Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The implementation of the project proposal will contribute to the improvement of the ambient air quality in Varna Municipality by reducing the excess levels of fine particulates and nitrogen oxides to achieve the established norms in the ambient air by taking measures to replace the old public urban transport vehicles with modern, eco-friendly vehicles.
The project includes delivery of 40 electric bus type "solo", 20 electric "articulated" bus and delivery and installation of 60 slow charging stations and 2 fast charging stations. The following main activities are included in the project in order to ensure the normal operation of the vehicles and the sustainability of the project:
- Design, execution of construction works and copyright supervision necessary for the supply of charging stations at bus depots and points for fast charging of electric buses;
- Construction supervision and assessment of conformity of the envisaged design and construction works required for the supply of charging stations at bus depots and points for fast charging of electric buses;
- Optimizing the operation of newly acquired vehicles;
- Project management, measures of information and communication and development of procurement documents.
The project proposal covers the implementation of activities under Component 1: Implementation of activities for improving the quality of the ambient air through the purchase and delivery of electric vehicles for road transport - electric buses and trolleybuses from the procedure.
The project will be implemented on the territory of Varna Municipality, and the purchased electric buses will be operated by "Urban transport" Varna Single-stock company and will serve lines according to the approved city transport scheme.
Within the intended scope, the present project will contribute to the achievement of the Specific objective "Reduction of atmospheric air pollution by reducing the amounts of PM10 / NOx" under Priority Axis 5 of OPE 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подготовка на проекта: За изпълнение на дейността е подписан договор № Д19001469ВН/01.08.2019 г. с предмет "Предоставяне на консултантски услуги при разработването и окомплектоването на проектно предложение за кандидатстване на Община Варна в партньорство с „Градски транспорт” ЕАД , по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с наименование: „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух" на стойност 68 500,00 лв. без ДДС (82 200,00 лв. с ДДС). Дейността е стартирала преди подаването на проектното предложение и ще приключи със сключване на АДБФП. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Разходите по тази дейност са включени като допустими и подлежат на възстановяване от ОП "Околна среда 2014 - 2020 г". Консултантските услуги включват изпълнението на следните дейности: - Преглед на представените от Възложителя материали и документи, необходими за изготвянето и окомплектоване на проектното предложение; - Анализ и адаптиране на получената информация за нуждите на разработването на предложението; - Подготовка на проектното предложение (извън дейности, свързани с попълване на формуляра за кандидатстване в ИСУН 2020) - Бюджет на проекта; План за външно възлагане; Описание на дейностите и обосновка; Мерки за информация и комуникация; и други. - Подготовка на всички съпътстващи проектното предложение документи, в съответствие с изискванията на процедурата за предоставяне на БФП - Декларации; Партньорско споразумение; Анализ относно остойностяване на дейностите, включени в проектното предложение; Обосновка на проектното предложение; Въпросник за оценка на капацитета на бенефициента и други документи, спомагащи за обосновката на необходимостта от изпълнение на проектното предложение; - Подготовка на Анализ разходи-ползи след извършено проучване; - Предоставяне на консултантски услуги за допълване или промяна в проектното предложение на Община Варна по време на оценката от Управляващия орган на Оперативна програма „Околна среда" 2014-2020 г. и подготовка на отговори, обосновки и др.; - Подпомагане на Възложителя при подготовка на необходимите документи за подписване на договор за финансиране с УО на ОПОС 2014 - 2020 г. В