Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at increasing the energy efficiency of two residential buildings in the territory of Berkovitsa by implementing energy saving measures. The buildings were selected after an information campaign. The project proposal envisages the implementation of all mandatory energy-saving measures from the energy audit of residential buildings subject to project intervention and the achievement of at least energy class C of each building.
One multifamily residential building is located in Berkovitsa, residential district "Sunrise", bl. 9, approx. 10 and approx. 11, UPI IV, square 1 under the plan of Berkovitsa, PI 03928.513.278. The building was put into operation in 1980.
The other multifamily residential building is with an administrative address "Zaryanitsa", bl. 21 and bl. 22, UPI I, square 6 according to the plan of Berkovitsa, PI 03928.510.16.15 and PI 03928.510.16.16. The building was put into operation in 1981.
The project activities will help to reduce the cost of maintenance of the facilities and the cost of energy and heating, while on the other hand will improve the comfort and energy performance of the buildings.An additional effect of the measures will be to ensure cost-effective operation, which will allow its sustainable management and maintenance over time. This project proposal envisages the implementation of the following ECMs and the achievement of energy class A in both buildings:
Measure B1 - Thermal insulation of exterior walls;
Measure B2 - Roof insulation;
Measure B3 - Thermal insulation of the floor;
Measure B4 - Replacement of windows;
Measure C1 - Optimization of the lighting system - installation of LED lights in the common parts;
The energy audit revealed that the heat losses through the surrounding external elements - walls and roof are large and that the building does not meet the current energy efficiency requirements. In the present state, buildings fall into energy class D from the energy scale.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : С оглед на ефективно и качествено изпълнение на дейностите по настоящия проект в съответствие с българското законодателство и изискванията по схемата, oбщина Берковица предвижда назначаването на екип за управление на проекта, който ще упражнява непрекъснат мониторинг и контрол върху цялостното изпълнение на проекта. За членовете на екипа ще бъдат подбрани експерти - служители на Община Берковица с необходимия опит, квалификации и личностни умения, съобразно спецификата на проекта, които да формират работещ екип, отговорен за цялостното изпълнение на проекта. Eкипът за управление на проекта се състои от 3 души: Ръководител на проекта, координатор на проекта и счетоводител на проекта. 26 010.21 30 715.27
Изпълнение на строително-монтажни дейности : Дейностите по изпълнение на СМР ще се изпълняват съгласно: 1. Oдобрен инвестиционен проект за обект: “Изпълнение на СМР за повишаване на енергийната ефективност на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ж.к. Изгрев, бл. 9, бл. 10 и бл. 11, УПИ ІV, кв. 1, по плана на гр. Берковица, ПИ 03928.513.278“ и издадено разрешение за строеж № 5/12.03.2020 г.; 2. Oдобрен инвестиционен проект за обект: “Изпълнение на СМР за повишаване на енергийната ефективност на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ж.к. Заряница, бл. 21 и бл. 22, УПИ І, кв. 6, по плана на гр. Берковица/ ПИ 03928.510.16.15 и 03928.510.16.16“ и издадено разрешение за строеж № 12/12.03.2020 г.. С изпълнение на дейностите по СМР се предвижда внедряването на всички задължителни ЕСМ от енергийните обследвания на сгради и постигане на енергиен клас А на двете сгради: Мярка В1 – Топлоизолация на външни стени; Мярка В2 – Топлоизолация на покрив; Мярка ВЗ - Топлоизолация на под; Мярка В4 - Подмяна на дограма; Мярка С1 – Оптимизация на осветителната система – монтаж на светодиодни осветители в общите части. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Техническото изпълнение на строителството трябва да бъде изпълнено в съответствие със съгласуваните инвестиционни проекти, изискванията на българската нормативна уредба, техническите спецификации на вложените в строежа строителни продукти, материали и оборудване, и добрите строителни практики в България и в Европа. С отчитане на горните нормативни изисквания, всички строителни продукти и материали, които се влагат при изпълнението на СМР в сградите по проекта, трябва да имат оценено съответствие съгласно горепосочената наредба. Във връзка с подготвяне на проектното предложение, Община Берковица е изпълнила следните предварителни допустими дейности: - Дейностите по изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж изготвен в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите за всяка сграда, обект на интервенция; екзекутивно заснемане при липса на строителна документация, включително пълно архитектурно заснемане и обследване за енергийна ефективност /Сключен договор № 542 от 04.12.2019 г. между община Берковица и „ТЕХНОЕНЕРГОСТРОЙ“ ЕООД, на основание чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП/ - Дейности по изготвяне на инвестиционни проекти за обекти: “Изпълнение на СМР за повишаване на енергийната ефективност на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ж.к. Изгрев, бл. 9, бл. 10 и бл. 11, УПИ ІV, кв. 1, по плана на гр. Берковица, ПИ 03928.513.278“ и “Изпълнение на СМР за повишаване на енергийната ефективност на жилищна сграда, находяща се в гр. Берковица, ж.к. Заряница, бл. 21 и бл. 22, УПИ І, кв. 6, по плана на гр. Берковица /ПИ 03928.510.16.15 и 03928.510.16.16“ /Сключен договор № ОП-3-051 от 04.03.2020 г. между община Берковица и „КВАДРАНТ“ АД, на основание чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП/. -Дейности, свързани с набавянето на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества за две жилищни сгради. 1 595 740.52 1 520 043.54
