Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The fight against document frauds and the use of identity of another person is a key task for EU law enforcement, as there is a steady upward trend in cases of misuse of identity and travel documents. Counterfeiting methods are getting better, counterfeiters are able to reproduce new documents more and more quickly (for example, the new Schengen visa sticker was forged only two months after its entry into force).
The National Center for Combating Forged and Fake Documents (NCCFFD) is one of the main structures in Bulgaria working in the field of detection of forged documents. The implementation of the assigned tasks and the achievement of high quality of the presented expert opinions, corresponding to the level of the similar international and European centers, requires the use of the high-tech specialized equipment by the employees of the center. The project envisages the delivery of specialized equipment to perform the specific functions of NCCFFD, related to improving the quality of the prepared descriptions of original documents and established forgeries, the implementation of active exchange of information and contacts with all units in the Ministry of Interior, which perform activities related to the documents, and cooperation with the investigative structures in the country, which need to provide expert opinions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и изпълнение на проекта: Със заповед № 3282з-1825/15.07.2020 г. на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР е създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект по дейност „Доставка на ново техническо оборудване, както и друго оборудване за нуждите на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград“ , както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В екипа за организация и управление на проекта са включени следните членове – ръководител на проект, координатор, технически сътрудник и счетоводител. В екипа за изпълнение на проекта са включени следните членове – експерти, експерт/финансов контрольор, юрист по проекта, експерт обществени поръчки по проекта, експерт обществени поръчки по проекта - резервен член. Експертите от екипа за изпълнение на проекта ще се включват на различни етапи от изпълнението на дейността, както и при разработването на техническите спецификации и всички съпътстващи документи. Експертите ще събират и обработват необходимата информация за изготвяне на технически доклади и ще я предоставят на екипа за организация и управление на проекта. За ефективна координация, комуникация и изпълнение на проекта в екипа за изпълнение са включени и двама представители на регионалните звена на НЦБФПД в Бургас и Свиленград. 57 000.00 0.00
Доставка на ново техническо оборудване за нуждите на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград и обновяване на съществуващо такова.: Планирано е провеждане на обществена поръчка по реда на ЗОП за избор на доставчик /доставчици на ново техническо оборудване, както и друго оборудване за нуждите на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград. Заложени са индикативни количества за доставка, както следва: 1. 9 броя многофункционални системи за изследване на документи (от различен клас) с индикативна обща стойност 918 000 лева с ДДС; 2. 9 бр. стереомикроскопи (от различен клас) с индикативна обща стойност 396 000 лева с ДДС; 3. 1 бр. уред за заснемане на висококачествени изображения с индикативна единична стойност 90 000 лева с ДДС; 4. 2 бр. мобилни системи за изследване на документи с индикативна обща стойност 300 000 лева с ДДС. Индикативните стойности са определени на база на извършени доставки на идентично оборудване в периода 2009 -2013 година и след направено пазарно проучване в интернет за актуализиране на горепосочените цени. В индикативните стойности е включен резерв в размер на около 20%, тъй като цените на този тип оборудване се актуализират непрекъснато. Следва да се отчете и създалата се сложна ситуация след обявяването на пандемията от COVID 19. Предвижда се да бъдат доставени и друго оборудване и консумативи, необходими за обновяване на Националния център за борба с фалшиви и подправени документи за пътуване в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград, като индикативната обща стойност на същите е около 251 000 лева с ДДС. Тази стойност е включена към общата индикативна стойност на дейността. Бройката и стойността на другото оборудване и консумативите ще бъдат обект на обществената поръчка. В "друго оборудване и консумативи" визираме специализирано оборудване, което ще се използва както при проверката на документи, така и при оказване на методическо ръководство и помощ на служителите, осъществяващи експертна дейност на ГКПП, в ГПУ и РДГП страната – комбинирани лупи със светлинни източници, устройства за разчитане на информацията в електронните носители в документите, интерактивна дъска, фотоапарати, телефонни апарати. Методическата помощ е важен елемент от необходимото за служителите надграждане на знания и умения чрез трансфер на знанията – споделяне на добри и лоши практики, разглеждане и обсъждане на казуси, търсене на оптимални решения, оценка и анализ на постигнатите резултати, набелязване на конкретни бъдещи стъпки. Съществуващото оборудване е морално остаряло и възпрепятства осъществяването на навременна комуникация със служителите от ГКПП, ГПУ и РДГП, особено в случаи, при които е необходима спешна реакция при решаване на възникнали казуси във връзка с предотвратяването на измами с документи за пътуване. Част от предвиденото „друго оборудване и консумативи“ е свързано с осигуряването на подходящи условия за защита и съхранение на специализираното оборудване и то включва доставката на оборудване за осигуряване контрол на достъпа до помещенията на Центъра и филиалите, осветителни тела, климатици, допълнителни други материали като лампи за доставеното оборудване. Създаването на условия за нормалното функциониране на Центъра е пряко свързано с повишаването на техническия капацитет на служителите на Центъра и регионалните звена при извършване на експертизи на документи за пътуване. Извършването на експертната работа по изследване на документите и предоставянето на експертни заключения за установени подправени или фалшиви документи изисква създаването на подходяща температура и осветеност. Осигуряването на необходимото „друго оборудване и консумативи“ ще доведе до постигане на заложените цели и резултати на проектното предложение. 1 953 500.00 0.00
Информация и публичност за обществеността. : За популяризиране на дейностите по проекта и за насърчаване ангажираността на целевите групи ще бъдат изпълнени следните мерки за информиране и популяризиране: - изработени и доставени от външен изпълнител информационни табели, отговарящи на условията за визуализация и публичност, които ще бъдат поставени в сградите на центъра в София и регионалните звена в Бургас и Свиленград; - поставяне на стикери върху специализираното и друго оборудване, което ще бъде доставено в рамките на дейност 2; - лицата, които участват в проекта, ще бъдат уведомени за това финансиране; - документите, които се изготвят, ще съдържат текст и необходимите обозначения, съгласно Делегиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. Разходите за поставяне на стикери върху доставеното оборудване са включени в доставката на техниката. Предвижда се е закупуването, доставката и монтирането на три информационни табели. Предвидено е информиране на обществеността с публикации и снимки на сайта на ГДГП през целия период на изпълнението на проекта – представяне на проекта и неговите цели, важни етапи от изпълнението на дейностите, постигнатите резултати. 1 500.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).