Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

I. General targets:
•	Sustainable integration into the labor market of those young people who are unemployed and are not engaged in education or training;
•	 Increasing the number of economically inactive young people who are not studying and are aged up to 29 years who have been offered training, work.

II. Specific targets:
•	Activation and integration into employment of young people aged up to 29 years who are neither studying, nor working and are not registered as unemployed people at  the National Employment Agency;
•	Identification and motivation for active behavior on the labor market of inactive young people from the target group with following activities for their inclusion in continuous employment or education and training for acquiring professional skills and qualification and first/new chance for work of the inactive young people.

III. Main activities:
1. Making a team. Project organization and management.
2. Project communication and publicity.
3. Identification of the economically inactive young people.
4. Professional orientation and activation.
5. Motivating training.
6. Carrying out vocational training for a part from second level of professional qualification – course of training no. 1 – ‘Builder’.
7. Carrying out vocational training for a part from second level of professional qualification – course of training no. 2 – ‘Landscaper’.
8. Sitting an exam and issuing documents of those who have successfully completed the training.
9. Employing the people who have successfully completed the training.
10. Making a final report.

IV. Results:
1. Number of identified economically inactive young people aged up to 29 years: 50.
2. Professional orientation of the identified young people – 45 persons.
3. Motivating training of 45 persons.
4. Carried out training for obtaining professional qualification of 42 persons.
5. People included in subsidized employment – 40 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип. Организация и управление на проекта: В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие четири лица - ръководител, счетоводител, координатор и сътрудник. Тези лица ще бъдат вътрешни/работещи за Кандидата. Този екип ще носи пълната отговорност за организацията, изпълнението, контролирането и отчитането на всички заложени дейности по проекта. Съгласно изработения правилник/система за управление на проекта и отговорностите описани в т.9 от проектното предложение ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа. Проекта ще се управлява от Ръководител, ще се отчита от Счетоводител и ще се подпомага от Координатор и Сътрудник. Всеки от тях ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Работата на екипа ще бъде осъществявана, посредством активна координация и непрекъсната комуникация. Екипа ще се събира в пълния си състав минимум 4 пъти месечно и на срещите ще бъде изготвяна оценка на работата по проекта и отделните дейности. В края на всеки месец екипа ще се изготвя доклад, включващ наблюденията на екипа за хода на работата по проекта. Екипността и координацията ще доведат до пълен контрол на проектните дейности и постигане на максимални резултати. Екипа ще изготвят междинните и финални отчети - технически и финансови, съгласно договора за финансиране. Също така ще се изготвят и всички други приложения съгласно договора за финансиране, описи, справки и декларации. Ще се събират всички документи и материали, доказващи напредъка и изпълнение на дейностите по проекта: - по техническия доклад (договори, декларации, протоколи, заповеди, снимки, присъствени форми, удостоверения, анкетни карти и други); - по финансовия отчет (договори за доставка, приемо-предавателни протоколи, фактури, ведомости, СИС, РКО, декларации, отчети за извършена работа, платежни нареждания, банкови извлечения и други). 19 759.88 14 716.58
Информиране и публичност на проекта: Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да се информира и да получи по-ясна представа, както за конкретния проект, така и за другите финансирани подобни проекти и дейности. Да се информира обществеността, че при реализирането на тези проекти се подобряват условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност – територията на ДБТ в община Стражица. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по идентифициране, професионално ориентиране, мотивация и обучение се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществят чрез: - информационно табло, което ще се постави пред сградата на Кандидата и Партньор 1 – 2 бр; - обяснителни табели, които ще се поставят в сградите на Кандидата (Община и кметства), също така и в офисите на Партньорите – 10 бр.; - информациони листовки, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя идентифицираните безработни лица, за проведените професионално ориентиране, мотивационно обучение и курсове за професионално обучение и ключови компетентности – 200 бр; - публикация в местна медия – 1 бр.; - изработка на Интернет страница, където ще бъдат публикувана подробна информация за дейностите и целите на проекта, данни за идентифицираните безработни лица, за проведените професионално ориентиране, мотивационно обучение и курсове за професионално обучение и ключови компетентности. Ще се публикува текущо и актуална информация за напредъка на дейностите по проекта, както и за постигнатите резултати. По този начин всички заинтересовани от региона ще имат директен достъп до актуална информация за възможностите за провеждане на подобни дейности и резултатите след тях. Дейността ще се изпълнява при спазване на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. 2 160.00 2 260.00
Идентифициране на икономически неактивните младежи.: Основната цел е с набор от дейности да се извърши идентифицирането на икономически неактивните младежи до 29 год. възраст включително, които не са в образование или обучение и активирането им за включване на пазара на труда. Територията за извършване на дейностите по идентифициране са населените места от Община Стражица. Гаранция за качеството и ефективността при провеждане на дейностите по идентифициране е наемането на висококвалифициран консултант-социален психолог с висше образование по трудова и организационна психология и над 15 год. опит в идентифицирането, подбора, мотивирането и консултирането на безработни и работещи лица, който притежава и допълнителни специализации и сертификати. Идентифицирането представлява набор от различни дейности, чрез които да се осъществи контакт с неактивните младежи. Резултатите от тези контакти трябва да бъдат: - поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в Дирекция „Бюро по труда”; - съставяне на регистър на идентифицираните младежи от целевата група за едно с данни за осъществяване на контакти с тях (вкл. адрес, e-mail, телефон). Конкретните цели от дейностите по идентифицирането са младежите от целевата група да се активират като се насърчат и подпомогнат да изберат една от следните възможности: 1. Насочване към включване в професионално обучение във връзка с възможността за започване на работа към Община Стражица. 2. Насочване към реализация на пазара на труда. 3. Регистриране в Дирекция „Бюро по труда”. Идентифицирането е подробно описано в приложената Методология. То ще се осъществява чрез няколко основни дейности: 1. ОСИГУРЯВАНЕ НА ДОСТЪП ДО ИНФОРМАЦИЯ за процедурата и проекта на неактивните младежи от населените места на Община Стражица. Извършване на информационна кампания в съответните населени места. Насрочване на обща среща предоставяща информация за дейностите по процедурата. Изясняване на нуждата от проекта пред неактивните младежи с цел постигане на ефективност и реализиране на целите. Реализацията на дейностите по идентифицирането ще се осъществят от 3 лица: 1 водещ експерт – консултант и 2-ма експерти. Те ще извършват дейностите по установяване на контакт с всеки младеж от целевата група, посредством изброените по-долу начини. Лице, което отговаря на критериите на проекта и проявява желание, ще бъде записано във входящия регистър: - Комуникация с училища; - Постери и брошури; - Посредством средства за комуникация телефон, интернет; - Директен контакт с консултант на място; - Информационен офис по проекта; - Обща информационна среща/презентация. Всички изброени начини имат за цел подробна презентация за условията, начина, възможностите за развитие и реализация, дейностите по проекта, времевата рамка на проекта и отделните му етапи. Подробно представяне на нуждата от включване и ползите за лицата включили се в проекта. 2. ВХОДЯЩ РЕГИСТЪР на лицата отговарящи на условията за целевата група. 11 412.60 11 303.16
Професионално ориентиране и активиране: Данни за организацията, която ще проведе професионалното ориентиране и активиране:  ЦИПО (Център за информация и професионално ориентиране) - Партньор 2 (Стил-Алтънджиян ЕООД);  Номер лицензия от НАПОО - 201314010  Хорариум часове: 40 уч.