Закупуване на техническо оборудване: В изпълнение на дейността следва да се извърши доставка на копирни машини необходими на експертите от ГД ОПОС за извършване на ежедневните им задължения, както и закупуване на дрон във връзка с подпомагане проверките на място, който следва да осигурява на УО достатъчна увереност по отношение физическото изпълнявание на проектите.
|
29 400.00
|
75 981.71
|
Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи, за нуждите на Оперативна програма “Околна среда": Подпомагането процеса на техническо изпълнение на ОПОС чрез извършване на писмени преводи и редакция от английски, немски, френски, испански, италиански, гръцки, португалски, финландски, шведски, ирландски, датски, естонски, нидерландски, полски, румънски, словашки, словенски, унгарски, чешки, латвийски, литовски, малтийски (официални езици на ЕС) на български език и обратно, както и на устни преводи под формата на симултанни и консекутивни преводи. |
78 720.00
|
20 042.32
|
Осигуряване на външна финансова и инженерна експертиза, експертиза в сектор биоразнообразие и др. при управлението на ОПОС.: При осъществяване дейността на ГД ОПОС в МОСВ възникват казуси и необходимост от вземане на решения със значителна сложност от различни области на финансовата, инженерната, техническа област, сектор биоразнообразие и др. при управлението на ОПОС, които често изискват специфична експертиза. Извършването на анализи, становища, включително разработката на необходимите конкретни практически действия, които да бъдат предприети в посочените области е фактор за доброто управление и изпълнение на оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”, както и при възникнала необходимост при затваряне на Оперативна програма "Околна среда 2007-2013 г. В рамките на тази дейност ще бъдат финансирани и възнагражденията на външни оценители, които вземат участие в оценката на проектните предложения за съответствие с изисквания и критериите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
|
57 600.00
|
72 234.11
|
Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“; анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда“;: В процеса на управление и изпълнение на Оперативна програма „Околна среда“ г. възникват казуси със значителна правна сложност от различни области на правото, които често изискват вземането на спешни и неотложни решения. Видът на тези казуси не би могъл да се определи предварително, а в същото време е необходимо УО да осигури получаването по всеки конкретен казус на специализирани юридически услуги с голям опит и висока професионална квалификация в съответната правна област. Специализираните юридически услуги обхващат предоставянето на юридически консултации на УО под формата на устни или писмени консултации и/или становища, правни анализи и разработване на документи в различни области на националното, европейско право и специфицирани. Обект на финансиране по дейността са заявени от УО юридически услуги под формата на анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението на ОПОС. |
440 000.00
|
179 848.30
|
Услуги свързани с подпомагане на оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда“: Текущо подпомагане на опиративната и административната дейност при управлението на ОПОС, както следва:
•наемане на технически сътрудници към Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда“, които да подпомогнат организационно изпълнението на ангажиментите на седемте отдела и двете териториални звена на дирекцията. Техническите сътрудници ще се ангажират с организация на ежедневните срещи, пътувания, деловодство и кореспонденция на главния директор, заместник-главните директори и на всички служители в дирекцията, както и с други административни дейности възникнали в хода на работа. С наемането на технически сътрудници ще ускори изпълнението на задачите и ще се подобри организацията на дейностите в главната дирекция.
• наемане на служители, който да отговарят за управлението и отчетността на служебните автомобили. Наемането на шофьори ще подпомогне дейността на ГД ОПОС при извършването на проверки на място или други възникнали ситуации в хода на изпълнение на ОПОС, свързани с превозването на служители, стопанисването и отчетността на автомобилите.