поле "Стойност" е посочена стойността от договора, предвидена за изпълнение на дейностите по подготовка на проектното предложение, съгласно ценовата оферта на изпълнителя - 51 200,00 лв. без ДДС (61 440,00 лв. с ДДС). Съгласно разписаното в т. 14.3 от Насоките за кандидатстване - При прилагане на формата по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ, разходите за подготовка на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки, следва да бъдат включени в общия размер на непреките разходи и в тази връзка разходите за разработване на документации за обществени поръчки са включени в общия размер на разходите за дейност 6. Индикативна дата за подписване на АДБФП е м. октомври 2019 г. 61 440.00 122 880.00
Дейност 2. Доставка на екологични превозни средства и зарядни станции: Въз основа на извършения Анализ и Обосновка за необходимостта от подмяна на наличен подвижен състав, използван от „Градски транспорт“ ЕАД , гр. Варна, с цел подобряване качеството на атмосферния въздух, е установено, че най-остарелите и ниско екологични средства, участващи и обслужващи действащи линии, които следва да бъдат изведени от експлоатация са общо 60 бр. Тези дизелови автобуси са на възраст между 20 и 26 години и отговарят на стандарт Евро I и Евро II. В тази връзка настоящата дейност предвижда обновяване на превозните средства, обслужващи масовия обществен градски транспорт в Община Варна, чрез закупуване на 60 бр. нови електрически автобусa, които се приемат за най-екологичния вид превозни средства. В рамките на дейността ще бъде изпълнена доставка на: - 40 бр. електрически автобуси тип "соло" със следните минимални технически характеристики: с приблизителна дължина 12 м; с минимум седящи места 20 бр.; с общ капацитет на пътници най-малко 65 бр., с оборудване ABS и ASR; с батерии от модулен тип с възможност за подмяна на отделни клетки/пакети и възможност за бързо и бавно зареждане; климатик и допълнително отопление; рампа за колички за трудно подвижни лица и детски колички; - 20 бр. електрически автобуса тип "съчленен" със следните минимални технически характеристики: с приблизителна дължина 18 м; с минимум седящи места 36 бр.; с общ капацитет на пътници най-малко 80 бр., с оборудване ABS и ASR; с батерии от модулен тип с възможност за подмяна на отделни клетки/пакети и възможност за бързо и бавно зареждане; климатик и допълнително отопление; рампа за колички за трудно подвижни лица и детски колички; - 60 бр. бавно зарядни зарядни станции, които да бъдат монтирани в депото на оператора „Градски транспорт” ЕАД, находящо се на ул.“Тролейна“ №48, Северна промишлена зона, гр. Варна; - 2 бр. бързо зарядни станции, които ще бъдат монтирани на обръщач Владиславово и обръщач Почивка. Посочените места за монтаж на бързо зарядните станции на практика се явяват последните спирки на повече от 70% от автобусните линии включени в транспортната схема на град Варна. Доставените и монтирани станции за зареждане, осигурени със средства по настоящия проект, ще бъдат експлоатирани само и единствено от закупените по проекта превозни средства. Новите електрически автобуси ще заменят най-остарелите и амортизирани превозни средства от съществуващия автопарк на масовия обществен градски транспорт в общината, с идентични превозни средства, но с електрическо задвижване. Посредством подмяната ще се даде възможност на "ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ" ЕАД да изпълнява своите задължения по предоставяне на услугата обществен превоз на пътници, съобразно действащата транспортна схема на града. Подмяната на подвижния състав предоставя изключителни възможности и условия за създаване, развитие и реализация на практически мерки за въвеждане на умна и устойчива мобилност и произтичащите потенциални нови услуги за пътуващите. Използването на нови електрически автобуси ще допринесе за значително намаляване на фините прахови частици (ФПЧ10) и на нивата на азотни оксиди. Въвеждането им в експлоатация ще осигури икономичност от гледна точка на поддръжката и ще доведе до спестяването на енергия. Новите електрически автобуси ще бъдат модерно оборудвани, удобни, полезни за околната среда и привлекателни за употреба в градски условия, като по този начин ще допринесат за опазване на околната среда и чистотата на въздуха и ще повишат качеството на предлаганите транспортни услуги, като ще допринесат и за увеличаване популярността на градския транспорт сред жителите и гостите на гр. Варна. Реализацията на съвкупността от дейности ще подобри качеството на транспортната услуга, като пренасочи част от пътуванията на гражданите от автомобилния към градския транспорт. 78 844 632.00 80 046 326.40