часа;  Брой лица: 45;  Документи, доказващи проведеното проф. ориентиране: - Въпросници за определяне знания, умения и интереси; - Индивидуални психологически профили; - Лични карти на потребностите. Гаранция за качеството и ефективността при провеждане на дейностите по професионално ориентиране и активиране е наемането на висококвалифициран консултант-социален психолог с висше образование по трудова и организационна психология и над 15 год. опит в идентифицирането, подбора, мотивирането и консултирането на безработни и работещи лица, който притежава и допълнителни специализации и сертификати. А. Цели - Проучване на индивидуалните потребности и интереси за всяко лице. Изготвяне на индивидуален профил на потребностите и интересите за всяко включено лице. На база на изготвения профил ще се определят групите, които ще се включат в отделно разпределени дейности по обучение и наемане на работа. Професионалното ориентиране и активиране ще се провежда групово в групи от 10 до 15 души. Дейностите ще се разпределят на три етапа, както следва: Б. Диагностициране на индивидуалния психологически профил – ползва се психологическа методика за определяне на психологическите особености на личността с цел по адекватното включване в бъдеща професионална реализация. Психологическият профил ще има за цел да определи личностни характеристики и потребности на личността като се ползава психологическа методика под формата на психологически тест. Тя се провежда индивидуално с всяко лице, за което ще се формира индивидуален психолофически профил. На база на това ще се определят потребностите на личността, като умения за екипност, кооперативност, интро или екстравертност на личността, потребности да координира или изпълнява, локус на контрола; извършване на креативни /творчески/ дейности или дейности свързани с механично изпълнение на процеси. Този профил ще има за цел за всяко лице да определи формираните личности характеристики и поведенчески модели, което ще определи и професионалното ориентиране за всеки участник. В. Въпросник, попълнен от всеки участник, който ще има за цел да определи усвоените до момента компетенции, свери на интереси, знания в определени области и нуждата от квалификация в отделни сфери. Формирани до момента умения и опит на личността. Въпросникът ще определи в кои групи по сходни интереси ще бъде включено лицето и съответно ще предопредели какъв е дефицита в знанията и уменията на личността за да бъде компенсиран в процеса на обучение. Г. Лична карта на потребностите - заедно с психологическия профил и въпросника на усвоените и придобити знания, умения и интереси ще се изготви за всяко лице карта на потребностите. Тя ще има за цел да даде информация на всяко включено в проекта лице върху какво трябва да работи като знания и умения и вкоя сфера на дейност трябва да насочи усилията си. На база на тази основа участниците разпределени в групи по общи признаци ще се включат в модул за активиране на тяхната активност в търсене на реализация. Акцентът в модула целящ стимулиране активността им в търсене на работа трябва да бъде в личностната значимост на всеки участник, знанието за своя собствен принос в професионалното му развитие, смисъла в това да бъде инициативен и търсещ реализация. От тази дейности по професионалното ориентиране, всяко лице трябва да има разработена индивидуална карта, обобщена от психологическата диагностика и въпросника определящ знания, умения и интереси. Този етап от проекта ще представлява преход към следващия, свързан с мотивационното обучение. 9 245.50 9 065.36
Мотивационно обучение: Мотивационното обучение ще се провежда групово в 4 групи от 10 до 15 души. Общата продължителност на обучението за всяка група е от 40 часа. Гаранция за качеството на обучението е наемането на висококвалифициран консултант-социален психолог с висше образование по трудова и организационна психология и над 15 год. опит в идентифицирането, подбора, мотивирането и консултирането на лица. Притежава и допълнителни специализации и сертификати. От голямо значение е и опита от съвместна дейност на ГелеСофт ЕООД и Консултанта по проект от схема "Квалификация и мотивация". Ще се разпредели на четири етапа, разпределени в отделни стъпки, както следва: 1. Първи етап от обучението (два дни по 8 часа): Провежда се под формата на групово динамичен тренинг в рамките на два дни по 8 часа. Включване на участниците в отделни активности с цел преминавайки през преживяването да придобият знание за своята личностна значимост по отношение на своето бъдеще и професионална реализация. Целта на модула е да се активизира личностната мотивация на участниците, за развитие и професионална реализация. Мотивацията трябва да цели личностно израстване, умение за себе анализ, критично отношение към процеса на реализация и потребност за развитие. Да развие потребност от постигане на поставените цели за себе доказване Изработване на SWOT анализ за силни и слаби страни. Какво имам като умения и върху какво трябва да работя. 