|
20 000.00
|
21 084.20
|
Оценка на обезпечеността на изпълняваните от дирекцията функции по отдели/звена с необходимия човешки ресурс изготвяне на предложение за оптимизиране на основните работни процеси, структурата, числеността и функциите на отделите/звената в дирекцията. Изготвяне на план за обученията на дирекцията.: В рамките на настоящата дейност следва да бъде извършено цялостно проучване и анализ на функционалното разпределение на отговорностите и задачите, присъщи на Главна дирекция "Оперативна програма Околна среда" в качеството й на Управляващ орган съгласно действащото европейско и национално законодателство. Анализ на институционалната и организационната й структура, функционални характеристики на отделите в дирекцията, длъжностни характеристики на служителите и разпределение на дейностите и задачите между служителите в съответния отдел/звено. Следва да бъде извършен анализ на човешките ресурси и необходимия и наличен капацитет за ефективно изпълнение на функциите на ГД ОПОС – анализ на наличен и необходим брой служители, налични специфични знания и умения на отделните служители за изпълнение на техните задължения, произтичащи от заеманата длъжност, анализ на настоящото и бъдещото натоварване на служителите в отделите и дирекцията като цяло и в самите отдели. Към анализа следва да бъде разработена и методология за ротация на служителите от различните отдели в ГД ОПОС, съобразена с приложимите законови норми и изисквания. Необходимо е да бъде извършен анализ на нуждите от обучение на служителите в дирекцията и да бъде изготвяне на план за обучения. Планът за обучения следва да бъде обвързан с цикъла на управление и изпълнение на ОПОС, като следва да се заложат и принципите на управление на заданието - създаване, предаване и съхранение на знанието в дирекцията. |
66 000.00
|
53 700.00
|
Oбработка, окомплектоване и транспортиране на документи на хартиен носител от архива на УО на ОПОС: Съгласно изискванията за адекватна одитна следа и система за архивиране, включително по отношение на сигурността на данните, като се има предвид член 122, параграф 3 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, в съответствие с националните правила за удостоверяване на съответствието на документите (член 125, параграф 4, буква г) от Регламент (ЕС) № 1303/2013 и член 25 от Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията) Управляващият орган трябва да създаде подходящи процедури, за да осигури адекватна одитна следа, относно изпълнението на оперативната програма. Одитната следа представлява набор от информация, която трябва да описва дейностите и събитията, случващи се във всяка организация, движението на фондовете и свързаните с това форми на контрол и одобрение. Получената информация за одитната следа дава възможност да се определи реда на събитията във всеки процес. През 2016 г. в архива на УО ще продължава да постъпва значително количество документация, което е свързано с приключванто на проекти, финансирани по ОПОС и приключването на програмен период 2007-2013 г. Новопостъпващата документация ще е свързана, както с изпълнението и отчитането на проектите, така и с извършвания от УО на ОПОС последващ контрол на проведените от бенефициентите тръжни процедури. С цел по-ефективното използване на новопостъпилата в архива на УО на ОПОС документация, възниква необходимост от нейната обработка. Поради големия обем от документи на хартиен носител, УО не разполага с необходимия ресурс за своевременна обработка на документите. В тази връзка се налага да бъде сключен договор за обработка, окомплектоване на документите, както и транспортиране, и разтоварване на обработените класьори от сградата на МОСВ. |
40 000.00
|
45 850.13
|
Наемане на лектори във връзка с обучения организирани от УО: Повишаването на административния капацитет на дирекция ГД ОПОС в МОСВ, бенефициентите и членовете на КН на ОПОС ангажирани с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”, е ключов фактор за успешното изпълнение на програмата. Целенасочено и добре фокусираното обучение е поетапен процес, който ще доведе до придобиване, надграждане и затвърждаване на знания и умения, и ще рефлектира в ефективното изпълнение на ангажиментите им. Регулярните и съобразени с нуждите обучения ще допринесат за качественото и ефективно управление на програмата, а оттам и до оптимално усвояване на средствата, предоставени от ЕС и постигане на заложените в програмата цели. В тази връзка е необходимо провеждането на регулярни обучения под формата на работни семинари с практическа насоченост, на които да бъдат поканени лектори с доказан професионален опит и квалификация в съответната област, към която са насочени обученията с цел придобиване на качествени знания и компетенции, които служителите да приложат в своята сфера на работа. |
20 000.00
|
15 037.37
|
Осигуряване на техническо и материално обезпечаване на заседанията и срещите на Комитета за наблюдение на ОПОС 2014 - 2020 г.: Таз дейност следва да осигури материално-техническото обезпечаване на провеждането на заседанията и работните срещи на Комитетите за наблюдение на ОПОС 2014-2020 г.(КН).