Дейност 3. Проектиране на инвестиционни проекти, необходими за електрозахранване на зарядни станции за електрически автобуси: В рамките на дейността се включва: • Разработване на инвестиционен проект във фаза работен за Подобект 1: „Изграждане на трафопост с кабелни линии СН и НН за ел. захранване на зарядни станции за градски транспорт“ гр. Варна и да включва най-малко: Реконструкция ТП 694; Клон средно напрежение (СН); БКТП 3х1000 kVA; Клон ниско напрежение (НН; Съгласуване и издаване на всички необходими разрешителни, вкл. разрешение за строеж; изготвяне на подробни работни графици за изпълнение на строителните дейности и техническо описание; Съгласуване на скици и на разработения проект с всички контролни органи, експлоатационни дружества, общински и държавни институции съгласно нормативните изисквания преди предаването на проекта на Възложителя за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, одобрение и получаване на разрешение за строеж; • Разработване на инвестиционен проект във фаза Техничски проект за Подобект 2: Подмяна на кабелна линия 20kV към ПБ 847. Монтаж на два броя КРУ 20 KV в подстанция „Варна-Изток“ и разкъсване на извод „Орфей“. Съгласуване и издаване на всички необходими разрешителни, вкл. разрешение за строеж; изготвяне на подробни работни графици за изпълнение на строителните дейности и техническо описание; Съгласуване на скици и на разработения проект с всички контролни органи, експлоатационни дружества, общински и държавни институции съгласно нормативните изисквания преди предаването на проекта на Възложителя за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, одобрение и получаване на разрешение за строеж; - Стойност: 57 360.00 лв., - ИП за Подобект 1 - 20 000,00 лв. без ДДС - ИП за Подобект 2 – 27 800,00 лв. без ДДС - ДДС за ИП Подобект 1 – 4 000,00 лв. - ДДС за ИП Подобект 2 - 5 560,00 лв. 57 360.00 57 360.00
Дейност 4. Строителен надзор и оценка за съответствието на предвиденото проектиране и СМР, необходими за захранване на станции за зареждане в автобусните депа и точки за бързо зареждане на електрически автобуси: Дейността предвижда упражняване на технически и качествен контрол на обектите от избран чрез съответната процедура строителен надзор, притежаващ лиценз от МРРБ за категорията на съответния обект. Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на обектите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ); спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на обектите за въвеждане в експлоатация. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обектите на интервенция, включително до въвеждането им в експлоатация. Изпълнението на дейността ще обхваща: - Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, който ще обхваща обемите от дейности и за двата Подобекта 1 и 2, със съществените изисквания към строежа и извършване на технически контрол по част „Конструктивна”; - Упражняване на строителен надзор по време на строителството; - Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи, съгласно изискванията на законовите разпоредби, включително Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Окомплектоване на цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и други, и информиране на Възложителя за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; - Ежедневен контрол на строителния процес; - Дейност като координатор по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежа, съгласно Наредба № 2/22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на СМР; - Отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР; - Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация; - Заверка на екзекутивната документация; - Съставяне на всички необходими документи и доклади във връзка с предаването на обекта. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Варна. Изпълнението на дейността допринася за постигането на заложените по проекта и процедурата индикатори. Стойност: 29 640,00 лв. 29 640.00 29 640.00
