Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal envisages replacement of old excavator with a new wheel excavator (Measure 1), replacing the old loader with a new wheel loader (Measure 2) and replacement of the old crushing - screening plant with new crushing - screening plant (Measure 3). The new equipment has a higher performance and lower energy consumption per unit of output.

Provided for the purchase wheeled excavator has a maximum power - 129 kW / 173 hp at speed - 2000 rpm. and indicative fuel consumption of 8.1 l / h. in lighter regime to 17.3 l / h. heavy duty. Maximum engine power to the front loader is 220 kW / 300 hp at speed - 1300 rpm. Indicative its fuel consumption is between 8.4 l / h. in lighter regime to 20.8 l / h. heavy duty. Both excavators have systems to improve environmental performance through the processing of exhaust gases (diesel particulate filter) and systems to improve energy efficiency.

The new MET will have a total installed capacity of 200 kW, rated power 149,4 kW and will include the following key components:
I. cone crusher capacity - 140 t / h and the diameter of the cone head - 700 mm.
II. Wash tridekovo sieve screening area of ​​8 square meters
III. Hydrocyclone dewatering system, including receiving tub and water pump
IV. Strips, structures, hoppers and feeders.
The planned purchase installation has a single performance in times of old, which leads to much lower energy consumption per unit of output.

Beneficiary provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus - protection environment.

The project will be a turnaround 18 months and a total value 2 180 329.00 BGN without VAT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подмяна на стар багер с нов колесен багер с по - висока производителност и по - ниско енергопотребление (Мярка 1): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение колесен багер с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция, в сравнение със стария такъв (Мярка 1). Старият багер е със средна производителност 260 т./ч., мощност 175 kW и среден разход на гориво 17 л./ч. Предвиденият за закупуване колесен багер е с максимална мощност на двигателя - 129 kW / 173 hp при обороти - 2 000 rpm и производителност 696 т./ч. Индикативния разход на гориво варира от 8,1 л/ч. при лек режим до 17,3 л/ч. при тежък режим. Багерът разполага със системи за подобряване на екологичността чрез преработване на отработилите газове (филтър за твърди частици), както и със системи за повишаване на енергийната ефективност (мехатронична горивна система с електронно управление, интелигентно управление на хидравличната система чрез помпи с променлив дебит, интелигентно автоматизирано управление на трансмисията и др.). Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия колесен багер: 6-ти - 18-ти месец 374 895.00 374 895.00
Подмяна на стар челен товарач с нов челен товарач с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление (Мярка 2): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение челен товарач с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция, в сравнение със стария такъв (Мярка 2). Старият товарач е със средна производителност 240 т./ч., мощност на двигателя 151 kW и среден разход на гориво 24 л./ч. Максимална мощност на двигателя на предвидения за закупуване челен товарач е 220 kW / 300 hp при обороти - 1 300 rpm, а средната му производителност - 690 т./ч. Индикативния разход на гориво варира от 8,4 л/ч. при лек режим до 20,8 л/ч. при тежък режим. Багерът разполага със системи за подобряване на екологичността чрез преработване на отработилите газове (филтър за твърди частици и система за впръскване на урея), както и със системи за повишаване на енергийната ефективност (мехатронична горивна система с електронно управление, интелигентно управление на хидравличната система чрез помпи с променлив дебит, интелигентно автоматизирано управление на трансмисията, както и интелигентен "еко" педал за подаване на газ). Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия челен товарач: 6-ти - 18-ти месец 493 200.00 493 200.00
Подмяна на стара трошачно - пресевна инсталация с нова трошачно - пресевна инсталация с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление на единица продукция (Мярка 3): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова трошачно - пресевна инсталация (Мярка 3). Единичната производителност на старата инсталация е 14 т/ч. и обща инсталирана мощност 102 kW. Новата ТПИ ще е с обща инсталирана мощност 200 kW, номинална мощност 149,4 kW, производителност 200 т./ч. и ще включва следните основни компоненти, със съответните технически параметри: I. Конусна трошачка/Роторна трошачка - капацитет - 140 т/ч; - диаметър на конусната глава/диаметър на ротора - 700 мм/1100 мм. II. Промивно тридеково сито - пресевна площ 8 кв. м.; - три етажа. III. Обезводнителна система хидроциклон - обезводнителна система; - хидроциклон; - приемна вана; - водна помпа. IV. Ленти, конструкции, бункери и питатели. Предвидената за закупуване инсталация е с единичната производителност в пъти по-голяма от старата, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новата ТПИ: 6-ти - 18-ти месец 1 269 334.00 1 269 334.00
Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Трите мерки на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване (колесен багер, челен товарач и ТПИ), с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 1 000.00 900.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 14 000.00 13 900.00
Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 5 000.00 5 000.00
Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Булмекс" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 3 000.00 2 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).