Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal "Socio-economic Integration of Vulnerable Groups in the Municipality of Gulyantsi - Chance, Tolerance and Success" is an intervention outlining the general picture of economic and social problems in Gulyantsi Municipality. In view of the integrated nature of the procedure, the activities included in the specific project proposal are subject to a holistic vision of creating a durable cooperation model at the local level, involving all institutions, partners and associated partners working in this area locally. In the present project proposal the planned activities build on the planned activities in the Roma Integration Plan 2017-2020. All major priorities of the plan for the integration of citizens in a vulnerable socio-economic situation are covered.
   Integrated measures are reduced to the level of the user, providing for work with one user in several areas simultaneously - employment, social services, education, etc. Implementation of the activities and measures envisaged will result with a special focus on the integration of vulnerable groups, including the Roma. The implementation of OPHRD activities will lead to an increase in quality of life, improved access to employment, improved access to education, social and health services, and the specific objectives will be achieved.
The implementation of the activities under the NDIR OP provides the opportunity to ensure equal access to quality education, to adapt the students to the educational institutions in creating a supportive and attractive environment; to strengthen the motivation to participate in the children's educational process. The aim is to support ethnic minority students in their development as responsible citizens with successful professional and social realization.
All activities are aimed at promoting in a spirit of tolerance, preserving cultural identity and overcoming negative public attitudes through initiatives to overcome negative stereotypes.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Допълнително обучение по български език за деца и ученици, за които българският език не е майчин от СОУ "Христо Смирненски": Дейността е насочена за ученици от IV до X клас към СУ "Христо Смирненски" - гр. Гулянци, партньор по проекта. Целта на дейността е да се подкрепят учениците от етническите малцинства за успешно завършване на средно образование, да се съхрани и развие културната идентичност на учениците, да се постигне възпитание в дух на толерантност и екипност, да се осъществи допълнително обучение по български език за учениците, включително и за които българският език не е майчин. Цели се гарантиране на равен достъп до качествено образование и привлекателна образователна среда. Според възрастта и интересите си учениците ще участват в една от групите на тематичните клубове: 1. "Написаното остава" - включва 4 групи от по 15 ученика от 4 до 10 клас на СУ "Христо Смирненски". Целта на тази секция е да затвърди и разшири знанията и уменията по български език, нужни за речевото общуване в различни комуникативни ситуации. Знанията по български език ще допринасят за по-трайно усвояване на правописа и пунктуацията. Трудностите, които срещат учениците билингви от ромски произход в своето обучение, са главно от комуникативен, собствено езиков и информативен характер. Комуникацията по време на урока е затруднена заради ниската езикова компетентност на учениците, което от своя страна затруднява обмена на информация в час. Тези ученици много трудно се включат в учебния процес, а много често остават извън него. Липсата на достатъчен речников запас и владеене на уместни синтактични конструкции на български език са главната причина учениците да не са в състояние да усвояват учебния материал и да показват слаби резултати при проверка на знанията. Етапи на изпълнение: 1.Подготовка на документация в съответствие със ЗОП, сключване на договор и доставка за необходимите материали и пособия за изпълнението на дейността – I - V месец. 2. Сключване на договори, подготовка на график и на учебни програми, сформиране на групи - I-III месец; 3. Провеждане на занимания по групи – 144 учебни часа за всяка група, разпределени по график през 72 учебни седмици; провеждане на вътрешен мониторинг– II-XXII месец. 24 104.00 24 235.75
