Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

According to the PM-10 indicator Burgas Municipality is one of the 25 municipalities in Bulgaria with deteriorated air quality, on whose territory monitoring points are located, the data from which are reported annually to the EEA and the EC, in accordance with the requirements of Directive 2008/50 / EC. These are subject of criminal procedure under Violation No. 210/2109 for non-compliance with the standards for the content of Fine Dust Particles (PM-10) in the ambient air.
Burgas Municipality currently implements the Programme for Air Quality Improvement for the period 2016-2020, adopted by the Burgas Municipal Council with a decision under item 9 of Protocol No. 9 of 29.03.2016.
The program and its Action Plan expire in 2020.
The analysis of the municipal Programme for Air Quality Improvement 2016 – 2020, as well as data from the constant monitoring show that part of the population of the municipality has been periodically exposed only to excessive PM10 emissions. Thence pollution with PM10 is a major problem for the city of Burgas.
The area, affected by excessive pollution with PM10 in 2014 is 5.4 km2 while population exposed to the excessive levels of PM10 for 2014 was estimated to 116 161 people. Number of exceedances for 2017 for AMS “Dolno Ezerovo” is 116; Meden Rudnik-7; RAEW-29.
The development of a Programme for Air Quality Improvement in Burgas Municipality is carried out in compliance with:
• Art. 27, Para 1 of the Air Quality Act;
• Art. 31 and Art. 32 of Ordinance No. 7 of May 3, 1999 on assessment and management of air quality;
• Art. 37 and Art. 38 of Ordinance No. 12 of 15.07.2010 (in accordance with Annex 15 to the Ordinance);
• Order N RD-969 / 21.12.2013 of the Minister of Environment and Water for approval of the list of the areas for assessment and management of the CAB.
The main activities are the development of the Program, project management and information and communication activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на Програма за подобряване качеството на атмосферния въздух на Община Бургас 2021-2027: Дейността има цел да организира и подпомогне процеса на разработване на Програмата за подобряване на КАВ в Община Бургас в съответствие с Приложение № 15 на Наредба № 12/15.07.2010 г. и Инструкцията за разработване на програми за КАВ, утвърдена със Заповед № 996/20.12.2001 г. Обхват на Програмата: за територията на Община Бургас; замърсител: ФПЧ-10; за период: 2021г.–2027г. Програмата ще съдържа: описание на района; оценка на замърсената територия; население, експонирано на замърсяването и др. релевантни; описание на характера на ФПЧ-10 и оценка на съществуващото замърсяване на атмосферния въздух за периода 2016-2020. Под-дейности са: -проучване и анализ на произхода на ФПЧ-10, като се изработи: списък на основните източници на емисии; общо количество от източниците на емисии, причинители на замърсяването, т/г.; наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на КАВ ще включва: данни за нивата на замърсителя; резултати от измерванията на емисиите на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от неподвижните източници (точкови, линейни, площни и неорганизирани); данни за метеорологичното състояние на района; характеристики на автомобилния парк и данни за интензивността на движението на МПС (подвижни източници) по основните улици; данни за консумацията на горива по видове, тенденциите и прогнозите за изменение; тенденциите и прогнози за изменението на КАВ до 2027 г.; данни за обработваемите земеделски земи, тенденции и прогнози; данни за неблагоприятни климатични условия; влияние на зимното опесъчаване и осоляване на пътищата. - изготвяне на комплексна оценка на КАВ за района, включващо:-Локализация и картиране чрез дисперсионно моделиране за базова год. 2019; за междинна–2024 г. и целева год.–2027 г, използвайки поне два лицензирани софтуерни продукта, на нивата на ФПЧ-10–определяне на контурите на зоните, засегнати от наднормено замърсяване;-описание на района: топография, климат, обхват на замърсяването и засегнато население;-характеристика на източниците на замърсяване, включително и такива от други райони; -характеристика на КАВ (за не по-малко от пет предходни години, за наблюдаваната година и прогнози);-определяне на годишните нива на емисиите-т/г;-подробно описание на факторите и източниците, които водят до превишаване на установените норми за КАВ. - извършване на анализ за причините за съществуващото КАВ, който да включва:- Идентификация на причините;-Възможни мерки за подобряване на КАВ чрез ограничаване на емисиите на ФПЧ–от големи точкови източници, от площни или неорганизирани източници, от подвижни или линейни източници. Анализът на планираните и/или вече приложени мерки за подобряване на КАВ да включва: проучване и анализ на мерките, прилагани в проекти/програми; оценка на ефекта, който е постигнат: степен на пречистване, анализ “разходи-ползи”. - извършване на анализ за изпълнението на мерките за намаляване замърсяването на въздуха: 1.