Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

In the context of economic and social crisis strengthened by the negative demographic changes, providing accessible, high quality and sustainable services for long-term care for the elderly and people with disabilities is one of the effective tools to improve their quality of life and for their full inclusion in society. Problems of aging population and social exclusion of people with disabilities is a serious challenge for Petrich Municipality too. On the one hand these problems require increasing the need for long term cares services, respectively, increasing public expenditures on these services, on the other hand - ensuring higher quality of services offered by existing institutions. This is the main motive Petrich municipality to look for new forms of care for the elderly and people with disabilities by the scheme "Independent Life" under OP "Development of Human Resources". With the main activities,  the project  will provide  introduction and offering of integrated  services for long-term care, planned  on the base of  individual needs of the person. The implementation of the project will continue the activity  of the existing Unit for services, created under the  scheme "Help at Home"  through  creation of a Center for hourly services. Activities of the Center will be supported by opening of 58 new jobs for the planning and management the provision of integrated services for  long-term care at home and / or community.Consumers of the services will be 112 persons- older than 65 years and persons with disabilities. Training  for the staff will be conducted, basic and advanced /specialized/ and also psychological support and supervision. Psychological and motivational support to users of the services will be provided too. Organization and management of the project will be executed by a project team. The project duration is 20 months, and the services will be provided in the Center for hourly services for a period of 18 months. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : За да бъде успешен един проект, освен, че трябва да е правилно разписан, неговото изпълнение следва да е добре организирано, технически и финансово, да е професионално управлявано от опитен екип. В този смисъл и дейностите по управление и организация са елемент от настоящия проект, осигуряващи успешно изпълнение на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по схема BG05M9ОP001-2.002 „НЕЗАВИСИМ ЖИВОТ на ОП „РЧР”. Планирането, управлението и осъществяването на всички дейности по проекта ще се извършват в условията на прозрачност и обратна връзка между членовете на екипа за организация и управление и Управляващия орган на Програмата. За постигането на максимален ефект от управлението на проекта е предвидено дейностите за организация и управление да се осъществяват така, че да гарантират успешната му реализация и постигане на заложените индикатори. За тази цел ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове / ръководител, координатор и счетоводител/разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Ръководителят на проекта ще следи и контролира реализацията на всички предвидени дейности. Основните му задачи включват: организиране и координиране дейностите по изпълнение на проекта и организиране дейността на екипа; отчитане изпълнението на дейностите по всеки етап на проекта; наблюдаване дейностите по отношение на целите на проекта, поддържане връзката с Управляващия орган, подписване на договори. Ръководителят ще бъде отговорен за техническото, финансово и административно изпълнение на проекта и за спазване на правилата и процедурите при изпълнение на проекти, финансирани по програмата; законосъобразно изпълнение на процедурите за избор на изпълнители; наблюдение и контрол на подписаните в рамките на проекта договори; контрол за спазването на графика на проекта; подготовка на доклади и отчети по проекта. Координаторът по проекта ще бъде отговорен за организиране и контролиране на процедурите за избор на външни изпълнители по проекта съгласно разпоредбите на ЗОП; ще извършва административната работа по проекта; ще събира и поддържа в изряден вид проектната документация; ще води комуникацията по проекта с партньорите , външните изпълнители и останалите членове по управление на проекта. Счетоводителят на проекта ще отговаря за счетоводството, финансовото управление, съхраняването на финансовата документация (съхранение на всички разхооправдателни документи и други документи с доказателствена стойност , подготовка на искания за плащане, подготовка на финансови справки за разходване на средствата и финансови отчети. Подробно описание на задълженията и отговорностите на членовете на екипа по управление на проекта ще бъде включено в договорите им за възлагане управлението и техническата организация на проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките на Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти по схемата, както и според вътрешните правила и процедури на организацията и държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. .Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие, подготовка и подписване на договори за трудово правоотношение на заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация,текущо документиране, отчитане и докладване на напредъка по проекта. 23 442.00 22 564.81
