Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal is in implementation of the National strategy for long-term care, aimed at: deinstitutionalization of care for people with disabilities and the elderly; development of home care services for people with disabilities and support for families with increased responsibility for dependent family members; enhancing the cooperation between social and health services, incl. development of innovative cross-sectoral services, as well as implementation of an integrated approach for developing services for people with disabilities
In the implementation of the activities, conditions and prerequisites will be created for investment in complex integrated measures, aimed at improving access to social and health services for people with disabilities, incl. people with severe multiple disabilities, providing support for their families by seeking opportunities for people who provide care to disabled family members to return to the labour market 
Services and quality care for people with disabilities will be provided under the project, incl. people with severe disabilities, through the support for development of Centre for complex care for these people and their families. The established Centre will provide daily and hourly services: care, rehabilitation, therapy, psychological support, counseling, providing information and support, incl. support for home carers, mobile services and other supporting activities, according to the specifics and needs of the target group. The users will also be provided substitute care for up to 14 days per year, during which the people with disabilities will be provided with 24 hour care by the team, in order to unburden their relatives
The project will build upon the achieved good results under OP “Human Resources Development”, by providing a wider range and spectrum of the activities in order to provide integrated services, according to the needs of the disabled person and to facilitate access to employment of vulnerable groups
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Ремонт и оборудване на сграден фонд с цел предоставяне на услугите в центровете, съгласно потребностите на целевата група : Извършени са служебни проучвания на съществуващите проблеми, установена е необходимостта от създаване на център за лица с увреждания и техните семейства и възможността за обособяването му в част от имот – общинска собственост, представляващ земя и сгради. Кварталът е с развита и подходяща техническа, здравна и социална инфраструктура. Центърът ще бъде обособен в част от имота - ет. 1 /приземен/ и сутерен от съществуващи сгради с идентификатори 63427.4.609.1 и 63427.4.609.2 по кадастралната карта на гр. Русе, с административен адрес: гр. Русе, жк Дружба-ІІІ, ул. Н. Й. Вапцаров №20. Сградите са монолитни, 3 и 4 етажни с функционална връзка между тях. Имотът е ограден, а в рамките му има възможност за обособяване на външно прилежащо пространство. Имотът за центърът е избран, така че да отговаря на всички нормативни и технически изисквания, на изискванията за функционални характеристики за този вид дейност и специфични изисквания на финансиращата институция. Районът за ЦЛУ е жилищен и не е в съседство с промишлени зони и зони с прекалено интензивно движение и шумови натоварвания. Има осигурена транспортна инфраструктура – обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци, близост до спирка на обществен транспорт. В рамките на населеното място и на приемливо достъпно разстояние има осигурена здравна инфраструктура, лечебни заведения и болници. Предвидените помещения дават възможност да бъдат териториално и функционално обединени в самостоятелен обект, предназначен за задоволяване нуждите на потребителите. При проектирането и ремонта/преустройството на материалната база на услугата ще се спазват основните принципи за достъпност, безопасност и функционалност, като се осигуряват пространства за разнообразни дейности, пространство за почивка и помещения за индивидуални консултации със специалисти. В рамките на дейността ще бъде: изготвен инвестиционен технически проект /ИТП/; съгласуване на ИТП с компетентните институции; извършване на оценка за съответствие на ИТП; одобряване на ИТП; издаване на разрешение за строеж /РС/; изпълнение на СМР; упражняване на авторски надзор; изпълняване на строителен надзор; изпълняване на инвеститорски контрол; въвеждане в експлоатация. Разработването на ИТП ще се извърши от правоспособни технически лица – проектанти. ИТП ще бъде изготвен съгласно Закон за устройство на територията /ЗУТ/, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инв. проекти, др. свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части и одобрено техническо задание. Изпълнението за строителство ще се базира на видовете СМР, определени с ИТП и основаващи се на проектните