Упражняване на авторски надзор по време на строителството : Дейността включва, допустими съгласно Насоките за кандидатстване дейности, а именно упражняване на авторски наздор по време на строително монтажните работи. Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. Авторският надзор ще бъде упражняван след писмена покана от Възложителя във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително, относно: -Присъствие при съставяне на и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на точно изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя и др.; -Наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на строително-монтажните работи за спазване на предписанията на проектанта за точно изпълнение на изработения от него проект от страна на всички участници в строителството; -Изработване и съгласуване на промени в проектната документация при необходимост по искане на Възложителя и/или по предложение на строителния надзор и др.; -Заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обектите. 3 600.00 3 600.00
Упражняване на строителен надзор по време на строителството : Дейностите по упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР по проекта имат за цел осигуряване на високо качество на СМР по време на строителството на обектите, чрез осъществяване на строителен надзор, съгласно ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват, съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на енергийната ефективност в България. Изпълнението на дейността включва: 1. Строителният надзор по време на строителството се изпълнява, съгласно чл.166 от ЗУТ /до издаване на Удостоверение за въвеждане на обекта в експлоатация/ върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на обекта, в съответствие със законовите права и задължения, регламентирани в чл.168 от ЗУТ, а именно: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 от ЗУТ и чл. 225, ал. 2 от ЗУТ и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 – 3 от ЗУТ; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 2. В съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, лицето упражняващо строителен надзор следва да: - участва в съставяне на протокол Образец 1 за предаване и приемане на одобрения инвестиционен проект и разрешение на строеж за изпълнение на конкретния строеж; - съставя протокол Образец 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж. В 3 (три) дневен срок от съставянето на този протокол заверява Заповедна книга на строежа, а в 7 (седем) дневен срок от заверката уведомява писмено общината, специализираните контролни органи и Регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) за заверената заповедна книга; - подписва всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство, за които е оправомощен да бъде съставител или лице извършило проверка, или лице в присъствието на което е съставен документът. - Изготвя окончателен доклад по чл. 168 от ЗУТ и актуален технически паспорт - Изпълнява задълженията си, произтичащи от чл. 178 от ЗУТ; 12 120.00 12 120.00
Дейности по информация и комуникация : Дейностите по информация и комуникация са свързани с популяризирането на целите и резултатите от проекта. Изборът на този вид дейности, от една страна е обоснован от необходимостта за информиране на целевите групи, а от друга чрез средствата за масова информация, да се даде гласност на предвидените дейности и на резултатите от проекта. Заедно с това ще се даде публичност за финансовата помощ осигурена от ЕС. Изпълнението на тази дейност е насочено към максимална прозрачност на дейностите по реализацията на проекта. Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С реализацията на дейността ще се осигури: • Осигуряване на информация и публичност през целия цикъл на проекта; • Повишаване на обществената осведоменост по отношение на съфинансирането на проекта от ОПРР 2014-2020 г. и ролята, която играе ЕС чрез ЕФРР при отпускането на помощта и за резултатите от нея; • Гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансирания проект; • Повишаване на обществената осведоменост по отношение на източника на европейско съфинансиране (по отношение на настоящия проект – ЕФРР); С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда изпълнението на следните дейности: 1. Организация и провеждане на 2 пресконференции - стартираща и заключителна, като за всяка пресконференция се предвиждат кафе/чай, минерална вода, дребни сладки и сандвичи за до 40 присъстващи. 2. Официални церемонии - предвижда се за ефективния старт на проекта -„Първа копка" и за откриване на обектите. Подготовката, организацията и провеждането на церемониите ще бъде в съответствие с методиката, описана в предходната точка. УО се уведомява за датата на провеждане на събитието. 3. Изработване на 2 /две/ информационни табели - постоянни. 4. Изработване на билборд - временен и постоянен. По време на изпълнението на проекта ще бъде поставен на видимо за обществеността място временен билборд с размери 4x3 м. Не по-късно от три месеца след приключването на проекта ще бъде поставен постоянен билборд с размери 4x3 м. на видимо за обществеността място. На билборда задължително ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 5. Публикации на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия и прессъобщения - Публикуване преди и след всяка от пресконференциите, преди и след церемония "Първа копка", и публикуване и преди и след церемониите за откриване на обектите или общо на 8 /четири/ броя рекламно-информационни карета в регионална печатна медия и прессъобщения с цел представяне на проекта и резултатите от него пред местната общественост. 6. Подготовка на печатни, информационни и промоционални материали - Банер на стойка – 1 брой; - 5 броя плакати; - 100 броя брошури; - 100 броя тефтери; - 100 броя химикалки; - 100 броя флаш-памет /USB/; - 100 броя чанти – текстил; Дейностите по информация и комуникация ще бъдат възложени на външен изпълнител по реда на ЗОП, с изключение на частта им касаеща публикуване на интернет-страницата на Община Берковица. 6 219.00 0.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: Софрмирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготовката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на жилищните сгради в експлоатация. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).