Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project "Integrated Public Transport in town of Pernik" (IPT) is embedded in Pran Municipal Development; Integrated plan for urban regeneration and development of Pernik, Investment program of the municipality of Pernik 2014 - 2020 year.
With the introduction of Integrated Public Transport – Pernik aims at: improving living and environmental conditions in the city, creating effectively and quick public transportation with less energy consumption, introduction of ecological urban transport to achieve a balanced division and reduce the negative impact on the environment by maintaining the urban transport system of ecological vehicles.
The main problems are physical and obsolete transport fleet; irregular public transport and lack of alternative transport, incl. bike lanes; bringing the service contracts in accordance with European norms - EU Regulation 1370/2007; Hub Transport Management; environmental issues for the city. Pernik.
With the implementation of project activities will lead to meet the needs of the target groups -population of the town of Pernik - 77 135 at the current address; to 15/06/16 on (OCSP); tourists and guests of the town of Pernik; companies and organizations operating in Pernik.
The expected results are: Control System for public transport in the city; Information electronic boards at bus stops; Electronic system and survey optimization routing scheme of public transport; Preparing a plan for a bicycle lanes network; Delivery of new rolling stock - 13 pcs. buses to CNG corresponding to European legislation on emissions from engines using alternative energy sources and building a gas filling station and other activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта. Със заповед на кмета на община Перник ще бъде назначен екип за управление на проекта през първия месец от изпълнението на проекта и ще осъществява дейност през целия период.Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава официално с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на Оперативната програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Екипът ще се състои от: Ръководител проект; Координатор на проекта; Финансист Юрист, отговорник тръжни процедури; Отговорник "Сигнали за нередности и измами"; Отговорник "Подвижен състав"; Експерт инвеститорски контрол на СМР, Експерт – интелигентни транспортни системи. Т. 12 от ПИП. "Възнагражденията на членове от ЕУП са изчислени съгласно Постановление № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г., а така също и часовите ставки, които формират основното трудово възнаграждение на база средна часова ставка при използване на брутните работни заплати за длъжности, заемани от главни експерти, старши експерти, младши експерти и специалисти по отдели (които в общината са унифицирани за съответното длъжностно ниво), съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за организация на работната заплата. Във финансовата обосновка е б.р.I. Разходи за персонал е направено подробно описание и обосновката на видовете разходи за всеки член на екипа. 72 114.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за възлагане съгласно ЗОП: Изпълнението на дейността ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители и ще допринесе за изпълнение на общата и специфичните цели на проекта. Настоящата дейност е избрана с цел:. 1. Осигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности.; 2. Избор на изпълнители на доставки и услуги, проектиране, СМР и надзор съгласно плана за възлагане на обществените поръчки: 1. „Доставка на 13 броя нови единични газови автобуси и специализирано оборудване към тях, в изпълнение на проект „Интегриран градски транспорт на град Перник“, по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 2. „Доставка и монтаж на 70 броя електронни информационни табла за спирките на ОГТ” в изпълнение на проект „Интегриран градски транспорт на град Перник” по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 3. Осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционните проекти при изграждане на вътрешна газопроводна инсталация и сграда за газозарядна станция и реконструкция и ремонт на депо в гараж в кв. Църква по проект „Интегриран градски транспорт на град Перник” ; 4. Осъществяване на строителен надзор при монтаж на70 бр. информационни електронни табла на спирките на ОГТ по проект „Интегриран градски транспорт на град Перник” 5. Доставка и монтаж на компоненти за Система за контрол на обществения градски транспорт в изпълнение на проект „Интегриран градски