технически решения на проектанта. След влизане в сила на РС ще започне строителството. СМР се свеждат до следните основни дейности – временно строителство; демонтажни работи; доставка на необходимите материали и оборудване; СМР; изработване на изпълнителна и екзекутивна документации; геодезическо заснемане на кадастрални данни на изградения обект и получаване на удостоверение по чл. 52, ал. 5 от ЗКИР; всички дейности по приемане на обекта и получаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация; дейности по време на периода за съобщаване на дефекти и гаранционен период на СМР, съгласно българското законодателство. Успешното реализиране на обекта се гарантира с издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. За целта е необходимо през целия период на строителството и до неговото завършване да се упражнява авторски и строителен надзор. Авторски надзор на обекта ще се упражнява съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проектите и др. нормативно определени. Изпълнението на строителен надзор включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация, от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. 400 000.00 414 157.26
Подбор на потребители на център за подкрепа на лица с увреждания: За реализация на дейността ще бъде разработена Методика, която да подпомогне реализирането на предоставянето на социалните услуги, като прецизира подбора на лицата с увреждания в т.ч. с тежки увреждания. Екипът за управление на проекта ще разработи Методика за подбор на потребители. Тя ще подпомогне реализирането на предоставянето на новите услуги, като прецизира подбора на лицата с увреждания и техните семейства, както и на лица с увреждания ползващи услуги резидентен тип. Кмета на общината ще издаде заповед за назначаване на Комисия за оценка и подбор на кандидатите за потребители и класирането им. В комисията ще се включва представител на партньора и представител на НПО на територията на Община Русе предоставящ социална услуга за пълнолетни лица. Подадените заявления ще се регистрират от координатора по проекта в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на услугата” и в рамките на работния ден ще се завеждат в деловодната система на Община Русе. Комисията за оценка и подбор заседава, води протокол и се произнася с решение за всеки кандидат-потребител, съгласно направена оценка на потребностите от услуги. В решението се вписва вида на услугата. Комисията изготвя списък на оценените кандидати за ползване на услугата, подредени по низходящ ред. С оценените потребители, определени с протокол от заседание на комисията за оценка и подбор се сключва тристранен договор. За реализация на дейността ще бъде разработена Методика, която да подпомогне реализирането на предоставянето на социалните услуги, като прецизира подбора на лицата с увреждания в т.ч. с тежки увреждания. Екипът за управление на проекта ще разработи Методика за подбор на потребители. Тя ще подпомогне реализирането на предоставянето на новите услуги, като прецизира подбора на лицата с увреждания и техните семейства, както и на лица с увреждания ползващи услуги резидентен тип. Кмета на общината ще издаде заповед за назначаване на Комисия за оценка и подбор на кандидатите за потребители и класирането им. В комисията ще се включва представител на партньора и представител на НПО на територията на Община Русе предоставящ социална услуга за пълнолетни лица. Подадените заявления ще се регистрират от координатора по проекта в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на услугата” и в рамките на работния ден ще се завеждат в деловодната система на Община Русе. Комисията за оценка и подбор заседава, води протокол и се произнася с решение за всеки кандидат-потребител, съгласно направена оценка на потребностите от услуги. В решението се вписва вида на услугата. Комисията изготвя списък на оценените кандидати за ползване на услугата, подредени по низходящ ред. С оценените потребители, определени с протокол от заседание на комисията за оценка и подбор се сключва тристранен договор. Предвидено е дейността да се реализира в рамките на 24 месеца, като първите три месеца са подготвителни. За два месеца ще бъдат наети две лица на гр. договори като Социални работници, които да изготвят оценките на потребностите на лицата от целевата група. След наемане на персонала тази функция ще изпълнява соц. работник в центъра. Подборът на потребители ще бъде отворен през целият период на предоставяне на услугите предвид спецификата на услугите. Дейността се изпълнява и контролира от екипа за изпълнение и управление на проекта - ръководител, координатор, юрист, технически сътрудник 0.00 0.00