Дейност 2 - Допълнителни занимания със застрашените от отпадане от училище ученици от етническите малцинства.: Дейността е насочена за ученици от целевата група от IV до X клас към СУ "Христо Смирненски" - гр. Гулянци. Включени са 280 ученика от IV до X клас. Целта на дейността е да се подкрепят учениците от етническите малцинства за успешно завършване на средно образование, да се засили мотивацията на децата за участие в образователния процес, да се подобри образователната среда, да се задържат учениците в училище, да се намали броя на безпричинните отсъствия, да се съхрани и развие културната идентичност на учениците, да се постигне възпитание в дух на толерантност и екипност. Да се осъществи допълнително обучение и занимания с цел засилване интереса на учениците и провокиране на любознателност към различни дейности. Цели се гарантиране на равен достъп до качествено образование и привлекателна образователна среда. Въвеждането на разнообразни форми на интеркултурно образование, които развиват културната идентичност на учениците от малцинствата и мнозинството и водят до формиране на толерантност и взаимопомощ между учениците от различните етноси. Според възрастта и интересите си учениците ще участват в една от групите на тематичните клубове: 1."История, бит и култура"- включва 1 група от 18 ученика. За първи път учениците ще имат възможност да проучат бита, историята и традициите и да обогатят своите знания за материалната и духовна култура на различните етноси. В дейността ще бъдат включени беседи за запознаване с обичаите, занаятите, традициите и ритуалите на местното население и различните етноси. 2. "Виртуални и реални пътешествия" - клубът ще включва 2 групи от 15 ученика на СУ "Христо Смерненскив". Ще се надградят уменията за ползване на съвременни информационни технологии и ще се научи повече за предпазването от кибер тормоз. 3."Арт клуб" - включва 1 група от 10 ученика. Целта е учениците с изявени в изкуството дарби да бъдат включени в групата с допълнително обучение по изобразително изкуство. 4."Спорт и здраве"- включва 5 групи от 15 ученика от 4 до 10 клас. Цели се да се засили интереса към спорта и да се решават оздравителни, образователни и възпитателни проблеми. Спортувайки, децата се интегрират и се учат на отборна игра и толерантност. Ще бъде оборудвано и помещение с фитнес уреди. 5."Пеем и танцуваме"- включва 5 групи от които 1 гр. от 16 ученика - Мажоретен състав; 1гр. от 10 ученика - Духов оркестър; 1гр. от 15 учен. - училищен хор; 1гр. 20 ученика - народни танци; 1гр. от 16 ученика - фолклор на етносите. Всяка група ще има отделен ръководител. 6. "Аз фотографа" - включва 1 група от 10 ученика. Целта е да се стимулира креативността и творческите изяви на учениците, чрез интересно и пълноценно използване на свободното време, личностно развитие и обогатяване, контакти с хора със сходни интереси. В началото на всяка уч. година ще бъде представен график с организирани събития. Ще се организират следните мероприятия за учениците в „Календар на етносите”: - Участие от всички клубове в празника на училището - Цикъл от събития „Календар на етносите”: ще обедини календарни и други празници като: Васильовден, Гергьовден, Великден, Международния ден на ромите 8 април, Денят на толерантността 16 ноември и др. По повод на тези празници ще бъдат организирани тържества, концерти, състезания, викторини и други събития. Част от тях ще се реализират на ниво училище, а по повод 8 април ще се съберат представители на обществеността. Календарът на етносите ще бъде организиран и през двете учебни години. Етапи на изпълнение: 1.Подготовка на документация в съответствие със ЗОП, сключване на договор и доставка – I-IV месец. 2. Сключване на договори, подготовка на график и на учебни програми, сформиране на групи - I-III месец; 4.Провеждане на занимания по групи – 144 учебни часа за всяка група, разпределени по график през 72 учебни седмици; провеждане на вътрешен мониторинг– II-XXII месец. 168 979.00 159 388.05
Дейност 3 - Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата и учениците от етническите малцинства.: Целта на дейността е чрез осигуряване на подкрепа учениците от етническите малцинства да бъдат в добро емоционално и психическо здраве, да се осъществи превенция за тяхното отпадане от училище, както и да развият собствения си капацитет и мотивация за успешно завършване на средно образование. Нуждата от провеждането на допълнителна индивидуална работа за добро психическо развитие, както и специализирана подкрепа за по-добра мотивация за образование на учениците от етническите малцинства, се обуславя от редица фактори, които са в основата на емоционални и поведенчески проблеми у децата. Дейността включва 238 ученика от етническите малцинства от 4 до 10 клас, които ще работят индивидуално с психолог. Работата с психолог по проблеми свързани с тяхното поведение, с взаимоотношенията с връстници, родители, учители е изключително важна за тяхното психично, личностно и интелектуалното развитие. Към екипа за подкрепа ще бъде назначен и старши експерт образователни дейности, който ще предоставя необходимата комплексна подкрепа на учителите и ръководството на училището. Старши експерт образователна дейност, подпомага формирането на положителна нагласа към учебния процес и работи за пълноценно интегриране на децата към образователната среда, съобразно специфичните и възрастовите им особености и потребности. Съдейства за взаимно опознаване на децата с различен етнически произход и вероизповедание, за създаване на атмосфера на разбирателство и толерантност и за спазване правата на детето. Спомага за формиране на ценностна система, ориентирана към уважение и зачитане на индивидуалността и уникалността на отделната личност. Атмосферата на партньорство, която се създава в този процес, има силен