транспорт на град Перник“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 6. „Доставка и монтаж на компоненти за Електронна система за таксуване на пътниците в изпълнение на изпълнение на проект „Интегриран градски транспорт на град Перник“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 7. Избор на застраховател по задължителна застраховка „Гражданска отговорност и каско на подвижния състав в изпълнение на проект „Интегриран градски транспорт на град Перник“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 8. Инженеринг – проектиране, авторски надзор и СМР при изграждане на вътрешна газопроводна инсталация, сграда за газозарядна станция и реконструкция и ремонт на депо в гараж в кв. Църква. 9. Доставка и монтаж на оборудване за газозарядна станция и депо в изпълнение на проект „Интегриран градски транспорт на град Перник“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 10. Изпълнение на дейности по публичност и визуализация в изпълнение на проект „Интегриран градски транспорт на град Перник” по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 11. „Извършване на одит за проверка на разходите и дейностите във връзка с изпълнение на проект "Интегриран градски транспорт на град Перник", Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”. 0.00 0.00
Компонент 3 - Система за контрол на обществения транспорт: Целта на този компонент е да се подобри надеждността на обществените превози чрез осигуряване на спазване на разписанията; подобряване на контрола върху изпълнението на транспортната задача; подобряване на реакцията при извънредни ситуации. Компонентът включва: контролен център; оборудване на всички превозни средства с бордови компютри с GPS. Системата за контрол на обществения транспорт трябва да има следните основни подсистеми: системи за позициониране и контрол на транспортните средства на Обществен градски транспорт (ОГТ); система за следене на ОГТ чрез диспечерски център събиращ информацията в реално време и за следене на трафика. Система за позициониране - реализира се посредством: контролен център, собственост на Община Перник, намиращ се в административната сграда на общината и оборудване на всички превозни средства с бордови компютри с GPS. Системата работи въз основа на комуникацията между бордовите компютри оборудвани с GPS устройства и центъра за управление в реално време. GPS–те дават възможност за следене местоположението на возилата на всяка секунда от тяхното движение. Посредством получаваните данни за координатите на транспортните средства в контролни център, се следи и реагира за спазването на разписанието по линиите. Системата дава възможност за обратна връзка и даване на инструкции към водачите на превозните средства. При определяне на стойностите на разходите в ПИП относно елементите Компонент 3 са използвани постигнатите цени от вече сключени договори за сходни обекти от други български градове (Плевен, Варна, Пловдив). Във финансовата обосновка са посочени линкове и е приложен доказателствен материал. 489 456.00 550 709.57
Компонент 4 - Електронни информационни табла на спирките на Обществен градски транспорт: Чрез изпълнението на този компонент се цели подобряване информираността на гражданите; намаляване времето за чакане на спирките на ОГТ. Компонентът включва: оборудване на 35 двойни спирки на ОГТ със 70 броя електронни информационни табла; системи за информиране на потребителите Посредством тези системи, ползвателят на транспортната услуга има възможност да се информира за спазването на разписанието. По отношение на информационните табла на спирките в компонента, се предвижда проектиране и изпълнение на захранването им с електроенергия и свързването им с центъра за управление. За останалите елементи на компонента се предвижда доставка на оборудване и съответното приложно програмно осигуряване. Обектът на интервенция по този компонент ще е собственост на общината. Доколкото предвиденото по проекта въвеждане на електронни информационни табла не облагодетелства изключително определен оператор, а е обща мярка в публичен интерес, същата не следва да се разглежда като държавна помощ. Основният критерий за преценка е неикономическата функция на електронните информационни табла, както и липсата на реализиран приход, свързан с тяхното внедряване и употреба. При определяне на стойностите на разходите в ПИП относно елементите на Компонент 4 са използвани постигнатите цени от вече сключени договори за сходни обекти от други български градове (Русе, Варна, Пловдив). Приложени са линкове във финансовата обосновка, както и доказателства. 380 828.00 452 172.00