УО на ОПОС, като секретариат на КН на ОПОС 2014-2020 г., организира работата на комитета, включително провеждането на присъствените му заседания. По тази дейност ще бъде нает изпълнител, който да осигури логистично провеждането на заседанията - наемане на зали, техничесско оборудване за озвучаване и превод, транспорт, нощувки, храна и др. |
79 080.00
|
48 669.33
|
Осигуряване на основните заплати и възнаграждения за платен отпуск на служители от ГД ОПОС и дължимите към тях социални и здравни осигуровки.: Настоящата дейност следва да осигури разходите за основните заплати и възнаграждения за платен отпуск и дължимите към тях задължителни социални и здравни осигуровки на служители от Главна дирекция "Оперативна програма Околна среда" във връзка с изпълнение на дейности с подготовката, управлението, координацията, мониторинга, оценката, информацията и контрола на оперативните програми в сектор "околна среда" на основание чл. 11 ал. 1 от ПМС 119.
|
5 301 177.00
|
3 132 637.70
|
Осигуряване на допълнителни възнаграждения на служители от ГД ОПОС и на дължимите към тях социални и здравни осигуровки.: Допълнителните възнаграждения за постигнати резултати се определят като се оценяват обема и качеството на извършената работа, спазването на поставените срокове и приноса в изпълнението на общите цели и задачи. Допълнителните възнаграждения за постигнати резултати се изплащат четири пъти годишно - през април, юли и октомври за текущата година и през януари - за предходната година. Размерът на допълнителното възнаграждение за постигнати резултати, което отделен служител може да получи за една година, не може да надвишава 80 на сто от начислените му за съответната година основни заплати. Всяка година до 31 януари директорите подготвят работен план на дирекцията за годината, съгласно действащите Вътрешни правила за заплатите в МОСВ. През месеците - април, юли и октомври за текущата година и през януари - за следващата година се отчитат извършените дейности и постигнати резултати за предходното тримесечие съгласно работния план и въз основа на това се определят допълнителните възнаграждения за постигнати резултати.
|
1 953 978.00
|
1 207 169.64
|
Проверки на място по операциите
: В процеса на наблюдение на изпълнението на проектите по ОПОС и верификация на разходите служители от ГД ОПОС извършват проверки на място по проекти, одобрени за финансиране по ОПОС. Проверките на място обхващат административните, финансовите, техническите аспекти на операцията/проекта, физическото изпълнение, както и мерките за осигуряване на информация и публичност.
Проверки на място на бенефициента се извършват въз основа на годишния план, който се разработва в ГД ОПОС, въз основа на предписаните от Управляващия орган мерки за управление и контрол на риска. Съгласно ДНФ № 2/2014г. в срок до 31 януари всяка година Управляващият орган изпраща на Сертифициращия орган своя годишен план за проверки на място. Всеки един проект, финансиран чрез ОПОС 2014-2020 г. следва да е обект на проверка на място поне веднъж по време на периода на неговото изпълнение. Планираните проверки на място могат да се допълват и от непланирани (ad hoc) проверки, при възникнала необходимост (за проследяване на съответствието между физическо и финансово изпълнение на проектите за строителство при предоставяне на искане за плащане, отклонение от плана за изпълнение на проекта, системни грешки - финансови и/или технически, проследяване изпълнението на препоръки от предишни проверки или одити, съмнение или сигнали за нередност, измама и др.). Ad hoc проверки могат да се извършват, както от отдели М и ФД, така и от всички останали отдели в УО в рамките на техните компетенции и при спазване на принципа за разделение на функциите. Резултатите от планираните проверки на място и ad hoc проверките се документират с попълването на доклад от проверки на място и контролен лист. УО въвежда своевременно в ИСУН 2020 информацията за извършените проверки на място, направените констатации и препоръките, както и статуса на тяхното изпълнение, включително и предприетите действия. |
256 080.00
|
107 063.83
|
Осигуряване на възнаграждения и осигуровки на служителите в администрацията на МОСВ във връзка с управлението, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на дейности и операции по ОПОС.: В рамките на настоящата дейност се планирани разходите за възнаграждения на служителите в администрацията на МОСВ, които в работно време изпълняват дейности свързани с управлението, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на дейности и операции по ОПОС. Със заповед на министъра на околната среда и водите или оправомощено от него лице се определят дирекциите от общата и специализираната дирекция от администрация на МОСВ, които при необходимост да подпомагат функциите на Управляващия орган при изпълнението на Оперативната програма „Околна среда 2007-2013 г.” и Оперативната програма „Околна среда 2014-2020 г.”