Дейност 5. Оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства: Дейността предвижда изпълнение на мероприятия, свързани с доставка, монтаж и интегриране на системи свързани с управлението, отчитането, таксуването, позиционирането на новопридобитите превозни средства, преброяването на пътниците, таксуване на пътниците и внедряване на система за пътна безопасност. Тази дейност ще осигури консолидиране на новопридобитите превозни средства към изградената и внедрена в община Варна интегрирана система за управление на транспорта. Дейността включва следните основни под-дейности: Под-дейност 1: Демонтаж и монтаж на налично оборудване, необходимо за внедряване на транспортните средства към изградената и внедрена в община Варна интегрирана система за управление на транспорта. Тази под-дейност следва да бъде изпълнена, тъй като в рамките на проект изпълнен по Оперативна програма „Региони в растеж“, в община Варна е изградена и внедрена интегрирана система за управление на транспорта. В рамките на изпълнените проекти в превозните средства (70 броя), собственост „Градски транспорт“ ЕАД, е доставено и монтирано следното оборудване: - RTPI - бордово устройство; - Драйвър терминал; - Монитор за RTPI; - Суич; - Рутер; - Нет контролер; - UPS/BRT комплект; - Машина за продажба на билети; - Валидатори; - Netis и захранване; - GPS. За да бъдат безпроблемно внедрени и въведени в експлоатация новите превозни средства посоченото по-горе оборудване следва да бъде демонтирано от старите превозни средства и да бъде монтирано в новите. Под-дейност 2: Доставка и монтаж на оборудване във връзка с внедряване на система за пътна безопасност: В рамките на тази под-дейност следва да бъдат изпълнени всички необходими дейности по доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на система за пътна безопасност на новопридобитите транспортни средства. Системата следва да съдържа и включва хардуерна платформа, която да използва параметри в реално време, за да определя съответни прагове, като странично време за сблъсък и опасни зони, и да генерира необходимия сигнал за предотвратяване на опасни ситуации между превозното средство и пешеходци, велосипедисти или друго превозно средство. Системата следва да разполага с множество функции и да съдържа минимум 5 предупреждения при движение напред за предотвратяване или смекчаване на сблъсък и/или предотвратяване на ПТП. Минималните компоненти, които ще съдържа системата са: - Главна камера - Устройството съдържа предна камера, сензор за динамика, аудио зумер и основния процесор. Тази камера е монтирана на предното стъкло и покрива ъгъл на виждане. - Главен дисплей на камерата – е дисплеят на главната камера, осигуряващ на шофьора всички сигнали, които се обработват от предната камера. - Задни камери, лява и дясна – Устройството представлява задна камера, съдържа камерата и основния процесор. - LED индикатори, по един от всяка страна - Дисплеите с LED индикатори се монтират в предната част на автомобила, по един от всяка страна на водача, като предупреждават водача за опасни зони и за сблъсък. - CAN-сензор- е пасивно решение за CAN-Bus връзка. В случай, че автобусът не е оборудван с CAN-bus. - Разпределителна кутия - тя е проектирана като средищен възел за пряко свързване на всички компоненти на системата. - Кабелите със съответните конектори, които свързват всички изброени по-горе компоненти. Изпълнението на дейността допринася за постигането на заложените по проекта и процедурата индикатори. 1 435 199.04 1 377 623.87
Дейност 6. Управление на проекта, информация и комуникация и разработване на документации за обществени поръчки (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): Дейността включва следните под-дейности: Под-дейност 1: Управление на проекта: След сключване на договора за БФП, бенефициентът ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Структурата на ЕУП ще се състои от служители на Община Варна, партньора и външни експерти, избрани в съответствие с националното законодателство. Управлението ще се осъществява през целия период на физическото изпълнение на проекта. ЕУП ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Сформираният ЕУП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител на проект - вътрешен член на ЕУП; 2. Координатор - вътрешен член на ЕУП; 3. Административен сътрудник - вътрешен член на ЕУП; 4. Експерт „Строителство“ - външен член на ЕУП; 5. Експерт „Доставка и мониторинг“ - външен член на ЕУП; 6. Експерт „Техническа поддръжка“ - вътрешен член на ЕУП; 7. Експерт „Финанси - вътрешен член на ЕУП“; 8. Експерт "Счетоводител" - вътрешен член на ЕУП; 9. Експeрт „Информация и публичност“ - външен член на ЕУП; 10. Експерт "Юрист" - външен член на ЕУП. Под-дейност 2: Изпълнение на дейности за осигуряване на информация и комуникация. Дейностите, свързани с осигуряване на информация, комуникация и визуализация относно операцията, подпомагана от ЕСИФ, ще се изпълняват в съответствие с Приложение 2 „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014 - 2020 към Националната комуникационна стратегия. Мерките за осигуряване на информация и комуникация са предвидени за целия период на изпълнение на проекта и включват: - Доставка и монтаж на постоянни информационни табели 2 бр. и билборд - 2 бр. (1 брой билборд, съответно постоянна информационна табела ще бъде монтирана при депото на оператора на ул.“Тролейна“ №48, а другият 1 брой ще бъде монтиран, съответно постоянна информационна табела на обръщач Владиславово или обръщач Почивка), визуализиращи приноса на ОПОС; - Публични събития: ще бъдат организирани 2 пресконференции – първата при стартиране на проекта, а втората при неговото финализиране; - Официални церемонии - 1 церемония при стартиране на СМР, 1 церемония "Доставка на електрически автобуси" и 1 церемония при приключване на СМР; - Изработка на информационни стикери за закупените по проекта автобуси и зарядни станции; - Банер - 1 бр. за публични събития и официални церемонии; - Интернет - на интернет страницата на Община Варна ще бъде публикувана информация за проекта след сключване на АДБФП, която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати; - Подготовка и разпространение на печатни информационни материали - дипляни - 200 бр.; - Подготовка и разпространение на промоционални материали: тефтери, химикалки, торбички и др. - по 200 бр. - Прессъобщение и/или рекламно-информационно каре в регионална медия - 1 бр. за стартиране на проекта и 1 бр. за неговото финализиране. Под-дейност 3: Разработване на документации за обществени поръчки: В рамките на тази под-дейност ще бъдат изготвени документации за възлагане на обществени поръчки по дейности 2, 3, 4, 5, 6 и 7. Документациите за възлагане на обществени поръчки ще бъдат разработени и съобразени с действащата към момента на тяхното обявяване нормативна уредба в областта на обществените поръчки. 1 376 009.00 1 389 742.54
Дейност 7. Одит: Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е недопустима за финансиране дейност от оперативната програма, респективно недопустим за финансиране разход. Отчитайки мащаба на проекта и с цел да се добие разумна увереност от страна на Община Варна и партньора „Градски транспорт” ЕАД относно целесъобразността и законността при изпълнение на отделните дейности, както и присъщите за тях разходи, е предвидено изпълнението на тази дейност в проекта. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали се поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Изпълнението на дейността ще се финансира със средства на община Варна. Разходът за изпълнението на дейността е отнесен в раздел VI. Недопустими разходи в т. 5 „Бюджет“ на формуляра за кандидатстване и на Приложение № 2 от „условията за кандидатстване“. Основната цел на тази дейност е да се формират констатации /потвърждения/, че отчетените разходи, описани във финансовите отчети по административния договор за безвъзмездна финансова помощ са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в АДБФП. Дейността допринася за постигане на разумна увереност, че целите и резултатите по проекта са постигнати в съответствие с принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност. 2 781.60 2 781.60