Компонент 5 - Електронна система за таксуване на пътниците: Целта на компонента е въвеждането на електронна система за таксуване на пътниците в обществения транспорт, която се състои от: 1. Предлагане на модерна, привлекателна и гъвкава система за таксуване в обществения транспорт за гражданите на Перник, която би могла да привлече повече хора да използват обществения транспорт; 2. Eлектронна система за таксуване, която дава възможност за лесно прехвърляне между превозните средства на ОГТ (независимо от оператора), което е условие за евентуално преструктуриране на маршрутната мрежа в по-привлекателна и по-ефективна. Електронната система за таксуване се базира на: • безконтактни електронни смарт-карти. Пътниците могат или да вкарват „пари” в картата за единични пътувания, или да я използват като седмична-месечна карта. Валидаторите в средствата на градския транспорт ще проверяват валидността на картите и при единичните пътувания ще приспадат цената за едно пътуване; • Система за „маркиране само при качване”, при която пътникът трябва да валидира електронната карта, само когато влиза в превозното средство. След маркиране при качването, пътниците могат да сменят автобусите без допълнително доплащане в рамките на определено време. Тази система за маркиране, ще се възприема по-лесно от пътниците поради нейната опростеност и отговаря на относително ограничения географски мащаб и относително късите разстояния, изминавани от градския транспорт на гр. Перник. Всяко превозно средство, което обслужва основните линии от маршрутната мрежа на градския транспорт, ще бъде оборудвано с един брой валидиращ апарат. Предвижда се всички 46 ППС само на основната мрежа на обществения градски транспорт да бъдат оборудвани с валидиращи апарати. Ще има възможност, при която ще може да се закупи единичен билет от водача, но на по-непривлекателна цена. Това е отразено на стр. 20 в ПИП. Картите ще могат да бъдат зареждани при избрани търговци на дребно в града. По този компонент се предвижда инсталирането на 15 устройства за зареждане на картите. Ще има два вида карти: • неперсонализирани, които ще могат да се ползват от всеки • персонализирани карти със снимка. Трансферът на данни за електронното таксуване ще се извършва с помощта на GPRS комуникационен канал, бородови компютри с GPS и GPRS и хардуер за главния офис. Тъй като същото оборудване ще се използва и за компонент 3 за системата за позициониране на превозните средства, хардуерът, който е необходим за двата компонента, е заложен по компонент 3, а именно бордови компютър с GPS и GPRS трансфер на данни и хардуер за главния офис. С въвеждането на компонента, е необходимо и въвеждането на отговорен орган за разпределянето и прехвърлянето на приходите от всички продажби на билети към различните транспортни оператори, въз основа на техния дял от превозените пътници. Тъй като в гр. Перник има няколко транспортни оператора, ролята на такъв орган/клирингова къща ще изпълнява новосъздадения Контролен център към отдел "Транспорт" на общината. Там ще постъпва информацията за броя на пътуванията, закупени билети, заредени карти и ще бъдат разпределяни компенсациите и субсидиите на база на получената информация. Към Контролния център ще има и орган, в който ще влизат и представители на операторите, който ще наблюдава правилното разпределение на средствата. При определяне на стойностите на разходите в ПИП относно елементите Компонент 5 са използвани постигнатите цени от вече сключени договори за сходни обекти от други български градове (Русе, Варна) Приложени са линкове и доказателствен материал. 1 185 200.00 283 056.00
Компонент 6 – Доставка на нов подвижен състав, отговарящ на европейската нормативна уредба за вредни емисии от двигателите и използване на възобновяеми/алтернативни енергийни източници: Включва закупуване на нов подвижен състав, който ще се експлоатира по линиите 10,15,17,20. С оглед на натовареността в града, наличните маршрутни линии и планираните финансови средства за компонента, предвиденото количество за доставка е 13 бр. единични газови автобуси за масов градски транспорт с дължина от 8 000 мм до 12 000 мм ± 500 mm, с климатизация в салона и 100% нисък под, така че да отговаря на нуждите и проблемите на лицата с увреждания, на обща стойност 4 776 666,67 лв. без ДДС. Броят на автобусите отговаря напълно и на изискванията на ЗАП и НАРЕДБА № 2 ОТ 15.03.02. Автобусите трябва да са новопроизведени, в серийно производство (неограничена серия), нископодови, единични градски автобуси, с две оси, категория М3, клас I, отговарящи на изискванията на