Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal provides the preparation of a national Action plan for the species of the Tartar Bread Plant (Crambe tataria) for the period 2019 - 2028. The implementation of the project will include preparation of a specification for the Action plan development, field survey and  an analysis of the gathered and available information to determine restoration, maintenance and conservation measures for the target species of the Tartar Bread Plant (Crambe tataria) from the Natura 2000 network in Bulgaria for a period of 10 years. The Action plan will be developed taking into consideration all of the requirements of the National and EU legislation. The Action plan for the target species of the Tartar Bread Plant (Crambe tataria) will benefit to the conservation of the species and its habitats and support the conservation of the Natura 2000 sites.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне и съгласуване на задание за разработване на План за действие за опазване на популациите на Tатарско диво зеле (Crambe tataria) за периода 2019 – 2028 г.: Дейността ще се осъществи по регламента, зададен в НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. , съгласно чл. 9 ал.1. Заданието ще съдържа: 1. предмет на плана; 2. изисквания по чл. 5 и 6; 3. етапи, фази и срокове за разработване. 10 000.00 10 000.00
Разработване на план за действие за опазване на популациите на Tатарско диво зеле (Crambe tataria) за периода 2019 – 2028 г.: Общият доклад от картирането за C. tataria съдържа систематизирана инф. за вида на територията на страната. Разпространението обхваща Черноморското крайбрежие. Видът е степен, обитава сухи тревисти местообитания, а крайморското се среща на пясъци, по изключение в песъчливи територии, съседни на крайбрежието. Подходящите местообитания за вида са получени от модела за нац. разпространение. Видът е установен в зоните BG0000102, BG0000233, BG0000573, BG0000610, BG0001004. В границите на Натура 2000 е потвърдено само 1 находище. При обстойното обследване на територията му при 2 посещения през 2012 г. са установени 7 инд., от тях 3 плодоносещи и 4 във вегетативно състояние. Издирването в други местообитания в зоната е безрезултатно. Същото важи и за другите зони, за които видът фигурира в Станд. формуляри (BG 0000116, BG 0000573 и BG0001004). Извън Натура 2000 са известни 2 находища (на територията на община Балчик, наблюдавано през 2012 г. с численост 10 индивида и в Дунавската равнина, между с. Козловец и Овча могила, където през 2007 г. е наблюдаван 1 цъфтящ индивид). Така, преките данни са за наблюдавана численост 18 инд. (в периода 2007-12 г). Тя е критично ниска и са необходими целенасочени издирвания в районите на ист.находища, разработването на спец. модели, базирани на по-детайлни геологични данни,инф.за почвите, местообитанията и ползването. Поради това в настоящия проект са планирани теренни проучвания. Най-подходящ сезон за проучване е периода на цъфтеж на индивидите (май-юни), когато те са видими от разстояние. Предвид размера на растението и запазването му през вегетационен период април-септември, установяване и картиране е възможно и през този период, но ще е с по-малка точност и по-трудоемко, като експертите ще трябва да са подготвени с добро познание на белезите на вида. Дейността протича при следните етапи: Общо запознаване с територията (рекогносцировка), нейните особености и детайлизиране на маршрутите и мястото на отчетните площадки, където ще се концентрират детайлните проучвания; При установяване на локални популации/фрагменти от популации се извършва първо надеждна регистрация чрез измерване на GPS координати – снемане на координати на поредица от подробни точки, функция „следа” (tracks); Извършване на наблюдения и измервания за събиране (записване) на данни и доказателства по показателите за оценка на ПС във формуляра за теренни данни; Отразяване на точкови или площни източници на антропогенно натоварване, непосочени в КВС, чрез GPS точки или функция „следа” (tracks) или със софтуерна функция за нанасяне на полигон на GPS устройството; Фотографиране на видовете и техните местообитания и други важни характеристики на терена, доказателство за извършената работа при валидиране на информацията. Аналитичната част от дейността протича както следва - ще бъдат приложени широко използвани методи, доказали се като най-ефективни при обработване на големи обеми информация и извличане на съществената част от нея, необходима за изпълнение на конкретната задача. За работа с