Ограничаване на емисиите от неподвижни източници;2.Проекти в областта на опазване на околната среда;3.Ограничаване на емисиите от превозни средства;4.Ограничаване замърсяването на въздуха от битовото отопление с твърди горива. -Разработване на стратегическата част от Програмата, включваща дефиниране на цели и мерки в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен аспект. Ще се формулират цели и ще се приоритизират подходящи мерки за предотвратяване и/или ограничаване на замърсяването според очакваното подобряване на КАВ и експозицията на отделните групи от населението и финансов анализ на всяка от тях; ще се прогнозират инвестиционни и експлоатационни разходи. Ще се разработят: сценарии за развитие на КАВ по отношение нивата на ФПЧ 10 до 2027 г.; оценка на възможното развитие на база сценариите; анализ "разходи-ползи"; критерии за контрол по изпълнението на програмата за КАВ, както и индикатори за изпълнението й. Програмата ще включва план за действие с определени отговорни лица/институции, срокове, стойност, източници за финансиране. 90 000.00 59 850.00
Провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост: Предвидени са дейности за провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост по реда на Глава шеста от ЗООС. Провеждането на процедура по реда на ЗООС и Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми е задължително по българското законодателство. Дейностите по ЕО се извършват паралелно с разработването на Програмата за подобряване на КАВ, като необходимото и задължително условие за приемане на програмата е издадено положително решение или становище от компетентния орган, в случая РИОСВ Бургас. Целта на дейността е да е отговори на изискванията на законодателството, а именно глава 6 от Закона за опазване на околната среда, за изготвяне на екологична оценка на програмата в процес на разработка, за да се предотвратят значителни въздействие върху околната среда вследствие осъществяването на Програмата. Процедурата за извършване на екологичната оценка на програмата, която е различна от процедурата по разработване на програмата, но се провежда паралелно с нея, ще се извърши в следната последователност: - уведомяване от страна на Възложителя – Община Бургас, на компетентния орган (РИОСВ-Бургас) за определяне на приложимата процедура по ЕО; - преценяване на необходимостта за ЕО; - определяне на обхвата и съдържанието на ЕО; - изготвяне на доклад за ЕО; - провеждане на консултации с обществеността, заинтересувани органи и трети лица, които има вероятност да бъдат засегнати от плана или програмата; - отразяване на резултатите от консултациите по доклада за ЕО; - издаване на становище по ЕО; - наблюдение и контрол при прилагането на плана или програмата. Действията по тази изисквана от законодателството последователност или онези от тях, които са приложими според конкретния случай, се съвместяват с етапите, през които преминава процедурата за изготвяне и одобряване на програмата. 400.00 400.00
Управление на проекта и дейности за осигуряване на информация и комуникация (чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ) : Под-дейност 1. Управление на проекта - има за цел да създаде условия за добър проектен мениджмънт, навременно и успешно проектно изпълнение и постигане на заложените индикатори и резултати. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще е съставено от служители на Община Бургас и ще изпълнява следните функции: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с УО на ОПОС; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигнатия по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПОС. Екипът включва следните позиции: 1. Ръководител на проект- вътрешен за Бенефициента; 2. Счетоводител - вътрешен за Бенефициента; 3. Експерт "Мониторинг и докладване" - вътрешен за Бенефициента. Детайлна информация за задачите и отговорностите са посочени в раздел 9. Екип. Под-дейност 2. Изпълнение на дейности за осигуряване на информация и комуникация. Дейностите, свързани с осигуряване на информация, комуникация и визуализация относно операцията, подпомагана от ЕСИФ, се изпълняват в съответствие с Приложение 2 „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 към Националната комуникационна стратегия. Изпълнението на включените мерки за публичност в рамките на проекта имат за цел да се визуализира подкрепата на ЕСИФ и Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020"; да се популяризира проекта, планирани цели, резултати и индикатори. Мерките за осигуряване на информация и комуникация са предвидени за целия период на изпълнение на проекта и включват: - регулярни прес-съобщения на официалната Интернет страница на Община; - публикуване на информация за проекта на официалната Интернет страница на Община Бургас; - дизайн и печат на плакат във формат А3, който включва информация за подкрепата на ЕС и проекта. Плакатът ще бъде поставен в рамка на видно място в сградата на Община Бургас. 9 570.00 6 332.95

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).