосферния въздух в общината. Поддейност 2.1. Организация и управление на проекта ще се осъществява от Екип за управление на проекта (ЕУП), съставен само от експерти на бенефициента – община Горна Оряховица. ЕУП ще се състои от: 1. Ръководител на проекта; 2. Координатор на проекта; 3. Експерт мониторинг и докладване; 4. Експерт качество на атмосферния въздух 5. Експерт Финансист 6. Експерт информация и комуникация; 7. Технически сътрудник – съхранение на документи. 8. Специалист ОВК – за кв. Пролет и кв. Гарата, 9. Специалист ОВК – за кв. Централна градска част и кв. Калтинец и . Юрист по проекта ще бъде служител на Бенефициента, който ще се включи в Екипа назначен със Заповед № 3930/ 23.12.2021 г. ЕУП ще изпълнява задачи, свързани с: подготовка и провеждане на процедури по ЗОП; контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта; преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; цялостно административно и финансово управление и отчитане на проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. Взаимоотношенията в ЕУП ще се осъществяват по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите от ЕУП съобразно разписаните функции на всеки експерт. Координатора ще координира всички дейности по проекта. Експертите в ЕУП ще отчитат работата си чрез месечни отчети, които ще се одобряват от ръководителя на проекта .Отчета на ръководителя на проекта се одобрява от представител на Възложителя, което ще е условие за изплащане на възнагражденията на всички членове на ЕУП. 2. Взаимодействието в рамките на ЕУП ще се осъществява чрез ежедневна оперативна комуникация, регулярни оперативки, работни срещи за обсъждане на специфични въпроси, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. Поддейност 2.2. Мерките за информация и комуникация на проекта ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОП "Околна среда 2014 2020 г." и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 и ще гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. Мерките за информация и комуникация ще включват: 1. Организиране и провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция. 2. Изработване и поставяне на 1 бр. временен билборд и 1 бр. постоянна обяснителна табела. 3. Платени публикации в печатни и/или електронни медии за популяризиране на проекта – 5 бр. 4. Изготвяне на информационни материали - плакати, информационен банер, брошури, тефтери, химикалки 5. Изготвяне на информационни стикери за доставеното оборудване. 238 758.73 225 162.12
Проучване на нагласите на населението, използващи дърва и въглища за отопление, във връзка с планирани мерки за подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивно устройства на твърдо гориво.: Целта на дейността е фокусирана върху обследването на нагласите на крайните потребители на проекта, относно планираните мерки за подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни отоплителни уреди и съоръжения на твърдо гориво. Дейността е насочена към обхващането на жителите на община Горна Оряховица, ползващи за своите битови нужди дърва и въглища като основен отоплителен консуматив. Целта на проучването е концентрирана в извеждането на актуална информация относно желанието и условията, при които потенциалните потребители на проекта биха заменили настоящите си отоплителни устройства на твърдо гориво. Проучването следва да предостави и ясна информация по отношение на предпочитаните от бъдещите ползватели алтернативни форми на отопление, с които същите биха били склонни да подменят използваните до момента такива. Резултатите от проучването ще бъдат използвани за изготвяне на механизъм за приоритетно включване на санирани сгради, за извършване на обследване на място и за други анализи и изработване на обща визия за подхода за подмяната на отоплителните устройства. Този вид проучване е избрано поради неговите предимства, които са следните: 1. ще се установи точният брой на домакинствата, които имат нагласа да заменят използваните устройства на твърдо гориво с алтернативни съобразно изискванията на ОПОС – попълването на формуляр с конкретни данни е достатъчно сериозно усилие за допускане, че тези които изпратят/подадат формуляр, имат нагласа за такава замяна.; 2. ще се изследват условията, при които гражданите биха заменили уредите си – чрез информацията, която ще се попълни във формуляра. Подходът на проучването за събиране на информация ще включва следните последователни действия: 1. Изготвяне и отпечатване на детайлизиран формуляр (заявление за