Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The strategic approach for implementation of ERTMS aims at achieving it by 2030 along the "Core" and by 2050 along the "Comprehensive" TEN-T network, according to the Regulation 1315/2013 on TEN-T, under revision. PTC 2021-2027 includes a list of projects of strategic importance for design and deployment of ERTMS along some major lines within the Bulgarian railway network. The present TA project proposal will contribute to the maturity of ERTMS implementation, namely with the following activities included in its scope:
1. Preparation of feasibility studies
The Feasibility Study should thoroughly analyze the technical aspects, the economic justification and the need to deploy ERTMS Level 2 ((ETCS, Level 2 & GSM-R/FRMCS) ) for each of the sections concerned located along the railway network. Detailed analyses and relevant documents will have to be prepared for deployment of the equipment, including:
- Terms of Reference for subsequent assignment of design and construction
- CBA/Analysis of socio-economic effectiveness/CEA/other applicable tool relevant during the programming period 2021-2027.
- Application Forms
- Documents for environmental procedures.
2. Technical Assistance for the project management and implementation
3. Publicity.
The specific sections included under the scope of the project are as follows:
- Sofia-Mezdra-Gorna Oryahovitsa-Kaspichan-Sindel, existing line
- Radomir-Kulata, existing line
- Karnobat-Sindel, existing line under modernization
- Ruse-Gorna Oryahovitsa-Stara Zagora, existing line
- Vidin-Medkovets-Mezdra, line under modernization.
The deployment of ERTMS, level 2 in the specified sections is planned to be implemented through PTC projects by 31.12.2029.
The implementation of the project is planned to start on 01.03.2024 and to be completed by 28.02.2026.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на предпроектни проучвания: Конкретните участъци, които следва да бъдат обект на изследване, са: - София – Мездра – Горна Оряховица – Каспичан – Синдел, съществуваща линия - Радомир – Кулата, съществуваща линия - Карнобат – Синдел, съществуваща линия в процес на модернизация - Русе – Горна Оряховица – Стара Загора, съществуваща линия - Видин – Медковец – Мездра, в процес на модернизация Дейността включва изпълнението на редица задачи, необходими за стартиране на проектирането и изграждането на ERTMS, както следва: - Анализ на правните аспекти в Европейския съюз и в България - тази задача е с хоризонтален характер, отнася се общо за железопътната мрежа, поради което се изпълнява еднократно - Диагностициране на съществуващите системи за сигнализация и телекомуникации - изпълнението на задачата следва да включва описание на съществуващото положение в НКЖИ относно системите за сигнализация и телекомуникация в конкретно зададен участък– изградени, в процес на изграждане и планирани за изпълнение; разположение на оптичните кабели, описание на компютърни и мрежово-релейни централизации и други релевантни елементи, вкл. илюстрирано с картов материал и схеми - Анализ на техническите аспекти за внедряване на ERTMS, ниво 2 в конкретния участък - Определяне на 3 сценария за внедряване на ERTMS, ниво 2 - Правен, технически, икономически и финансов анализ на тези 3 сценария и предложение за избор на сценарий - Следва да бъдат изготвени критерии за оценка на сценариите, които трябва да включват като минимум, без да се ограничават до тях: технически, финансови, икономически, правни, екологични и социални критерии. Същите трябва да бъдат подредени по значимост и метода на оценяване, които трябва да отразяват резултатите от оценката на въздействие на инвестиционното предложение (ИП) върху климата и уязвимостта на ИП към изменението на климата и оценката на риска, както и от процедурите, свързани с ОВОС/СEО. Прилагане на мултикритериален анализ за избор на сценарий, в съответствие с изискванията, посочени в Указания за изготвяне на АРП, Анекс IX и в Анекс III на Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207, или с изисквания, посочени в друг аналогичен документ, приложим за програмен период 2021 – 2027 г. - Анализ на чувствителността и риска на всеки от 3-те сценарии - Описание на предложения сценарий - Актуализация на информацията за правните аспекти и правната среда в зависимост от избрания