Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project duration is 21 m.The team of organization and management will organize whole activities,will monitor a time schedule, achieve performance indicators, proper expenditure of the funds, through permanent direct monitoring.This team will make the selection of external experts for services, personnel recruitment and consumers of the Center,will monitor the implementation of supplies, repairs,furniture and equipment,specialized transportation,informational materials,according to developed and approved schedule.For functioning of the Centre the Municipality provides office, which will be repaired properly furnished and equipped with funds from the budget of a project.There are 2 rooms for rehabilitation,psychological support,medical care, social support.For providing access to services at the Center will be purchased specialized transport for the users.At the beginning the Center will serve persons with severe health limitations or inability to self- service not covered by other programs and projects.The people who are needed,will submit applications for use of integrated services personal, social, home assistant,psychological support,social support,health care at the current address.All applicants will be assessed and the team of the municipality will make a final selection,according the selection procedure for criteria.In March will be made again admission procedure of applications and evaluation of users of Project New Opportunities for care.About the staff selection will be designed a procedure and criteria.The integrated services will be providing of hired 54 employees,4 specialists and 1 driver.An external expert will develop a methodology for services providing.The personnel and specialized team will pass introductory and two advanced trainings, which will ensure the quality and regular services.The directly working with target groups team will receive support from external expert team periodically.Provided are activities for information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Със стартиране на проекта ще се сформира екип за организация и управление, който организира дейностите по проекта, отговаря за спазване на договорените срокове, отговаря за постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализацията му. Поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация на УО. Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонала на центъра, план-графици на дейностите, правила и процедури за подбор на потребителите, процедура за недопускане на двойно финансиране на дейностите по проекта, процедура за разглеждане на жалби и сигнали, за провеждане на обученията и супервизията , изготвяне на методологията, контрола на предоставяне на услугата и др.. В рамките на дейността си екипа ще направи избор на експерти за външни услуги, персонала на центъра, потребителите на центъра, както и ще проследи изпълнението на външните изпълнители избрани за доставка на материали и консумативи, работно облекло, ремонт, обзавеждане и оборудване, специализиран транспорт, информационни материали, съгласно предварително разработен и утвърден график за тръжни процедури. По време на проекта ще се осъществява вътрешен контрол и отчитане на реализираните дейности чрез работни срещи на екипа.С изпълнението на тази дейност ще се постигне една от специфичните цели на проекта, да се утвърди общински модел за предоставяне на интегрирани услуги и укрепване капацитета на общинската администрация по отношение предоставяне на социални услуги като се спазват принципите за добро финансово управление (ефективност, ефикасност и икономичност), мониторинг и контрол по предоставяне на услугите, изпълнение на дейностите, постигане на заложените цели и резултати на проекта. 19 519.50 21 940.35
Ремонт, обзавеждане и оборудване на помещение за създаване на нов Център за почасови интегрирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда в Община Вълчедръм: За функционирането на центъра с Решение №441, Протокол № 54 от 26.06.2015г. на Общински съвет - Вълчедръм са предоставени 2 помещения, които са част от сградата на общинска администрация, находящи се на І-ви етаж, северно крило, публична общинска собственост, парцел V кв.114 (Акт за публична общинска собственост № 26 от 29.07.1998г.) за срока на изпълнение на проекта и срок не по-кратък от 3 години, считано от датата на одобряване на окончателния доклад по проекта. Има осигурен достъп за хора с увреждания, но е необходимо да бъде извършен текущ ремонт, за да бъдат приспособени помещенията за нуждите на центъра, който включва изработка, доставка и монтаж на PVC прозорец, врата, щори, комарници, зидария, шпакловка, грундиране, боядисване, поставяне на подова настилка - ламиниран паркет. Ще бъде закупено и необходимото обзавеждане и оборудване – Бюра, столове, метални шкафове за документи, гардероби, преносим компютър, лазерно многофункционално устройство, преносими климатици, електрически конвекторни радиатори. Масажна кушетка, уред за раздвижване на крайници, инфрачервена лампа, проходилка за възрастни, ролки за масаж, дунапренени топчета за стискане, апарат за измерване на кръвно налягане. Изпълнението на дейността е важно както по отношение на създаване достъпна и комфортна среда за потребителите на Центъра, добри условия и нужното обзавеждане и оборудване за ефективна работа на екипа, но и за постигане на една от целите, а именно създаване на Център за почасови интегрирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда, предоставящ набор от услуги – социални, здравни, психологически и битово-комунални, за подпомагане в ежедневието и подкрепа за социално включване на лица от целевите групи, живеещи на територията на община Вълчедръм. 10 770.00 10 429.00