2. Втори етап от обучението (два дни по 8 часа): Разпределен в отделни стъпки, целящ да даде знание, как, къде, по какъв начин да търсят професионална реализация и развитие. - 1 стъпка: Източници на информация за свободни работни места. Официално обявени и налични работни места, които не са представени в бюрата по труда, консултантските фирми и сайтовете за свободни работни места. Определяне на формалните и неформални източници на информация за свободни работни места. - 2 стъпка: Как да кандидатстват за работа. Какви са необходимата информация, която трябва да търсят за съответната работна позиция. - 3 стъпка: Подготвяне на документи за кандидатстване Изработване на CV и мотивационно писмо. Запознаване с особеностите при изработване на всеки документ, представящ лицето пред бъдещи работодатели. - 4 стъпка: Подготовка за интервю за работа. Набавяне на информация за конкретната позиция и фирмата предоставяща позицията. Запознаване със значението на поведението по време на интервюто. Каква информация да излъчат за себе си и как за да постигнат по-висока успеваемост. - 5 стъпка: Явяване на интервю. Поведение пред работодатели. Заявяване на очаквания между страните. Поемане на отговорност за бъдещи действия в работен процес. - 6 стъпка: Личен анализ и оценка на интервюто. Какво е постигнал и какво е пропуснал да отрази за себе си. Преоценка и промяна в поведението. Изграждане на умение за коректив на поведението с цел постигане на по-висока успеваемост при следващо интервю. 3. Трети етап от обучението (един ден по 4 часа): Стимулиране на личностното и професионално развитие. Получаване на знание за бъдещи начини за квалификация и обучение, както и форми за реализация. Определяне на необходимостта от квалификация и значението. Взаимстване от предходния етап на проект при изготвения професионален профил за всеки участник и насочване към определени сфери за квалификация на база профила, за всеки участник индивидуално. 4. Четвърти етап от обучението (един ден по 4 часа): Регистрация в бюро по труда и други източници предоставящи свободни работни места. Включва реална регистрация и начини за редовно и упорито проследяване на обявени работни места. Резултат от дейността трябва да се постигне преодоляване на ригидността в поведението по отношение на професионалната кариера за всяко лице. Събаряне на съпротивите намаляване чувството на несигурност от възможности за реализация. Изграждане на личностна значимост, стремеж за себе доказване и реализация и знание за конкретните стъпки при постигане на целите. 13 013.70 12 907.78
Провеждане на професионално обучение по част от 2 СПК - курс 1 "Строител": От идентифицираните лица, които са преминали и професионално ориентиране и мотивационно обучение, ще се подберат 22 лица, които да се обучат. Според анализа на неактивните лица от общината, по-голяма част от тях са без завършено основно образование, почти не са работили и затова не притежават професионални знания, умения и опит при изпълняване на трудови дейности, даже и такива, които не изискват специална квалификация. За да могат подбраните лица при последваща заетост да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строително-монтажни работи;  Познава видовете облицовки, материали, разтвори и лепила, използвани за външни облицовки;  Изпълнява външни облицовки по различни начини;  Полага външни настилки;  Изпълнява бетонни настилки; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Строител”: - Обучаваща организация - Партньор 2 (Стил-Алтънджиян ЕООД); - Номер лицензия от НАПОО - 2012121012 - Професия: 582030 - Строител; - Специалност: 5820307 - Външни облицовки и настилки; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (102 уч.ч. - теория и 198 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 22 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, начален етап от основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са за квалификация по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. Като цяло обучението включва подбор на стратегии и методи, които се използват за да:  Удовлетворят потребностите от обучение на различните като индивидуалности курсисти;  Осъществят преподаването на предвидения учебен материал. Предлаганите стратегии могат да бъдат групирани в следните две основни групи: 1. Стратегии, които отчитат и подкрепят постепенното (етапно) развитие на знания и умения. Очакваните резултати от обучението предполагат, а стратегиите трябва да отчитат, че развитието на дадено умение са извършва стъпка по стъпка чрез овладяване на различни техники и натрупване на умения-компоненти. 2. Стратегии, които отчитат различията в индивидуалните стилове на учене и работа на отделните курсисти. В работата си по време на обучението те получават възможността да създават и организират действията си по начини, които са характерни за собствения им стил на мислене и тяхната сфера на интереси. Разясняването на курсистите на принципа на равните възможности и на антидискриминационните практики е от изключителна важност за създаването на самочувствие на равноправни участници на пазара на труда. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 26 345.12 31 455.83
