Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The implementation of this project involves the development and implementation of a new organization of work, improving safety, health at work and social benefits. It is aimed at all employees in the AVIOREMONTEN ZAVOD Ltd (aircraft repair plant LTD).
The project envisages implementation of a set of activities through which to achieve:
1. Introduction of an innovative organization performance labor tasks, including creating conditions for flexible working time limits and balancing work with personal and family commitments;
2. Reduction of risks at work by implementing priority to collective protection, combined with modern PPE and special clothing;
3. Creating suitable conditions for recreation, nutrition and rest and environmentally improved sanitary conditions for staff.
These activities are intended to organize, manage and implement on their own with Project Team and attracted  experienced Coordinator . The team performed a similar project with its own funding to improve working conditions in the main hall. Organization of the team and management of the project is described as a separate optional activity.
Some of the activities providing construction works will be performed by workers employed under an employment contract. Another part of the services, supplies and works will be entrusted to external contractors, the selection of which will be implemented in accordance with the requirements of ZUSESIF and regulations to it.
In implementing the entire project will fulfill the requirements for information and publicity, which are described as separate binding activity.
All activities of the project team will be in full compliance with horizontal policies and principles for ensuring equal opportunities and non-discrimination, gender equality and sustainable development. It is envisaged that strict enforcement of the Administrative contract and instructions of the Managing Authority.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществи от Екипа по проекта (виж по-долу 9. Екип). Ръководителят на Екип е Управителят на дружеството, а останалите членове са или работещи в дружеството или специалисти, които имат някакво отношение към работата на дружеството или много добре познават същото. В рамките на планирания срок за изпълнение, Екипа по проекта ще организира и изпълни следните основни стъпки: 1. Стартиране и организиране на работата на Екипа, включващо запознаване на членовете с изискванията на административния договор, Ръководството и други документи за изпълнението, разпределяне и възлагане на общи и конкретни задачи и инструктаж на членовете; 2. Организиране, оперативно управление и контрол на избора на външни изпълнители на доставки и услуги (виж другите дейности по проекта); 3. Организиране, оперативно управление и контрол на работата на собствения персонал, ангажиран с изпълнение на дейности по проекта; 4. Контрол на изпълнението на услугите и доставките, изпълнявани по договор с външни изпълнители, приемане и отчитане на резултатите от изпълнението, включително счетоводно завеждане и отчитане (осигуряване на одитна следа в съответствие с приложимото законодателство); 5. Организиране и изпълнение на дейностите за публичност и визуализация на действията и резултатите по време на изпълнение на проекта; 6. Подготовка на междинен и финален технически и финансов отчети и предаване на същите на договарящия орган; 7. Поддържане на постоянна комуникация с договарящия и контролните органи от ОПРЧР и ангажираните органи от ЕС, включително предоставяне на изисквани данни и достъп до информация на правоимащите; 8. Приключване на проекта, документиране на всички дейности и архивиране, съхранение и запазване на документите в изисквания срок. 24 000.00 24 000.00
Информиране и публичност: Осъществяването на тази задължително изисквана дейност - информиране и публичност ще се изпълнява при стриктно спазване на изискванията и реда, описан в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.". Осигуряването на необходимата информираност и публичност за изпълнението на проекта с безвъзмездната помощ на ЕС и държавата ще включва: - Плакати - ще се поставят поне два плаката с информация за проекта (на входа на административната част и на входа на производственото хале), с минималният допустим размер на плаката - формат АЗ; - Печатни информационни материали – 100 брошури/ дипляни/ лиcтовки; - Промоционални материали – 30 флаш памети; - Банери – за поставяне на сайта на дружеството, ако бъде активиран до започване на изпълнението на проекта; - Интернет - на интернет страница – публикуване на подробна информация за одобрения за финансиране проект - в рамките на два дни от датата на подписване и влизане в сила на Административния договор, ако интернет страницата бъде активиран до започване на изпълнението на проекта; - Информационни cтикери – ще се поставят на оборудване и съоръжения, постоянно инсталирани във връзка с изпълнението на проекта или в резултат от него; - Публични изказвания, презентации и интервюта – ще се подчертава ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПРЧР, като се споменава стойността на безвъзмездната финансова помощ; - Платени публикации и излъчвания – едно излъчване на репортаж по местната телевизия в края на изпълнение на проекта - ПР публикации – съобщения, изпращани към местните медии. 2 000.00 1 980.00
