Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project envisages the implementation of energy efficiency measures for multi-family residential buildings with administrative addresses
Sandanski, residential area "Spartak" bl.6A, bl.6B, bl.7A, bl.7B and Sandanski, residential area "Spartak" bl. 18, Entry A, Entry B and Bl. 17, according to procedure BG16RFOP001-2.003 ""Energy Efficiency in Peripheral Areas - 3" Priority Axis 2 "Support for Energy Efficiency in Supporting Centers in Peripheral Areas" of OPRD 2014-2020.
Four major energy saving measures will be implemented within the project, namely:
-Thermal insulation of external walls
-Replacement of windows
-Thermal insulation of the roof
-Thermal insulation of the floor
A set of measures will be implemented as a complement to the construction works to improve the aesthetic appearance of multi-family residential buildings.
As a result of the construction and repair work, energy class E buildings will be converted to energy class B.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и отчитане на проект и обезпечаване на публичност и информираност: Дейност Организация, управление и отчитане на проект и обезпечаване на публичност и информираност Поддейност Екип за управление на проект (ЕУП) След подписване на административен договор за БФП, незабавно община Сандански като бенефициент ще формира екип за управление на проекта (ЕУП). Тъй като ЕУП се сформира изцяло от служители на бенефициента, със своя заповед Кмета на общината назначава следните експерти: - Ръководител проект; - Счетоводител на проект; - Експерт тръжни процедури; - Технически експерт и инвеститорски контрол ЕУП отговаря за общото управление на проекта, за контрола по разходването на договорените средства в проектния бюджет, за спазването на правилата и процедурите на ОПРР и приложимото национално и европейско законодателство, организира изпълнението на проекта, неговото докладване, изготвянето и подаването на искания за средства и окончателното отчитане. Подробно описание на задълженията на всеки от членовете на екипа е изложено в т. 9 Екип за организация и управление на проекта от настоящия документ. Поддейност Подготовка на тръжни документации за обществени поръчки, провеждане на тръжни процедури на обществени поръчки, сключване на договори с избрани изпълнители. Всички членове на ЕУП участват в процеса на подготовка на тръжните документации за СМР и за строителен надзор, като основната тежест по тяхното изготвяне е заложено да бъде изнесена от експерта тръжни процедури. Експерта тръжни процедури ще окомплектова всички тръжни досиета по процедурите за избор на изпълнители, като спазва нормативната база, уреждаща съответните обществени поръчки и вземе под внимание актуалните към момента ЗОП и ППЗОП. След изготвяне тръжните документации обществената поръчка за СМР ще бъде изпратена в Агенцията за обществени поръчки за осъществяване на процедура на предварителен контрол. Предварителният контрол обхваща процедури за обществени поръчки, чиято прогнозна стойност е равна на или по-висока от: 1 000 000 лв. без ДДС – за строителство. Предварителният контрол е за законосъобразност. При провеждането му се изследва дали поставените условия във връзка с придобиването й и избраният ред за определянето на изпълнителя са съобразени с правилата за възлагане. След което тръжните процедури за СМР и строителен надзор ще бъдат обявени и проведени съгласно ЗОП. След изтичане на срока за подаване на оферти, със заповеди на Кмета на община Сандански ще бъдат назначени оценителни комисии, които да извършат оценка на получените оферти за СМР и за строителен надзор. След направената оценка на постъпилите оферти, назначените комисии ще предложат изпълнители за сключване на съответните договори за СМР и за строителен надзор. След представяне на необходимите документи от избраните изпълнители, преди подписване на договор ще се пристъпи към тяхното подписване и извеждане в системата на община Сандански. Цялата налична документация ще бъде качена в системата ИСУН за осъществяване на последващ контрол от страна на УО на ОПРР при разглеждане на подадени искания за междинни плащания. Поддейност Публичност и информираност по проекта Тази дейност е необходима, за да се гарантира максимална публичност и прозрачност на проекта. По този начин ще се създаде широка обществена подкрепа