Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

Montana Municipality has prepared the current this project that will improve quality of life and access to services for social inclusion in response to the complex needs of children from 0 to 7 years old and their families , as well as future parents from risk groups , prevention and mitigation of falling into a vulnerable position , minimizing the negative consequences of the vulnerable position of the implementation of activities and services for the rehabilitation and integration.The project is a prolongation of a number of social projects and activities that the made analysis the needs of the target groups and have a clear vision of the planned activities and its implementation to upgrade the established services center created by loans from the World Bank project " social inclusion " and in line with the Municipal concept for early childhood development . The activities that are planned in the project are in social, health and education field. With them, Montana municipality aims to provide adequate services for all at-risk groups to the development of parenting skills , family counseling and support , encouraging parents and children to attend kindergartens for proper entry into the school. Also advising parents to provide adequate health care for their children, paying special attention to the children with disabilities and preparation for an equal start for children who are going students .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом. : Целта на услугата е предотвратяване на изоставянето и/или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на децата с увреждания. Някои от дейностите ще се осъществяват в Центъра за ранна интервенция намиращ се в бившият пилотен Дом за медико-социални грижи за деца – гр. Монтана, ул. „22 септември“№46, други – в родилните отделения и чрез мобилна работа/работа на терен. 1.Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени в болниците. Посещението на кинезитерапевта или друг специалист от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето се прави възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Специалистът запознава майката (родителите) с основните положения, свързани с грижата за нейното/тяхното бебе. Общият брой посещения е едно или две, в зависимост от продължителността на престоя в болницата на новороденото и неговата майка. 2. Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията Дейността е свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията два или три пъти седмично, за работа с кинезитерапевта или с друг специалист в областта на рехабилитацията с оглед увреждането и проблемите на детето. Работата включва индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включването на детето в група от негови връстници – при достигането на определен етап от развитието (в съответствие с оценката на екипа на Центъра) детето се включва в група за арт терапия, психомоторни дейности и др. Тази дейност също така е свързана с консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). 3. Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата Целта на тази дейност е мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа за децата. Тази дейност също така е свързана с предоставяне на консултация (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). 320 567.75 300 904.93
Индивидуална педагогическа подкрепа на деца с увреждания : Предоставянето на услугата “Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” е насочена към осигуряване на равнопоставено участие в живота на местната общност на деца с различни видове увреждания – сензорни, физически, интелектуални, множествени увреждания и хронични заболявания, както и такива с езиково-говорни нарушения и обучителни трудности. Целта на услугата е да се осигури психолого-педагогическа подкрепа за коригиране и компенсиране на съответното увреждане, нарушение или затруднение на детето, да се подпомогне самото дете в образователно-възпитателния процес за постигане на държавните образователни изисквания за предучилищното възпитание и подготовка и да се стимулира цялостното развитие на детето за успешна социална интеграция. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Оценка на нуждите на децата от подкрепа; 2. Индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас; 3. Работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година; 4. Ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения; 75 016.13 0.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, вкл. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина.: I. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. . Цел: Формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете. Целева група: Бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители Повишаване знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането му. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Повишаване познанията и подобряване уменията на родителите относно отглеждането на бебетата и малките деца. Консултиране на родителите относно мрежата от услуги за подкрепа - социални, здравни, за заетост. 3. Групи за родители и бъдещи родители Споделяне на мнения и опит. Групите не трябва да надвишават 6-8 деца и придружаващите ги родители. Срещите се провеждат до два пъти седмично с продължителност до 90 минути. 4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. Консултиране и подкрепа за изграждане на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. II. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа. Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина Цел: Подкрепа на семействата в грижата за децата, създаване и развитие на умения за пълноценно социално включване. Развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семеен бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа до различни институции. Целева група: Уязвими семейства, младежи от високо рискови общности, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца, деца – жертви на насилие. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групови и индивидуални сесии за семейно планиране Предоставяне на информация и консултации в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, половите болести, семейното планиране. Индивидуалните сесии ще се провеждат при необходимост. Груповите сесии ще се провеждат веднъж седмично за групи от по 8-10 души - общият брой на сесиите следва да е между 5 и 8 за родители на деца от 0 до 3 г.. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. Предоставяне на социални, юридически и други консултации за повишаване информираността на семействата относно техните права и отговорности за грижата за детето. 3. Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) Идентифициране на децата от 3 до7 г. в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността; оказване на подкрепа; насочване към други услуги; консултации; придружаване; посредничество. Мобилната работа обхваща обхождане на рисковите райони най-малко веднъж седмично. 4. Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда Индивидуална работа с деца от, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие - мобилни дейности в по-затворените общности. 5. Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище. Индивидуална работа за преодоляване на дефицити. 6. Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Предоставяне на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини; включване на родителите в интегриращи дейности. 7. Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина 385 959.06 797 091.94