Дейност 8. Изпълнение на СМР за захранване на зарядни станции за eлектрически автобуси: В рамките на дейността се включва: • Изпълнение на СМР - ще бъдат изпълнени следните основни видове работи: Допустими дейности: Изграждане на ТП с кабелни линии СН и НН за ел. захранване на зарядни станции за градски транспорт (Подобект 1): - Монтаж на 60 броя зарядни станции за електрически автобуси и електрозахранването им с кабелни линии ниско напрежение от 3 трафопоста тип БКТП в кабелна канална система с 20 броя шахти в УПИ V „Градски транспорт”, кв.1 /ПИ 10135.3513.458/ по плана на 26-ти м.р. гр.Варна КККР на гр.Варна; - Три броя трафопостове тип БКТП 20/0,4kV 2x1000 kVA и електрозахранването им с кабелни линии 20kV от ТП 694 в УПИ V „Градски транспорт”, кв.1 /ПИ 10135.3513.458/ по плана на 26-ти м.р. гр.Варна КККР на гр.Варна. - Реконструкция на ТП 694 в УПИ V „Градски транспорт”, кв.1 /ПИ 10135.3513.458/ по плана на 26-ти м.р. гр.Варна КККР на гр.Варна; - Монтаж на зарядна станция за електрически автобуси в УПИ II-592, кв.12 /ПИ 10135.4504.723/ и електрозахранването и от ТНН 2 на ТП 795, ж.к. „Владислав Варненчик”, гр.Варна; - Монтаж на зарядна станция за електрически автобуси в ПИ 10135.2563.249 и електрозахранването и от ТНН 1 на ТП 1686; Недопустими дейности: Подмяна кабелна линия 20 кV към ПБ 847. Монтаж на 2 броя КРУ 20 кV в подстанция Варна – Изток и разкъсване на извод в „Орфей“-(Подобект 2); -Монтаж на два броя КРУ 20kV в подстанция "Варна-Изток"; -Разкъсване на кабелна линия 20 kV извод „Орфей” пред подстанция „Варна - Изток” и полагане на кабелни линии от мястото на разкъсване до новомонтирани КРУ в подстанция „Варна-Изток”. Разкъсване на кабелна линия 20 kV извод „Орфей” пред ПИ 10135.3513.142 с муфирането й към подстанция "Варна-Запад" с нова кабелна линия 20 kV към ТП 694 с кабелна канална система с 4 броя шахти и присъединяване на кабелната линия към подстанция „Варна-Изток” в проходна будка 847; - Подмяна на ГТ и РТ ТП 795, ж.к. „Владислав Варненчик”, гр.Варна; - Подмяна на ГТ в ТП 1686. Удължаване на кабелна линия НН от ТП 1686 за кабелна касета тип ШК пред УПИ I - 1885, до размножителна касета ОК 6-3 до ТП 1686; • Присъединяване към електропреносната мрежа – съгласно издадени становищо от ЕРП Север, новоизградените обекти ще бъдат присединени към електропреносната мрежа, като съопъженията, които се явяват недопустими разходи ще бъдат прехвърлени възмездно на ЕРП Север, за размера на таксата присъединявата дължима за присединяване на новите мощности. Изпълнението на дейността допринася за постигането на заложените по проекта и процедурата индикатори. Стойност: 3 036 097.20 лв., от който - Изграждане на Тп с кабелни линии СН и НН за ел. захранване на зарядни станции за градски транспорт -1 896 140,00 лв. допустими разходи за Подобект 1; - Изграждане на Тп с кабелни линии СН и НН за ел. захранване на зарядни станции за градски транспорт -249 705,00 лв. недопустими разходи за Подобект 1 надвишаващи допустимия размер на БФП по проекта; - Подмяна кабелна линия 20 kV uкъм ПБ 847. Монтаж на 2 броя КРУ 20 kV в подстанция Варна –Изток и разкъсване на извод в „Орфей“ – 384 236,00 лв. разподи за Подобект 2, поради недопустимост на дейностите; - 506 016,20 лв., недопостуми разходи за ДДС за двата обекта. 3 036 097.20 2 966 741.81
Дейност 9: Упражняване на авторски надзор за СМР за захранване на зарядни станции за eлектрически автобуси: Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от Проектантските екипи, изготвили техническата документация по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ),, оправомощени от тях правоспособни лица съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти или от изброни участници при процедура по ЗОП /поради отказ. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на работните проекти, както и да дава указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализирането на проектите. Авторският надзор включва: • Следене за точното спазване на одобрения инвестиционен проект съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове при изпълнение на строителството; • Съставяне и/или подписване на становища, актове, протоколи, таблици и заповеди; • Оказване на техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на извършване на СМР в обхвата на проектната чат, обект на авторския надзор; • Участие в съвещания, свързани с извършването на СМР; • Заверка на екзекутивна документация съгласно чл. 175, ал. 2 от ЗУТ. Стойност на Авторски надзор: 7 800,00 лв. 7 800.00 6 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).