за реализацията на дейностите и гарантиране на устойчивостта на резултатите на проекта. В рамките на проекта ще бъдат проведени следните публични събития: - Начална пресконференция - Церемония „Първа копка” - Церемония „Официално откриване” - Заключителна пресконференция За всяко публично събитие ще бъде публикуван предварителен анонс в регионална или национална печатна медия, както и последваща подробна информация от проведеното събитие. По време на строителството на комуникативно място ще бъде поставен един билборд, а след неговото приключване на седемте входа на двете многофамилни жилищни сгради, ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели. 29 313.60 29 082.58
Извършване на подготвителни и строително - монтажни дейности за подобряване на енергийната ефективност на две многофамилни жилищни сгради в ЖК "Спартак" - град Сандански : В настоящата дейност включва две самостоятелно обособени под дейности: - подготовка - изпълнение Поддейност подготовка обхваща всички подготвителни дейности за достигане на етап одобрено и влязло в сила разрешение за строеж за подобряване енергийната ефективност на многофамилна жилищна сграда с административен адрес: град Сандански, ЖК "Спартак" Бл.6А, Бл.6Б, Бл.7А, Бл.7Б и на многофамилна жилищна сграда с административен адрес: град Сандански, ЖК "Спартак" Бл.17, Бл.18 вх.А, Бл.18 вх.Б, както следва: - изготвяне на работни проекти (стойност 50 393.52 лв) - изготвяне на оценка на съответствието на работни проекти (стойност 2 604.70 лв) - извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване и технически паспорт (32 562.70 лв) Подготвителните дейности са на общо стойност 85 560.92 лв. Същите са допустими, тъй като за завършени преди подаване на проектното предложение Поддейност Изпълнение на СМР е основната дейност на настоящето проектно предложение и е на стойност 1 309 922.38 лв. Строително монтажни работи за подобряване на енергийната ефективност и съпътстващите СМР дейности, ще бъдат изпълнявани съгласно договорените срок, цена и линеен график за изпълнение на строителните дейности по съответния договор за СМР с изпълнител. Многофамилните жилищни сгради в Ж.К. „Спартак” обект на интервенция са панелни блокове строени в края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век, като основни ремонти по сградите не са правени през тези повече от 40-години в експлоатация. Ремонтирани са частично отделни самостоятелни обекти (апартаменти), а по общите им части са извършвани единични ремонти на покривни хидроизолации, асансьори и входни врати. (Блок 6А, 6Б, 7А, 7Б) Сградата е седем етажна със сутеренно ниво, масивна с неотопляем сутерен. Застроена площ (ЗП) е 788.00 m2, а разгънатата застроена площ (РЗП) е 5 972.00 m2. Височината на сградата е 22.60 м. Въведена е в експлоатация през 1979 г. (Блок 17 ,18А , 18Б) Сградата е многофамилна жилищна, състояща се от три блок секции, които представляват отделни входове с 6 или 7 надземни жилищни етажа. Застроена площ (ЗП) е 661.60 m2, а разгънатата застроена площ (РЗП) е 4 245.00 m2. Височината на сградата е 23.10 м. Въведена е в експлоатация през 1982 г. Предвидени са за изпълнение пет основни мерки за повишаване на енергийната ефективност на сградата: ЕСМ 1 – Топлинно изолиране на външни стени ЕСМ 2 – Подмяна на амортизирана дограма ЕСМ 3 – Топлинно изолиране на покрив ЕСМ 4 – Топлинно изолиране на под ЕСМ 5 – Подмяна на осветлението с лампи с нажежаема жичка в общите части с енергоспестяващо осветление. Ще бъдат изпълнени и мерки по конструктивно заздравяване на корозирали армировки и заздравяване на фуги на панелите. Предвижда се цялостен ремонт на покривите на сградите с два пласта нова битумна хидроизолация и ремонт на ламаринените бордове, воронки и излизания на тръби. Ще бъде възстановена мълниезащитната и заземителна инсталация в сградата. Ще бъдат обновени общите части на сградата – шпакловка и боядисване на стени и тавани в стълбищната клетка, на метални капаци на прозорци на сутерен и подмяна на входните врати към стълбищна клетка и към сутерен. Качественото на изпълнение на строително-монтажните дейности се контролира от представителите на строителния надзор, както и от инвеститорския контрол на община Сандански. Възложителя община Сандански и изпълнителят на СМР уведомяват предварително ползвателите в многофамилната жилищна сграда за предстоящите строителни дейности, възникващите ограничения и/или забрани за ползване / достъп, така че да ограничат до минимум негативите за всички заинтересовани страни. В хода на строителните дейности се издават всички необходими актове. Строителните дейности се приемат за окончателно приключени след издаване на Акт 16 и Разрешение за ползване.. От този момент започват да текат и гаранционните срокове върху тях. 1 395 483.30 1 392 128.91