Разработване и въвеждане на иновативен модел за организация на безопасни и екологични трудови процеси с възможност за прилагане на гъвкаво работно време, осигуряващо повишаване на производителността: Чрез изпълнението на тази дейност се очаква оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от нейното изпълнение възниква поради възрастова структура на работната сила - над 43% от работещите са на възраст над 54 години Това налага внасяне на промени в системата за развитие на човешките ресурси за изпълнение на стратегията за развитие на предприятието. Необходимо е привличане на по-млади кадри и тяхната практическа подготовка. От друга страна е налице известна неравномерност на трудовата натовареност поради характера на дейността - ремонт на авиационна техника, имаща известен сезонен характер. Необходими са организационни промени, водещи до по-високо ниво на мотивация и подобряване на производителността със следния характер: - Оптимизация на работните процеси и въвеждането на гъвкаво работно време в определени граници в зависимост от конретните поръчки и сезонност, което да даде възможност за съвместяване на професионалния и личния живот; - Привличане на персонала с богат опит като ментори (обучители) на новоназначавани по-млади работници без опит. Така се удължи професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години), а младите работници усвоят по-бързо техническите ументия за осъществяване на сложни ремонти; - Отчитане на факторите, които мотивират младите - основно използване на гъвкаво работно време и оптимизиране на натовареността, подобряване на производителността на труда и получаване на по-добро заплащане, пряко свързано с производителността на труда; - Създаване на условия за по-бързо навлизане в работата, особено за усвояване на майсторски умения за ремонт на авиационна техника, усвоявани за период от 5 до 10 години. При проведените първоначални разговори със специалисти по трудова психология, управление на труда и производствените процеси се установи възможност за прилагане на иновативни решения и методи за оптимизация на трудовия процес. Според специалистите би трябвало да се изпълнят следните стъпки: - диагностициране на действащата система с отчитане на възприятието за труда от работниците и служителите; - определяне и обсъждане от висшето ръководство и консултантите на констатациите, изводите и препоръките на екипа от специалисти; - разработване на система от правила за оптимизиране на тудовия процес с конкретни правила за гъвкавост и начина за отчитане. Те ще станат основа за бъдещата иновативна система за управление. Нейното описание ще се осъществи чрез Правилника за върешния трудов ред и раззработката на подходящи процедури от системата за управление на дружеството. В частност - системата за управление на човешките ресурси; - Изграждане на техничека система за отчитане на реалното работно време на всеки работник и служител с възможност за транслиране на данни в специализирано софтуерно приложение, свързано с управление на трудовото представяне и работната заплата; - разработване на специализирано софтуерно приложение от изпълнител по утвърдено задание, на основата на базов софтуер, достъпен за използване в практика. Специализираното приложение и базовия софтуер ще се доставят от външния изпълнител; - доставката на ИКТ оборудване (компютърна техника и оборудване за регистрация на присъствието). Същото ще се използва за инсталиране на базовите и специализираните приложения и започване на внедряването; - провеждане на апробация на системата и софтуер, за оценка на приложимостта и необходимостта от корекции. Приемане на системата от ръководството за внедряване или предоставяне на насоки за нейната преработка. Очавка се системата да подобри и коректността във взаимоотношенията работник-ръководство и се подобри мотивираността на всички. Тя ще даде възможност работниците да уплътняват работното си време и да намаляване на престоите, а от подобряване на производителността на труда с екологичен ефект чрез оптимизиране на работата на оборудването. Ще се осигури възможност за ефективно възстановяване на работната сила, когато работника има нужда. 75 457.36 48 080.00
Осигуряване на средства за колективна защита, чрез модернизация, реконструкция и обезопасяване на същест вуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения за подобряване условията на труд: По този проект се предвижда осигуряване на 2 (два) вида средства за колективна защита - неподвожни (инфраструктурни) и подвижни съоръжения. Те са свързани с актуалните резултати от Оценката на риска на работните места и утвърдената от ръководството Програма за минимизиране на риска (виж приложената Програма). СТМ препоръчва защитата от няколко потенциални опасности в участъка за ремонт на корпуси от летателната техника. Причината е в работата с материали на нитроцелолозна основа и излъчваните аерозоли в атмосферта. Препоръчва се предприемане на приоритетно колективни средства за защита, както следва: 1. Защита от токсични и други вредни вещества, включително защита от потенциално експлозивна атмосфера, защита от опасни пари или аерозоли на химични агенти, налагащи изграждане на локална аспирационна система при източника на отделяне на вредни вещества; 2. Защита от неблагоприятен микроклимат, налагаща прилагане на системи, подобряващи микроклимата – температура, скорост на въздушното течение; вентилационна система за осигуряване на свеж въздух /нагнетателна вентилационна система/; подмяна на дограма; изграждане на окачени тавани за намаляване обема на помещенията и климатични системи; 3. Защита от пожар и взрив, чрез автоматична пожарогасителна инсталация; пожароизвестителна инсталация. В рамките на двете основни помещения на участъка за нанасяне на импрегниращи покрития и боядисвеане на корпусни детайли на самолета ще се изпълни: - Намаляване на височината на зона 3 и зона 4 с обща пощ 540 кв.м. и зона 2 - 540 кв.