Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The current project proposal envisages implementation of measures for increased energy efficiency of professional high school of forestry and wood working (PHSFWW) Sava Mladenov, Teteven town. Based on the conclusions of the technical passport, the current buildings’ status does not meet the requirements of Art. 169 of the Law on Territorial Development in terms of energy efficiency, safe operation, noise and environmental protection. The project proposal includes the implementation of the measures mentioned in the Technical Passport, including the following: 
• Provision of the stipulations of Ordinance 4 of 01.07.2009 for design, execution and maintenance of construction in acc. with the requirements for accessible environment for population, incl. people with disabilities;
• Necessary measures for structural strengthening and increased security of buildings;
• Replacement of compromised wooden construction, waterproof layers and roof tin covering (excl. the training-administrative building);
• Complete isolation of the buildings according to Ord. Nr.7/2004 for Energy efficiency in buildings (excl. the training-administrative building); 
• Replacement of rain gutters and water spouts (excl. the training-administrative building). . 
• Replacement and re-equipment of existing electrical panels;
• Complete replacement of existing electrical and lighting electrical installations;
• Development of emergency lighting, fire alarming installation, new transient protection and ground installations;
• Replacement of piping network and existing cast-iron radiators of the training-administrative building and hospice;
•  Fire safety - necessary measures;. 
• Supply and installation of equipment and furnishing. 
The implementation of the a.m. measures will lead to the achievement of class "C" energy consumption the buildings improved access for people with disabilities and assets and equipment capacity in compliance with the goals of the current procedure
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на работен проект и Осъществяване на авторски надзор при реализацията на инвестиционния проект: Предметът на поръчката включва изработване на инвестиционните проекти във фаза Работен проект в обем и съдържание съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Изработения инвестиционен проект трябва да съдържат всички части, необходими за получаване на Разрешение за строеж за обекта. Преди кандидатстване за финансиране, община Тетевен има сключен договор за изготвяне на технически паспорт и енергийно обследване на сградата, съгласно изискванията на ЗУТ. На база проведени тръжни процедури, ще възложи изработване на работен проект въз основа на съгласувания идеен проект. С работния проект се доизясняват и допълват проектните решения на идейния проект, т.е изработват се проектни решения в съответствие с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ; започването и изпълнението на строителството до завършването на обекта, съгласно чл. 19 от Наредба 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Предметът на настоящата поръчка предвижда също възлагане на изработката на екзекутивна документация, отразяваща несъществените отклонения от съгласуваните инвестиционни проекти и да съдържа пълен комплект чертежи за действително извършените строителни и монтажни работи. Изготвената документация ще бъде в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове. Екзекутивната документация трябва да бъде изготвена до подписване на Акт обр. 15 за обекта. Предметът на поръчката включва още осъществяване на Авторски надзор в съответствие с действащото Законодателство в Р. България. Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в техническия проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност 44 250.00 56 058.00
Изпълнение на строителни и монтажни работи - СМР: Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с изготвен Работния проект и действащото законодателство в Р. България Обхватът на настоящия проект включва цялостно обновяване/ремонт/реконструкция на съответната образователна институция, ПГГСД „Сава Младенов“, гр. Тетевен, както и подобряване на достъпа на хора с увреждания до сградите, в съответствие с изискванията на Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. Предвижда се изпълнението на дейности, които да доведат до постигане на най-малко клас С на енергийна ефективност. Изпълнителят на СМР ще бъде избран по реда на ЗОП. Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на работния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Основните предвидени мерки включват:  Осигуряване изискванията на Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания.  Необходимите мерки за конструктивното укрепване и повишаване на сигурността на сградите;  Цялостно изолиране на сградите в съответствие с Наредба №7 от 2004г. за Енергийна ефективност на сгради (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);  Подмяна на компрометирана дървена конструкция, хидроизолационните слоеве и покривно покритие от ламарина (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);  Подмяна на улуци и водосточни тръби (с изключение на УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА);  Подмяна и преоборудване на съществуващите ел. табла;  Цялостна подмяна на съществуващите ел. инсталации и осветителната ел. инсталация;  Изграждане на аварийно евакуационно осветление, Пожароизвестителна инсталация, нова мълниезащитна и заземителна инсталация;  Подмяна на тръбна мрежа и съществуващи чугунени радиатори за УЧЕБНО-АДМИНИСТРАТИВНАТА СГРАДА и ОБЩЕЖИТИЕТО;  Необходими мерки по част „Пожарна безопасност“;  Всички предвидени мерки са описани подробно в прилежащата документация. 896 607.57 1 073 687.56
