Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The aim of the project proposal is to create sustainable model for provision of dignified life through providing access to long-term health and social care, incl. employment for people in partial/complete impossibility to self-service and at risk of social exclusion. Following the Municipality main strategy’s vision and objectives, the project activities will support the „Home environment services” unit /part of Home social patronage/, created by the procedure "Help at Home". The Unit will provide integrated hourly services-separately/within a group, including following activities: personal care; social, medical and psychological support and social inclusion; utilities. The project team will be responsible for all planned activities, to realize operative monitoring, to prepare reports, to consult the beneficiaries and target groups. It will start with information campaign about project objectives and activities, the circumstance to make use proposed services and terms of employment of social workers. The Unit staff will organize all the activities for the preparation and delivery of integrated services according needs of elderly and disabled people - unable to lead independent lifestyle, according to their personal assessment. Domestic health-officers will perform different separately/ in a group personal assistance and communal activities according to the individual’s needs and desires. Social assistants will provide support and inclusion activities. Personal assistants will care about their relatives with disabilities – this will ensure their inclusion in the real labor market. A nurse and a psychologist will ensure complementary care to beneficiaries. The implementation of project activities will give chance to people over 55 and people with disabilities to choose a suitable service and at same time to assist them to take decision about required support. All untrained hired persons will pass special training and supervision to provide better social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване достъп до подкрепящи и интегрирани услуги, съобразно специфичните потребности на лицата в неравностойно положение въз основа на индивидуалната социална оценка чрез подкрепа дейността на Звеното за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж.: Създадената в изпълнение на предходен проект по Схема "Помощ в дома" организация на работа по подкрепа живота на лицата в неравностойно положение чрез създаване Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж, даде добри резултати за потребителите и техните близки. Това е достатъчно основание за запазване на структурата, подкрепа на дейността му чрез финансиране на нови услуги, допълващи подкрепата за по-добър начин на живот на нуждаещите се от нея лица. Целта на дейността по предоставяне на услугите е свързана с подобряване качеството на живот на лицата от целевата група. В рамките на Звеното ще се предоставят интегрирани почасови услуги - самостоятелно или в комбинация, включващи следните дейности: Дейности за лична помощ; Дейности за социална подкрепа и социално включване; Комунално-битови дейности; здравна и психологическа подкрепа на потребителите. Предоставянето на почасовите услуги в комбинация или поотделно на потребителите ще се извършва съобразно направената оценка и констатирани нужди. Услугите ще се предоставят по начин, който гарантира правото на личен избор на обслужваните лица. Дейността ще бъде изпълнявана в два последователни етапа: Етап 1 - Подготвителен етап на - 3 месеца/ОТ ОПИТ-5 проекта-8 години/. Мотиви за запазване срока на подготвителния етап: големия очакван брой кандидати за потребители/към момента по "Нови алтернативи" - 207 заявления/ и над 200 - за предоставяне на услугата; Проявен интерес от много невключени от ползвалите услугите "СА" и ДС" от предходни проекти и много нови лица с възникнала нужда от включване; Необходимо достатъчно време за изготвяне, събиране обработване на цялата документация; Изготвяне на всички процедури за изключително труден подбор за включване в проекта, поради невъзможност в рамките на бюджета да бъдат включени много нови лица, време за изготвяне на обществени поръчки, изготвяне информационни материали за разгласа и много други дейности за успешното стартиране на услугата. Екипът за управление работи ограничени часове в рамките на работното време, което е наситено с множество различни ангажименти. ПЪРВИ: публикуване съобщения на сайта на общината, в медиите и Бюро по труда за цели, срокове, същност, целеви групи и начин за включване в проекта; стартиране процедурата за избор на изпълнител на дейност "Осигуряване на публичност; набиране заявленията на кандидатите за включване в проекта като потребители и лицата – персонал на Звеното. ВТОРИ: подбор на персонала на управление на Звеното- Социален работник и Специалист