Подбор на персонал за предоставяне на интегрирани услуги и подбор на лица-целева група: За постигане на една от основните цели по проекта- подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване е необходимо осигуряване на необходимия човешки ресурс за Центъра за почасови услуги. От квалификацията и личните характеристики на този персонал ще зависи и достигане на заложените специфични цели в проекта, а именно : • Осигуряване на независим и достоен живот на възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания чрез предоставяне на социални и други услуги,планирани на база индивидуалните потребности на всеки човек и • Осигуряване на адекватна грижа за възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания чрез предоставяне на комплексни услуги за дългосрочна грижа. Дейността ще се реализира в две посоки: Подбор на персонал в Центъра и подбор на потребители на социални услуги.Броят на планираните потребители е 112 лица,включително 47 лица,ползващи услугите по текущата схема "Нови алтернативи". По проекта се предвижда назначаване на следния персонал за управление на центъра- Социален експерт-1бр. и Технически сътрудник-1бр. Предвидените нови работни места за предоставяне на почасови услуги е 56 бр. 900.00 0.00
.Обучение на персонала в Центъра за почасови услуги.Въвеждащо обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Поради това е необходимо наетите лица за работа в Центъра да бъдат обучени с подходяща тематика, която да им бъде от полза при извършване на тяхната дейност. Предвидени са провеждания на 1 въвеждащо обучение за лица, които не са преминавали подобен вид обучения и едно надграждащо/специализирано обучение. Предвид факта,че в общината има вече изпълнявани проекти за предоставяне на услуги в общността се очаква минимален брой от наетите лица да бъдат включени във въвеждащо обучение. Това ще стане в рамките на един ден, тъй като ще бъдат наемани лица, които имат общи познания в социалната област. Важно е да се отбележи,че предвидените услуги ще се предоставят комплексно и не се свеждат до задоволяване на елементарни дневни потребности на нуждаещите се.Особен акцент е и предоставяне на здравни и психологически услуги,които ще доведат до социализиране на потребителите и приобщаването им в общността Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител,с опит в подобни обучения и дейности,свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, контрол на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. 96.00 64.00
Обучения на персонала.Надграждащо/специализирано обучение: Дейността цели осигуряване на качествени социални и друг тип услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидено е едно надграждащо/специализирано обучение. Обучението е предназначено за всички лица от персонала, които са преминали въвеждащо обучение с оглед надграждане на техния капацитет за по- адекватна грижа към потребителите на интегрираните услуги. В рамките на 3 дни обучаваните ще бъдат запознавани с нови форми на социални и здравни грижи, начините за комплексно предоставяне на услугите, както и с правилното разпределение на задачите за по- пълноценна и качествена услуга. Ще бъдат разработвани казуси, както и практически примери за решаване на важни проблеми, които биха възникнали при изпълнението на услугите . Също така персоналът ще се запознае със специфични характеристики в поведението на потребителя, свързани с личностни промени, фактори на социализация, социални ценности и др.,компетентности,които ще бъдат от полза по време на работа с потребителя. Обучението ще бъде възложено на изпълнител,избран по реда на ЗОП, като двете обучения ще бъдат обединени като сходни дейности. Лекторите ще бъдат лица, специализирани в социалните и здравни дейности, както и в комуникациите с лица в неравностойно положение. Изпълнителят ще предложи предварителна програма за одобрение от възложителя. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, контрол на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. 1 612.80 1 075.20
Доставка на компютърно оборудване и техника.: Предвидените по проекта услуги ще бъдат предоставяни от Центъра за почасови услуги, който ще бъде правоприемник на съществуващото Звено за услуги в домашна среда.Звеното е създадено с цел разширяване обхвата на услугата „Социален патронаж” в общината и финансирано по схемата „Помощ в дома” по ОП „РЧР” 2007-2013.Тъй като ще бъдат назначени двама души административен персонал, които да организират, проследяват и контролират работата в Центъра , в бюджета на проекта са заделени средства за техническо оборудване. Ще бъде закупена компютърна конфигурация и мултифункционално устройство. Техниката ще бъде ползвана и от обслужващия персонал на Центъра при изготвяне на отчети, доклади и графици. 1 620.00 1 620.00
