Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Dimitrovgrad municipality is an eligible beneficiary under the Procedure for Elaboration/updating of Municipal Programs for Ambient Air Quality within OPE. Dimitrovgrad municipality has prepared a project proposal under the specified procedure in accordance with the requirements set forth by the MA of OPE, the guidelines for submission of project proposals, incl. conditions for application and conditions for implementation. The project proposal envisions elaboration of a program for ambient air quality for PM10 indicator for Dimitrovgrad municipality. The need to elaborate the program stems from the legislation, since the operating period of the current municipal program will expire in the next year. The goal behind the elaboration of the program is to achieve a quality of the ambient air in Dimitrovgrad which is compliant with the legal requirements and which ensures the necessary level of environmental preservation and protection of human health. 
The target group of the project proposal is the population living on the territory of Dimitrovgrad municipality.
The main result from the implementation of the project is an elaborated program for ambient air quality for Dimitrovgrad municipality for the next five years.
The project includes the following five main activities:
- Preparation of a project proposal
- Preparation of documentation for public procurement
- Elaboration of a program for ambient air quality
- Implementation of information provision and communication measures
- Overall project management
The total duration of the project is twenty three months, from which eighteen months will be needed for the physical implementation of project activities. The following horizontal principles will be applied over the course of the implementation of the activities - legality, partnership, transparency and publicity, equal opportunities and prevention of discrimination.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проектното предложение: Целта на дейността е да се изготви проектно предложение на община Димитровград, което да отговаря на всички изисквания на Насоките за кандидатстване по обявената процедура. Дейността е изпълнена преди подаване на проектното предложение пред ОПОС. Дейността включваше: 1.1. Пълно описание на проектното предложение. Проектното предложение беше изготвено в пълно съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Формуляра за кандидатстване, наличен в ИСУН 2020. Неизменна част от тази задача беше разработване на план за действие с детайлно и обосновано описание на всички дейности и график за изпълнение; план за външно възлагане; организация за изпълнение на проекта; екип за изпълнение на проекта; описание на трудностите и рисковете по проекта и мерки за тяхното преодоляване; мерки за спазване на хоризонталните принципи; мерки за информация и публичност; осигуряване на устойчивост и качество. При подготовка на информацията и анализите бяха отчетени и изискванията относно „Допустими дейности“ и „Приложим режим на минимални/държавни помощи“, така че общината да е в съответствие с разпоредбите относно тези изисквания. 1.2. Изготвяне на бюджет на проекта. Бюджетът беше изготви по приложения в Насоките образец и съгласно изискванията, ограниченията и указанията за изготвяне на бюджета, в т.ч. за ДДС, посочени в Насоките за кандидатстване, ПМС №189/28.7.2016 г., указанията на Министерство на финансите и друга приложима нормативна уредба. 1.3. Изготвяне на анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение. Бяха извършени анализи на документи, проучвания за изпълнение на сходни дейности, искане на оферти, въз основа на които беше изготвен самостоятелен документ, в който е обосновано остойностяване на дейностите по проекта. 1.4. Попълване на приложения към проектното предложение. Бяха подготвени и попълнени приложенията, изисквани съгласно т. 24. Списък на документите в Насоките за кандидатстване. 1.5. Подготовка и окомплектоване на пакета от документи. Всички изисквани документи бяха окомплектовани съобразно посочените изисквания за съдържание и формат в Насоките за кандидатстване по процедурата. 1.6. Проследяване за евентуални промени в приложимото законодателство отнасящо се до подготовката на проектното предложение. В процес на подготовка на проектното предложение се осъществяваше проследяване на приложимите нормативни актове за евентуални изменения, както и на всички разяснения на УО на ОПОС 2014-2020 г. по Насоките за кандидатстване, като релевантните към проектното предложение на общината разяснения бяха взети предвид при разработване на проектното предложение. В резултат от изпълнението на Дейност 1 беше изготвено проектното предложение на община Димитровград за кандидатстване по обявената процедура по ОПОС. 12 000.00 12 000.00
Дейност 2. Подготовка на документация за избор на изпълнител за възлагане на обществена поръчка с предмет „Разработване на Програма за КАВ на община Димитровград“: Целта на дейността е да се изготви документация за възлагане на обществена поръчка за изготвяне на Програма за КАВ по показател ФПЧ10 на община Димитровград за периода 2019-2023 г. Тази цел е пряко се отнася към разработване на Програмата за КАВ на община Димитровград. Изпълнението на Дейността започна преди подаване на проектното предложение пред ОПОС. Дейността включва подготовка на документация за избор на изпълнител за възлагане на обществена поръчка с предмет „Разработване на Програма за КАВ на община Димитровград за периода 2019-2023 г.