намерение). Формулярът ще съдържа цялата необходима на лицето информация относно възможните алтернативни форми за отопление по проекта, условията за включване в проекта, както и въпроси, на които да отговори лицето. Въпросите ще бъдат разработени така, че да дават информация за географска локация на обектите, вид на използваното твърдо гориво (дърва/въглища), технически параметри на жилището (вкл. относно саниране), доходен статус (получаване на енергийни помощи), брой лица в домакинството, предпочитана алтернативна форма за отопление и др. 2. Формулярът ще бъде разпространен чрез различни канали, така, че да достигне в максимална степен до адресатите. Ще се осигури възможност за помощ и разяснение при попълване на формуляра, осигурена по различни канали от изпълнителя на Техническата помощ за изпълнение на дейностите от Етап 1. 3. Попълнените формуляри ще бъдат обработени и анализирани - обработката ще се базира на предварително разработени матрици, които щедават възможност за ранжиране и анализиране на резултатите в различни разрези. Анализът на резултатите от формулярите ще даде информация за насочване на инвестициите както общо, така и по квартали. В зависимост от броя получени формуляри, ще се направят изводи дали е необходимо засилване на разяснителната кампания, вкл. в определени квартали. Въз основа на данните за брой членове в домакинството ще се установят по-големите емитери на замърсители, вкл. по квартали и енергийната интензивност. Данните за предпочитаните алтернативни форми за отопление ще бъдат анализирани от гледна точка на налични технически възможности, ефективност, целесъобразност, норма на рентабилност и принос към подобряване на КАВ. 4. Ще бъде изготвен доклад с изводи и препоръки от проучването за целите на посещенията на място и включване на лицата в схемата за подмяна на отоплителните уреди. Като част от доклада, ще се предостави и интерактивна визуализация (интерактивна карта) на броя и пространственото разположение в рамките на града на предпочитаните алтернативни форми на отопление. 56 508.00 59 333.40
Организиране и провеждане на разяснително-обучителна кампания за населението.: Целта на дейността е да се информира обществеността относно ползите от прилагането на мерки по подмяна на стационарните индивидуални и многофамилни отоплителни уреди и съоръжения на твърдо гориво с алтернативни такива, както и положителното влияние на същите върху подобряване на екологичната обстановка на територията на Община Горна Оряховица, в частност – на качеството на атмосферния въздух. Чрез реализацията на кампанията се цели не само въздействие върху масовите обществени нагласи по посочената тема, но и достигане до целеви потребители, в качеството им на бъдещи ползватели на проектните активи. В рамките на кампанията ще се акцентира върху специфичните особености на Община Горна Оряховица, възможностите за алтернативно отопление на домакинствата/лицата, очакваното влияние от прилагането на тези мерки върху околната среда и КАВ (вкл. – намаляването на фините прахови частици), потенциалното отражение на алтернативните форми на отопление върху разходите на домакинствата/лицата и др. За да обхване по-широка аудитория с различни информационни потребности и познания, обучителната кампания ще включва различни елементи, както следва: • разяснителна дипляна – в рамките на дейността ще бъде разработена разяснителна дипляна, която ще съдържа основни послания, насочени към отрицателното влияние на ФПЧ 10 върху здравето на хората и качеството на околната среда, приноса на битовото отопление към замърсяване на въздуха и ползите от подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво. Дипляната ще съдържа информация относно безвъзмездната подмяна на отоплителните уреди на твърдо гориво по проекта и описание на допустимите алтернативни видове отопление и предварителните условия и изисквания за участие в схемата за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво. Дипляната ще бъде отпечатана и разпространена на важни за населението места, както и при лични срещи, по време на информационни и образователни събития по проекта и други събития, организирани по проекта. • Изработване и излъчване на 30-секунден аудиоклип • Създаване на телефонна линия – в рамките на дейността ще се създаде телефона линия на която интересуващите се жители на общината да получават информация по общи и конкретни въпроси, свързани с възможностите и необходимите действия за подмяна на отоплителните си уреди на твърдо гориво, разяснения за попълване на въпросниците. • Организиране и провеждане на срещи със заинтересовани граждани. Ще се организират и проведат минимум 5 срещи със заинтересовани граждани, по райони/квартали в град Горна Оряховица. Целта на срещите е предоставяне на възможност на гражданите да се запознаят с възможностите, които проектът предоставя, както и с конкретните условия и действия, които желаещите трябва да предприемат, за да получат нова отоплителна инсталация. По време на срещите ще бъдат предоставяни разяснителни дипляни на посетителите. 38 760.00 40 698.00