Директива 2001/85/EC от 20.11.2001 год. „Специални изисквания по отношение използваните за превоз на пътници превозни средства с повече от двадесет места за сядане без мястото на водача”, както и изискванията определени в Регламент (ЕО) № 661/2009 относно изискванията за одобрение на типа по отношение на общата безопасност на моторните превозни средства, техните ремаркета и системи, компоненти и отделни технически възли, предназначени за тях или Правило на ИКЕ на ООН № 107. Автобусите трябва да бъдат произведени при използване на съвременни процеси и технологии, отговарящи на изискванията в бранша. Конструкцията и производство на целия автобус, основните възли и агрегати и тяхното взаимодействие следва да бъдат такива, че да улесняват тяхното обслужване и експлоатация. Салонът за пътници трябва да бъде съвременен и привлекателен и да гарантира удобен транспорт на пътниците. Предвижда се и изготвяне на инвестиционен проект за изграждане на вътрешна газопроводна инсталация, сграда за газозарядна станция и ремонт на депото.Ще бъде направен ремонт и оборудване на гараж в депото в кв."Църква", предвиждат се дейности по реконструкция и модернизация и доставка на съоръжения за ремонт и поддръжка с цел осигуряване на подходящи условия за обслужване на закупения по проекта автобусен парк, обособяване на зона за преглед на автобусите, съоръжения за миене и почистване, депо за употребявани гуми и др. Предвидената инвестиция представлява държавна помощ, която е съвместима с общия пазар. Планираните мерки представляват услуга от общ икономически интерес и попадат под регулационния режим на Регламент (ЕО) 1370/2007 относно обществените услуги за пътнически превозс железопътен и автомобилен транспорт. Новите автобуси и газозарядната станция ще бъдат придобити и експлоатирани от новосъздадено еднолично търговско дружество с общинско имущество "Градски транспорт - Перник" ЕООД, което се явява вътрешен оператор и участва в Проекта като партньор. Партньорът отговаря на понятието вътрешен оператор, на който общината ще възложи пряко договор за обществен превоз на пътници на основание чл.16г от Наредба №2 от 2002 г. По този начин дружеството ще извършва услугата по превоз на пътници на територията на община Перник по линиите с номера 10,15,17,20. Новосъздаденото търговско дружество с общинско имущество ще експлоатира икономически елементите на системата за контрол на обществения транспорт по Компонент 3, елементите на електронната система за таксуване по Компонент 5 и подвижния състав, обновената инфраструктура и газозарядната станция по Компонент 6 при условията на предоставяне на услуга от общ икономически интерес в сферата на транспорта съгласно Регламент (ЕО) 1370/2007 относно обществените услуги за пътнически превоз с железопътен и автомобилен транспорт и съответно с него ще бъде сключен договор за възлагане на услугата от общ икономически интерес в пълно съответствие с разпоредбите на чл. 5 от Регламент (ЕО) 1370/2007, като активите ще бъдат отразени под формата на компенсация по договора. 6 147 334.67 2 099 655.35
Извършване на дейности по публичност на проекта : Тази проектна дейност включва всички мерки, които бенефициентът ще изпълни в съответствие с изискванията Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. при спазване на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета. Разходите са определени на база предишен опит на община Перник и проучване на обществени поръчки с подобен предмет в други общини: Договор №50/16.03.2012 г. с предмет Осигуряване на информираност и публичност за популяризиране на приноса на ЕС и Р. България в изпълнение на проект по ОПОС. Процедури на община Варна и община Плевен. 21 550.00 20 136.00
Извършване на финансов одит: Дейността ще бъде осъществена в края на проекта след приключване на останалите дейности, като има за цел да предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните изисквания и нормативи на ЕС. Одитът по проекти трябва е дейност, регламентирана в специалните указания, издавани от ОПРР. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Дейността завършва с изразяване на независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети по проектите, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство. Формата на докладване е във формат, съобразен с образеца на Одит за фактически констатации и Указанията на ЕК. Разходите са определени на база предишен опит на община Перник и проучване на обществени поръчки с подобен предмет в други общини: Договор не по ОПОС, община Варна. 5 100.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).