Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal aims to improve the working environment in "Europe tricot" JSC by providing a safe and healthy working conditions; providing means of collective protection; providing benefits to employees; development, adaptation and implementation of systems for human resource development in enterprises.
Project activities are aimed at 74 representative of the target group, employees of "Europe tricot" AD include measures to support 16 persons over 54 years of age and people with disabilities - 7 people. There are development measures in the field of environmental policy and policy on climate change and resource efficiency, measures enhancing reconciliation of work, family and private life as well as measures to ensure access for people with disabilities.
In the main actions are set out more:
- Creating opportunities for flexible forms of employment in order to optimize business processes
- Provision of transport organized by the employer to and from the workplace for employees in the undertaking concerned persons for up to 12 months
- Providing benefits for workers - repair and equipment for recreation, nutrition and relaxation in the enterprise, sports facilities and a playground.

The project also provides management activities, publicity and visualization, in accordance with the requirements of a manual beneficiary implementing rules for information and communication 2014-2020,
The expected results of the project will be improved elements of working conditions:
- Microclimate - air temperature,
- Lighting
- Social benefits - the formation and equipment of the dining room, recreation room, playground and gym,
- Increasing the motivation of the employees;
- Increasing productivity;
- To minimize the possibility of an occupational disease
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността е основополагаща за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. Тази дейност цели коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейност 1 включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, ще се следи работата на изпълнителите и спазването на договореностите с тях, ще се прави оценка на резултатите и ще се изготвят необходимите технически и финансови отчети. Дейността по управление на проекта ще се извършва съобразно метода на наблюдение, вътрешна оценка, контрол и отчитане – ежемесечно ще се организират работни срещи на екипа за отчитане на текущата работа и следене на напредъка, ще се подготвят текущи справки и отчети. Ще се следят предвидените индикатори за напредъка. Ще се използват следните работни методи: • Метод на обратна връзка – метод за проследяване на ефекта на проекта върху целевите групи и създаване на възможност за навременно коригиране. През цялото времетраене на проекта активно ще се търсят мнението и препоръките на участниците в проекта и тяхната обратна връзка • Методи за анализ и оценка на постигнатите резултати - ще се прилагат на всеки един етап от реализацията на проекта. Така своевременно ще се анализира и оцени свършената до момента работа и при евентуално наличие на отклонения от първоначално начертания план или незадоволителни резултати да може да се вземат навреме мерки и да се поправят пропуските. • Метод на контрол и отчитане - За наблюдение и отчитане напредъка в изпълнението на проекта и степента на постигане на неговите цели ще се използва вътрешен мониторинг и оценка. Мониторингът е насочен към наблюдение на процеса на изпълнение на проекта, а оценката – към резултатите и дългосрочното въздействие. Дейността ще се изпълнява от екип за изпълнение на проекта – 1 бр.Ръководител, 1 бр. Координатор и 2 бр Счетоводители на кандидата Предвижда се и закупуване на канцеларски материали, необходими за изпълнението на дейността. 26 000.00 30 298.52
Публичност и визуализация на проекта: Дейността цели осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Тази дейност включва реализацията на: - Провеждане на информационна среща за запознаване на обществеността и медиите с целите на проекта, дейностите, резултатите - Изработване на информационна табела за визуализация и популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС. - Публикации за напредъка на проекта - Изработване на информационни стикери за оборудването и обзавеждането – за визуализация - Актуализиране на интернет-страницата на фирмата с информация за проекта, дейности, цели, резултати. Популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките с оглед осигуряване на широка информираност за проекта и финансиращите органи. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2 500.00 2 500.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.: Тази дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси в "Европа трико" АД е обвързана със стратегията за развитие на предприятието и се основават на свързаната с нея потребност от организационни промени. Тъй като в целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст ние предвиждаме да изпълним: - Мерки за съвместяването на професионалния, семейния и личния живот - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Мерки за подкрепата на лица над 54 годишна възраст - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, - Мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност - прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда. Това ще постигнем чрез следните елементи: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място - за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. В предприятието е идентифицирана нужда от удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, като по този начин се осъществява плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият, натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. Ще