Изготвяне на визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво: Целта на дейността е да се изготви цялостна визия за подхода, който община Горна Оряховица ще приложи при подмяната на отоплителните устройства на твърдо гориво с алтернативни форми на отопление. Подходът за изготвяне на обща визия ще включва изпълнение на набор от проучвателни и аналитични дейности – събиране на данни, изготвяне на анализи, оценки и обосновки относно налична отоплителна инфраструктура, рентабилност на новите алтернативи за отопление, приоритизиране на инвестициите по квартали и по видове алтернативни видове отоплителни устройства/източник на топлинна енергия; разработване на критерии за избор на домакинства, които ще обхващат няколко аспекта: екологични, икономически, технически и социални. Ще се използват резултатите от други дейности, извършени или протичащи паралелно – от проучването на нагласите на населението на твърдо гориво (в Дейност 3), от обследването на място на обектите (в Дейност 8), изготвеният механизъм за приоритетно включване на санирани сгради (в Дейност 6) и др. В началото на дейността ще бъдат събрани вече наличните данни и анализи за видовете отопление по квартали от следните източници: Програмата за КАВ на община Горна Оряховица, данни от „Овъргаз север“ за района на Горна Оряховица (Дружеството разполага с актуални данни за дължината на газовата инфраструктура и броя на обслужваните клиенти); данни от „Енерго про“ АД. Събраните данни ще бъдат предмет на вторичен анализ от гледна точка на допустимите алтернативи за подмяна на отоплителни устройства и специфичните изисквания на ОПОС 2014-020 г. Ще се изготвят анализи, оценки и обосновки относно налична отоплителна инфраструктура, рентабилност на новите алтернативи за отопление (от гл.т. цена/тона намалено количество ФПЧ10), преценка на доходите на домакинствата и прогнозни разходи за отоплителен сезон/домакинство за всяка алтернатива, общи екологични, социални, икономически и географски и климатични характеристики на община Горна Оряховица, приложимост на различните алтернативи за отопление. Ще се приоритизират инвестициите по квартали и по видове алтернативни видове отоплителни устройства/източник на топлинна енергия. Ще се разработят критерии за избор на домакинства, които ще обхващат няколко аспекта: екологични, икономически, технически и социални. Ще бъде изготвена цялостна визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, вкл. механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност. Визията ще бъде базирана на данни от извършена инвентаризация на емисиите на вредни вещества във въздуха от актуализация на данните в общинската програма и идентифициране на локални зони с повишена концентрация на замърсители – „горещи точки“. 51 000.00 53 550.00
Разработване на механизъм за приоритетност на инвестициите в санирани сгради: Общата цел на дейността е да се изготви механизъм, по който ще се прилага критерий за приоритетност на санирани сгради. Прилагането на механизъм за приоритетно насочване на инвестициите в санирани сгради ще допринесе за допълняемост на предприеманите от община Горна Оряховица и от държавата мерки за осигуряване на енергийна ефективност в жилищните сгради. Ще бъде обобщена наличната в общината информация за санирани жилищни сгради на територията ѝ, в т.