социални дейности, медицинска сестра и психолог-подкрепящ услугите персонал, свързан с подбор по документи, интервю, сключване на договори. Те ще изготвят индивидуалните оценки на нуждите, индивидуалните планове на кандидатите за потребители в т. ч. на ползвателите на услуги. Ще бъде подбран и персонала за предоставяне на услугите/Социални асистенти, Домашни санитари и Лични асистенти/. ТРЕТИ продължава с процедурата по подбора на потребители, избор на ЛА, СА, ДС, изготвяне на договори, графици, провеждане въвеждащото обучение/ за тези, които не са преминавали такова по други схеми, надграждащо за преминалите, обучение на персонала за управление на звеното от екипа за управление на проекта. Етап 2 - Същинско предоставяне на услугите - 21 месеца Етапът включва фактическото изпълнение на дейности по проекта, свързани с предоставянето на иновативните почасови услуги. Наетите лица за предоставяне на услугите ще обслужват, нуждаещи се от единична или комбинирана услуга лица, като прилагат гъвкав подход спрямо индивидуалните нужди на потребителите. Социалните работници, наети като персонал за управление на звеното, 4 дни в месеца при подадени заявки за възникнала временна потребност, ще извършват консултиране или друг вид подкрепа за социално включване. Медицинската сестра и психологът ще бъдат в подкрепа на нуждаещите се потребители, техните семейства и персонал за предоставяне на услугата. 460 259.46 445 415.97
Обучение и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Целта на дейността е да осигури високо качество на предоставяните услуги, чрез обучение и подкрепа на лицата, предоставящи услугите. В изпълнение на целта ще извършим следните обучения: 1. Въвеждащо обучение на назначения персонал в Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда/ за оказване съдействие и подкрепа за социално включване на потребителите, за извършване на дейности за лична помощ и комунално-битови дейности, персонала оказващ медицинска и психологическа подкрепа. Ще обучим 10 лица над заложения брой лица/50/ за предоставяне на услугите, поради възможности за текучество, породени от опита ни и срока на проекта. Същото ще проведем с 2/30 одобрени кандидати/ групи в рамките на по 24 часа,/ общо 48ч./ основно по Методиките за предоставяне на услугите „Социален асистент”, „Личен асистент” и „Домашен помощник” утвърдени от Изпълнителния директор на АСП. Участниците ще бъдат запознати също с основните дейности на проекта и организацията, която ще създадем с оглед качественото му изпълнение. В рамките на въвеждащото обучение, предвид спецификата на дейността на наетите лица, ще бъде включена тема за разделното сметосъбиране. Във въвеждащото обучение няма да включим, преминалите същото по фаза 1 и 3, Схема "Помощ в дома" на ОП РЧР, както по схема „Алтернативи” и "Нови алтернативи" на същата програма. Срок за изпълнение - трети месец от стартиране на проекта. Ще бъдат издадени сертификати. 2. Надграждащо обучение за включените вече получили подобен вид обучение лица. Ще бъде проведено с три групи в рамките на по 8 часа/общо 24 часа/ трети месец от стартиране на дейността. Те ще бъдат и запознати със спецификата на изпълнение на проектното предложение. Второто Надграждащо обучение: с всички назначени за предоставяне на услугите лица ще се проведе с оглед допълване на знания и подкрепа за повишаване качеството на предоставяните услуги и ще включва решаването на различни казуси, от досегашен опит и от тяхната практика. Данните за опита ще се установяват в текущия мониторинг на проекта. Ще се проведе с три групи/СА, ДС, ЛА/ в рамките на по 8 часа – общо 24 часа/6 дни*-4 ч./, съобразно преобладаващата изпълнявана дейност от тях – лична помощ, социална подкрепа и включване, комунално-битови дейности. Разделяме участниците в три групи с оглед спецификите на трите дейности и ефективността на обучението в малки групи. Предвид възможностите Домашните санитари да предоставят най-търсените услуги – лична помощ и комунално-битови дейности комплексно, участниците в обучението ще имат възможност сами да определят групата на база преобладаваща предоставяна услуга. 3. Супервизия: Ще бъдат проведени 4 групови супервизии*8 ч. с три групи - за наетия персонал за трите вида услуги. Общо 96 часа. Те ще комбинират нейната обучаваща и подкрепяща функция, ще осигурят допълнителни знания и подкрепа в справянето с различни ситуации, възникнали в процеса на работа. Изпълнението на дейността е необходима, за да осигури нужните знания, умения, подкрепа на наетите лица, за качествено предоставяне на услугите, както и опазване на собственото им здраве. Това ще доведе до успешното изпълнение целите на проекта. 1 333.00 1 981.93