мотивиращ ефект при взимане на решение за действие и избор на средства за справяне с предизвикателствата. В рамките на дейността ще се изработи програма за намаляване и превенция на отпадането от училище на ученици от етническите малцинства. Програмата ще е съобразена със спецификата и конкретната обусловеност на училището. Ще бъде назначен и старши експерт "Човешки ресурси". Той ще събира документи на кандидати за обявените длъжности, да подбира сред кандидатите тези, които отговарят на изискванията за длъжността, да запознава кандидатите с длъжностната им характеристика и задълженията им по изпълнение на дейностите по проекта и др. Етапи на изпълнение: Подготовка: - Подбор за назначаване на психолог, старши експерт образователни дейности, чов. ресурси - по документи и интервю с кандидатите - I проектен месец - Сключване на договори – I-II проектен месец Изпълнение: - Подбор на ученици от етническите малцинства, нуждаещи се от психологическа подкрепа и мотивация за продължаване на образованието и за успешно завършване на средно образование – I и II проектен месец - Работа с ученици от етническите малцинства, които ще получат психологическа подкрепа, както и подкрепа за успешно завършване на средно образование – I- XXII проектен месец - изработване на програма за намаляване и превенция на отпадането от училище на ученици от етническите малцинства – II – XXII проектен месец. 59 480.00 43 578.09
Дейност 4 - Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила: Адекватното кариерно ориентиране още в училище ще помогне за създаването на пълноценни професионалисти. В същото време то е и важна крачка за решаването на проблеми като младежката безработица, трудовата адаптация на деца с увреждания, отпадането на ученици от образователната система, както и проблеми свързани с интеграцията в последващия професионален период. По време на кариерното консултиране учениците получават подкрепа да вземат решение каква специалност да изберат. Разбират в какво ще са „най-добри” и в кои професии са застъпени, притежаваните от тях качества. Опознавайки своя темперамент, ценности и нагласи, ще могат да видят лесно вариантите за развитието и израстването си като професионалисти. Ще се запознаят с начините за реализирането си като самоуверена личност с успешна кариера в избраната от тях сфера. По-малките ще разкрият талантите, дарбите и способностите си, при по-големите се акцентира на упражнения и тестове за себепознание, а на учениците от последните курсове се дават практически съвети как да кандидатстват за работа. Работата е насочена индивидуално към всеки ученик. Етапи на изпълнение: Подготовка: Изготвяне на индикативен график за индивидуални срещи на учениците с кариерен консултант- IV - V проектен месец; Изпълнение: Организиране и провеждане на индивидуални срещи от V до XXII проектен месец. 12 940.00 12 068.00
Дейност 5 - Работа с родителска общност : Чрез дейността си поставяме като основна цел да превърнем родителите в активен участник и партньор на училището в образователния процес в усилията за привличане и задържане на ромските деца в класните стаи и повишаване на качеството на образоване. Понастоящем ромските родители не участват в образователния процес и възприемат училището като „чужда” институция. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към училището. Това са сериозни предпоставки за ранно отпадане от училище. Важна цел на дейността е да мотивира и организира родителската общност от етническите малцинства, така че родителите да участват реално във вземането на управленски решения, което ще превърне училището в център на местната общност и ще подготви въвеждането на Обществен съвет според изискванията на Закона за предучилищното и училищното образование. В проекта ще бъдат включени 150 родители, като по – голямата част от тях ще бъдат от ромски етнос. Образователният и социалния им статус е нисък, което води и до насочване на усилията в ежедневната издръжка на децата. В родителската общност липсва мотивация за: подкрепа на децата при обучението и общуване и взаимодействие с педагогически екип. Силно е занижен контрола върху негативните прояви и безпричинното отсъствие от учебните часове. Необходима е активна работа с родители за разясняване на образователната интеграция на децата и приемане на различието; повишаване на мотивацията и насърчаване участието им в училищния живот. Етапи: 1. Подготовка: Ще се сключат договори с експерти образователни дейности и един образователен медиатор, ще се подготвят всички необходими документи по проекта, в съответствие със законодателството на страната. - I - V месец. 