ч. от Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, проект „Енергийно обновяване на българските домове на МРРБ“ по ОП Регионално развитие 2007-2013 г. Тези източници представят данни основно за санираните многофамилни жилищни сгради. За да се допълнят тези данни и за да се обхванат и еднофамилните жилищни сгради, в рамките на настоящата дейност ще бъдат взети под внимание характеристиките на сградите, по-специално свързани с „Отопление, вентилация и климатизация“, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищния имот в сградата, изолация и пр. Анализирайки така събраната и систематизирана информация и данни, след извършване на проучвания и теренни посещения, ще се разработи модел за определяне на приоритетност в санираните сгради и методика за изчисляване. Основен източник на информация ще бъдат междинните и крайните резултати от следните дейности в рамките на проекта: Дейност 3 Проучване на нагласите на населението, използващи дърва и въглища за отопление, във връзка с планирани мерки за подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво (ще се набере количествена информация за броя и локацията на санирани сградите, в които са разположени жилищата на лицата, попълнили въпросниците в проучването) и Дейност 8 Обследване на място чрез посещения в домакинствата и изготвяне на анализи (предвиждат се посещения на място в обектите, за които са постъпили въпросници за участие в проекта за подмяна на отоплителните устройства. По време на посещенията ще бъде набирана подробна информация за жилището и сградата, в която то се намира, вкл. саниране.) Събраната информация от различните източници ще бъде обобщена и анализирана. Ключов момент в анализа е сравнението на местоположението на санираните сгради в районите с най-високо замърсяване на въздуха с фини прахови частици, като тази информация ще бъде визуализирана в картов материал. Като завършващ елемент на дейността ще бъдат разработен механизма за осигуряване на приоритетност на санираните сгради за участие в проекта, като ще бъдат разработени различни критерии и тегла, чрез които да се обхванат различни случаи. 38 250.00 40 162.50
Разработване на Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства: Целта на дейността е да се изготви Механизъм, отчитащ приходи, генерирани от предаването на заменените отоплителни устройства на специализирани структури, регистрирани за третиране на отпадъци от черни и цветни метали съгласно чл.39, ал.3 от ЗУО. През втория етап от изпълнението на проекта, старите отоплителни устройства следва да бъдат демонтирани преди извършване на дейностите по доставка и монтаж на новите отоплителни устройства. За демонтираните отоплителни устройства ще се осигури тяхното законосъобразно третиране, чрез предаване на лица, притежаващи документи за извършване на такъв вид дейност. Разработеният механизъм ще осигури извършването на оценка и прогноза на очакваните количествата генерирани отпадъци от предаването на старите отоплителни уреди от населението. Механизмът ще позволява оценка на разходите от генерирането на отпадъка, през неговото предаване и транспортиране, до неговото оползотворяване/рециклиране до края на жизненият му цикъл. Съобразявайки се с условието, че формираните приходи от продажбата на старите отоплителни уреди, не могат да се използват за извършване на икономическа дейност, механизмът ще дефинира, обоснове и остойности всички дейности по предаване, събиране, транспортиране до окончателно третиране на старите уреди за отопление. Този източник на информация за изпълнение на дейността ще бъде допълнен с информация от проучвания на пазара на отпадъците от черни и цветни метали и на пазарните цени на тези отпадъци. Ще се изготви и списък на площадките за дейности с отпадъци от черни и цветни метали на територията на община Горна Оряховица. Механизмът ще включва указания за стъпките за установяване на прогнозния размер на приходи, начин на предаване на ОЧЦМ, начин на докладване на приходите, начин на постъпване на приходите в общината, в т.ч. бланки, таблици и др. В хода на настоящата дейност ще се прецени какъв да бъде подходът на община Горна Оряховица за възлагане на дейността по демонтаж и предаване за последващо третиране на демонтираните уреди. Посочените дейности в механизма, отчитащ приходи от предаването на заменените отоплителни устройства, няма да попадат в обхвата на извършваните от общината икономически дейности и ще се осигури спазване на правилата за държавни помощи. Ще се предложат дейности насочени към изпълнение на мерки за подобряване на КАВ, за които да се разходват постъпилите приходи. Като източник на информация ще се използва: Регистър на лицата, притежаващи документи за извършване на дейности с отпадъци на интернет страницата на ИАОС, информация от интернет страницата на РИОСВ-Велико Търново, МОСВ, наличната в общината информация; интернет проучвания на пазарните цени на черни и цветни метали, данни за населението от Дейност 3 Проучване на нагласите на населението, използващи дърва и въглища за отопление, във връзка с планирани мерки за подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивно устройства на твърдо гориво и от Дейност 8 Обследване на място чрез посещения в домакинствата и изготвяне на анализи. 37 128.00 38 984.40