Закупуване на специализирано транспортно средство: За осигуряване на достъпа на потребители от всички населени места на община Вълчедръм до услугите, предоставяни в самият център е необходимо закупуването на специализиран автомобил, който ще бъде и застрахован за период от година и половина. Така подкрепата на възрастните хора и лицата с увреждания ще бъде насочена към улесняване на достъпа и до здравни услуги и към развитие на социалните услуги в общността, в подкрепа на социалното включване на хората с увреждания. В резултат на това ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, съобразяване с техните възможности и специфични потребности. Специализираният автомобил е със следните технически спецификации: 1. Брой места – 8 пътници, водач и 1място за инвалидна количка 2. Специализирано сертифицирано оборудване за 1 бр. инвалидна количка: - специализирани лайсни на пода за подреждане на 1 бр. инвалидна количка - колани за закрепване на инвалидна количка към пода – комплект за 1 бр. - инерционен триточков колан – комплект за 1 бр. инвалидна количка 3. Индивидуални фиксирани седалки (6 бр.) – хомологирани: - Нерегулируем наклон на гърба на седалките - Интегриран подлакатник - Тапицерия плат - Пластмасов гръб - Сгъваем подлакътник - Инирционни триточкови колани (6 бр.) 4. Под: - Равен под със сертифицирана рампа за фиксиране на седалките - Анатомична PVC тапицерия стени и врани от пода до тавана - Автоматично електрическо стъпало при страничната плъзгаща се врата - Таванен авариен люк - Аварийно чукче - Сигнално оборудване (бутон за пътниците) при аварийни случаи - Вход от задните врати (инвалидни колички) и страничната плъзгаща се врата 5. Гаранционен период – минимум 36 месеца и/или 100 000 км от датата на предаване на автомобила. Със закупуване на специализирано транспортно средство се постига заложената специфична цел за достъп до интегрирани услуги за социално включване в общността за целевите групи от всички населени места в общината. 72 268.80 69 126.02
Подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат - потребители: Прием на заявления от потребители и оценка на потребностите – подготовка на документация, обявление, бланки, прием на заявления през втория и третия месец на проекта – входящ регистър, оценка на потребностите от външни експерти, процедура за проверка на двойно финансиране, класиране от екипа на общината и сключване на договор за услуга. Всички документи ще бъдат изготвени от екипа на общината. Оценките се правят от външни експерти - социални работници. Втори прием на заявления на потребителите от Нови алтернативи – оценка на потребностите, сключване на договори се планира през месец март 2016 г. С дейността се цели всички желаещи да ползват интегрираните услуги да участват в процедурата за подбор, но чрез оценяване на потребностите да бъдат класирани онези от тях, които се намират в най-висока степен на нужда от грижа. 1 605.80 1 554.33
Кандидатстване, подбор и назначаване на персонал на Центъра : Прием на заявления от кандидати за СА, ЛА и ДП по предварителни квоти за това на базата на оценените потребители, сътрудник социални дейности, психолог, медицински специалист и рехабилитатор. Конкурса ще бъде на два етапа – административно съответствие и интервю. С одобрените кандидати за СА, ДП и ЛА ще бъдат сключени трудови договори. Назначаването на сътрудник социални дейности, психолог, медицински специалист и рехабилитатор ще бъде под формата на сключване на граждански договори за услуга. Екипът за организация и управление през месец март 2016 г. ще проведе втори конкурс за назначаване на нови ЛА, ДП и СА според потребностите на целевата група за потребителите от проект Нови възможности за грижа. С тази дейност ще се постигне една от специфичните цели, а именно създаване на работни места в сектора на социалната икономика и осигуряване на възможност за преодоляване на бедността при безработни лица. 360.00 0.00
Изготвяне на Методология за предоставяне на услугата Център за почасови интегрирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда: За ефективното функциониране на центъра и гарантиране качествено предоставяне на интегрираните услуги ще бъде разработена методология, с цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите на центъра, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес: 1. доставчик; 2. персонал на центъра; 3. потребители. Методологията ще регламентира процеса на предоставяне на интегрираните услуги в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето и Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца. Тя ще бъде инструмент за проследяване, регулиране и подобряване ефективността на услугите и ще подпомогне специалистите да развият уменията си за работа с потребителите, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Методологията ще съдържа подробно описание на различните дейности и услуги, като включва информация за: 1. Ръководни принципи в процеса на предоставяне на почасови интегрирани услуги в общността и в домашна среда. 2. Правила и процедури при предоставяне на услугите. 3. Управление на основните рискове за потребителите на услугите. 4. Организация и управление на центъра. 825.84 779.39