2. Изпълнение: За изпълнението на дейността медиатора, който ще бъде назначен, ще бъде представител от местната ромска общност. Медиаторът ще бъде назначен след конкурсна процедура. Основните изисквания към него ще са: да има поне средно образование, да се ползват с доверието на родителите, да познава местната ромска общност и културните й особености. Дейността ще бъде координирана от партньора Център Амалипе, който има опит в работата с родители, супервизията на медиатори и организирането на родителски клубове в 150 училища. Ще бъдат използвани изцяло местни лица, представители на родителските общности в общината. Медиаторът ще подпомага развитието на образователната интеграция като фокус на работата е активизиране на ромската общност, идентифициране на лицата в риск и подобряване на информираността на общността с цел повишаване на квалификацията, образованието и социалния статус. Образователният медиатор ще бъде подпомаган методически и ръководен от експерта/ите „Образователни дейности”, които са координатори на Център Амалипе за региона. Основната дейност на експертите е да подпомагат методически работата на образователния медиатор, да осъществяват работни посещения по предварителен график и да гарантират качественото изпълнение на дейностите. Ангажираността на експерт/ите „Образователни дейности“ ще бъде до 880 часа за целия проект, а на сътрудник образователни дейности до 3 год. – до 220 часа за проекта (възможно е при необходимост от повече часове, те да бъдат заработени на по-ниска часова ставка). Образователният медиатор ще бъде ангажиран на пълен работен ден – 8 часа. 49 656.00 38 374.40
Дейност 6 - Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиален етап и за успешно завършване на средно образование: Целта на дейността е да се подкрепят и стимулират учениците за продължаване на образованието. С учениците от целевата група в начален и прогимназиален етап на основно образование, ще се проведат разговори за недопускане на отпадането им от образователния процес и възможностите които ще имат при завършване на основно и продължаване на обучението в средно образование. Тази дейност кореспондира с една от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства. Също така дейността кореспондира с поставените специфични цели 3, 4 и 5 по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж" в проектното предложение. Работата и разговорите с ученици от етническите малцинства ще се извърши индивидуално с всеки ученик в непринудена ситуация по време на екскурзии от специалисти педагози. Ще се организират екскурзии за учениците от целевата група с цел опознаване на историческото, културното и природното богатство на родината. С учениците от целевата група ще се извършат посещения в различни обекти, където ще се запознават с работата на различни служители и те ще запознават учениците със същността на тяхната работа. Така учениците от целевата група непринудено ще се запознаят на място със същността на различните видове трудова дейност на служителите и работниците в различните сфери на икономиката. Те ще видят успехите на работещите и как чрез своя труд те задоволяват своите потребности и повишават стандарта си на живот. Така учениците от целевата група ще разберат, че тези възможности са постижими и за самите тях в бъдеще, ако продължат своето образование в гимназиалния етап на средното образование и успешно завършат средно образование. Ще бъде изготвена адекватна програма за мотивиране на завършващите основно образование ученици от целевата група да продължат образованието си в средни учебни заведения. Ще се акцентира на ограничаване на социалните пречки, възпрепятстващи учениците от целевата група да завършат средно образование. Подготовка и провеждане на целенасочено проучване на децата които попадат в основната целева група по проекта, вкл. разработване на съпътстващия проучването инструментариум - анкетна карта с инструкции за попълване, систематизиране на резултатите от анкетирането, изготвяне на анализ за количествените и качествените показатели от проучването. Проучването ще има за цел да събере информация за: желанието за завършване на средно образование, особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и желанието за професионална реализация с цел интегриране в обществото и повишаване на жизнения стандарт и др. полезна обективна информация, без наличието на която е невъзможно да се очертаят адекватните насоки за подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование. Така ще се очертаят често срещаните нужди и затруднения на учениците, как да разбират по-добре, че хора със завършено средно образование имат възможност значително да подобрят качеството си на животи и как да се справят с трудни ситуации. Под формата на игри и дискусии учениците ще придобият знания и умения, които ще им помогнат да работят ефективно в екип, да се интегрират успешно, да бъдат толерантни един към друг, да бъдат по-организирани и да постигат набелязаните си цели, да бъдат здрави и по-успешни в бъдещото си развитие и да продължат успешно образованието си. Участие ще вземат и родители участници в родителските клубове. Пътуванията на учениците ще се организират като се приложат изискванията на НАРЕДБА за детските и ученическите туристически пътувания с обща цена, инициирани от 27.12.2016 г. След приключването на всяка екскурзия ще се организират мероприятия за споделяне на впечатления, ще се събират и данни от анкетните карти. 27 580.00 21 128.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).