Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal / PP / provides for the implementation of activities supporting the activities of the fishing port - Pomorie. The planned investments are aimed at the modernization of a slip for fishing boats in the "Fishery Port of Pomorie", in order to improve the condition of the fishing infrastructure by modernizing and equipping the newly built fishing port.
Expected results from the implementation of the project activities are improvement of the competitiveness and viability of the fishing port - Pomorie, improvement of safety and working conditions, by supporting investments in tangible and intangible assets related to environmental protection and the quality of landings. drought products, and improving safety and working conditions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предварителна дейност: Извършване на батиметрични проучвания и изготвяне на инвестиционен проект за обект: "Текущ ремонт - модернизация на слип за рибарски лодки в „Рибарско пристанище Поморие": Дейността е вече изпълнена и включва изготвяне на инвестиционен проект във фаза "Техническа" за обект: "Текущ ремонт - модернизация на слип за рибарски лодки в „Рибарско пристанище Поморие", в съответствие с Офертата на ИЗПЪЛНИТЕЛ и съгласно Процедура за подбор на проектни предложения: BG14MFOP001-4.85, „МИРГ Поморие Мярка 1.8 „Рибарски пристанища, кейове за разтоварване, рибни борси и покрити лодкостоянки““ от СВОМР на МИРГ Поморие, финансирана чрез Програма за морско дело и рибарство 2014-2020 г., както и Наредба №4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и специфичните изисквания на проекта. Изработката е предадена във Фаза „Технически проект”, съдържащ всички проектни части, съобразно предвижданията на нормативната уредба, както и количествени сметки. За разработване на инвестиционен проект за Текущ ремонт - модернизация на слип за рибарски лодки в „Рибарско пристанище Поморие” са извършени и допълнителни батиметрични проучвания, поради констатирани геодезически и геоложки несъответствия на действителното състояние на дъното пред съществуващото съоръжение. Проучванията съдържат данни за реалните дълбочини и характер на дъното пред съществуващото съоръжение. Общата стойност на дейността кореспондира със стойността в Раздел IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, б. ред 11.1. Разходи за изготвяне на технически проект (Разходът е за вече изпълнена дейност) и б. ред 11.2. Разходи за извършване на батиметрични проучвания (Разходът е за вече изпълнена дейност) и e в размер на общо 7 400.00 лв. без ДДС. 7 990.00 7 400.00
Извършване на строително-монтажни работи за текущ ремонт - модернизация на слип за рибарски лодки в „Рибарско пристанище Поморие": В рамките на дейността се предвиждат инвестиции за подобряване на инфраструктурата в рибарско пристанище Поморие и по-конкретно СМР за текущ ремонт-модернизация на слип за рибарски лодки в „Рибарско пристанище Поморие".Основна цел на дейността е повишаване качеството, контрола и проследяемостта на разтоварваните на сушата продукти и подпомагане опазването на околната среда и подобрение безопасността и условията на труд, чрез текущ ремонт на слип за рибарски лодки на територията на новоизграденото рибарско пристанище.Обектът е ІІІ категория и ІІІ клас на съоръжението (слип). Слипът се намира в зона 5 (зона за хелинг на малки плавателни съдове) и 9а (плавателни съдове до 12 м дължина) на „Рибарско пристанище П-е“ УПИ V, кв. 19а гр. Поморие, община П-е, област Бургас. Това е зона F според съществуващия проект, по който е изградено пристанището,с дължина около 110 м. Проблеми със съществуващия хелинг:Трудности при качването на лодките поради недостатъчна дълбочина на мористата му част, която особено при отлив е над нивото на газене на рибарските лодки;Заливане на лодките при вълнение и при повдигане на водното ниво.Това обосновава нуждата от неговата модернизация. Проектът е максимално съобразен с европейските изисквания за проектиране на рибарски пристанища и изискванията за осигуряване на достатъчна дълбочина пред слипа за приставане и вадене на рибарски лодки тип Іа и Іb. Проектният капацитет на слипа е 35 места с ширина 3 м при запазване на съществуващата рампа за колесари в западния край. Съществуващият хелинг не се разрушава.Само се демонтират дървените траверси и повърхността му се награпавява за да се подобри контакта с новия монолитен бетон. Слипът се изпълнява монолитно в надводната част (12,50 м) и със сглобяеми стоманобетонови плочи 298/150/30 см в подводната част (6 м).Плочите се полагат върху наклонена заскалявка от трошен камък 20/60 мм с дебелина 20 см и 60/120 мм с дебелина 30 см, подравнена прецизно с водолази. От страна на акваторията плочите се опират на стоманобетонов сглобяем опорен блок с трапецовидно сечение и размери 298/150/65/50 см, монтиран върху подравнено дъно на кота -1,33 м БС. При наличие на скално дъно то само се подравнява с минимална дебелина на трошения камък, а при наличие на нескално дъно се изпълнява основна заскалявка с дебелина 50 см.