При възлагане на отделни задачи на съответните дирекции се вземат предвид функционалните характеристики, заложени в Устройствения правилник на МОСВ. Всяко последващо изменение във функциите на съответната дирекция се приема за област, в която експертите са длъжни да оказват професионална експертиза при изпълнение на дейности по проекти.
|
1 018 200.00
|
520 243.78
|
Участие на служители на ГД ОПОС в обучения, семинари, конференции, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др.: Настоящата дейност има за цел да финансира повишаването на административния капацитет на служителите ангажирани с управлението и изпълнението на оперативните програми в сектор „околна среда“. Административният капацитет е една от основните предпоставки за качествено и ефективно изпълнение на дейностите за усвояване на средствата и ключов фактор за успешното им изпълнение.
В рамките на тази дейност ще се финансира участието на служителите от ГД ОПОС в обучения, конференции, форуми, кръгли маси, заседания, работни срещи, семинари, курсове и др. по покана на Министерство на финансите, Агенцията по обществени поръчки, Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности - Република България (АФКОС), Европейската комисия или покани от страни-членки на ЕС и други институции ангажирани с управлението на Европейски фондове и др. В рамките на настоящата дейност се финансират и обученията на служителите заложени в годишния план за обучения на служителите от ГД ОПОС по теми, които са тясно свързани с работата на служителите и тяхното участие би допринесло за повишаване на квалификацията им в съответната област. |
713 400.00
|
193 173.58
|
Обучения на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участие в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. : Настоящата дейност има за цел да осигури обученията на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участия в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. Основните предизвикателства, пред които ГД ОПОС се изправя в процеса на подготовка на процедури и изпълнение на ОПОС 2014-2020 г. са свързани с тясна координация с всички заинтересовани страни във и извън МОСВ. Чрез финансиране участието на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участия в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. се цели поддържане на високата експертиза и информираност на служителите, които подпомагат дейността на УО при подготовката, управлението и изпълнението на оперативните програми в сектор "околна среда". |
160 000.00
|
11 692.56
|
Провеждане на мероприятия (семинари, обучения, работни срещи и др.), свързани с ОПОС.: Настощата дейност има за цел да осигури организирането от УО на ОПОС и провеждането на семинари, обучения, работни срещи и др. мероприятия свързани с подготовката, изпълнението и управлението на ОПОС. Те ще бъдат насочени към служители от ГД ОПОС и служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата от общата администрация в структурата на МОСВ с оглед укрепване и повишаване на капацитета им при изпълнение/подпомагане изпълнението на ОПОС. |
216 750.00
|
126 507.41
|
Осигуряване на разходи за гориво и застраховки на автомобили на ГД ОПОС използвани във връзка с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС.: За осигуряване дейността на ГД ОПОС свързана с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС се използват осем броя автомобили. Автомобилите се ползват изключително за нуждите на програмата. Разходите за гориво и застраховки са определими, като непреки разходи във връзка с проверки на място, работни срещи, превоз на материали и други операции свързани с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС. |
66 000.00
|
28 137.03
|
Предоставяне на услуги за подбор на персонал при управлението и изпълнението на ОПОС 2014 - 2020 г.
: Изпълнението на дейността следва да осигурява качествен подбор на експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС. В изпълнение на дейността следва да бъде избран изпълнител, който да извършва процедура на подбор на персонал . ГД ОПОС в заявка до избрания изпълнител посочва необходимостта от експертни лица, за които следва да бъде проведена процедура за подбор и назначаване. В заявката се определят месечното възнаграждение, условията и характера на длъжността и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Възложителят ще има право на участие при избора и/или одобрение на предложените кандидати за съответните позиции, както и да одобрява проекта на трудов договор с всяко едно лице. |
79 200.00
|
78 488.87
|
Разработване на методика за изчисляване на опростени разходи по ПО 3 на ОПОС 2014 - 2020 г.: В Регламента за общоприложими разпоредби (Регламент за ОПР — Регламент (ЕС) № 1303/2013) за ЕСИФ са включени варианти за изчисляване на допустимите разходи на
безвъзмездните средства и възстановимата помощ въз основа на действителните разходи, но също така на базата на финансиране с единни ставки, стандартни таблици на единичните разходи и еднократни суми. Когато се използват опростени разходи, допустимите разходи се изчисляват в съответствие с предварително определен метод, въз основа на крайните продукти, резултатите или някакви други разходи. Използването на опростени разходи значително би облекчило административната тежест при управлението и изпълнението на програмата и би позволило насочването на административните усилия в по-голяма степен върху постигането на целите и индикатори, вместо към събирането и проверяването на финансови документи.