бъдат разработени и внедрени Мерки за насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, работещи на гъвкаво работно време или на граждански договор. Необходимостта от обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието, се налага с цел усъвършенстване и подобрения спрямо текущото състояние на предприятието и неговото планирано развитие. В момента Европа трико АД не разполага със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието, което значително затруднява дейността на отдела по човешки ресурси да върши по-ефективно и прозрачно работата си. Софтеурът ще съдържа основни модули за Подбор на персонал, Назначаване на работници и служители, Управление на обучение на служителите, Управление на отсъствия от работа, ТРЗ, Атестационен модул, Досие на работниците и служителите, Освобождаване на служители. Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Дейността включва и практическото въвеждане в действие на разработените в дейността промени и нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси чрез приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи на фирмата. Всички предвидените мерки ще допринесат за повишаване производителността на труда в предприятието и за опазване на околната среда. 31 100.00 31 100.00
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в съответното предприятие лица, за период до 12 месеца: Фабриката на „Европа Трико” АД се намира в с.Ряховците, община Севлиево. Тя предоставя добри възможности за работа и може да осигури работа на още хора, но отдалечеността е проблем за ежедневното достигане до работното място. Проектът ще преодолее тези пречки, чрез заложените дейности – за осигуряване на транспорт до работното място, които съответстват на нуждите на целевата група. Общият брой на представителите на допустимата целева група, включена в настоящия проект е 35 бр., заети лица в „Европа Трико” АД, чийто настоящ адрес е различен от този на работното място, до 100 км. Включени са хора над 54 години и хора с увреждания - общо 12. Дейността предвижда осигуряване на организиран транспорт от кандидата за собствена сметка, чрез 2 леки автомобила и 1 бус - собственост на Европа трико АД. Чрез реализацията на дейностите ще се повиши производителността и адаптивността на целевата група и ще се осигури възможност за добра мобилност на работната сила чрез осигуряване на транспорт за наетите лица в дружеството. Това осигурява възможност да се стимулира целевата група да запази своята заетост и доходи от труд; да даде възможност на работодателя да осигури адекватни на потребностите на персонала им социални придобивки под формата на съобразен с работно време и местоживеенето на лицата транспорт. Тази дейност е в унисон с целта на Оперативната програма РЧР - “развитие на човешкия капитал с цел осигуряване на по-висока заетост, доходи и социална интеграция”. Чрез проекта се стимулират заетите лица за запазване на своята мобилност и ще се постигне повишаване на производителността и адаптивността на заетите. Ръководството на „Европа Трико” АД е идентифицирало необходимостта от осигуряване на възможност за покриване на пътните разходи на работещите във фирмата, от една страна като стимул за по-добро икономическо състояние и от друга като възможност за привличане на добри работници и експерти от по-отдалечени населени места. Кандидатът ще извършва превоза на пътници от и до работното място със собствен транспорт. Фабриката на Европа трико АД се намира в с. Ряховците, община Севлиево и голяма част от работниците ежедневно пътуват до там. Два служебни автомобили и един бус на фирмата ще осъществяват превоз на работници, живеещи отдалечено от работното си място /до 100 км/ със следните маршрути: 1. Автобус на фирмата ежедневно, седем пъти в деня, съобразно сменния режим във фирмата ще вози работниците по следния маршрут: Севлиево – с.Петко Славейково – с.Ряховците– и обратно 2.Лек автомобил Опел Зафира 4+1с маршрут Ловеч-с.Крамолин-с.Ряховците и обратно 3. Лек автомобил - Ситроен Джъмпи с маршрут: Габрово- Сенник- Севлиево - Ряховци и обратно 38 621.68 30 520.56
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Дейността включва дейности за осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. Ръководството на Европа трико АД е идентифицирало необходимостта от подобряване на условията на труд и работната среда във фирмата, чрез изпълнение на мерки за подобряване факторите на работната среда. Част от съществуващия сграден фонд на дружеството е морално остарял, без необходимите условия за пълноценен труд. Това рефлектира върху мотивираността на работниците и служителите за работа, влияе на тяхното здраве, удовлетвореността от труда, води до влошени производствени резултати и ниска производителност. На база Протокол № 1647/07.03.2016г. и Протокол № 1648/07.03.2016г. от Службата по трудова медицина, параметрите на работната среда не съответстват на изискванията по показатели осветеност, температура на въздуха и електробезопасност. След контрол на микроклимата бе установено, че той не съответства на изискванията на НАРЕДБА № РД-07-3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, а именно: помещение плетачница; офис технолози плетене; стая за отдих; кът за деца; цех „Гладене”; портиерна. След контрол на осветлението бе установено, че то не съответства на изискванията на Наредба №49, (обн.