Обследване на място чрез посещения в домакинствата и изготвяне на анализи: Целта на дейността е да се обследват конкретните параметри за подмяна на отоплителните устройства чрез посещения на място във всички домакинства/обекти попълнили формуляри/въпросници по Дейност 2. За обследването на място ще бъдат изготвени бланки с технически параметри, които ще се използват при посещенията на място за конкретизиране на детайлите по извършване на подмяната. На място ще се верифицират попълнените във формулярите за кандидатстване данни, като например дограма, топлоизолация на стени, покриви, подове, вид на настоящото отоплително устройство и вид на използваното твърдо гориво /дърва и въглища/, вентилация и климатизация, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищен имот в сграда, социалният статус на домакинствата и нагласата и възможностите им за ефективно и ефикасно използване на заявеното устройство за подмяна, технически възможности за прилагане на заявената алтернативна форма на отопление. Всички данни от обследването на място ще бъдат обобщени и анализирани. Резултатите ще се използват за изготвяне на обща визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства в рамките на Дейност 5. Заложените в рамките на втори етап мерки са насочени към домакинства, постоянно обитаващи еднофамилни жилищни сгради или многофамилни жилищни сгради до 2 етажа, с по-малко от 6 самостоятелни жилищни обекта или многофамилни сгради с над 3 етажа и над 6 самостоятелни жилищни обекта. В случаите на многофамилни сгради с над 3 етажа и над 6 обекта ще се изисква от крайните получатели, представянето на информация, че в сградата не са били и не се извършват инвестиции за същите мерки, финансирани от Националната програма за енергийна ефективност, ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г., DESIREE, REECL и др. финансови източници и донори. Броят на отоплителните устройства, които ще се подменят в тези сгради ще се определя въз основа на отопляваните самостоятелни обекти, като сумарните емисии на ФПЧ10 на отделните нови устройства не следва да надвишават емисиите на ФПЧ10 от подмененото общо отоплително устройство на дърва/въглища в сградата. В многофамилни сгради в които група от самостоятелни обекти ползват общо локално отопление, изготвените като част от настоящата дейност анализи и изследвания ще съберат, верифицират, обобщят и синтезират информация и данни за наличието на сдружение на собствениците. За всяка от проучваните алтернативи ще се опишат и разгледат приложимите специфики за отопление при прилагането й във всеки тип идентифицирана по проекта сграда. За да се гарантира ефективността и ефикасността на инвестицията при многофамилните жилищни сгради, ще се дава приоритет на санирани такива, отчитайки резултатите от изпълнението на Дейност 6 от настоящото проектно предложение. 43 452.00 45 624.60
Изготвяне на средни/пределни цени за единица продукт за различните алтернативни форми за отопление: Целта на дейността е в пряка връзка с изпълнение на инвестиционните мерки. Резултатите ще бъдат използвани при остойностяване на разходите за подмяна на отоплителните уреди при детайлизиране на бюджета за Етап 2 и определяне на прогнозна цена на обществената поръчка за доставка на уредите. За изчисляването на цени за единица продукт за различните алтернативи ще бъдат извършени пазарни проучвания сред доставчиците на уреди/устройства/инсталации по видове за всички допустими алтернативи на отопление съгласно Насоките за кандидатстване и които са приложими за община Горна Оряховица. Ще се извършат изчисления на пределни и средни цени за единица продукт, като изчисленията се базират на събраната информация от пазарното проучване и резултатите от прогнозите относно потенциалния брой заявени от населението единици отоплителни устройства, спрямо наличния финансов ресурс. Средни/пределни цени за единица продукт или за отопление на кубичен метър ще бъдат разработени за всяка от алтернативните форми за отопление, която ще се прилага в община Горна Оряховица. При определянето на средни/пределни цени за единица продукт ще се отчетат специфичните характеристики на целевите групи на проекта, на обитаваният имот, характеристиките за отопление, вентилация и климатизация, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищен имот в сградата, изолация и др. приложими към предмета на дейността специфични характеристики. 32 640.00 34 272.00