Провеждане на професионално обучение по част от 2 СПК - курс 2 "Озеленител": От идентифицираните лица, които са преминали и професионално ориентиране и мотивационно обучение, ще се подберат 20 лица, които да се обучават. Според анализа на неактивните лица от общината, по-голяма част от тях са без завършено основно образование, почти не са работили и затова не притежават професионални знания, умения и опит при изпълняване на трудови дейности, даже и такива, които не изискват специална квалификация. За да могат подбраните лица при последваща заетост да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за: - Спазва здравословни и безопасни условия на труд при извършване на озеленителни работи; - Боравене с инструменти, уреди, машини и съоръжения, използвани при разсадниковите и цветопроизводствени дейности и парковото строителство; - Защита на парковата растителност; - Биологични особености и изисквания на дървесните, храстови, цветни и тревисти видове; - Основните методи и средства за защита на парковата растителност; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Озеленител”: - Обучаваща организация - Партньор 2 (Стил-Алтънджиян ЕООД); - Номер лицензия от НАПОО - 2012121012 - Професия: 622020 - Озеленител; - Специалност: 6220202 - Парково строителство и озеленяване; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (96 уч.ч. - теория и 204 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 20 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, начален етап от основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. Като цяло обучението включва подбор на стратегии и методи, които се използват за да:  Удовлетворят потребностите от обучение на различните като индивидуалности курсисти;  Осъществят преподаването на предвидения учебен материал. Предлаганите стратегии могат да бъдат групирани в следните две основни групи: 1. Стратегии, които отчитат и подкрепят постепенното (етапно) развитие на знания и умения. 2. Стратегии, които отчитат различията в индивидуалните стилове на учене и работа на отделните курсисти. Стратегиите за обучение трябва да отчитат, че развитието на дадено умение са извършва стъпка по стъпка чрез овладяване на различни техники и натрупване на умения. Разясняването на курсистите на принципа на равните възможности и на антидискриминационните практики е от изключителна важност за създаването на самочувствие на равноправни участници на пазара на труда. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 23 115.12 26 314.72
Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите: Целта е да се оценят знанията и уменията на обучаемите лица на основата на оценки от проведените изпити и да се издадат съответните документи за успешно завършилите обученията лица. 0.00 0.00
Назначаване на работа на успешно завършили обученията лица: Разкриване на 40 нови работни места и на тях ще се назначат на работа лица от целевата група за срок от 6 месеца. Лицата трябва да са преминали и завършили успешно професионалните обучения и са добили необходимите знания и умения за да изпълняват успешно трудовите си задължения. Икономическата дейност на Кандидата е 8411-Общофункционално управление на държавата на централно и местно равнище. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: - 9312-0006 - Работник поддръжка пътища - 20 лица. Основните задължения ще бъдат да работи с видовете строителни материали и правилните начини за тяхното използване, транспорт и съхранение; да прилага последователността и изискванията при изпълнение на основните строителни процеси; да се полагат външни настилки; да се изпълняват бетонни настилки; да приготвя разтвор за циментови замазки или други строителни смеси по рецептура. - 9214-0015 - Работник озеленяване - 20 лица. Основните задължения ще бъдат да се борави правилно с инструменти, уреди, машини и съоръжения, използвани при разсадниковите и цветопроизводствени дейности и парковото строителство; да прилага основните технологии и методи, прилагани в цветопроизводството и парковото строителство; да прилага защити на парковата растителност; да познава биологичните особености и изисквания на дървесните, храстови, цветни и тревисти видове; да прилага основните методи и средства за защита на парковата растителност. 119 064.00 98 470.66
Изготвяне на заключителен отчет: Ще се изготвят заключителните технически доклад, финансов отчет и всички други изискуеми отчети описи, справки и декларации. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).