ДВ бр.7/1976г. изм. и доп.) След оглед на работните места бе установено, че не са изпълнени изискванията на чл.256 от Наредба №7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване – за работещите с увреждания не са осигурени подходящо изградени работни места и др. съоръжения. Затова в настоящият проект залагаме дейности, които ще подобрят параметрите и ще доведат до цялостно подобряване условията на труд в Европа трико АД. Въз основа на Становище от СТМ за Подобряване на факторите на работната среда и социално-битовите условия в дружеството и съгласно Програма за управление на риска, се препоръчва закупуване на следното оборудване: 1. Закупуване на климатици – мобилни - 3 броя: - 1 брой за цех "Плетене" - 2 броя за офис технолози-плетене 2. Закупуване на 34 броя щори – за цех "Конфекция". В момента в цех "Конфекция" има червени пердета, които затрудняват работата в цеха, като пречупват светлината и променят възприятието и отличаването на цветовете на материите, с които се работи. Отделно пречи на точността при вдяване на шевните и кетел машините. 3. Закупуване на 3 броя прахосмукачки за почистване на въздуха от текстилен прах при работата на тъкачни станове и шевни машини. Текстилният прах ежедневно уврежда здравето на работниците на тъкачните и на шевните машини. 4. Закупуване на мобилни лампи за кетел-машини и шевни машини – 8 бр. В момента не е добра осветеността на 8 броя работни места на кетел-машините и шевни машини. Това създава предпоставка за увреждане на зрението и намаляване на работоспособността на хората. 5. ергономични столове за шевни оператори - 62 броя - осигурява ергономична позиция за работа, регулиране на височината. Съгласно чл. 218 от Наредба №7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване – работната поза на работещите трябва да е съобразена с ергономичните изисквания. Ергономичните столове са със специална насоченост и значимост към специфичната целева група по проекта - хората с увреждания. 27 080.00 25 191.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и детски кът: Фабриката на "Европа трико" АД се намира в с.Ряховците, община Севлиево. В нея работят 74 работници и служители. Част от съществуващия сграден фонд на дружеството е морално остарял, без необходимите условия за пълноценен труд и почивка. Това рефлектира върху мотивираността на работниците и служителите за работа, влияе на тяхното здраве, удовлетвореността от труда, води до влошени производствени резултати и ниска производителност. В с. Ряховците няма детска градина, спортна зала, няма места за хранене, което създава редица неудобства на хората от целевата група. Те няма къде да се хранят пълноценно, отдалечеността на фабриката от града, създава затруднения за работниците с малки деца. Във фабриката има възможност за обособяване на места за отдих, детски кът, зала за спорт, да се реновира и оборудва място за хранене. Липсата на столова е проблем, който влияе на цялостния работен процес във фабриката. В селото няма заведения за хранене, няма добър хранителен магазин, работниците са отдалечени от местоживеенето си и не могат да се приберат в къщи в обедната си почивка, за да се нахранят. Този проблем ще бъде преодолян чрез ремонтиране на съществуващо помещение и оборудването му за столова. Необходимо оборудване за столова: 1. Конвектомат, Газов котлов – 2 бр., Ел. котлон – 2 бр., Ел. печка, Хладилен шкаф, Съдомиялна, Аспирации за скара, конвектомат и котлони, Скара – 2 бр, Фритюрник, Тестомесачка, Колбасорезачка, Кухненско оборудване и обзавеждане Голяма част от работниците ежедневно работят седнали на едно място - като оператори на шевни машини или прави до плетачните машини, което води до обездвижване. Създаването на фитнес-зала на територията на фабриката ще спомогне за преодоляване на заседналия начин на живот и подобри физическата активност на хората от целевата група, ще подобри тяхната работоспособност. Закупуване на оборудване за фитнес зала , което включва: - Степер - 2 броя,Бягаща пътека - 2 броя,Велоергометър - 2 бр., Кростренажор - 2 бр., Комбиниран уред - 1 брой, Специализиран уред за коремни преси, тенис маса - 1 брой. Създаването и оборудването на детски кът е социална придобивка, която ще улесни съчетаването на родителската отговорност с успешната трудова реализация. Съчетаването на семейните с трудовите задължения е пряко свързано и с основния принцип на международното трудово право - принципът на равните възможности и равното третиране на работниците и служители като проявление на принципа за забрана на дискриминацията, въз основа на редица признаци, включително пол и семейно положение. България е ратифицирала със закон на 18.01.2006 г. Конвенция № 156 на МОТ относно равенството на възможностите и еднаквото отношение към работници и служители от двата пола: работници и служители със семейни задължения. Оборудване за детски кът: - Пързалка, Комбинирана люлка, Детска къща , Детски батут с мрежа, Детски кът надувен, Пейки - 4 бр. Стаята за отдих ще създаде предпоставки не само за пълноценен отдих във времето на регламентирани почивки, но и за социализация на работниците и повишаване на мотивацията им за труд. Оборудване за стая за отдих - което включва: - Хладилник , Малък хладилник, Микровълнова фурна, Кафемашина, масажен стол, Машина за фреш, Телевизор, Диван - 2 бр., маса - 4 бр., маса – 28 бр., столове - 24 бр., столове – 56 бр., пейки - 4 бр., климатици - 2 броя. Необходимо СМР за фитнес-зала, стая за отдих и детски кът - 47075 лв., което включва: - подмяна дограма - 106 кв.м. х 150 лв. - 15900 лв. - полагане на топлоизолация - 280 кв.м. х 55 лв. - 15400 лв. - полагане на замазка и гранитогрес - 290 кв.м. х 45 лв. - 13050 лв. - ремонт покрив - 85 кв.м. х 25 лв. - 2125 лв. - адаптиране на тоалетна за хора с увреждания Необходимо СМР за столова - 5550 лв., което включва: - шпакловка и боядисване - 148 кв.м. - 1480 лв. - подмяна на стъклопакет на дограма - 5 бр. с размери 0.87х1,23 м - 500 лв. - окачен таван - 102 кв.м. - 3570 лв. 136 014.00 143 682.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).