Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

This project proposal will be implemented under Priority Axis 2 and will include activities for improving the energy efficiency of 2 units. multi-family residential buildings in the town of Samokov, contributing to the reduction of final energy consumption and, indirectly, to the reduction of greenhouse gas emissions in small towns and the building of District Fire Safety Service-Samokov. The implementation of the project activities will contribute to:
• Achieving energy class "B" in 2 units. multi-family residential buildings in Samokov
• Reducing household energy costs;
• Higher level of energy efficiency: direct-reduction of final energy consumption and indirect-reduction of greenhouse gas emissions in the small cities-support centers of the polycentric system, according to the NCSD 2013-2025.
• Achieving the indicative energy saving targets for 2020 set out in the National Energy Efficiency Action Plan 2014-2020;
• Reduction of the operating costs for the public building and the possibility of redirecting the saved funds;
• Ensuring better air quality, living conditions, accessible and working environment in accordance with the criteria for sustainable development;
• Improvement of performance to extend the life cycle of buildings;
• Maintaining the traditional functions of small towns-support centers related to the provision of public services, not only to the local population but also to the population of the surrounding peripheral areas.
The envisaged energy efficiency measures will be implemented on the basis of an energy efficiency audit carried out in 3 multifamily residential buildings in Samokov Blvd., Blvd 14, Samokovo Blvd, Blvd 10, Samokovo Blvd. .he building of District Fire Safety Service-Samokov.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта и информация и публичност: 1.Проектът ще стартира със сформиране на Екип отговарящ за Организация и Управление на проекта. В състава му ще бъде включен ключовия персонал, покриващ изискванията по процедурата, а именно: Ръководител на проекта, Счетоводител и Експерт „Инвеститорски контрол". Екипът ще бъде селектиран на база професионална компетентност и опит в в управлението и/или изпълнението на инфраструктурни проекти. С реализирането на тази дейност, ще се гарантира оптимално и успешно изпълнение на заложените проектни дейности, с изградени добри комуникации между участниците в цялостното изпълнение на проекта. Ще се изгради комуникационна мрежа между Общината бенефициент и Управляващия Орган на ОПРР. Екипът по проекта ще осъществава постоянен мониторинг на избраните изпълнители и ще спомага за оптималното и качествено изпълнение на заложените дейности и услуги отговарящи на изискванията на настоящата процедура и съответстващи на нормативните норми на Европейското и българското законодателство. На първата среща на екипът за Организация и Управление на проекта ще бъде извършено разпределение на основните функции, отговорности и задачи между членовете на екипа и ще се подготви подробно планиране на цялостния процес на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни заседания на Екипът за организация и управление на проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта и ще се дефинират следващите стъпки и дейности, предстоящи за реализиране. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП (Екип за управление на проекта), са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За изпълнението на тази дейност ще бъде назначен екип от служители на Община Самоков, който ще следи за цялостното изпълнение на проекта 2.Информация и публичност има за цел да информира обществеността по всички аспекти от реализацията на проектните дейности и съответно резултатите от тях. При изпълнението на настоящия проект, община Самоков, в качеството си на бенефициент, ще изпълни всички изисквания на финансиращия орган за информация и комуникация на проекта. През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен акцент върху осъществяване мерките за публичност. Ще бъдат изпълнени всички изисквания на финансиращия орган за визуализиране на финансовата подкрепа на всички издания, покани, бланки на документи, програми, както и на всички останали печатни материали, и на интернет сайта на община Самоков ще бъдат поставяни логото и текст, информиращ за финансовата подкрепа. Осъществяването на предвидените дейности за информация и публичност ще гарантира прозрачността на изпълнението на дейностите на проекта. Тя ще осигури информираността на всички заинтересованите страни за целите, дейностите и резултатите на проекта, както и за финансовия принос от ЕФРР и Оперативна програма „Региони в растеж”. За осъществяването на дейността и постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция, ще се организират и планират следните дейности: Ще бъдат изработени и монтирани 2 бр. временни билборда, както и 2 бр. постоянни обяснителни табели. Също така ще се подготви дизай на един банер, който ще се използва при публикации на интернет сайта на общината и 100 бр. дипляни. Общината предвижда провеждането на допълнителни мерки за публичност за своя сметка. Предвижда се провеждането на две официални церемонии за ефективния старт на проекта-„Първа копка“ и официална церемония за откриване на обекта 33 736.85 0.00
Изпълнение на СМР на обектите, включени в проектното предложение : Обектите на интервенция са многофамилни жилищни сгради, със създадени сдружения на собствениците, както следва: 1. бл.14, кв."Самоково", -представлява жилищен блок с 24самостоятелни апартамента с с обща РЗП 2240,00 кв.м и 2. бл.10-кв.Самоково, представлява жилищен блок с 71 бр. самостоятелни апартамента с обща РЗП 5589,29 кв.м 3. Сграда на РС ПОжарна безопасност"-гр.Самоков с обща РЗП 484,90 кв.м Всички обекти са проектирани преди 26.04.1999 г. За всички сгради, независимо от процента спестявания, са заложените мерки за изпълнение: топлоизолация по ограждащите елементи, подмяна на дограма, осигуряване на достъпна среда и конструктивни мерки, свързани с защита на вложените материали и на сградата като цяло. За всички сгради, ще се изпълнят всички задължителни мерки, предписани в ОЕЕ, конструктивните мерки, предписани като задължителни, в техническо обследване и паспорт, за конструктивно възстановяване/усилване и мерки за защита на вложените материали и на сградата като цяло, както и достъпна среда. Строително монтажните работи ще се осъществяват в съответствие с изработените инвестиционни проекти за сгради. За 3-те сгради са изготвени обследвания за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване и технически паспорти, технически проекти, както и оценка на съотвествието на проектите по част ЕЕ". 2 151 307.18 0.00
Строителен надзор на обекта: Упражняване на независим строителен надзор е дейност, която ще се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР контрактор, който ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните мерки за енергийна ефективност и строително-ремонтни дейности. Основната задача на фирмата, извършваща строителния надзор, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя-Община Самоков през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на законодателството свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва СМР в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството (основно ЗУТ и подзаконовите актове към него). Строителният надзор е задължителен за строежите от 1-ва до 4-та категория съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ. По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл.168, ал.1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл.169, ал.1-3; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, т.2 от Наредба №2; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; и други подробно описани в чл.168, ал.1 от ЗУТ. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 г. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ след приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. 10 800.00 0.00
Авторски надзор на обектите: Авторския надзор също е паралелна дейност, която се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР. Извършва се от екипа проектанти, с необходимата проектантска правоспособност, които са изготвили инвестиционния проект, в необходимия обхват и обем съгласно НАРЕДБА № 4 ОТ 21 МАЙ 2001 г. по време на изпълнението на СМР по проекта и Съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ, условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството. В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено: - авторски надзор при строителството на обекта в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване на обекта; - присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; - наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; - съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; - заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обекта. 11 795.15 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).