Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

CPAChem Ltd was founded in 2001 in teh city of Stara Zagora. The Economic Activity Code according to the classification from 2008 is 20.13 production ofother inorganic chemical materials. The company is specialised in manufacturing of the following product lines: Inorganic certified Reference Materials; Organic Certified Reference Materials; Pharmacopoeia Products, Analytical  Reagents and Standards. Yhe company roducts are used as reference materials for clasical and instrumental analysis. More than 5000 laboratories worldwide trust the company's products. Currently the company owns apparatus for the production, control and certification of the reference materials.  The control of all the processes is fully automated by specialised CAM software. The software system controls the  production process from the moment of purchase of raw materials to the sales of the finished product. The company products are manufactured under quality management system which has been introduced to the requirements of : (i) ISO 9001:2008, covering all of its operations; (ii) ISO 17025 ISO/IEC 17025 "General Requirements for the Competence of Testing and Calibration Laboratories" addresses technical competency of the testing laboratory and specifically, a laboratory’s ability to produce precise and accurate test and calibration data; (iii) ISO Guide 34 "General Requirements for the Competence of Reference Materials Producers". 95% of the company products are for export. In order to improve the company's  production capacity and export potential new spectrometer and gas hromatograph systems, vacuum dryer and vacuum damping system will be purcahsed. The investment will contribute to increase in production capacity of the company with more than 20% and share of export in the total sales over 90%. The project will increase the company's revenue from sales by an average of 8-9% annually and will contirbute to the creation of two new jobs. The productivity of the company will grow by 41%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейността за подобряване на производствените процеси - ще бъде изпълнена чрез закупуване на мас-спектрометър с индуктивно свързана плазма система ICP/MS - 1 брой, течен хроматограф - система HPLC/DAD - 1 брой, газ хроматограф с MS детектор - GC/MS - 1 брой: Изпълнението на дейността включва закупуването и доставката на оборудване, неговото инсталиране в производствените помещения на СИ ПИ ЕЙ КОМ ООД и първоначален пуск в рамките до 90 дни след подаване на заявка за доставка. Монтажът и настройката машините ще се проведат на територията на компанията в гр. Стара Загора. Дейността включва доставка на следното оборудване: 1. Mас-спектрометър с индуктивно свързана плазма, система ICP/MS - 1 бр.; 2.Течен хроматограф, система HPLC/DAD - 1 бр.; 3.Газ хроматограф с MS детектор, система GC/MS - 1 бр. „СИ ПИ ЕЙ КЕМ” ООД получи през 2014 г. сертификат съгласно EN ISO 17025, който е международен стандарт определящ общите изисквания за компетентност при извършване на изпитвания и/или калибрирания, включително взимането на проби. Той се отнася за изпитванията и калибриранията, извършвани със стандартизирани методи, нестандартизирани методи и методи, разработени от лабораториите. Вследствие на акредитацията по ISO 17025 компанията придоби статут на лаборатория за калибрирания и изпитвания и разшири набора от услуги и клиенти. В допълнение през същата година бе сертифицирана и съгласно ISO Guide 34 като производител на сравнителни материали. Това даде сериозно конкурентно предимство на „СИ ПИ ЕЙ КЕМ” ООД и я утвърди като един от малкото в Европа производители на сертифицирани стандартни разтвори (неорганични и органични) и единствен - на сертифицирани разтвори по поръчка на клиента. С цел посрещане на настъпилото увеличени на поръчки към компанията след получаване на сертификатите се налага закупуване на допълнително съвременно оборудване, което да поеме засилената работа в Лабораторията на дружеството и разшири обхвата на дейността и гамата предлагани сертифицирани разтвори. От друга страна, за разлика от американските конкуренти, с наличните оборудване и апаратура дружеството не е в състояние да предоставя качествени (и дори никакви) рапорти от анализ/ хроматограми, които се изискват от повечето клиенти. Наличието на съвременно високотехнолигично оборудване и апаратура - хроматогрфски и спектрометрични системи ще съкрати времето за сертифициране, а оттам и времето за доставка на необходимите разтвори и анализи. Внедряването й ще доведе до повишаване на производствения капацитет на дружеството, увеличаване ефективността на производството и процесите по сертифициране, намаляване на себестойността на продукцията и увеличаване на добавената стойност. Това ще рефлектира положително и върху маркетинговата политика на компанията по отношение на гъвкавостта на цените и сроковете на доставка. Дейността ще бъде реализирана както следва: 1. Избор на изпълнители, съгласно условията и реда за определяне на такива от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ - ПМС (от 2-ри до 4-ти месец) 2. Сключване на договор с избраните изпълнители - 5-ти месец и 6-ти месец 3.Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи за доставка (от 7-ми до 9-ти месец) 4. Инсталиране, първоначален пуск, тестване и подписване на финални приемо-предвателни протоколи 10-ти месец 850 220.00 343 039.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията (ще бъде изпълнена чрез закупуване на газ хроматограф с MS детектор, система GC/MS - 1 бр.): Изпълнението на дейността включва закупуването и доставката на оборудване, неговото инсталиране в производствените помещения на СИ ПИ ЕЙ КОМ ООД и първоначален пуск в рамките до 90 дни след подаване на заявка за доставка. Монтажът и настройката машините ще се проведат на територията на компанията в гр. Стара Загора. Дейността включва доставка на газ хроматограф с MS детектор, система GC/MS - 1 бр. Изпълнението на проекта ще позволи на компанията да стартира производство на нови продукти - високо технологични органични субстанции, които се използват основно при анализ на замърсители в околната среда. Динамичното развитие на индустрии като химическа, фармацевтична, хранително-вкусова са източник на нови или модифицирани замърсители на околната среда и респективно човешкото здраве, например под формата на консерванти, добавки, разпадни продукти и др. Вследствие на тази тенденция институти и лаборатории в сферата на контрол и опазване на околната среда и човешкото здраве се нуждаят от еталонни субстанции на тези замърсители. Същевременно нарастват и изискванията в стандартите за по-голяма точност при определяне на наличните замърсители, налагат се показатели с по-ниски гранични стойности, което води до повишено търсене на високотехнологичните органични субстанции. Тяхното предлагане към момента на пазара е ограничено или се предлагат единствено под формата на разтвори, а не на субстанции. Със закупуването на газ-хроматограф, система GC/MS с мас детектор ще е възможно неговото използване за по-голяма точност при определяне на наличните замърсители и постигане на показатели с по-ниски гранични стойности. Дейността ще бъде реализирана както следва: 1. Избор на изпълнители, съгласно условията и реда за определяне на такива от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ - ПМС (от 2-ри до 4-ти месец) 2. Сключване на договор с избраните изпълнители - 5-ти месец и 6-ти месец 3.Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи за доставка (от 7-ми до 9-ти месец) 4. Инсталиране, първоначален пуск, тестване и подписване на финални приемо-предвателни протоколи 10-ти месец 0.00 0.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията - ще бъде изпълнена чрез закупуване на вакуум сушилня с вакуум помпа - 1 бр. и лабораторна вакуум изпарителна система – ротационен вакуум изпарител - 3 броя.: Изпълнението на дейността включва закупуването и доставката на оборудване, неговото инсталиране в производствените помещения на СИ ПИ ЕЙ КОМ ООД и първоначален пуск в рамките до 90 дни след подаване на заявка за доставка. Монтажът и настройката машините ще се проведат на територията на компанията в гр. Стара Загора. Дейността включва доставка на следното оборудване: 1. Вакуум сушилня с вакуум помпа - 1 бр 2.Лабораторна вакуум изпарителна система – ротационен вакуум изпарител - 3 броя Изпълнението на проекта ще позволи на компанията да стартира производство на нови продукти - високо технологични органични субстанции, които се използват основно при анализ на замърсители в околната среда. Динамичното развитие на индустрии като химическа, фармацевтична, хранително-вкусова са източник на нови или модифицирани замърсители на околната среда и респективно човешкото здраве, например под формата на консерванти, добавки, разпадни продукти и др. Вследствие на тази тенденция институти и лаборатории в сферата на контрол и опазване на околната среда и човешкото здраве се нуждаят от еталонни субстанции на тези замърсители. Същевременно нарастват и изискванията в стандартите за по-голяма точност при определяне на наличните замърсители, налагат се показатели с по-ниски гранични стойности, което води до повишено търсене на високотехнологичните органични субстанции. Тяхното предлагане към момента на пазара е ограничено или се предлагат единствено под формата на разтвори, а не на субстанции. Със закупуването на вакуум сушилня и лабораторна вакуум изпарителна система дружеството и в комбинация с газ хроматографа, описан в дейност 2 дружеството ще може да предлага на пазара новите продукти - органични субстанции, които са с голямо пазарно търсене и висока добавена стойност. Дейността ще бъде реализирана както следва: 1. Избор на изпълнители, съгласно условията и реда за определяне на такива от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ - ПМС (от 2-ри до 4-ти месец) 2. Сключване на договор с избраните изпълнители - 5-ти месец и 6-ти месец 3.Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи за доставка (от 7-ми до 9-ти месец) 4. Инсталиране, първоначален пуск, тестване и подписване на финални приемо-предвателни протоколи 10-ти месец 0.00 74 054.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).