Изготвяне на документации за обществени поръчки: Целта на тази дейност е да се подготви документация за обществена/и поръчка/и за възлагане изпълнението на основни дейности за изпълнението на инвестиционните мерки през втория етап на проекта. Документацията за възлагане на обществена/и поръчка/и за избор на изпълнители по ЗОП включва възлагане на изпълнението на дейностите по демонтаж на заменяните отоплителни устройства на твърдо гориво по време на втория етап и по предаване на демонтираните стари отоплителни устройства за последващо третиране по реда на чл. 39, ал. 3 от ЗУО, дейности за подмяна (доставка и монтаж) на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво с отоплителни устройства, отговарящи на специфични технически параметри съгл. Европейското и национално законодателство и използващи като гориво: а) газ; б) електричество, с изключение на електросъпротивителни отоплителни устройства и системи; в) пелети; г) друга дървесна биомаса или изкопаемо твърдо гориво (към тази група дейности са допустими и дейности по изграждане на вътрешна сградна инсталация) и дейности за подмяна (доставка и монтаж) на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво с алтернативни източници на топлинна енергия - свързване или възстановяване на връзката към газоразпределителната мрежа – вкл. газови уреди – котли и конвектори, с прилежащите им функционални части и сградната инсталация. Изпълнението на дейността ще е в съответствие с разработената визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво, на разработените средни/пределни цени и Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. Изготвянето на документацията/ите ще включва всички необходими документи, вкл. решение за откриване на процедура, технически спецификации, условия за участие, методика за оценка на офертите, образци на документи и указание за подготовката им, проект на договор. 5 100.00 5 355.00
Изготвяне на проектно предложение за втори етап на проекта.: Целта на дейността е да се подготви проектното предложение за втория етап от изпълнението на проекта, съгласно насоките, указанията и изискванията на УО на ОПОС 2014-2020 г. Дейността ще се базира на резултатите от изпълнение на дейностите от 3 до 10 от първия подготвителен етап и ще включва задачи, необходими за изпълнението на изискванията, посочени в Насоките за кандидатстване. В изпълнение на дейността ще бъдат изпълнени следните задачи: 1. Ще бъдат изчислени целевите стойности за общото количество намалени емисии ФПЧ10, получени в резултат на изпълнение на проекта. За целта ще се ползва базовата стойност на индикатора посочена в „Указания за изчисление на целевата стойност на индикатора за резултат за втория етап от изпълнението на проект по процедура „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ по ОПОС 2014-2020 г.“, Приложение № 7 към Насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. Целевата стойност ще бъде изчислена въз основа на изчисленията за подменени отоплителни устройства от всички жилища със съответния вид алтернативен отоплителен метод за всяка година от изпълнението на проекта, като ще се следват насоките в гореспоменатите указания. 2. Ще бъдат изготвени документи, които да послужат за изготвяне на обосновката и предложението на община Горна Оряховица за изпълнение на Етап 2. Ще бъдат изготвени следните документи в посочената логическа последователност: 2.1. План за изпълнение – включващ идентификация и описание на дейностите. За изготвяне на плана за изпълнение да бъдат използвани резултатите от първия етап и при описание на съответните дейности ще се реферира към съответния документ, изготвен през първия етап, в който се намират съответните данни и аргументи. Допустимите дейности ще бъдат съобразени с указанията, посочени в Насоки за кандидатстване както по отношение на допустимост/недопустимост на дейностите (т.13), така и по отношение на допустимост/недопустимост на разходите (т. 14). 2.2. Ще бъде разработен Анализ на остойностяване на всички предвидени дейности за втори етап, съгласно указанията, посочени в раздел 13.6. За дейности, за които е релевантно, като база за остойностяване ще се използват разработените средни/пределни цени; 2.3. Детайлизиран бюджет за Етап 2 на проекта, отчитащ всички указания за допустимост на разходите по процедурата 2.4. План за външно възлагане с график за провеждане и възлагане на обществените поръчки през Етап 2. 22 644.00 23 776.20