м.; - Изграждане изолираща стена между зона 3 и зона 4, за да се ограничи разпространението на аерозоли при боядисване; - Подмяна на неефективна дограма с ПВЦ и стъклопакет в зона 2, 3 и 4; - Облициване на стените с изолационни плоскости и пожароустойчива вата в зона 2, 3 и 4; - Монтиране на стационарна аспирация в зона 3; Тези СМР ще се изпълнят от специално назначени монтажници/ строители на трудов договор, минимум в рамките на 12 месеца. - Доставка и разполагане на подвижни защитни (ограждащи) съоръжения за ограничаване на опасността при източника - подвижна аспирация (завеса) за улавяне на вредни вещества, пари и мъгла при боядисване в зона 4, преместваем ограждащ контейнер с двойно дъно за оттичане на масла и горива с аспирация за улавяне на вредни вещества и преместваем ограждащ контейнер с аспирация за улавяне на вредни вещества - пари при ултразвуково измиване на детайли за ремонт с агресивни течности в зона 4. Новите съоръжения за колективна защита ще бъдат снабдени с нагнетателни вентилационни системи и локална аспирационна система за изсмукване и следващо филтриране на опасните пари. Описаните системи са съобразени с предписания в ЗЗБУТ метод и средство за колективна защита, в частност - ограничаване на опасността при източника. Съгласно §1, т. 6 от ДР на ЗЗБУТ ..."6. "Средство за колективна защита" е проектно, конструктивно, технологично, организационно или друго техническо решение, което изолира пространството, в което може или се проявява опасността от местонахождението на работещите или други лица, които биха могли да бъдат увредени. "... Последните системи - Завеса и ограждащи контейнери остават преместваемо средство за колективна защита и се разглежда като преместваемо оборудване. С други думи. съгласно "Указания за тълкуване на термините оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар", описаните средства за колективна защита представлява "Оборудване" и не се считат за инфраструктура, тъй като има подвижен характер защото: • При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, то има предполагаем срок на годност (полезен живот) по-голям от една година; • Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване; • При повреда на устройството или на негови части е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент; • Не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура). 103 200.00 128 121.95
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Действащата в дружеството Група по условия на труд и ръководството са определили в Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло. Този списък съдържа основни (минимално изисквани ЛПС и специализирано работно облекло). До момента са предоставяни само задължителните ЛПС и облекло. Тъй като в посочения и приложен тук Списък е актуален в момента, а предоставените на работниците специализирано работно облекло и ЛПС са със срок на износване от 12 месеца, то подновяването на същите е допустимо, защото ще започне минимум след 6-8 месеца и срока на износване на старите ЛПС и облекло ще е изтекъл. С други думи - за всички такива раздадени продукти срокът изтича до края на 2016 г. Имайки предвид, че евентуалното стартиране на този проект с финансова подкрепа на ЕС и националния бюджет може да е най-рано в края на 2016, то осигуряването на предписаните в Списъка ЛПС и специализирано работно облекло е допустимо. Имайки предвид горната информация, в този проект е предвидена доставка на целия комплект ЛПС и специализирано работно облекло по утвърдения Списък. По този начин се осигурява високото ниво на безопасност при работа на всички работни места в дружеството. Предвидената бюджетна цена за доставка на предписаните в Списъка ЛПС и специализирано работно облекло е 5 400.00 (без ДДС). 5 400.00 5 396.23
Осигуряване на социални придобивки за работещите - място за отдих, хранене и почивка: Основната производствена площадка на дружеството е осигурена с място за отдих и почивка, но един от основните отдаллечени обекти - площадката за летателни изпитвания се намира в покрайнините на дружеството и представлява голо място без възможност за почивка. Това място е голяма равна площадка, която може да се използва като основа за разполагане на подвижен контейнер, за което не се изисква преминаване през тежката процедура за строителство (ЗУТ). Тези обстоятелства предполагат следните адекватни действия - доставка на оборудван контейнер, който да служат като помещения за краткотраен отдих, съблекални и тоалетните. Същият ще осигури необходимите съвременни хигиенно-санитарни изисквания и удобства за работещите, лесно почистване и ефикасна дезинфекция за защита на здравето на работещите, необходимите хигиенни условия за личните дрехи и вещи. Оценено е, че се предлагат такива типови контейнери, осигуряващи тези условия. Контейнер с размери 240/600/250см за модел E-4 с кухненски бокс и оборудвано WC слънчева система за гореща вода и климатик = 12 800.00лв. (без ДДС). 12 800.00 12 800.00
Внедряване и сертифициране на система за управение на БЗР по стандарт BS OHSAS 18001 или очаквания нов международен стандарт ISO 45001.: Чрез внедряването на Система за управление на БЗР - елементите на BS OHSAS 18001 ще осигури разработката и внедряването на адекватна политика, за изпънението на която ръководството ще се ангажира. Ще се обърне особено внимание на идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, определяне и поддържане в актуално състояние на приложимите норми (законовите изисквания) и оценка на съответствието спрямо тях. Ще се осигури регуляно и адекватно разработване на целите и програмите, мотивация и организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; управението на документите и записите в системата; Осъществяването на оперативен ежедневен контрол, създаване и трениране на готовност за действие при извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Чрез тях ще се осигури непрекъснато (продъжаващо) развитие. 19 800.00 19 420.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).