Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The subject of the project proposal is industrial scientific research aiming to develop and implement in the regular operation of innovative technology for production of innovative product „Autonomous system for production of hydro-oxygen mix using alternative energy for the needs of industrial boiler farms“.
Principle of operation:
The autonomous system absorbs solar energy and transforms it into electricity through solar panels. The produced energy is then stored in a battery. The storage of electrical energy in a battery is necessary because of the dynamic consumption of electricity from the production plant of the hydro-oxygen mix and, because of need for electricity during the dark hours of the day.
With the already produced electric power the farm is fed to produce a hydrogen-oxygen mixture by the pulse-electrolysis method.  This method provides the dynamic production of a hydro-oxygen mixture, according to the needs and load of the burner, thus eliminating the need for gas separation and storage under high pressure.
The produced hydro-oxygen mixture is added to the combustion process in the combustion chamber of the burner, the feed quantity being automatically adjusted according to the load of the burner, with the amount added being 10% of the primary.
The desired change is producing and using energy based on hydrogen through alternative energy in order to solve problems related to fuel used for industrial purposes. Namely to drastically reduce fuel costs in existing boiler farms and to reduce exhaust emissions into the atmosphere. The solution will allow enterprises to produce their own clean and high-energy fuel at their place using alternative energy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания , свързани с разработването на иновативния продукт или процес. Дейност 1 "Проучване": Дейност 1 "Проучване" Д.1. Задача.1. – Запознаване със спецификата на изискванията Д.1. Задача.2. – Набиране на източници по темата Д.1. Задача.3. – Проучване. Доклад относно съществени изисквания Д.1. Задача. 4. – Експертиза на съществуващите аналози Д.1. Задача.5. – Проучване на чуждестранен опит Д.1. Задача.6. – Набиране и проучване на чуждестранни публикации Д.1. Задача.7. – Докалад от проучването Д.1. Задача.8 – Съставяне на ТИЗ /Технико-икономическо задание/ Д.1. Задача.9. – Приемане от Технически съвет и утвърждаване на ТИЗ 184 296.00 137 352.02
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания , свързани с разработването на иновативния продукт или процес. Дейност 2. Проектиране на системата: Дейност 2. Проектиране на системата Задача.1. – Изготвяне на конструкторски решения, схеми и 3D модели Д.2. Задача.2. – Анализ на създадените решения, схеми и модели и избор на вариант Д.2. Задача.3. – Изработване на физически модели. Д.2. Задача.4. – Извършване на изпитвания Д.2. Задача.5. – Анализ на резултатите от изпитванията Д.2. Задача.6. – Разработване на варианти на идеен проект. Избор на оптимален вариант. Д.2. Задача.7. – Приемане и утвърждаване на идеен проект. Д.2. Задача.8. – Създаване на технология за максимално ефективно стопанство за производство на водордно-кислородна смес Д.2. Задача.9. – Конструктивно оформление на стопанство за производство на водородно-кислородна смес. Преглед на вариантите. Д.2. Задача.10. Създаване на технология за оптимален стехеометричен състав за изработка на керамична подложка върху електродите. Д.2. Задача.11. Специфициране на техническите параметри – електрически и геометрични. Д.2. Задача.12. Създаване на технология за подаване и потребление на водордно-кислородна смес в горелка работеща на природен газ. Д.2. Задача. 13. Специфициране на технически характеристики на системата за подаване и потребление на водородно-кислородна смес. Д.2. Задача.14. Конструктивно оформление на системата за подаване и потребление на водордно-кислородна смес към горелката. Д.2. Задача.15. Създаване на технология за оптимално управление и контрол на процеса. – ВЪНШНА УСЛУГА. Д.2. Задача.16. Специфициране на технически характеристики и изисквания за системата за управление и контрол. - ВЪНШНА УСЛУГА. 997 824.17 881 403.78
Физическо моделиране на основни компоненти на системата. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии: Дейност 3. Физическо моделиране на основни компоненти на системата. Д.3. Задача.1. Израбтване на образец на стопанство за производство на водородно-кислородна смес. Д.3. Задача.2. Изработване на модели от различчни стехеометрични състави Д.3. Задача.3. Създаване на образец на система за подаване и потребление на водородно-кислородна смес. Д.3. Задача.4. Създаване на образец на система за управление и контрол. - ВЪНШНА УСЛУГА. Д.3. Задача.5. Изграждане на образец на цялостна автономна система за производство на водородно-кислородна смес използваща алтернативна енергия за нуждите на индустриални котелни стопанства. Д.3. Задача.6. Създаване на програма и методика за изпитване. Д.3. Задача.7. Извършване на изпитвания на системата Д.3. Задача. 8. Доклад анализ за ниво на разработката Д.3. Задача.9. Технически съвет-приемане на доклад за ниво на разработката 405 069.00 482 885.41
Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за заявка за патент и промишлен дизайн) За да защитим и гарантираме правата на разработваната иновация, ще подадем заявка за патент на интелектуална собственост на национално и международно равнище . Правната закрила на патента за територията на Република България се предоставя чрез регистрация в Патентно ведомство. Регистрираният патент има териториално действие. Запатенти се събират такси, както следва: За заявяване За проверка За експертиза напатента по молба на заявителя или на друго лице и др. 20 000.00 19 900.00