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Тази услуга следва да бъде достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Потребители могат да бъдат: 1. Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: - Общности с различен етнически произход, в частност ромската етническа група; - Безработни с бебета и малки деца; - Родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; - Семейства, живеещи в лоши битови условия; - Семейства с ниско ниво на образование; 2. Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; 3. Деца от семейства без здравна осигуровка; 4. Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; 5. Всички деца с увреждания; 6. Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.). Етапи за изпълнение на дейността: І. Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Ще се извършват следните дейности: 1. Измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи; 2. Преглед и диагностика на психомоторното развитие - ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; 3. Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; 4. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; 5. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; 6. Предотвратяване на детски заболявания; 7. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. 8.Наблюдение на здравното, физическо и психомоторно развите на децата - по график съобразен с възрастта на децата; 9 . Изясняване на вредите от приемане на отровни вещества алкохол, наркотици и тютюнопушене - последствията за детето и майката; Имайки предвид, че общо практикуващите лекари не са със специалност "Педиатър", то наблюдението върху развитието и наблюдението на бебета и децата не се извършва често, а от друга страна родителите са не информирани и незаинтересовани, то личните лекари нямат механизъм чрез който да ги задължат да се явяват на тези прегледи. Затова екипът ще извършва детска консултация на място на всички потребители от по-горе изброените рискови групи. Достъпът до услугата ще бъде свободен до всички представители на целевите групи. Сградите в които се предоставя услугата по никакъв начин не възпрепятства физическия достъп до услугите. Чрез медиаторите и екипа към услугата ще се информират потребителите. Услугата има и мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. 193 041.94 3 293.96
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Целева група: Деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас І. Създаване на летни групи/училища Услугата ще използва вече разработената и утвърдена документация по ПСВ, както тест за училищна готовност. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: 1. Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; 2. Игри в съответствие с предпочитанията на децата; 3. Кратки екскурзии в или в околностите на града ; 4. Включване на родителите в екскурзиите като придружители; 5. Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; 6. Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; 7. Включване на родителите в подготвителната работа; 8. Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Достъпът до усулугата ще бъде свободен за всички представители на целевите групи. Участието на родителите също ще бъде на базата на допълнителна работа по мотивацията и използаване на доброволци от родители, чиито деца са посещавали летните подготовителни групи по ПСВ. Родителите трябва да бъдат подкрепени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. 25 718.00 4 879.22
Управление и функциониране на услугите: Община Монтана ще създаде екип за управление и функциониране на дейностите. Екипът ще бъде ситуиран в Център за ранно детско включване, създаден по ПСВ – гр. Монтана, ул.”Хан Аспарух”35 /в сградата на ЦДГ № 6 ”Слънце”/ и бившият пилотен Дом за медико-социални грижи за деца – гр. Монтана, ул. „22 септември“№46. Ръководителят ще бъде на график в двата центъра. Домакин ще има работно място в ул.”Хан Аспарух”35 /в сградата на ЦДГ № 6 ”Слънце”/, но ще извършва дейности за завеждане, описване и предоставяне по опис на материалите необходими за изпълнението на услугите по проекта. Шофьорът ще работи по график изготвен от ръководителя на центъра. Хигиенистът ще работи по график в двата центъра. 345 074.20 177 456.91
Информиране и публичност: Община Монтана, в качеството си на конкретен бенефициент по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, ще информира широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато от Европейски социален фонд. Ще предприема необходимите мерки за обозначаване на всеки материал/ продукт/ документ, свързан с реализацията на проекта, с обозначение, че оперативната програма е финансирана от ЕСФ. В хода на изпълнение на проекта като методи за информиране и публичност Община Монтана ще използва всички традиционни комуникационни канали с доказана ефективност с оглед достигането до максимален брой представители на целевите групи. Община Монтана ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се финансира от ЕСФ. Предвидените дейности по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията описани в Единния наръчникна бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. По-специално, Община Монтана ще упомене финансовия принос, предоставен от ЕСФ чрез ОПРЧР в информацията, предоставяна на целевата група по проекта, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да са документи, свързани с изпълнението на проектното предложение и при всякакви контакти със средствата за осведомяване. Община Монтана ще използва логото на ЕС и логото на ОПРЧР. Във всички първични счетоводни документи по проекта ще бъде упоменато, че разходът е извършен по договор за предоставяне на БФП по ОП РЧР, като се изпише номерът на конкретния договор. Подробна информация за предприетите от общината дейности по информиране и публичност ще бъде предоставена в техническите доклади по проекта. В рамките на проекта ще се проведат три пресконференции с участието на медии и заинтересовани страни и широката общественост. На първата пресконференция ще се представят целите, дейностите и очакваните резултати.След първата година от реализиране на проекта ще се отчетат постигнатите показатели и ще се направи равносметка на предстоящото изпълнение на заложените по проекта дейности. На третата пресконференция при приключването на проекта, ще се представят постиженията, срещнатите трудности, добрите практики. Предвижда се издаването и разпространението на информационни материали – брошури, съдържащи конкретна информация за целевите групи, услугите, които ще се посочат, начинът и мястото на предоставяне. Община Монтана се ангажира с цялостното представяне на проекта, както и представянето на съответните услуги. Предвиждат се публикации по проекта в местни печатни и електронни медии, текущо ще бъде публикувана информация на интернет страницата на Община Монтана - ще се отразяват събития по проекта, напредъка на проекта, резултати и предизвикателства. 5 160.00 4 130.00
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е създаване на организация за ефективно управление на Проекта, чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане на заложените резултати и индикатори при спазване изискванията на Управляващият орган. Дейността ще се осъществява в съответствие с методическите указания за организация и управление на проекта, разработени от Управляващият орган, като всички разработени документи необходими за управление и отчитане на дейностите ще се създават и съхраняват, съгласно българското законодателство. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие с изискванията на Схемата и съобразно Единния наръчник на бенифициента за прилагане на правилата за информираност и комуникация 2014-2020 г. 149 785.53 145 114.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).