Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

As a result of the long-term operation, the buildings of the railway stations in Bulgaria are in very bad condition. This requires their modernization, reconstruction and repair, including existing installations. The appearance of railway stations is of great importance for the image of rail transport. They are in many cases the face of the railroad. It is normal in Europe the big rail station complexes are turned into shopping centers with shops, restaurants and parking lots. That is why for the renovation and reconstruction of the old ones and for the construction of new stations it is necessary to develop different concepts according to the location of each one. By great important is that the organization of service at the stations to be in order to bring the necessary comfort for the passengers.
The project provides complete reconstruction of the station complexes in accordance with the high requirements of the European standards in the field, ensuring the safety of the passengers and the quality of the services, a comfortable work environment for the employees, as well as bringing the surrounding space according to the requirements for accessibility of people with disabilities and disadvantaged people. Measures will be implemented to increase the energy efficiency of public spaces, to introduce smart, modern systems for heating, air conditioning, lighting, information and more. Reconstruction and reinforcement of individual elements of the constructions, replacement of the roof structures, partial functional reconstruction of the rooms and lounges, replacement of electrical installations, water supply and sewerage systems, landscape  development of the surrounding area, etc. will be carried out.
The project and its management is planned to take place between 01.05.2016 and 31.12.2023 - 92 months.
Detailed information is given in paragraph B.3.1 of AF and Appendix № 1 to AF.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Техническа помощ / Организация и управление: Дейност "Техническата помощ"/"Организация и управление" (ТП/ОУ) подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението на проекта от страна на ЗПУИП ГКТ. Началото на дейността съвпада с началото на проекта - май 2016 г., а нейния край, краят на проекта - декември 2023 г. Основните задължения на експертите са управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите, изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта и извършванията на плащанията; управление на риска, промяната и на контрол на системата за комуникация. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е 445 430,83 лв. Разходите са планирани по следните дейности: - допустими разходи за възнаграждения на експертите от ЗПУИП ГКТ – 432 351,95 лв. (служителите от ЗПУИП ГКТ не получават възнаграждения по основните им трудови/служебни правоотношения, включително и СЗО вноски по КТ, по проект за повишаване на административен капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г. „Техническа помощ за укрепване капацитета на НКЖИ, като бенефициент по ОП ТТИ 2014-2020 г. чрез продължаване на.... “, Дейност 1 "Осигуряване на финансовия ресурс при спазване на разпоредбите на националното законодателство в сферата на заплащането на труда за служителите на дирекция СРИП, в т.ч. месечно възнаграждение....", а техните възнаграждения се изплащат от перо ТП/ОУ на проектите, управлявани от Звеното). В допълнение прилагаме Декларация от Бенефициента - Приложение № 2 към ФК; - разходи за административни такси – допустими на стойност 13 078,88 лв. и недопустими на стойност 3 963,67 лв. вследствие продължаване на дейности след 31.12.2023 г.; По проекта няма да се покриват/изплащат възнаграждения на служители от дирекция СРИП, чиито възнаграждения по основното им трудово/служебно правоотношение се изплащат по проект за повишаване на административния капацитет ДОПТТИ-7/03.06.2016 г., финансиран по ОПТТИ - Декларация Приложение №2.1 към ФК. Върху разходите за транспорт, консумативи, материали и оборудване за ЗПУИП, както и за външни услуги се начислява ДДС. За разходите за възнаграждение на експертите от ЗПУИП не се начислява ДДС. 449 394.50 416 365.28
Дейности по подготовка на проекта: В обхвата на тази дейност се включват следните под-дейности: - Изготвяне на Анализ "Разходи - Ползи". Анализът е изготвен в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ, съгласно които за проекти, които не са квалифицирани като "големи проекти" по смисъла на Регламент (ЕС) 1303/2013 г. са задължителни изготвянето на финансов анализ, анализ на чувствителността и на риска. Тази поддейност е изпълнена, като за консултантски услуги е сключен и изпълнен Договор № 5687/16.03.2017 г. с "Инфрапроект консулт" ЕООД. - Изготвяне на Формуляр за кандидатстване за настоящето проектно предложение. За подпомагане изпълнението на тази поддейност има подписан договор за оказване на консултантски услуги № 5938/08.12.2017 г. с "Еврофонд кънсълтинг" ЕООД, който към настоящия момент е активен. Съгласно Анекс 1 към ДБФП стойността на тази дейност е редуцирана на 44 990 лв. 44 990.00 44 990.00
Работно проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор за реконструкцията на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене: В тази дейност се включват основните работи по проекта - СМР по реконструкцията и модернизацията на приемните здания на гари Подуяне, Искър и Казичене, свързаните с тях благоустройствени мероприятия и частичен ремонт на обслужваща и техническа сгради, и трафопост на гара Подуяне. Приемно здание Подуяне, пътническа, е двуетажна сграда със ЗП 1 085 м2, РЗП 1 811 м2 и сутерен с площ 936 м2. Обслужващата сграда е едноетажна със ЗП 37 м2, техническата сграда е на три етажа с РЗП 329,1 м2 и трафопостът е със ЗП 46,2 м. Приемно здание Искър се състои от три тела – едно едноетажно, едно едноетажно с полуподземен етаж и едно двуетажно с полуподземен етаж. Общата ЗП е 950 м2, РЗП е 1728 м2 , а полуподземната част е с площ 648 м2. Приемно здание Казичене се състои от двуетажна и едноетажна част със ЗП 552 м2 и РЗП 752 м2. Отделните дейности са разделени времево на 4-ри фази: Изготвяне на планове и програми, работно проектиране и работни чертежи и детайли; Съгласуване и одобряване на плановете, програмите и работните чертежи и детайли от