сценарий - Заключения и препоръки за инсталиране на ERTMS, ниво 2, график за инсталиране на ERTMS, ниво 2 - Процедура за оценка на въздействието върху околната среда - тази задача включва подготовка на необходимите документи, които следва да се процедират към компетентните органи, като: - Изготвяне на уведомления до компетентния орган за ИП, съгласно чл. 4, ал. 3 от Наредбата за ОВОС; - Изготвяне на оценка на въздействието на инвестиционното предложение върху климата и уязвимостта на инвестиционното предложение спрямо изменението на климата; - Изготвяне на информация относно спазване на принципа DNSH по смисъла на чл. 17 от Регламент (ЕС) 2020/852 . - Подробен план за действие и Анализ на разходите и ползите/Анализ за социално-икономическата ефективност на проекта/Анализ за ефективност на разходите или друг аналогичен инструмент, приложим за периода 2021-2027 г. - Изготвяне на технически спецификации за последващо възлагане на проектиране и внедряване на ERTMS, ниво 2 - Изготвяне на документи/Формуляри за кандидатстване, съгласно приложимите изисквания на финансиращата институция за осигуряване на финансиране за реализацията на проекта. 5 657 804.10 0.00
Техническа помощ за управление и изпълнение на проекта: Тази дейност ще подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението му от страна на ДП НКЖИ. Основните задачи са: Координация на техническите и административни дейности, мониторинг на техническия и финансов напредък и контрол на направените разходи, изготвяне на доклади, финансови отчети и др., организиране на технически срещи, комуникационни дейности, отчитане и одит, управление на времето, риска, промяната и качеството; контрол на разходите за изпълнение на отделните дeйности и извършване на плащанията; контрол на системата за комуникация между Възложител и Изпълнител. Допустими разходи в тази дейност са: - Разходи за възнаграждения на екип от експерти отговорни за управлението, вкл. социални, здравни осигурителни вноски и обезщетения за временна нетрудоспособност за сметка на работодателя, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда, за членовете на Екипа за управление на проекта (ЕУП)/Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП); - Разходи във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта - Разходи за транспорт (командировъчни, нощувки, гориво); - Разходи за доставка на машини, оборудване и консумативи (компютърно и офис оборудване, мобилни апарати, консумативи и т.н.); - Разходи за административни такси и разрешителни. Началото на дейността съвпада с началото на проекта – м. март 2024 г. Стойността на дейността е в размер на 10% от общия бюджет на проекта. За част от стойността на техническата помощ не се начислява ДДС. 567 280.41 0.00
Публичност: Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация (публичност) ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ПТС и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2021-2027 г. На всички документи, които ще се изготвят по проекта, ще се поставя името на КФ и емблемата на ЕС. В сградата на НКЖИ ще бъде поставен хартиен плакат за проекта, където ще бъде посочена финансовата подкрепа от Съюза. Ще бъде организирано и проведено едно публично събитие, целящо запознаване на обществеността с резултатите от проекта. За изпълнението на дейностите по публичност е разработен Комуникационен план, който е предварително одобрен от УО, електронна кореспонденция от 6.11.2023 г., приложена в т. "Прикачени документи" към ФК. Съгласно одобрения Комуникационен план са предвидени за изпълнение следните дейности: - Публикуване на информация и описание за проекта в официалния уебсайт на бенефициента (www.rail-infra.bg) - Публикуване в заглавната страница на уебсайта на Консултанта банер, насочващ към страницата на Управляващия орган, както и информация за изпълнявания проект - Провеждане на публично събитие, демонстриращо пред граждани и заинтересовани страни ефекта и ползите от проекта - Задължително включване на логото на Европейския съюз, както и на текст, символ/емблема, подчертаващи подкрепата от ЕС във всички документи и комуникационни материали, свързани с изпълнението на проекта по видим начин - Поставяне на хартиен плакат с размер А3 с информация за операцията, подчертаващ подкрепата на Европейския съюз. 15 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).