Целта на дейността е разработването на методика за изчисляване на опростени разходи при верификация на средства по ПО 3 на ОПОС, поради спецификата на разходите по остта. Изпълнителят следва да определи и категориите разходи, към които спада всеки тип от допустимите за финансиране разходи по приоритетната ос и методът на изчислението му. |
15 000.00
|
0.00
|
Изготвянето на насоки за подготовка и обосновка на анализи от бенефициенти за проекти по ПО 2 на ОПОС 2014 - 2020 г.: На 31.07.2015 г. е обявена процедура на подбор на проекти BG16M10P002-2.001 „Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, вкл. осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци“. Крайният срок за подаване на проектни предложения е 01.08.2016 г. Допустими кандидати и партньори по тази процедура са само общини, които отговарят на всички поставени в насоките условия. Едно от задължителните условия за допустимост на кандидатите – общини и партньори по процедурата, е налично Решение на общото събрание на Регионалното сдружение, с което са разпределени задълженията на съответната община/общини за изпълнение целите по чл. 31, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците, съответстващи на проектното предложение, което: - доказва необходимостта от допълнителна инфраструктура в региона за постигане на целите за рециклиране и оползотворяване на отпадъците, в т.ч. по потоци отпадъци; - съдържа анализ на това кой подход е по-ефективен – обща за целия регион или за част от региона инфраструктура или поотделно за всяка община от РСУО.При представяне на доказателствата по изпълнение на това условие изрично е посочено в насоките, че освен решението трябва да се представят и пълните текстове на анализите, обосновките и доказателствата, въз основа на които е взето решението. Условието ще се счита за изпълнено единствено при представянето заедно на решението и пълните текстове на документите, въз основа, на което то е взето. В одобрените от Комитета за наблюдение на ОПОС 2014-2020 г. критерии за оценка на проектни предложения по тази процедура, към групата критерии за оценка на допустимостта са включени критерии, с които да се оценява дали кандидатът отговаря на всяко едно от условията за допустимост, указани в насоките за кандидатстване. Друг критерии цели, в случай на сдружаване, да се оцени дали партньорът/партньорите са допустими съгласно насоките за кандидатстване. Неизпълнението дори само на едно от условията за допустимост на кандидат или партньор ще доведе до отхвърляне на проектното предложение. В Националния план за управление на отпадъците за периода 2014-2020 г. са разгледани 3 сценария за постигане на целите. Изрично е посочено в плана, че изборът на решение за прилагане на децентрализирано или централизирано компостиране/анаеробно разграждане на ниво регион за управление на отпадъците, следва да бъде направен въз основа на анализ на възможните алтернативи и сравнението им по различни екологични, икономически и технически критерии в рамките на съответните прединвестиционни проучвания. Със Заповед № РД-211/31.03.2015 г. на министъра на околната среда и водите са утвърдени „Методически указания за разработване на общински програми и методически указания за разработване на регионални програми за управление на отпадъците за периода 2015-2020 г.". И в двата методически документа е посочено, че за да се идентифицират конкретните мерки, трябва да се разработят и оценят най-малко две алтернативи за постигане на целите. Възможни алтернативи биха могли да бъдат 1) децентрализиран подход в управлението на отпадъците и 2) централизиран подход в управлението на отпадъците. За всяка алтернатива следва да се направят изчисления на инвестиционните и оперативните разходи, както и на икономическите и екологичните ползи. Във основа на резултатите се прави анализ и се избира алтернативата, която ще се приложи, след което се пристъпва към разработване на подпрограмите с мерки.В рамките на настоящата дейност следва да бъдат изготвени насоки, които да подпомогнат общините при изготвянето на обосновките и анализите за вземане на решение за управление на отпадъците на ниво регион и община. Прилагането на единен и ясен подход при изготвянето им би подпомогнал съществено общините при изпълнение на задълженията им по националното законодателство, в т.ч. и за прилагане на единен подход. |
17 400.00
|
6 960.00
|