Развитие дейността на Центъра за почасови услуги чрез предоставяне на социални и здравни услуги,включително психологическо консултиране и мотивационна подкрепа Психологична подкрепа и супервизия на персонала.: Дейността е иновативна по своя характер и заложени цели. Със своя комплексен характер, услугите, предоставяни от Центъра ще доближат обгрижването на хората от целевата група до изпълнение на общата цел на проекта, а именно: Утвърждаване на децентрализиран модел за предоставяне на социални и други услуги за подобряване качеството на живот и преодоляване на социална изолация за възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания Дейността предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител.Целта е : по-висока ефективност и динамика на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс. Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на 18 месеца на територията на община Петрич. С оглед икономия на разходи за транспорт ще се осигурява заетост на лица от населените места, които на място да предоставят интегрирани услуги.Услугите ще се предоставят на 112 потребители за срок от 18 месеца.За целите на проекта ще се използва материално-техническата база на Звеното за услуги в домашна среда. Освен утвърдените услуги "Личен асистент","Социален асистент" и "Домашен помощник",като нови услуги ще се предоставят такива за здравен и медицински достъп, психологическо консултиране и мотивационна подкрепа на потребителите.Услугите ще се предоставят комплексно и посредством гъвкав механизъм, което ще им осигури условия за независимост и контрол върху средата.Социалната изолация, в която се намират възрастните над 65г. в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания изисква предоставяне на комплекс от услуги,интегрирани след анализ на нуждите и предоставени чрез мултидисциплиниран подход.Това ще допринесе до преодоляване на традиционните практики в социалната сфера,при които един вид услуга се приема за достатъчна за потребителя,предоставя се по рамкиран начин, много често формално, без оглед на потребностите му,които търпят промяна във времето или без зачитане на променящи средата факти и обстоятелства.Осигуряване на достъп до здравни и медицински услуги е нова за бенефициента услуга, но крайно необходима за потребителите-целеви групи по проекта.И двете групи потребители живеят изолирано, с редица съпътстващи заболявания и с ограничени доходи, което затруднява достъпа им до услуги от здравен характер, особено такива,които се извършват извън здравните заведения. Здравните, психологически и социални услуги ще се предоставят в различен времеви обхват и обем, което предполага предоставяне на различните услуги на различен брой потребители,т.е. един тип услуга може да бъде предоставена от едно лице на един брой обслужвани, докато друг тип услуга може да обхване по-голям или по-малък брой обслужвани за едно и също време.Това ще гарантира съобразяване с индивидуалните нужди и желания на потребителя и спазване на принципа на по-висока ефективност и гъвкав механизъм на предоставяне на услуги. Самите потребители на услуги също се нуждаят от допълнителна психологическа и мотивационна подкрепа с цел преодоляване на социалната им изолация.С оглед гореизложеното в рамките на проекта се предвижда и оказване на психологическа подкрепа и консултиране на лицата,представители на целевите групи.Също така в обхвата на дейността на Центъра за почасови услуги на персонала ежемесечно ще бъдат предоставяни индивидуални и групов консултации и супервизия. 456 419.11 433 050.69
Информираност, публичност и визуализация.: Дейността цели запознаване на обществеността с новите социални услуги в общината и популяризиране инициативите на ЕСФ. Дейността включва изработване на информационни материали, които запознават населението на община Петрич с целите на проекта, начина на участие, процедурите и правилата при предоставяне на услугите, критериите и стандартите за качество на услугите. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За популяризиране на дейностите по проекта екипът ще предоставя активно информация за проекта, съгласно Регламент (ЕС) 1303/2013г на Европейския Парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Екипът по проекта активно ще предоставя информация за дейностите и постигнатите резултати според изискванията на програмата и в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност.При всички мерки за информация и комуникация , предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ чрез поставяне на : емблемата на ЕС, наименованието на финансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014-2020г , наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, общата му стойност и размера на европейското и национално финансиране в лева. Ще бъде изписано също и срока на стартиране и приключване на проекта. Предвидени са : • две пресконференции- встъпителна и финална; • Информационни плакати за информационна кампания, където ще бъдат оповестени дейностите и очакваните резултати, както и начина на набиране на персонал за Центъра и потребители на услугите . • Информационни листовки за популяризиране на проекта. със съдържание: емблемата на ЕС, наименованието на финансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014-2020г , наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта, общата му стойност и размера на европейското и национално финансиране в лева. Ще бъдат упоменати всички дейности по проекта, целите, които са поставени и очакваните резултати. Тези информационни материали ще бъдат подготвени , един месец, след избора на изпълнител по дейността. • Публикации в местни/регионални медии с условията за набиране на персонал и потребители на услугите. • Информационна табела за Центъра, която ще бъде изработена от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. • рекламни тефтери • рекламни химикали Информационни стикери ще бъдат поставяни на материалните активи- компютърната техника, рекламните тефтери и химикали. 4 680.00 3 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).