Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

MPLAST LTD- town of Plovdiv is one of the leaders on the market in the manufacture of plastic pipes and fittings intended for construction of plumbing and sewerage, as well as heating systems.
As a manufacturer the company manages to establish itself on the Bulgarian market and to gain stable positions thanks to the high quality of the products, wide range and competitive prices. Having been on the market for 10 years, the brand successfully established itself as a quality standard and is easily recognizable and preferred by the Bulgarian consumers. The wide range of pipes and fittings, short time for delivery, high quality and attractive prices offered by the company, facilitate its quick recognition on the Bulgarian market. As a result MPLAST LTD works with more and more partners and as of the moment it has established itself as one of the leaders on the market with its well built and maintained distribution network covering the whole country.
The existing process management system is semi- professional and not fully integrated, it doesn’t include all aspects, it isn’t fully automated. What is missing are statistical data for making concrete managerial decisions regarding customers, on- time deliveries, necessary time planning actions and correction plans. Financial module for expense analysis is missing, as well as importance of different categories in cost price. The existing system doesn’t allow central data storage for everybody. Planning is done on the basis of statistical data; there is no possibility for synchronizing the planned activities in real time which could lead to automatic planning in relation to the given moment. The company is in great need of introduction of a professional ERP system which will increase the management capacity of the company and provide fast development. The present project makes provisions for delivery and introduction of modern ERP system and the necessary hardware in order to achieve these goals.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез доставка и внедряване на ERP система: „МПЛАСТ“ ООД гр. Пловдив е един от лидерите на пазара в производството на пластмасови тръби и фитинги, предназначени за изграждане на водопроводни и канализационни системи, както и за отоплителни инсталации. Като производител фирмата успява бързо да се наложи на българския пазар и да завоюва стабилни позиции чрез високото качество на предлаганите продукти, богатия асортимент и конкурентната им цена. В продължение на над 10 години присъствие на пазара марката успява да се наложи като еталон за качество и е лесно разпознаваема и предпочитана от българския потребител. Богатото разнообразие на тръби и фитинги, кратките срокове на доставка, високото качество и атрактивните цени, които фирмата предлага, спомагат за бързото й утвърждаване на българския пазар. В резултат „МПЛАСТ” ООД работи с все повече партньори, като в момента фирмата се е наложила като един от лидерите на пазара с добре изградена и поддържана дистрибуторска мрежа, която покрива територията на цялата страна. Съществуващата система на управление на процесите е полупрофесионална и не е цялостно интегрирана, не обхваща всички аспекти, не е цялостно автоматизирана. Липсват статистически данни за вземане на конкретни мениджърски решения относно клиенти, точност на доставките, необходими срочни планови действия и коригиращи планове. Липсва финансов модул за разходни анализи, както и тежест на различни категории в себестойността. Наличната система не позволява съхранение на информацията на централно място за всички. Планирането се извършва на базата на статични данни, няма възможност за синхронизиране на плановите дейности в реално време, което да доведе до автоматично планиране спрямо дадения момент. Предприятието изпитва силна нужда от въвеждането на професионална ERP система, която да повиши управленския капацитет на фирмата и да осигури стабилен растеж. Наличното технологично оборудване в по-голямата си част е вече физически и морално остаряло и фирмата планира реализацията на инвестиционен проект за технологична модернизация на производството. новото оборудване ще е снабдено с необходимите интерфейси за включване в система за управление процесите на производството, което налага внедряването на съвременна ERP система. С внедряването на системата ще се подобрят процесите на управление и организация на дейността чрез подобрено планиране и вземане на решения; процеса на организация на ресурсите; процеса на непосредственото производство; процеса на реализация на произведената продукция и процеса на интернационализация на произведената продукция. С известна модернизация на хардуера и въвеждането на ERP системата във фирмата значително ще се подобри цялостното управление на бизнес процесите, включително ще бъдат въведени три организационни иновации в управлението и модул за управление на отпадъците. Той ще осъществява следене, организация и управление на отпадъците от производството, тяхното повторно приложение след рециклиране и преработка, планирането на краен технологичен, неподлежащ на рециклиране, отпадък с цел договаряне на управлението му от външни фирми – изкупуване, извозване и преработка. Поддържа списък на нормативните документи, регламентиращи управлението на отпадъците, генерира отчети за период по вид и количество. Групира и изчислява опаковките, пуснати на пазара, по критерий „първична, вторична и третична“, следи за отчитането им към фирмите за третиране на отпадъка. 203 000.00 197 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата: Като част от дейността ще бъдат закупени следните ДМА: 1. Работни станции - 12 бр. 2. Сървър - 1 бр. 3. Непрекъсваем ТЗИ /UPS/ - 1 бр. 4. Лентово архивиращо устройство - 1 бр. 5. Мобилен терминал - 7 бр. 6. Мултифункционално устройство копирна машина - 1 бр. 7. Мултифункционално устройство принтер-скенер-копир - 1 бр. Към настоящия момент "МПЛАСТ" ООД не разполага с професионална система за управление на процесите, както и необходимия за това хардуер. Поради тази причина предстоящото внедряване на съвременна ERP система изисква доставката на горепосоченото оборудване. Работните станции ще осигурят 12 работни места с достъп до пълния пакет от модули на системата, а самата система ще бъде базирана на планирания за доставка сървър. За да няма срив в системата при аварийно прекъсване на електрическото захранване се предвижда доставка на непрекъсваем токозахранващ източник. За нуждите на различните модули на системата ще бъдат доставени лентово архивиращо устройство, мобилни терминали и две мултифункционални устройства. Предвиденото за доставка оборудване ще удовлетвори напълно нуждите на системата от съответен хардуер. 98 531.83 97 444.00
Дейности за визуализация на проекта: Съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 са определени отговорностите на бенефициентите в процеса по информация и комуникация от задължителен характер. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "МПЛАСТ" ООД, изрично ще се указва съфинансирането на проекта от фондовете на ЕС чрез поставяне на: - емблемата на ЕС с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта - в случая ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014 - 2020. Съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 този тип проекти са задължени да осигурят публичност чрез: - поставяне на плакат /с минимален размер А3/ с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на Европейския съюз. Плакатът ще съдържа: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на фонда ЕФРР; общото лого на програмен период 2014 - 2020 с наименованието на финансиращата програма ОПИК; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; - поставяне на самозалепващи се стикери върху доставеното по проекта оборудване. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването на "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд ЕФРР; общото лого на програмен период 2014 - 2020 и номера на договора за безвъзмездна помощ; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на съответния европейски фонд. "МПЛАСТ" ООД предвижда поставяне на информационен текст на уеб-сайта на фирмата, с който да се популяризира дейността по изпълнението на проекта. В уеб-сайта ще бъдат поставени цветни логото на оперативната програма и емблемата на ЕС. На сайта ще бъдат публикувани тръжните документи за провеждане на процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. 125.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).