Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Home for the elderly-Dobrich is a specialized facility for residential care, providing services that ensure a quality and dignified life for elderly people who are beyond working age. The capacity of the facility is for 115 users. The Home has a team with many years of experience, including social and medical workers, sanitary, kitchen, support and administrative staff. The activity in the establishment is aimed at round-the-clock and long-term domestic service, provision of health and medical care, full social integration and maintenance of activity through therapeutic-labor and rehabilitation activities. The home works in the direction of improving the general condition and quality of life of its users.
An investment is planned to carry out construction activities of the entire building, supplying equipment and furnishing,
energy efficiency measures, replacement of windows, replacement of plumbing installation, heating installation, fire protection installation, video surveillance of common areas, installation of a new signal installation, repair of sanitary units, improving the access of persons with disabilities  implementation of measures for saving energy, water and other resources and completely renewed appearance of the building.
The project proposal is in accordance with Priority 2 "Achieving equal access to quality education, healthcare, culture, social activities, sports and youth activities" from the Plan for Integrated Development of the Municipality in the period 2021-2027 and Strategic Priority 2: "Achieving of equal access to quality education, health care and social services. Social inclusion." from the Integrated Territorial Strategy for the Development of the North-Eastern Region of the Republic of Bulgaria. The project proposal has a total value of 4 951 889,98 BGN including VAT. The costs for the construction works for modernization and introduction of energy efficiency measures in the home amount to 4 371 949.44 BGN including VAT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на СМР дейности в Дом за стари хора - Добрич, строителен и авторски надзор: Дейността обхваща извършване на основен ремонт на цялата сграда, мерки за енергийна ефективност, подмяна на дограма, подмяна на ВиК инсталация, инсталация за отопление,противопожарна инсталация, видеонаблюдение на общите площи, инсталиране на нова сигнална инсталация, ремонт на санитарни възли, подобряване на достъпа на лицата с увреждания на цялостен обновен облик на сградата и за спестяване на енергийни,водни и други ресурси.Сградата се намира в УПИ V, кв.1 по Регулационен и паркоустройствен план на Градски парк "Свети Feopги", rp. Добрич. Строежът е трета категория буква "в" (3УT ).Сградата е свободностояща в обграждащия я двор и се състои от две тела,свързани със стълбищна клетка и коридор. Kopпyc „А“ е четириетажно тяло, в което се помещават cтaите на обитаващите дома и администрацията.В корпус А са отдадени стаи за безвъзмездно ползване от ДСП. В тези стаи не е предвидено да се извършат СРР с изключение на общи неделими елементи.В корпус „Б“ се помещават, кухнята и обслужващите я помещения,столовата,пералното, котелното и бойлерно помещения.На ниво -2.60 в корпус „А“, се помещават физкултурен салон, складове и обслужващи помещения.Сградата е достъпна с входове от север за обслужване на домуващите и администрацията и отделни входове от запад за обслужване на котелното и кухненския блок.Настоящата инвестиция обхваща всички блокове на дома за стари xopa.Предвидени са следните мероприятията по основен ремонт и модернизация на сградата:Поставяне на външна фасадна топлоизолация EPS, заедно с армирана мрежа, грунд и тънкослойна еластична мазилка по всички блокове;Обръщане на топлоизолацията от всички страни на съществуваща и подменена дограма; Поставяне на топлоизолация EPS по цокли, със същите топлотехнически показатели като EPS, заедно с армирана мрежа,грунд и мозаечна мазилка по всички блокове; Полагане на топлоизолация от минерална вата по покривите на всички корпуси като преди това се демонтират съществуващите покривни пластове; Полагане на шапка от галванизирана ламарина върху всички бордове по всички покриви като преди това се демонтират съществуващите пластове от бордовете;Подмяна на старо покривно покритие от фалцова ламарина с изцяло нова хидроизолация и нова фалцова ламарина;Подмяна на старата дървена и метална фасадна дограма на всички места, където не е подменена, с нова петкамерна PVC дограма с троен стъклопакет; Хидроизолиране и смяна на настилката по балконите; Подмяна на ВиК инсталации, подмяната на санитарни прибори в стаите за обитаване както и другите налични в сградата; Подмяна на електрическата инсталация, подмяната на захранващите линии, както и подмяна на осветителните тела; Подмяна на отоплителната инсталация, подмяната на вътрешната тръбна система, както и подмяна на отоплителните тела;Изграждане на нова топла връзка между столовата и стаите за обитаване;Подменят се всички балатуми в стаите, както и настилката във физкултурния салон