Осъществяване на Строителен надзор: Изпълнение на Дейностите по осъществяване на Строителен надзор в съответствие с действащото законодателство в Р. България при реализиране на Работния проект. Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешение за ползване на строежа. В основните му задължения влиза изготвянето на всички актове и протоколи по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и технически паспорт по чл. 176а, ал. 1 от ЗУТ По време на изпълнението строителният надзор ще представлява и защитава интересите на Кандидата и ще следи основно за: - Спазване на изпълнението на видовете работи съобразно изискванията на ПИПСМР; - Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве; - Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; - точно спазване технологиите за изпълнение на СМР на проекта с предписания за тяхното изпълнение, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Съставяне на необходимата строителна документация; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверност на данните в изготвените протоколи и актове. 44 250.00 21 240.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Въвеждането на строежа в експлоатация е крайният етап на строителния процес и абсолютно необходима предпоставка за неговото законосъобразно ползване. Последното удостоверява функционалната пригодност на строежа за ползване, съгласно издадените строителни книжа. Във връзка с гореизложеното е необходимо набавянето на следните документи: - Становища от експлоатационните дружества по отношение на изпълнения обект и пригодността му да бъде въведен в експлоатация - Изготвяне на анализи на данните на строежа за въвеждане в експлоатация. - Съставяне на приемателна комисия, съставена от експерти, съгласно ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове. - Издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация 1 500.00 1 500.00
Осъществяване на Публичност и визуализация: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по ОП "Региони в Растеж" 2014-2020 и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, в рамките на проектното си предложение е предвидено изпълнението на редица мерки за информация и публичност. Те са съобразени с Единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 , както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата Наръчникът има за цел да въведе единни стандарти при визуализацията на подкрепата на Европейските фондове, по-конкретно в случая Европейския фонд за регионално развитие, и да определи задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. За да се подчертае ролята на ЕС при реализацията на проекта и да се гарантира, че използването на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е напълно прозрачно, е предвидено предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Община Тетевен ще информира обществеността за получената подкрепа чрез включване на съответната информация на уеб-сайта на общината. На всички предвидени материали и събития ще се показва емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики. Ще се изобразява и общото лого за програмния пероид 2014-2020, в съответствие с правилата за визуална идентичност. Община Тетевен ще организира и проведе официални церемонии за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта. Предвидените действия за информация и публичност ще осигурят повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които ЕС и ЕФРР предлагат за намаляване на икономическите и социалните различия. Всички предвидени мерки ще бъдат осъществени от специализирана PR/маркетинг агенция, избрана чрез тръжна процедура по реда на ЗОП. 10 500.00 12 235.56
Одит на проекта: Предвидено е извършването на одит на проекта от специализирана компания. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Основните дейности са следните: - Проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство - Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. - Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават) Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение Предвидено е извършването на одит на проекта от лицензиран експерт – одитор. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. - Проверка дали бенефициентът и изпълнителите на дейностите поддържат адекватна счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта или подходящо кодифициране на дейностите по проекта в контекста на използваните от бенефициента и изпълнителите по проекта счетоводни системи. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията, са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. - Проверка за спазване на изискванията на мерките за информация и публичност 12 950.00 14 679.07
Управление на проекта : Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран звено за изпълнение на проекта (ЗИП), което ще включва: ръководител на проекта, счетоводител и технически асистент. Отговорностите, функциите и задълженията и длъжностните характеристики на всички членове ще бъдат определени в заповедта на кмета. Звеното за управление на проекта ще е отговорно за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта. Предвижда се изграждането на система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради системата за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта. ЗИП ще изготвя също и регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие. За извършения мониторинг на възложените дейности и 100% проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство, ще бъдат изготвяни съответните отчети. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклад, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Междинните и окончателният доклади и отчети ще обхванат цялостното изпълнение на проектните дейности. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Една от основните задачи на ЗИП ще е подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за избор на външни изпълнители, съгласно правилата на ЗОП. Ще се подготвят тръжни процедури за избор на изпълнители за следното: СМР, Строителен надзор, Работно проектиране и Авторски надзор, Одит, Мерки за информация и публичност, Доставка на оборудване и Изготвяне оценка съответствие. Отговорностите на ЗИП ще включват също и: - Изработване на подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане. - Подготовка на документации за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Закон за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ); При изпълнение на тези дейности, ЗИП ще вземе под внимание вътрешните правила за възлагане на обществените поръчки на Община Тетевен, съдържащи реда за планиране и организация за провеждането на процедурите и контрол за изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. Всички изготвени процедури ще са съобразени с принципите за добро управление, устойчивост и равенство на половете. 19 880.00 0.00
Закупуване и доставка на техническо оборудване : Дейността е свързана със закупуване и доставка на техническо оборудване за нуждите на компютърни кабинети на ПГГСД "Сава Младенов". 41 000.00 43 920.00
Оценка съответствие на инвестиционния проект: Дейността предвижда изготвяне на Оценка за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите 2 200.00 2 606.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).