Упражняване на независим строителен - надзор: Упражняването на строителен надзор за обектите на интервенция по този проект (две многофамилни жилищни сгради с високо застрояване) е задължително, тъй като обектите попадат в обхвата на строежи от първа до четвърта категория, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията и Наредба 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. За обекта на интервенция трябва да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. С оглед получаването на доброто и качествено изпълнение на дейностите по СМР и в предвидените обем и срокове, както и цялостното спазване на нормативните изисквания за строителни дейности е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. С оглед гарантиране на ефективно и ефикасно изпълнение, както и постигане на очакваните резултати, упражняването на строителен надзор на обекта на интервенция ще бъде възложена за изпълнение от лицензирана организация, като община Сандански след провеждане на публична и прозрачна обществена поръчка (съгласно разпоредбите на ЗОП) ще избере – изпълнител фирма, която ще упражнява независим строителен надзор. Съгласно действащите нормативни уредби в Република България лицето, упражняващо строителен надзор, ще обезпечи изпълнението на следните дейности: - Откриване на строителна площадка, за обектите с влязло в сила разрешение за строеж; - Спазване изискванията по Закона за устройство на територията за хода на протичане на строителството на обектите на интервенция (две многофамилни жилищни сгради); - Контрол на изпълнението на дейностите по СМР, съгласно одобрените работни проект по всички части; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда, опазване на околната среда по време на извършване на СМР, включително за незамърсяване със строителни отпадъци и отделяне на шум и прахови емисии; - Контрол на качеството и количеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; - годност на обекта за въвеждане в експлоатация. Лицето, упражняващо строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството за инвестиционните проекти, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително - монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад до Възложителя, както и ще подготви документацията за приемане на обектите от Държавна приемателна комисия. След приключване на дейността представител/и на строителния надзор участват в провеждането на Държавните приемателни комисии и оформянето и подписването на Акт Образец 16. 65 496.12 60 000.00
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор се изпълнява с цел гарантиране на точното изпълнение на проекта, съблюдаване на техническите и конструктивните правила и норми. Проектантите, изготвили проектите на обектите, ще осъществяват контрол над изпълнението на строително монтажните работи чрез периодични посещения на работните площадки, за да наблюдават и при необходимост да коригират работата на строителните бригади. При необходимост се изготвят екзекутивни чертежи, дават се предписания в заповедната книга за строежа и други. Авторският надзор приключва с подписването на Акт Образец 15. Представители на авторският надзор могат да бъдат включени и в състава на държавните приематлни комисии за въвеждане в експлоатация на обектите. 1 700.40 0.00
Въвеждане в експлоатация: В рамките на дейността ще бъде подготвена и окомплектована документация за изградените обекти. Същата ще бъде подадена в РДНСК - Благоевград с искане за сформиране на държавни приемателни комисии за въвеждане на обектите в експлоатация и издаване на разрешения за ползване от ДНСК. Дейностите по въвеждане на обекта в експлоатация ще бъдат извършени със съдействието на Изпълнителите на строителните работи, Изпълнителя на дейността по строителен надзор, екипа за управление на проекта и общински експерти, както и с упълномощените представители на сдруженията на собствениците. 3 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).