Демонтаж, събиране, транспортиране и предаване за последващо третиране по реда на чл. 39, ал. 3 от ЗУО на стари отоплителни устройства за битово отопление: В първия етап от изпълнение на проекта са разработени пакет документи, въз основа на които ще се изпълнява втория етап на проекта, включително Визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства. При изпълнение на дейностите ще се следва разработения Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. Дейността включва следните дейности по демонтаж, събиране, транспортиране и предаване последващо третиране по реда на чл. 39, ал. 3 от ЗУО на отоплителните устройства на дърва/въглища: - демонтаж на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях в жилищни имоти на лица, посочени от възложителя; - изнасяне, натоварване, транспортиране и предаване на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи за последващо третиране по реда на чл. 39, ал. 3 от ЗУО на лица, извършващи дейности с отпадъци от черни и цветни метали (ОЧЦМ) с битов характер. Дейността е задължителна, съгласно насоките за кандидатстване към процедурата. Гарантиране спазването на правилата за държавни помощи при използване на приходите от предаването старите отоплителни устройства на твърдо гориво ще се осигури като евентуалните приходи ще се използват за дейности за изпълнение на мерки подпомагащи подобряване качеството на атмосферния въздух, описани в актуализираната Програма за управление и подобряване качеството на атмосферния въздух (КАВ) в Община Горна Оряховица и план за действие. Прогнозният брой домакинства, които ще бъдат обхванати от проекта са 1315 броя. Прогнозният броя уреди на твърдо гориво, които се очаква да бъдат подменени и предадени за последващо третиране са 2272 бр., разпределени както следва: Камина(печка)с водна или въздушна риза - 230 бр. Комбинирана печка (за готвене и отопление) – 5 бр. Котелна инсталация на твърдо гориво – 87 бр. Печка на дърва и въглища само за отопление –1899 бр. Камина на твърдо гориво – 51 бр. 137 975.70 132 172.80
Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на нови отоплителни устройства за битово отопление: В първия етап от изпълнение на проекта са разработени пакет документи за, въз основа на които ще се изпълнява втория етап на проекта, включително Визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства. Въз основа на подадените предварителни заявления за участие от кандидати физически и юридически лица и извършените проучвания за нагласите на населението и техническите параметри на имотите, беше определен броя на новите отоплителни устройства. Прогнозният брой домакинства, които ще бъдат обхванати от проекта е 1315 бр. Прогнозният брой отоплителни уреди по вид: климатици, камини, котли на газ, котли на пелети са както следва: - Климатици – 2333 бр. - Топловъздушна камина на пелети – 19 бр. - Камина на пелети с водна риза – 96 бр. - Пелетен котел – 51 бр. - Двуконтурен кондензационен котел на природен газ – 80 бр. - Стоманен панелен радиатор – 376 бр. Общо 2 955 броя нови екологосъобразни уреди за битово отопление, включително и нови радиатори. Дейността ще се извършва в имоти на физически и юридически лица, които са одобрени за участие в проекта съгласно възприетата Визия. Там ще се извършва и монтажа и пускането в експлоатация на устройствата, доставчикът ще направи инструктаж и ще предаде гаранционна карта и съпътстващи уреда документи на крайния получател. За да се удостовери изпълнението на дейностите ще се подпише приемо-предавателен протокол между доставчика и крайния получател в три екземпляра (един за получателя, един за доставчика и един за Общината). В рамките на дейността ще бъдат извършени следните действия: - доставка на отоплителните устройства до мястото на монтажа им на адресите на крайните получатели, посочени от Възложителя; - монтаж/инсталация на доставените отоплителни устройства; - провеждане на инструкции и демонстрация за правилна експлоатация и поддръжка на монтираните отоплителни устройства на крайните получатели при доставката и монтажа в конкретните имоти; - предоставяне на крайния получател на писмени инструкции за експлоатация и поддръжка на монтираното отоплително устройство; - годишен технически преглед на новото отоплително устройство между два отоплителни сезона в гаранционния срок - гаранционно обслужване на доставените отоплителни устройства в предложения гаранционен срок. 7 649 316.27 7 501 534.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).