с нови хетерогенни винилови подови настилки с висока износоустойчивост;Подменят се всички настилки в санитарните помещения и във всички помещения на столовата; Шлайфане и полиране на мозайките, където се запазват, които са в добро състояние;Полагат се нови настилки от гранитогрес и теракот; Цялостна подмяна на стенните финиши-фаянс и мазилка;Цялостна подмяна на стари метални парапети по балкони и тераси; Монтиране на нов кухненски асансьор от столовата до нива 30.00 и +2.80;Монтиране на нови системи за повикване и видеонаблюдение; Монтира се нова система за пожароизвестяване; Монтиране на система за безжичен интернет в цялата сграда;Подменят се настилките в двора; Изцяло се преработва прилежащото дворно пространство към дома за стари xopa с подмяна на растителност,беседки и пейки.При ремонта не се засягат конструктивни елементи — греди,колони и плочи. Осигурява се достъпна среда до прилежащия двор и всички обекти и помещения в сградата.Осигуряване на санитарни възли за xopa с увреждания на първо и второ нива в сградата.Монтиране на стълбищна платформа за xopa с увреждания. 4 546 856.46 0.00
Доставка на обзавеждане и оборудване за дома за стари хора: Настоящата дейност е логически обвързана и почива на разработената цялостна концепция, свързана с постигане на конкретни резултати и реализиране на проектните цели. Предвидени са доставка и монтаж/инсталиране на оборудване и обзавеждане, които ще осигурят комфорта и удобството на потребителите. Дейността по доставка на оборудване и обзавеждане ще се изпълни като част от цялостното му реформиране. За осигуряване на комфорта и удобството на потребителите е необходимо да се подмени оборудването в помещенията, което да позволява независим живот на потребителите и да насърчава тяхната самостоятелност. Новото обзавеждане трябва да осигурява безопасна и сигурна среда за възрастни хора в надтрудоспособна възраст. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите – в бюфети, скринове, шкафове за книги и др. Предвиденото обзавеждане и оборудване по по настоящата инвестиция: - Електрически легла МТ 402 с матрак; - Механични болнични легла МТ 201; - Болнични шкафчета с маси; - Стойка за инфузии; - Професионален стол за фризьор; - Станция за телемедицина; - Подопочистващ автомат; - Легла единични без матрак; - Еднолицеви матраци; - Нощни шкафчета; - Гардероб двукрилни; - Надстройки за гардероб двукрилен; - Антрета (портманто); - Столове с метална основа; - Холни маси; - Етажерки за книги; - Готварска печка; - Абсорбатор; - Мултикукър; - Електрическа скара; - Микровълнова Фурна; - Телевизори 40"; - Стойки за телевизор; - Двуканални PVC корниз; - Дневни пердета; - Завеси; - Стенни лампи; - Апарат за магнитотерапия; - Компресорен инхалатор; - Борд за рехабилитация на ръка; - Шведска стена за гимнастика; - Велоергометър; - Механична бягаща пътека; - Кардекс; - Офис столове; - Офис Бюро; - Хладилници; - Телевизори 32; - Стойки за телевизори; - везна до 15 кг.; - везна до 1,5 кг.; Към настоящата апликационна форма е приложен попълнен списък с остойностяване на оборудване и обзавеждане. 260 813.52 0.00
Организация и управление на инвестицията: В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, информация и публичност, отчетност, контрол по проекта. По време на дейността ще се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост. За нормалното изпълнение на инвестицията Община град Добрич ще назначи/наеме външни експерти с доказан опит в изпълнението и управлението на инвестиционни проекти. Дейността цели да осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на инвестицията, системите за обратна връзка между всички участници, ясни правила за докладване, прозрачно изпълнение на проектните дейности, мерките и правилата за ефективно изпълнение на проекта, както и разпределението на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа. Екипът за управление ще се състои от следните позиции: - Ръководител - отговаря за успешното реализиране на дейностите за постигането на предвидените резултати, както и за взаимодействието между участниците в инвестицията. Отговаря за предаването на отчетните документи от страна на КП към Структурата за наблюдение и докладване - ГД ЕФМПП в МТСП; - Технически сътрудник - подпомага дейността на ръководителя и финансовия експерт и взима дейно участие в процеса на техническата и финансова отчетност на проекта. Работи съвместно с експерта обществени поръчки в процеса на подготовка и провеждане на тръжните процедури. Следи за напредъка на проекта. Сътрудничи си със строителния и авторски надзор, както и с всички отговорни институции, въвлечени по време на изпълнение на инвестицията; - Финансов експерт - отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на СУК на НПВУ и националното законодателство; - Експерт обществени поръчки - отговаря за процеса на изготвяне на тръжната документация по предвидените в инвестицията дейности и ще организира провеждането на съответните тръжни процедури. Ще съдейства за разрешаването на всички юридически въпроси по време на изпълнението на проектните дейности. Помага на ръководителя