“. Предназначението на документацията е да създаде предпоставките за избор на най-добрия кандидат за извършване на услугата предмет на възлагане. В този контекст, практиката и опитът на общината показват, че изготвянето на документация за възлагане по ЗОП е ключов етап в процеса на планиране на обществените поръчки, и добре разработената документация гарантира в голяма степен успешно възлагане и изпълнение на възложените дейности, а оттам и успешно изпълнение на проектите, финансирани със средства от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ). Дейността включва изготвяне на всички изисквани компоненти на документацията съгласно Закона за обществени поръчки (ЗОП), вкл.: - технически спецификации - методиката за определяне на комплексната оценка на офертата - образци на документи, както и указание за подготовката им - проект на договор - други документи, които възложителят предоставя или на които се позовава, за да определи характеристиките на поръчката или проекта и реда за провеждане на процедурата, или които са необходими за подготовката на офертите При разработване на документацията са спазени хоризонталните принципи, приложими за обществени поръчки - равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност. При изготвяне на Техническите спецификации се съблюдават изискванията на нормативната уредба относно общинските програми за качество на атмосферния въздух и всички изисквания, посочени в Насоките за кандидатстване относно разработване на Програмата, вкл. посочените в т. 13.5. изисквания относно осигуряване на качество и устойчивост. В резултат от изпълнението на Дейност 2 ще бъде подготвена документация за възлагане на услуга по реда на ЗОП преди подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП). Така се постига готовност община Димитровград да стартира избора на изпълнител за изпълнение на Дейност 3: Разработване на Програма за качество на атмосферния въздух в община Димитровград веднага след подписване на ДБФП. 5 280.00 5 280.00
Дейност 3. Разработване на Програма за качество на атмосферния въздух в община Димитровград: Целта на Дейност 3 е да се изготви Програма за КАВ по показател ФПЧ10 на община Димитровград. Тази цел пряко допринася за постигане на целите на проектното предложение и за изпълнение на заложения индикатор за проекта и по процедурата по ОПОС. Насоките за кандидатстване по процедурата изискват програмите за КАВ да се разработват в съответствие с актуалната нормативна уредба, инструкции и методики. Като се вземат предвид Инструкцията, Насоките за кандидатстване и отговорите на УО на ОПОС на зададени въпроси в хода на подготовката на проектните предложения, дейността включва следните логически обвързани задачи: - набиране на наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на КАВ; - проучване и анализ на пълнотата на наличната информация; - при необходимост, набиране и анализ на необходимата допълнителна информация, отнасяща се до оценката и управлението на КАВ; - провеждане на социологическо проучване за набиране на информация за мнението и нагласите на населението и бизнеса по въпросите на КАВ, възможните мерки за подобряване на КАВ и други въпроси, свързани с програмата - систематизиране и анализ на цялата набрана информация; - комплексна оценка на КАВ по всички замърсители, за които се извършва мониторинг; - дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса на отделните източници на емисии, извършено за базовата година, включително анализ на резултатите от моделирането; - анализ на причините за превишаване на нормите за КАВ, в т.ч. антропогенни източници, метеорологични и климатични фактори и т.н.; - анализ на вече планираните и/или прилагани мерки за подобряване на КАВ; - анализ на административния капацитет на общината във връзка с управление на КАВ; - формулиране на основни изводи от анализите и моделирането; - формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на КАВ в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива по ФПЧ10. На база на анализите на официалните публикувани данни мерките ще се разработят за ФПЧ10; - прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите за съответната целева (крайна) година на програмата, въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите; - прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите за междинна година, при програми с план за действие по-голям или равен на пет години; - разработване на количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите /намаление на годишните емисии в резултат на приложената мярка (тона/година); - проучване и анализ за прогнозните разходи и възможни източници на финансиране за реализация на мерките в програмата; - изготвяне на предварителен вариант на програмата за КАВ с план за действие; - изготвяне на документи и информация, свързани с екологична оценка; - съгласуване на програмата с РИОСВ, заинтересованите лица и екологични организации и движения, в т.ч. провеждане на публично обсъждане на изготвения проект на Програма за КАВ с представители на заинтересовани групи, вкл. екологични организации и сдружения, организации, представляващи интересите на чувствителни групи от населението и асоциации и браншови организации; - изготвяне на окончателен вариант на програмата за КАВ, доклад и презентация на Програмата за ОбС В съответствие с чл. 27, ал.3 от ЗЧАВ в съдържанието на програмата ще се включат: цели, етапи и срокове за тяхното постигане; средства за обезпечаване на програмата; система за отчет и контрол за изпълнението и система за оценка на резултатите; мерки по организиране и регулиране движението на автомобилния транспорт. Съдържанието на програмата ще отговаря на изискванията на нормативната уредба и по-специално на Приложение №15 (раздел I) към чл. 38, ал. 1 и чл. 40, ал. 2 на Наредба № 12/2010 г. 149 160.00 146 880.00