Обучение на персонала: Обучението е насочено и цели придобиване, усъвършенстване и разширяване на теоретичните познания и практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Обучението на персонала ще се проведе на два етапа – 1-вият включва едно въвеждащо обучение, а 2-рият включва две обучения за поддържане и надграждане на знанията и уменията. Въвеждащото обучение ще се проведе след сключване на трудовите договори с персонала за предоставяне на социални услуги в домашна среда и в центъра, преди да започнат работа в дома на потребителите. Това обучение ще предостави базисни знания и умения за работа с представители от целевите групи, ефективна комуникация с потребителите и техните семейство, етични принципи и норми, критерии и стандарти за качествено предоставяне на предоставяните услуги, нормативна уредба, здравословни и безопасни условия на труд, преценка на риска. Двете обучения за поддържане и надграждане на знанията и уменията ще се проведат през определен период, през който персонала ще е придобил личен опит и ще е наясно относно собствените си дефицити и затруднения в работата си с хора от целевите групи, взаимодействието с институции и своите правомощия. Те ще включват и повече конкретика относно актуалните потребности на потребителите на услугите. Програмите за обученията ще са изготвени в съответствие с основните изисквания на Методиката за предоставяне на социалните услуги „Социален асистент”, „Личен асистент” и „Домашен помощник”, утвърдена от изпълнителния директор на АСП и изготвената Методология за предоставяне на услугата Център за почасови интегрирани услуги. Чрез обученията ще се повишат професионалните умения на персонала. 4 519.18 4 385.32
Предоставяне на интегрирани услуги на целевата група в Център за почасови интегрирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Интегрираните социални услуги се предоставят в изградения за целта Център и в домашна среда, като се цели всички потребители да получат гъвкава и надеждна услуга, която да съответства на техните потребности за задоволяване на ежедневните битови нужди, социална и психологическа подкрепа, и независим начин на живот.Чрез създаването на Центъра ще се подпомагат лица с трайни увреждания и възрастни хора при самообслужване, осъществяване на социални контакти и поддържане своя бит и хигиена. Ще се създадат условия за приемственост и същевременно моделът ще стане основа за планирано развитие на общински социални услуги. Сътрудникът социални дейности изготвя, съвместно с потребителя, съобразно оценката на нуждите и оценка на риска, индивидуален план, който включва описание на определените дейности, с които се ангажира да задоволи специфичните му потребности, съобразен в максимална степен с начина му на живот, като и ясно формулирани цели за социално включване. Планът се актуализира на всеки шест месеца. На база индивидуалните планове сътрудникът изготвя месечните графици за ползване на услугите в домашна среда и тези, предоставяни в Центъра. Здравните услуги ще се предоставят по график в Центъра и в определени случаи в дома на онези от потребителите, които поради състоянието си са затруднени в достъпа. Личната помощ се предоставя почасово от лични асистенти в дома на потребители, които са затруднени в поддържане на личната хигиена, хранене, прием на лекарства и др. Услугата се предоставя ежедневно, по предварително договорен график с потребителя или негов представител и съгласно оценката на нуждите му. Битово-комуналните услуги са: ежедневни – пазаруване, приготвяне на храна с продукти на клиента, почистване на жилищните и санитарните помещения, обитавани от потребителя, други домакински дейности; периодични – основно почистване на жилището, пране, измиване на прозорци, плащане на сметки, закупуване на лекарства, съдействие за извършване на ремонти и др. Услугите се извършват по график от наетите домашни помощници, съобразени с оценката и индивидуалния план на клиента. Услугата „Социален асистент” се предоставя почасово по график, съобразно оценката на потребностите и индивидуалния план. Цели се подпомагане на лицата за удовлетворяване на специфични потребности и разширява възможността им да водят независим начин на живот, като поощрява самостоятелното взимане на решения, компенсира дефицитите, подпомага и развива ресурсите на клиента. Услугата включва ежедневни дейности като: придружаване до работно място/учебно заведение, социални контакти, лични и работни срещи, четене на книги/вестници и др.; периодични дейности свързани с писане на заявления, лична кореспонденция, посещение на културни институции, здравни заведения, места за развлечение и др. В Центъра по график се предоставят рехабилитационни процедури с оглед