Организация и управление на проекта: Целите на дейността са свързани с гарантиране на ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта, постигане оптимални резултати и срочно изпълнението на всички планирани дейности по проекта, както и реализиране целта му. При стартиране на проекта със заповеди на Кмета на Община Добрич ще бъде сформиран екип за управление и изпълнение на проекта, който ще се състои от следните позиции, съобразени с обхвата и съдържанието на проектното предложение: - Ръководител на проекта – носи отговорност за цялостната организация по изпълнение на дейностите по проекта - Експерт "Обществени поръчки" - носи отговорност за своевременното изготвяне на всички обществени поръчки по Проекта. - Счетоводител, който ще организира финансовата дейност и реализира счетоводната политика по Проекта, ще изготвя финансовите отчети към междинните и окончателен доклади - Касиер - изготвя и изплаща заплатите на служителите в Звеното и екипа за управление на проекта. Изготвя служебни бележки, УП и други документи, свързани с изпълнение на финансовата дейност. - Технически сътрудник - Оказва методическа помощ на Екипа за управление на Звеното по отношение воденето на досиета на потребителите на услуги и отчетната документация по дейността на Звеното, изготвя трудовите и гражданските договори на всички участници в проекта; води личните досиета на персонала в звеното и др. Чрез сформирането на проектния екип, ще се създадат необходимите предпоставки за успешното администриране и изпълнение на проектните дейности в рамките на договорения период за изпълнение на проекта. Всеки един представител на екипа за изпълнение на проекта ще получи копие от изпълнявания проект, ще се проведе първоначална среща на екипа и ще бъдат разпределени съответните права, задължения и отговорности. Дейностите по организация, управление, отчетност, мониторинг, контрол продължават през целия период на изпълнение на проекта. Те ще се изпълняват съобразно изискванията в Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП Развитие на човешките ресурси със съответните Общи и Специални условия и действащата нормативна уредба. Екипът за управление на проекта ще изготви правилата на Звеното за почасово предоставяне на услугите в домашна среда, длъжностните характеристики на наетите в Звеното лица, ще организира подбора на потребителите и персонала в Звеното. Ще организира изпълнението на всички планирани дейности, ще прилага и следи ежедневно за спазването на процедурите и изискванията на Договарящия орган, съгласно клаузите на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него. Ще упражнява постоянен мониторинг и контрол по отношение на външните изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната последователност, качество на изпълнение и не на последно място, ще информира широката общественост за проекта. Отчитайки спецификата на Проекта и необходимостта от нови подходи за управление и взаимодействие се налага изводът, че дейностите по управление и координиране изискват повече усилия, време и креативност. Екипът на проекта не само ще организира и координира дейностите, но ще подпомага персонала за управление на Звеното, ще ги подготви за качествено управление чрез методически указания и подкрепа. Ще осигури регулярно и качествено отчитане на проектните дейности при спазване на финансова дисциплина. 37 122.54 37 100.11
Информиране и публичност: Целта на дейността е свързана с осигуряване на прозрачност при изпълнение на проектното предложение и разходването на средства от ЕС чрез ЕСФ, надеждно информиране на обществеността, кандидатите за потребители и лицата за предоставяне на услугите за същността на проектното предложение, както и неговия иновативен характер. Ще бъдат изготвени: 2 информационни табели, 500 брошури, носещи информация за доставчика, същността на услугите, начина за тяхното предоставяне, правилата за включване в проекта, източникът на финансиране. Ще бъдат направени: 2 публикации в местните медии за първоначална информация на обществеността, свързана с дейностите по проекта и правилата за включване в него и за напредъка на проекта; Ще бъдат публикувани 2 обяви в местния печат/ за набиране на персонала в Звеното/ и 2 в Бюро по труда. От 2 радио-интервюта ще се чуе мнението на потребителите за предоставяните иновативни услуги-плюсове, минуси. Дейностите са необходими с оглед: широка разгласа на новите възможности за подкрепа на нуждаещи се лица; спокойно обмисляне, с помощта на заинтересовани страни в семейството, на предлаганите услуги и правилен избор от страна на потребителите на услугите; информиране на обществеността за източника и реалните ползи от финансираните дейности; осигуряване шанс на хората в неравностойно положение за преодоляване на социалното изключване Изпълнението на дейността ще стартираме първи проектен месец с процедура за възлагане по ЗОП, с оглед своевременно осигуряване на необходимата за кандидатите за потребители и за лицата, кандидати за персонал на звеното информация за включване в проекта. 1 285.00 1 281.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).