Дейност 4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Изпълнението на мерките за информация и комуникация има следните цели: - да се повиши информираността на населението на община Димитровград за ролята и приноса на ЕС за развитието на регионите - да се подобри общото разбиране сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от Програмата за КАВ на община Димитровград, разработена и приета в резултат на изпълнението на проекта. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в: -- Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. -- „Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. Дейността ще включва следните задачи: - В двудневен срок след подписване на ДБФП, община Димитровград ще публикува на интернет страницата си описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. Ще бъде поставен и банер с линк към официалния интернет сайт на ОПОС 2014-2020 г. - Ще бъдат произведени плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видно място в сградата на общината и при провеждане на публичните събития /обсъждания/ по проекта. Плакатите ще съдържат задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. При дизайна на плакатите ще бъдат спазени изискванията за технически характеристики, вкл. графични стандарти, посочени в „Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ - Ще бъдат проведени две публични събития за популяризиране на проекта – пресконференция в началния етап от изпълнение на проекта и прескондеренция за представяне на проекта на Програмата за КАВ в крайния етап от физическото изпълнение на проекта. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани чрез съобщение на интернет страницата на общината и съобщения в местните средства за масово осведомяване. - Ще бъде подготвен текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на всички изготвени писмени материали и документи в рамките на проекта. - При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни консултации/уведомяване/ с УО на ОПОС, вкл. изпращане на предварителна информация за публичните събития. - Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки за информация и комуникации. 1 560.00 1 214.52
Дейност 5. Организация и управление на проекта : За осигуряване на качественото изпълнение на дейностите и постигане на резултатите на проекта, се предвижда организационна структура от проектен тип. Тази структура е избрана предвид значителните преимущества на този тип организация от гледна точка на проекта. Тази структура е гъвкава, координацията в проекта се осъществява на най-високо йерархично ниво и обхваща целия проект вместо негови сегменти, ръководителят на проекта носи почти цялата отговорност, времето за реакция и вземане на решения е максимално съкратено. В съответствие с това, общата организация и управление на проекта да се осъществява чрез сформирано Звено за управление на проекта (ЗУП), назначено със заповед на кмета на община Димитровград веднага след подписване на ДБФП. На етапа на разработване на проектното предложение общината разпредели отговорностите между членовете на екипа. Това е направено по начин, който гарантира ясно разделение на функциите без припокриване и надеждни механизми за контрол върху работата на екипа за управление и на изпълнителите на дейностите, възложени на външни изпълнители по проекта. Функциите и отговорностите на всеки член на екипа са описани по-долу в т. 9. Екип. Йерархичните връзки ще се осъществяват на две нива. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с йерархичната субординация във връзка с възлагане на задачите и отчитане на тяхното изпълнение. Ръководителят на проекта контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт. Отчитането на работата ще се извършва отдолу нагоре – всички експерти в ЗУП ще предават на ръководителя на проекта индивидуални месечни отчети. Ръководителят на проекта ще представя месечни справки за финансовото и физическото изпълнение на проекта на кмета на община Димитровград. Хоризонталните линии на взаимодействие са свързани с общата координация и взаимодействие между членовете на екипа във връзка с изпълнение на дейностите и задачите и ще се осъществяват чрез регулярни оперативни срещи на екипа в ЗУП, работни срещи за обсъждане и приемане на доклади за напредък, представяни от външния изпълнител, и ежедневна работна комуникация както между експертите в ЗУП, така и с други служители в общинска администрация при необходимост. През целия период от изпълнение на проекта ЗУП ще изпълнява функции, произтичащи от ДБФП, приложимата нормативна уредба и указанията за изпълнение на проекти, финансирани от ОПОС. Дейността на ЗУП ще включва следните основни групи задачи:  Организация и участие в провеждане на процедура по реда на ЗОП съобразно Плана за външно възлагане (първите шест месеца).  Комуникация и координация с компетентни публични институции и с организации на населението.  Комуникации с УО на ОПОС по всички аспекти от изпълнението и отчитането на проекта, вкл. съдействие по време на проверки на място на УО на ОПОС, както и на други контролиращи и одитиращи органи,  Мониторинг и контрол за изпълнение на договора с външен изпълнител по проекта, вкл. приемане на работата чрез приемо-предавателен протокол, обстоен преглед на предадените материали, изготвяне на становище, преглед и приемане на междинни доклади за напредъка, пълни документални проверки на всички документи, представени от изпълнителя, както и проверка за изпълнението на определените условия за плащане и проверки на място при необходимост.  Финансово управление на проекта  Докладване на физическия и финансовия напредък по изпълнението на проекта пред УО на ОПОС  Администриране и докладване на нередности  Оформяне и съхраняване на документацията по проекта  Изпълнение на мерки на информация и комуникация за целите на проекта  Задачи във връзка с приключване на проекта  Изготвяне и представяне на Окончателен доклад за изпълнение на проекта и искане за окончателно плащане (до края на 19-и месец) 14 000.00 13 887.70

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).