физическо възстановяване на потребителите , съобразно техните нужди. В определени случаи, като напр. временно възпрепятстване достъпа на потребителя в следствие на здравословни проблеми, услугата може да се ползва и в домашна среда. С оглед мониторинг и контрол на качеството на услугите всеки потребител ще притежава личен дневник, където персонала ще отбелязва извършените дейности по предоставените услуги в домашна среда. Дейностите предоставяни от специалистите в Центъра ще се регистрират в регистър на посетителите. Персоналът спазва принципите на професионалната етика, гарантира конфиденциалността на личните данни, работи в съответствие със стандартите, правилата и нормативната уредба. Функционирането на Центъра ще постигне целта да се подобри качеството на живот на лица с увреждания и тежко болни лица в невъзможност за самообслужване и създаване на възможности за социално включване, постигане на независимост и интеграция за възрастни хора и хора с увреждания. 347 775.07 333 765.28
Супервизия на персонала на центъра: Особеностите на целевите групи изискват постоянна грижа за персонала, работещ пряко с тях. Индивидуалната супервизия и обратната връзка по конкретни казуси, гарантира качеството на директната работа и коректното изпълнение на поетите ангажименти, спомага за вентилиране на негативните емоции и възстановяване на психичния комфорт и работоспособност на предоставящите грижи. Груповата супервизията има важна роля за повишаване компетенциите на социалните, лични асистенти, домашните помощници, психолога, сътрудника, медицинския специалист и рехабилитатора, чрез споделяне и обмен на личен опит и добри практики, подпомага екипната работа и колегиалните взаимоотношения, поддържа оптимални нива на стрес на работното място. Груповите сесии ще се отнасят до затруднения в работата с потребителите и/или с техни близки, затруднения в работата с институции, развиване и надграждане на умения. Целта на работата под супевизия кореспондира с поставената цел да се повишава мотивацията на работещите в помагащите професии за постигане на резултати и удовлетворености и грижа за здравето и работоспособността на персонала. . 9 102.59 8 827.66
Информираност и публичност : Целите на тази дейност са да предостави информация на целевите групи и обществеността за предоставяните услуги, хода на дейностите, постигнатите резултати и приноса на ОПРЧР. Предвиждат се следните дейности за информиране и публичност: - Организиране и провеждане на пресконференция, на която ще се обяви стартирането на проекта, ще бъдат представени планираните дейности; целевите групи и очакваните резултати; - Подготовка и изработване на информационни материали: дизайн, печат и разпространение на: 500 бр. брошури; плакати – 30 бр., които ще бъдат поставени на сградите на кметствата по селата в община Вълчедръм; в сградите: на общината, на Домашния патронаж, информационни табели –2 бр., които ще се поставят на сградата на общината и на Домашен социален патронаж. - Организиране и провеждане на пресконференция, на която ще се обяви приключването на проекта, ще бъдат представени постигнатите резултати на проекта.Ще бъдат оповестени възможностите за по-нататъшно съществуване на Центъра. - Текущо ще бъде публикувана информация на интернет- страницата на общината. За организиране и провеждане на пресконфенциите, подготовката на текстовете на информационните материали, публикациите в интернет-страниците не са необходими финансови средства по проекта. За дизайна и отпечатването на информационните материали ще бъде избран външна фирма - изпълнител. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 1 200.00 1 200.00
Психологическа подкрепа на потребителите: Психологическата подкрепа цели да подпомогне и мотивира потребителите в максимална степен да развият собствените си ресурси за справяне, да изградят умения и увереност за справяне с обичайни житейски ситуации, умения за грижа и отговорност за себе си, чрез компенсиране на дефицитите, да повиши капацитета за самостоятелно справяне на потребителите , разчитайки на своите силни страни с оглед максимално участие в обществения живот и лична реализация. Услугата ще се предоставя предимно в Центъра, и само по изключение в домашна среда, в зависимост от индивидуалната ситуация и особености на потребителя. Акцентира се върху силните страни, които индивидите доразвиват и чрез които компенсират дефицитите в социални взаимоотношения, грижи от битово естество, разрешаване на проблеми, взимане на решения, мотивация за независим живот и др. Психологическата подкрепа цели търсене на решение за психологически проблеми, свързани с увреждането/заболяването – чувство за малоценност, различие и вина, висока тревожност, срам, зависимост от другите, свръхпротектиране, но и да подпомогне и мотивира потребителя в максимална степен да развие собствените си ресурси за справяне, разчитайки на своите силни страни с оглед постигане максимално участие в обществения живот и лична реализация. Дейността ще допринесе за постигане на целта услугите да са ориентирани към потребителя, съобразени с неговите желания, ресурси и възможности за пълноценен живот в общността. 6 606.72 6 407.10

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).