и техническия сътрудник по проекта в отчетните дейности по проекта. Всички експерти от екипа за управление на инвестицията ще работят в съответствие със Системата за управление и контрол на НПВУ. Чрез сформирането на проектния екип, ще се създадат необходимите предпоставки за успешното администриране и изпълнение на проектните дейности в рамките на договорения период за изпълнение на проекта. Съгласно член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на МВУ, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като: - Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС; - Постави по един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в които ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на входа на сградата на общината и сградата на Дом за стари хора; - Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС; - По време на изпълнението на СМР на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери; - След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака); - КП ще организира две публични събития - при старта и приключване на инвестицията, като предварително ще се разпространят прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП. На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, медиите и други. При всички мерки за информация, комуникация и публичност изрично ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 144 220.00 0.00
Извършване на СМР дейности в Дом за стари хора - Добрич, строителен и авторски надзор - продължение: Към настоящото предложение за инвестиция е приложена количествено-стойностна сметка по образец. В тази дейност се включват и всички подготвителни дейности, необходими за изготвянето на необходимата документация за извършване на СМР, както и необходимите надзори, а именно: 1.заснемания - със стойност 22 766,70 лв с ДДС; Възложено с Възлагателно писмо с рег. №70-01-75/21.02.2023 г. по договор №ДР-96/19.09.2022 г. с „Жилфонд-инвест“ ЕООД; 2. технически и работни проекти - със стойност 31 200,00 лева с ДДС; Възложено с Договор №ДОП-54/01.03.2023 г. на СД „Куцаров и синове - Археон“; проектиране на слаботокови инсталации - със стойнос 12 360,00 лв с ДДС. 3. авторски надзор - със стойност 4 680,00 лева с ДДС; Възложено с Договор №ДОП-54/01.03.2023 г. на СД „Куцаров и синове - Археон“; 4. извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация - със стойност 16 680,00 лв с ДДС; Възложено с Договор №ДОП-49/28.02.2023 г. на „Куцаров консулт“ ООД; 5. обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, технически паспорт- със стойност 22 766,7 лв с ДДС; Възложено с Възлагателно писмо с рег. №70-01-75/21.02.2023 г. по договор №ДР-96/19.09.2022 г. с „Жилфонд-инвест“ ЕООД; 6. набавяне на разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство - такса РЗИ със стойност – 65 лв и такса ПБЗН със стойност – 72 лв; 7. оценка на съответствието на техническия проект- със стойност 2 069,70 лв с ДДС; Възложено с Възлагателно писмо с рег. №70-01-104/05.03.2023 г. по договор №ДР-96/19.09.2022 г. с „Жилфонд-инвест“ ЕООД 8. строителен надзор - със стойност 60 683,92 лева с ДДС; Планираните разходи въвеждането на обекта в експлоатация възлизат на 1563,00 лева. СРР са съпроводени с независим строителен надзор. Надзора ще се изпълнява, съгласно чл.166, ал.1, т.1 от ЗУТ (до издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация) и изискванията на възложителя, определени в сключения договор. Фирмата следва да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираната дейност в съответствие с предварително определените качествени, количествени и технически параметри и показатели, заложени в техническият проект. Ще съблюдава за законосъобразност, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителство, спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, въвеждане в експлоатация и др.. КП е задължен да осигури упражняването на авторски надзор по време на строителството на обекта. Съобразно изискванията на ЗУТ авторският надзор е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително, като условията и редът за осъществяването му се определят чрез писмен договор между възложител и проектант, в който се определят задълженията на проектанта, а именно: - Проектантът извършва авторски надзор по време на изпълнение на строителството по изготвен инвестиционен проект във всички отделни негови части съгласно чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ; - Проектантът следи за точното изпълнение на проекта, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове; - Проектантът на строежа е длъжен да присъства при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и ако установи точното изпълнение на проекта, да ги подписва при покана от Възложителя; - Проектантът осъществява работни посещения свързани с качественото изпълнение на работите и налагане на корекции при възникнали неточности в изпълнението на проекта; - Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; - Проектантът присъства на приемането на обекта съвместно със Строителния надзор и Възложителя. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).