Консултанта, Възложителя и от съответните компетентни органи; Планиране и заявяване на доставките, производството, изпитване, снабдяване и доставка на материалите и оборудването на обекта; Строителство, авторски надзор, монтаж, тестване и пускане в експлоатация. Предвидено е изпълнението на следните основни видове работи: Изготвяне на работни чертежи и екзекутиви при завършване на реконструкцията; Изпълнение на СМР и доставка на необходимото оборудване, включващо: демонтажни работи, управление на строителните отпадъци; саниране и конструктивно усилване на отделни елементи от носещите конструкцие, подмяна на покривните конструкции, изпълнение на шахти, укрепване на отвори; частично функционално преустройство на помещенията; демонтаж, доставка и монтаж на нови ОВК и ВиК инсталации; демонтаж на електрическите инсталации, доставка и монтаж на силнотокови електрически инсталации, заземителни и мълниезащитни инсталации, площадково осветление; монтаж на слаботокови инсталации; мероприятия за повишаване на енергийната ефективност; топлоизолации, смяна на дограми; паркоустройство и благоустройство; специфични дейности за отделните подобекти; и др.; Изработване и монтаж на обемни светещи надписи и най-малко три информационни табели с наименованието на съответната гара, на постоянни информационни табла с разписанието на влаковете и електронни информационни табла в чакалните на Приемните здания с разписание на връзките с градския транспорт, обща информация за общината и др.; Изграждане на система за ограничаване на достъпа до служебните помещения; Монтаж на контролни електромери и водомери за отделните консуматори; Привеждане на проектните решения, сгради и околни пространства в съответствие с изискванията за достъпна среда съгласно Наредба № 4 от 2009 г. и Регламент (ЕС) №1300/2014 относно ТСОС за достъпността на жп система на ЕС за лица с увреждания и лица с намалена подвижност (ТСОС ЛНП); Изготвяне на Доклади за безопасност, които да отговарят на изискванията на чл. 44б ал. 8 от Наредба № 57 относно ТСОС ЛНП; Изпълнение на мерките по информация и публичност; Доставка на резервни части, материали и консумативи, специални инструменти и оборудване, необходими за профилактична и ремонтна поддръжката на всички модули и единици по време на Срока за съобщаване на дефекти и последващата експлоатация. Включени са разходи от категории "Строителство и изграждане", "Съоръжения и машини или оборудване" и "Публичност" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е коригирана на 5 099 945,42 лв., разпределени по подобекти, както следва: гаров комплекс Подуяне - 2 903 166,23 лв.; гаров комплекс Искър - 1 081 125,82 лв.; гаров комплекс Казичене - 1 115 653,37 лв. По дейността има недопустими разходи, в резултат на наддоговаряне и продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. за гаров комплекс Искър на стойност 335 130,78 лв. 5 435 076.20 6 381 731.04
Упражняване на строителен надзор и координиране на договора за строителство за реконструкцията на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене: Основните дейности, които са включени в обхвата са: - Подготвителни дейности; - Координиране и контрол, на изпълнението на договорите за строителство; - Проверка за наличие на съществени и несъществени отклонения от одобрения инвестиционен проект съгласно чл.154 от ЗУТ и съгласуване на работните чертежи и детайли, в това число и на проектна част „Конструктивна“; - Упражняване на строителен надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти; - Изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договора за строителство с взаимодействащи си договори по други проекти, както и при взаимодействия с трети страни; - Актуализация на Технически паспорти; - Заключителни дейности. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи е намалена на 145 185 лв. По дейността има недопустими разходи, в резултат на продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. на стойност 40 415,00 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка и провеждане на открита процедура за избор на изпълнител и изпълнението на договора. Срокът за съобщаване на дефекти не се включва в срока на договора, респективно на дейността. 185 600.00 164 966.00
Оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на риска по Регламент (ЕС) 402/2013: В съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 57 ОТ 9 ЮНИ 2004 Г. ЗА ПОСТИГАНЕ НА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ НА НАЦИОНАЛНАТА ЖЕЛЕЗОПЪТНА СИСТЕМА С ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА СИСТЕМА В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ще бъде извършена ЕО проверка за съответствие с приложимата ТСОС. Оценката на съответствието с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), свързани с достъпността на железопътната система на Европейския съюз за лица с увреждания и лица с намалена подвижност /ЛНП/. Предвижда се, също така, при идентифициране на приложимост, да бъдат изпълнени изискванията и на друга/други ТСОС/ТСОС-и, в рамките на обхвата на съответния проект. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност е редуцирана на 68 423,80 лв. и е разпределени, както следва: - за ГК Подуяне - 44 509,00 лв. - за ГК Искър – 3 985,80 лв. - за ГК Казичене - 19 929,00 лв. По дейността има недопустими разходи, в резултат на продължаващо изпълнение на дейности след 31.12.2023 г. по гаров комплекс Искър на стойност 15 943,20 лв. В срока за изпълнение на дейността са включени периодите за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнител и изпълнението на договорите. 84 367.00 82 108.56
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвиден в техническите проекти и са възникнали в хода на изпълнението на строителните работи. В дейността са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" от таблица В1 на ФК за голям проект. Съгласно Анекс 4 към ДБФП стойността на допустимите разходи по тази дейност са увеличени на 451 917,95 лв., разпределени по трите подобекта, както следва: - гаров комплекс Подуяне - 264 910,31 лв.; - гаров комплекс Искър – 98 905,59 лв.; - гаров комплекс Казичене – 88 102,05 лв. По дейността има и недопустими разходи, в резултат на наддоговаряне и продължаващо изпълнение на работи след 31.12.2023 г. в размер на 22 318,32 лв. 474 236.27 620 039.11

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).