Подбор на персонал на център за подкрепа на лица с увреждания: За реализация на дейността ще бъде разработена Методика за подбор на персонал, която да регламентира процеса на избор на физически лица, притежаващи необходимата мотивация и желание за работа като персонал в новоразкритите услуги по Проект "Разкриване на Център за комплексно обслужване на лица с увреждания, вкл. с тежки увреждания в Община Русе”. Подборът на персонала ще се извършва от комисия назначена от кмета на Община Русе, в която ще участват представители на екипа и на представител на партньора по проекта Фондация „Трета възраст“. Подборът ще се извърши на две нива - по документи и интервю. Комисията разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания, предвидени в обявлението, за квалификация и опит. За провеждането на интервю на кандидатите за заемане на обявените длъжности по Разкриване на Център за комплексно обслужване на лица с увреждания, вкл. с тежки увреждания в Община Русе, комисията формулира въпроси, които да бъдат зададени и изготви примерни въпросници. Комисията се съобразява със следните критерии за оценка на качествата на кандидатите по време на интервюто. - Начин на представяне; - Комуникативност и умения за общуване; - Опит с целевата група; - Познаване естеството на работа. Одобрените по документи кандидати ще бъдат допуснати до с цел установяване на мотивацията им и нагласите за работа с целевата група - лица с тежки увреждания; устойчивост на вниманието при работа; способност за вземане на решения в критични ситуации; устойчивост на стрес и напрежение; устойчива работоспособност. На одобрените кандидати ще бъде предложено сключване на трудов договор за изпълнение на възложените дейности. Предвидено е дейността да се реализира в рамките на 24 месеца, като първите три месеца са подготвителни. Подборът на персонал ще бъде отворен през целият период на предоставяне на услугите в предвид спецификата на услугите. Дейността се изпълнява и контролира от екипа за изпълнение и управление на проекта - ръководител, координатор, юрист, технически сътрудник. 0.00 0.00
Разработване на вътрешни правила за работа и програми за предоставяне на новите услуги: За функционирането на Центъра ще бъдат разработените правила с цел създаване на вътрешна организация на работа и вътрешно институционална организация на труда в него. За предоставянето на новият вид социални услуги ще бъде разработена Методология, в която ще бъдат описани видовете услуги: - Мобилна работа, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда; - Осигуряване на терапевтична и специализирана помощ, рехабилитация, насочване и осигуряване на подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности на потребителите; - Осигуряване на подкрепа за семействата, полагащи грижи за лицата с увреждания, чрез поемане на грижата за лицата от целевата група чрез краткосрочно настаняване в центъра (заместваща грижа за срок не по-дълъг от 14 дни) Ще бъде изготвен: Правилник за дейността на Центъра за подкрепа на лица с увреждания, в който ще бъдат разписани правилата за вътрешния трудов ред. Ще бъдат изготвени: Права и задължения на персонал, Права и задължения на потребителите, Процедури за подаване и разглеждане на жалби, Процедура за достъп до лични данни, Процедура за раздаване на лекарства и достъп до спешен шкаф и други правила и процедури за предоставяне на социалните услуги. В Методологията ще се конкретизират видовете специалисти, които ще бъдат наети в центъра, целевите групи потребители, специфика в начина на предоставяне на услугите. Дейността се изпълнява и контролира от екипа за изпълнение и управление на проекта - ръководител, координатор, юрист, технически сътрудник. 0.00 0.00
Предоставяне на подкрепящи услуги в т.ч. интегрирани междусекторни услуги в общността за лица с увреждания и техните семейства, чрез подкрепа на дейностите в Център за подкрепа на лица с увреждания, вкл. с тежки множествени увреждания: Ще бъде осигурена качествена/иновативна грижа за лица с тежки увреждания и техните семейства, вкл. т.м.у.Новият вид соц.услуги и дейности, дава възможност за подкрепа както на лицата с увреждания в домашна среда, така и в разкрития център.Идеята е да се подкрепят близките им и да им се даде възможност да започнат работа. Администрирането и предоставянето на соц.услуга e ангажимент на Община Русе. Целеви групи: Лица с увреждания над 18 г., включително с т.м.у. в риск и техните семейства; Лица с увреждания, включително с т.м.у., ползващи услуги и техните семейства. Ще се предоставят:-Мобилна работа, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда.Конкретните дейности при осъществяване на мобилната работа по домовете на потребителите ще включва:Доставяне и/или приготвяне на храна, помощ при хранене;Помощ за поддържане на лична хигиена — подпомагане при лични нужди, поставяне в инвалидна количка;Проследяване и отчитане на физиолог. показатели;Извършване на плащания; Админ. помощ;Поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от подкрепяното лице. -Осигуряване на терапевт. и спец. помощ, рехабилитация, осигуряване на подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности.Осигуряване на достъп до Център за подкрепа на лица с увреждания, чрез транспортиране на лицата до центъра и обратно, до институции, болница, лекари специалисти и др. при нужда със специализиран транспорт, както и извозване на специалистите на центъра до домовете на хората при мобилната услуга или извозването на потребителите до центъра и обратно. Ще се предоставя топла храна за обяд на потребителите, ползващи дневна и полудневна грижа.Ще се предоставят дейности за обучение в самообслужване; изграждане на социално-поведенчески умения; музикотерапия; занимателна трудотерапия.Психолог. и рехаб. подкрепа ще се осъществява на базата на специализирана оценка на потребностите. Дейности за организация на свободното време, разширяване на соц. контакти. -Осигуряване на подкрепа за семействата, полагащи грижи за лицата с увреждания, чрез поемане на грижата за лицата от целевата група, чрез краткосрочно настаняване в центъра, чрез "Заместваща грижа" за срок не по-дълъг от 14 дни. Подкрепата ще се осъществи, чрез задоволяване на основните жизнени потребности на лицата чрез подходящи грижи и безопасна и сигурна среда за живеене, в която лицата да развиват пълноценно своите възможности.Зачитане достойнството на личността като се проявява уважение към личната история и етнич. и култ. идентичност, прилагане на индивидуален подход при предоставянето на грижи; За целодневната и полудн. грижа, ще бъде осигурена храна, като освен храна за обяд е предвидено и едно неосновно хранене в зависимост от времетраенето за полазване на услугата от потребителите. За заместващата грижа ще се предвидят три основни хранения и едно неосновно хранене.Храненето ще е чрез доставка на храна като външна услуга.При ползване на услугата в центъра ще се осигури възможност на лицата да разполага с лични вещи, облекло и обувки и личен шкаф, до който има непрекъснат достъп. Ще се поддържат лекарствени средства, по списък определен от личния лекар на потребителите, за оказване на първа помощ. При ползване на услугата в дома на потребителя ще се дава възможност на лицето да ползва своите вещи, облекло и обувки. Място: Услугата се предоставя в центъра в оборудвани помещения. В домовете на потребителите от м.04.2020 г. Ще бъде нает персонал: управител, рехабилитатор/кинезитерапевт/ерготерапевт, психолог, трудотерапевт, медицински сестри, соц. работник/ци, сътрудници соц. дейности. Услугата е в съответствие с изготвеното методическото ръководство. Дейността се реализира за потребители, дефинирани чрез критерии за подбор и индивидуални специфики за тях.Очаква се услугата да обхване и семейства на лицата с увреждания. 431 448.08 423 467.96
Оборудване и обзавеждане на помещенията в Център за подкрепа на лица с увреждания, вкл. с тежки множествени увреждания. Закупуване на транспортни средства, в т.ч. специализирани транспортни средства за хора с увреждания. : Оборудване и обзавеждане на помещенията в Център е съобразено с функционалните изисквания.Спазени са изискванията по отношение на помещения и площи,на оборудване/обзавеждане и по отношение на др.изисквания на процедурата.Спалните помещения са за не повече от 2 лица.Всяко лице разполага със самостоятелно легло,гардероб,шкафче за лични вещи.Пространството осигурява уютна атмосфера на лицата и не затруднява свободното им придвижване.Към всяка спалня има и оборудван санитарен възел с баня.Разположението на санитарните прибори и площта на едната баня да позволява свободно опериране с пациентен лифтер,като ще бъдат закупени два броя за обезпечаване на стаите и санитарните помещения, когато това се налага.Помещенията за почивка /2 бр./са за не повече от 5 лица.В помещението са осигурени легла, шкафче и гардероб за съхранение на лични вещи.Дневна стая за активни занимания обзаведена с мека мебел, маса и столове.Кухнята е обзаведена с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване,домакински електроуреди,съдове и прибори.Стаята за персонала е обзаведена с гардероби за прибиране на дрехи и шкаф за съхранение на документи.Складовите помещения са обзаведени с мебели за съхранение на санитарно-хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хр.продукти.Залата за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика е оборудвана с Кушетка-масажна–1бр,широка кушетка с регулираща се височина за прилагане на специализирани кинезитерапевтични методики–1бр,велоергометър–1бр,стълба за рехабилитация–1 бр,шведска стена–1бр;многофункционални модули–5бр,огледало-100/170см.–1бр,дюшеци-180/130/7см.–2бр.; топки:-с релефна повърхност–2бр;твърда топка с релефна повърхност за масаж–1бр;с форма на фъстък,с грапава повърхност–2бр;сензибол с диаметър 20 см–1бр;сензибол с диаметър 10см–1 бр.Мокрото помещение е обзаведено с пералня/сушилня и маса за гладене.Стаите за групови и индивидуални занимания са обзаведени със секции, маси, столове и оборудвани с материали за арт и трудова терапия.Закупени са:Забавни игри–табла,домино, не се сърди човече и др,Бои за рисуване на стъкло–различни видове–5комплекта;Бои за рисуване,платно за рисуване;конци за бродиране–5 компл;Прежда за плетене и куки за плетене–5 компл;Пъзели–различни видове–8 комп.Ще бъдат монтирани с-ми за повикване(сигнална инсталация)в спалните помещения и санитарните възли към тях,снабдени с леснодостъпен бутон за алармен сигнал. Ще бъде закупено 1 трансп. с-во, 1 микробус-тип линейка за потребителите от домовете им, до центъра и обратно. 99 927.36 98 980.21