информацията ще се ползват 2 метода: анализ и синтез. Изпълнението преминава през следните етапи: анализ на данните от проучване и наличната информация (вкл. информацията за природозащитен статус - съгласно чл.2, ал.2 от НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г); определяне на възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид Tатарско диво зеле за период от 10 г. Планът за действие попада в обхв. на чл.2. ал. 2 от Нар. за съвместимостта на планове и програми, проекти и инвестиционни предложения с целите на опазване на ЗЗ. В тази връзка ще бъде внесено в МОСВ уведомление по чл.10 ал.1 от Наредбата. Преценката ще бъде включена в документацията при внасянето на ПД за разглеждане от НСБР. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: ОБЩ ДОКЛАД ЗА ЦЕЛЕВИ ВИД 4091. C. TATARIA и ДОКЛАДИ ЗА ЦЕЛЕВИЯ ВИД за ЗЗG0000102, BG0000233, BG0000573, BG0000610, BG0001004 ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I". 52 719.00 51 000.00
Организиране и провеждане на обществени обсъждания: Поради спецификите в разпространението на вида, за формиране на природозащитно отношение на към Tатарско диво зеле (Crambe tataria) предвиждаме оповестяване и обсъждане с всички заинтересовани страни на плана за действие. Ще се насочим към следните целеви групи: общини, неправителствени организации, министерства и техните регионални структури, бизнес организации и асоциации, академична общност, населението в страната. Ще бъде планирано, организирано и проведено 1 (един) брой обществено обсъждане, чието местонахождение ще бъде определене при подаване на обявлението за обществена поръчка. 24 999.99 24 960.00
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност и нейното правилно изпълнение е ключово. Ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Изпълнението започва веднага с подписването на АДБФП и приключва с успешното отчитане на дейностите към управляващия орган. Състои се от 3 поддейности: 3.1. Организация и управление на проекта. Включва всички дейности, от които зависи коректното изпълнение на проекта. Изразява се в административно и финансово организиране. АНП ще има за задачи: 3.1.1. Организиране и обезпечаване работата на екип за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи); 3.1.2. Подготвяне нужната документация за искане на плащане към УО; 3.1.3. Осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване; 3.1.4.Координация на работата между отделни изпълнители- следене на задачите и при нужда -взаимодействие между изпълнителите на отделните дейности и бенефициента; 3.1.5. Осъществяване на административен контрол- АНП ще носи отговорност към изрядното попълване на всички административни документи - фактури, приемо- предавателни протоколи, протоколи, командировъчни заповеди и т.н. При неправилно и некоректно попълнени документи ще води кореспонденция с изпълнителите за коригиране и привеждане в съответствие. 3.1.6. Комуникация и докладване на напредъка към УО- организира документацията по проекта по изискванията на ОПОС и води отчетност според българското законодателство. В резултат на това документацията следва да позволява одобрение от управляващия орган. 3.2. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Включва изготвяне на документация за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта-изготвяне на документацията в готов вид за, публикуване в системата на ИСУН според изискванията на ПМС 160 и българското законодателство. 3.3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Част от задължителните дейности, съгласно Насоките за кандидатстване. Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Включва следните основните стъпки: 3.3.1.Създаване и поддържане на уебсайт- подробна информация за проекта, аналогични проекти в България и други страни, нормативна база, новини за етапите в изпълнението на проекта, форум и обратна връзка; 3.3.2.Акциденция: изработване папки и бележници, фланелки и шапки, значки и стикери, бланки, папки и пликове и информационни билборди и информационни табели. 3.3.3.Организиране на публични събития и официални церемонии за информиране на обществеността за същността на проекта. 3.3.4.Съдържа всички опознавателни елементи (логотипи, шрифтове, цветове и т.н.) на проекта и изискуемите от Наръчника на бенефициента такива. Използва се на всички нива на комуникация в процеса на изпълнение- официална кореспонденция, прессъобщение до медиите, графично оформление на аудиовизуалните и печатните послания. 12 281.01 11 990.72

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).