Преди започване на строителството следва да се направят промери и подводен оглед на характера на дъното.При опасност от подкопаване основата се защитава с бетон в ютени чувалчета. Те могат да се използват и за подравняване на скални участъци от дъното.Монолитната част се изпълнява на секции с ширина по 3 м и фуга 1 см, запълнена със силиконова паста. Всички елементи се изработват от бетон С30/37 сулфатоустойчив с клас по мразоустойчивост Вм 150.Между секциите се изпълняват монолитно стоманобетонови пътеки с ширина 40 см, дължина 8 м и променлива височина така, че короната им да е хоризонтална на кота +0,52 м. Над стоманобетоновата настилка се монтират дървени скари, изработени от широколистен дървен материал, предварително дълбоко импрегниран с антисептик под налягане в автоклав.Всяка скара се състои от 4 секции с дължина по 4,5 м. Модернизацията на слипа ще се извършва от брега със сухопътна механизация. Тъй като обектът е линеен може да се работи по участъци за да се намали броят на лодките, на които трябва да се осигури временно друго място за приставане. Технологията на модернизация най-общо включва: предварителни работи, подготовка на естествената земна основа пред слипа, кофражни работи, бетонови работи, монтажни работи при конструкции от готови бетонни и стоманобетонни елементи. Изпълнението на дейността ще позволи успешното и законосъобразно модернизиране на рибарско пристанище П-е, което е и основна цел на проекта, ще спомогне за по-ефективното функциониране на пристанището по време на целия цикъл - от хигиенично разтоварване, съхранение, първа продажба и спедиция на уловите от риба и водни организми в рамките на пристанището. 383 048.49 382 016.74
Упражняване на авторски надзор на обект "Текущ ремонт - модернизация на слип за рибарски лодки в „Рибарско пристанище Поморие" .: В рамките на дейността ще се извършат услуги, свързани с упражняване на авторски надзор по време на СМР на обект "Текущ ремонт - модернизация на слип за рибарски лодки в „Рибарско пристанище Поморие" . Целта на дейността е осигуряване на ефективен и качествен авторски надзор, съгласно изискванията на чл. 162. от ЗУТ, с оглед успешното изпълнение на строително-монтажните работи на обекта на интервенция. Упражняването на авторски надзор на проекта гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на устройствените, технологични, стилистични и строителни правила и норми. Авторският надзор е задължителна част от процеса на реализация на проекта. Авторският надзор представлява проследяване на целия процес на реализация, на качеството на изпълнение, координация между различните професионалисти, изпълнители, доставчици, технически лица и работници, следене за спазване на договорените срокове и бюджети. Изпълнителят на авторски надзор е длъжен да: - Упражнява авторски надзор при СМР на обекта в рамките на инвестиционния проект; - Вписва констатации, забележки със Заповеди от упражнявания авторски надзор в Заповедната книга на обектите; - Присъства при съставянето и подписването на задължителните протоколи и актове по време на строителството съобразно Наредба №3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на СМР; - Съдейства при изготвяне и съгласува екзекутивна документация и работни проекти и детайли; - Съгласува промени (в случай на необходимост) в проектната документация; - Участва в работни срещи и взема участие в комисии; - Извършва консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на СМР на съответния обект, дава предписания при обстоятелства, които водят до допустими по Закона за устройство на територията изменения на проекта; - Уведомява своевременно Възложителя за всякакви промени в изпълнението на одобрения проект, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на текущия ремонт, които водят до промяна на приетите КСС; - Планува и осигурява ежеседмично присъствие на своите специалисти до окончателно приключване на текущите ремонтни работи, като този график се координира със Строителя; - Проследява заедно със Строителя за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - Посещава всички съоръжения и инсталации при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на Строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от него; - Съгласува екзекутивната документация изготвена от Строителя за приключването на обекта. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на СМР и запазване интересите на Община Поморие. Общата стойност на дейността кореспондира със стойността на Раздел IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, б. ред 11.4. Разходи за осъществяване на авторски надзор и е в размер на 590,00 лв. без ДДС. 590.00 590.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).