Дейност 6: Визуализация и публичност: Целта на дейността е да информира местната общност по отношение на целите, дейностите и постигнатите резултати по проекта. Дейността е съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Реализирането й ще допринесе за популяризиране на проекта и приноса на Европейския съюз за неговото осъществяване. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати в местни медии. Материалите разработени, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни табели, брошурии плакати и плакати), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС и ОПИК, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. В съдържателен план за осигуряването на необходимата публичност ще бъде отбелязано, че проектът е съфинансиран от ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК, размера на публичното и частното финансиране и основните очаквани резултати от изпълнението му. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият икономически и социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Предвидената дейност за информиране на обществото и постигане на публичност на ОПИК и на проектното предложение цели: • визуализиране на подкрепата на ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК; • популяризиране целите и приоритетите на ОПИК; • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Иновации и конкурентоспособност”; • утвърждаване сред обществото на идеята, че повишаване на ефективността и производителността се постига, чрез икономика основана на знанието; • отдаване на дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от ЕФРР чрез ОПИК. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информиране и публичност с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата се предвижда залагането и прилагането на следния набор от методи при изпълнение на дейността: • стриктно придържане към нормативната уредба, правила, указания и инструкции регламентиращи принципите и начините за провеждане на дейностите по информираност и публичност на проекти финансирани от ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК. • изготвяне на съобщение за проекта и публикуване в сайта на кандидата; • отпечатване на брошури и информационни табла с оглед популяризиране на ЕФРР и ОПИК и по-конкретно схемата „„Иновации и конкурентоспособност”; • Осъществяване на непрекъснат контрол и мониторинг от страна на екипа за организация и управление на проекта за спазване на изискванията, качеството и количеството на изработените материали, срок на доставката, място на поставяне и обхват на разпространението им. Дейностите включват: 1. Организиране и провеждане па 1 (една) пресконференция, в края па проекта, с цел постигане на информираност отпоено заложените и постигнатите резултати и ползи, свързани с изпълнението на проекта 2. Две публикации в електронни или печатни медии 3. Една информационна табела, изработена в съответствие с графичните и текстовите изисквания 4. Постоянна табела, изработена в съответствие с графичните и текстовите изисквания 5 . Обозначение с необходимите лога и реквизити на всички документи, създавани във връзка с изпълнение на проекта. 2 000.00 1 680.00
Дейност 7: Управление на проекта: Цели: Управление на проекта и съгласуване работата на екипа помежду им и с финансиращата организация. Целта е пълна координация на проекта при планиране и проверка на изпълнението на отделните задачи. Координацията на проекта от административна и техническа гледна точка включва: връзка с УО на ОПИК за осъществяване на адекватно докладване, проверка и отчитане на изпълнението на отделните етапи и на целия проект; финансово управление на проекта; осъществяване на добра комуникация между партньорите в проекта; управление на риска на изследването и актуализиране на отделните планове на разработката. Описание на задачите по дейност №1: Определяне на административен и технически координатор за периода на изпълнение на проекта Д1.Зад.1:Начало. Обсъждане на задачите и съвместната работа между членовете на екипа. Организиране на първа работна среща между тях. Д1.Зад.1.1:Съгласуване на административно-управляващите процедури. Д1.Зад.1.2:Определяне на специалистите в управляващия комитет , отговорни за изпълнението на всички задачи на проекта. Определяне и на отговорник по експлоатационното изследване на получените приложни изследователски резултати. Д1.Зад.1.3:Определяне на задачите на всеки. Определяне на изпълнителите на всяка задача. Проверка на изпълнението на всяка задача. Д1.Зад.1.4:Определяне на процедурите за вземане на решения, за комуникация, за отчитане на получените резултати. Д1.Зад.2:Планиране на проектните задачи (актуализиране на планираните графици за изпълнение на проекта). Подготвяне на подробен работен план за задачите на всеки и резултатите, които трябва да се получат. Работният план трябва да съдържа организационната структура, индивидуалните задачи и отговорността на отделните членове на колектива. Д1.Зад.3:Осигуряване на текущ контрол на изпълнение на задачите по проекта. Провеждане на текущ контрол на изпълнението на проекта. Така ще се осигури изпълнение на задачите качествено и в срок. Д1.Зад.4:Администриране и управление на финансовите разходи. Текущо следене на разпределението на финансовите средства и тяхното изразходване за изпълнението на задачите на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).