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейството - лица с увреждания : Предвидено е да се приложи интегриран подход, включващ дейности насочени към ще членовете на семействата, зависими от грижи и лицата, които полагат грижи за тях. За целта ще се работи в посока: 1.Придобиването на знания и умения за планиране на социална и иконом. активност на членове на семейства, които се грижат за зависим член на семейство. 2.Мотивиране на активното поведение на пазара на труда на членове на семейства, които се грижат за зависим член на семейство и лицата които полагат грижи за тях. 3.Придобиване на специфични умения за презентация на личностните качества и персонална уникалност пред работодател. Дейността ще се осъществи от 2-ма обучители и 1 лице наето като експерт-супервайзор. Обученията ще бъдат въвеждащо и надграждащо, супервизиите-групови и индивидуални.Групите за обученията ще са до 10 лица, като с цел по ефективно усвояване на знания и умения те ще бъдат разделени в 3 групи. Обучения-Въвеждащото обучение ще се проведе преди пряката работа с лицата. Надграждащото обучение ще се проведе в средата на периода по предоставяне на соц. услуга.То ще включва: 1.Съдържателна част–В рамките на дейността ще бъде разработен инструментариум за мотивиране на лицата от ЦГ за активно включване на пазара на труда. Обученията насърчават междуличностното и общественото разбиране и промяна на кодексите на поведение, както и за осъзнаване на съвременните концепции, отнасящи се до индивидите, групите и обществото. Ключовите моменти при обучение на възрастни хора отчитат факта, че те се само насочват в обучителния процес, интегрират инф-ята на база предишен опит, както и че полезността на информацията е водещ мотив в обучението.Обученията са насочени към прилагане на интегриран подход, включващ дейности насочени едновременно към членовете на семейства, зависими от грижи и лицата, които полагат грижи за тях. 2.Дейности за постигане целите на обученията: 2.1.Планиране на обученията–Определяне и формулиране на целите;Разработване на практически упражнения;Разработване на график за провеждане. 2.2.Организиране на обученията-подготовка на материалите и друга необх. документация; Изготвяне на тестове за оценяване на придобитите знания и умения - за обученията. 2.3.Преподаване–подбор на необх. учебни пособия, средства и инструменти; Преподаване на умения съобразявайки се с обучителните подходи за възрастни. 2.4.Оценка на придобитите знания и умения за обученията: Полагане на писмен изпит /тест/и издаване на документ, удостоверяващ придобитата компетентност. 3.Форми на обученията: Обученията са в дневна форма чрез лекции различни техники с практическа насоченост. Залага се на интерактивни форми на обучение. Въвеждащото обучение ще вкл.теми: 3.1.Осъзнаване и оценяване на постиженията и ограниченията: предпоставка за повишаване на самооценката на неактивните лица от ЦГ; Осъзнаване и оценяване на ограниченията – анализ на ограниченията и метод за преодоляването им. 3.2.Изграждане на основни умения за общуване и представяне пред работодател: Вербална и невербална комуникация; Интервю за работа. 3.3.Надграждащо- Обучението е дневна форма чрез лекции, презентации, семинарни упражнения с практическа насоченост. Залага се на интерактивни форми на обучение. Обучението ще се осъществят в рамките на 2 дни по 8 ч. по следните теми: Формиране на социални умения при търсене на трудова заетост: Формиране на увереност и личен растеж; Развитие на умение за жизнено планиране; Развитие на умения за търсене на трудова заетост. 3.4.Подготовка на документи за кандидатстване за работа: Автобиография, Мотивационно писмо. 4.Работа по случай-представяне, анализиране и подкрепа. Супервизии-индивидуална и групова ще се провеждат от 1 лице наето като експерт-супервайзор. 5.Провеждане на индивидуални и групови супервизии с цел оказване на помощ на наетите лица и на екипа от специалисти. Очаква се целевата група да е трудна и с различни по своята същност с индивидуални специфики, което ще изисква индивидуалност при подкрепата на наетите лица. 3 204.00 2 566.58

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).