„Инженеринг - проектиране, строителство, доставка на оборудване и авторски надзор при изграждане на компостираща инсталация за разделно събраните зелени, градински и дървесни отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци за нуждите на общините Елхово и Болярово": Дейността предвижда изграждане на инсталация за предварително механично третиране на отпадъците за отделяне на рециклируемите фракции от общия поток смесени отпадъци, образувани на територията на общините Елхово и Бoлярово с капацитет на вход 1600 т/г. и изграждането на компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, образуван на територията на двете общини, за открито компостиране в покрити редове с улеи и принудителна аерация, с капацитет на вход 4000 т/г. Предвидено е двете инсталации да бъдат изградени на обща площадка, в поземлен имот 069011, общинска собственост, в местността "Хумата", село Добрич, община Елхово.
Подробна информация за цялостния процес на компостиране и предварително третиране на отпадъците и за начина на стабилизиране на подситовата фракция са детайлно разписани в представените прединвестиционни проучвания.
Дейността включва четири поддейности:
1. Изготвяне на Работен проект (РП), съгласно разработените параметрите и данните от ПИП, избраната Технология и разпределените части на проекта (зони).
Проектът трябва да се изготви в обем и обхват съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. При изготвянето на проекта в работна фаза ще бъдат прецизирани конкретните вид, форма, конструкция, технически характеристики, оборудване и съоръжения, без да се променя технологичното им предназначение с оглед гарантирането на търсения ефект. Проектите ще са съобразени и ще отговарят на изискванията на националното и европейско законодателство в сферата на отпадъците.
Проектът подлежи на съгласуване с всички заинтересовани експлоатационни дружества. РП следва да съдържа подробни КС и КСС за всеки етап, фаза и подобект, които ще бъдат изградени в рамките на проекта.
След изработката на РП (продължителност на дейността 3 месеца) ще се изготви доклад за съответствието. След съгласуването му със съответните институции (изработване и съгласуване - 2 месеца) ще бъде издадено Разрешение за строеж. С издаването на разрешението за строеж ще стартират следващите две под дейности: извършване на СМР и осъществяване на авторски надзор.
2. Извършване на СМР в два етапа:
Етап 1 - СМР, свързани с изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци
Етап 2 - СМР, свързани с изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци
В изпълнение на Етап 1 ще бъдат извършени СМР с обхват всички дейности, свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен, градински и дървесен отпадък от общините Елхово и Болярово, съгласно изготвения Работен проект.
В изпълнение на Етап 2 ще бъдат извършени СМР с обхват всички дейности свързани с изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци от територията на РСУО- Елхово, съгласно изготвения Работен проект.
Избраният изпълнител ще изгради инсталациите, съобразявайки се с изготвения и съгласуван Работен проект, избраната Технология, описаните и oстойностени видове СМР в количествените и количествено-стойностни сметки.
Изпълнението на Етап 1 и Етап 2 може да се извършва едновременно по преценка на изпълнителя, ако е целесъобразно и е в съответствие с Работния проект.
В изпълнение на тази поддейност ще бъдат извършени необходимите дейности за въвеждане на обекта в експлоатация и осигуряване на нормалното функциониране на инсталациите.
3. Осъществяване на авторски надзор:
Съгласно действащото законодателство не може да стартират СМР без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Надзорът се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост - изменение на първоначално изготвения проект.
4. Доставка на необходимото за въвеждане в експлоатация на инсталациите оборудване, съгласно ПИП, както следва:
Бюджетно перо: 5.1 за компостираща инсталация;
Бюджетно перо: 5.2 за инсталация за предварително третиране. |
7 949 259.96
|
0.00
|
Доставка на необходимото мобилно оборудване за функциониране на изградените инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране: В изпълнението на тази дейност се предвижда да бъде извършена доставка и монтаж на необходимите механизация за функционирането на инсталацията за компостиране и техника за събиране и извозване на зелените отпадъци.
Предвидено е следното мобилно оборудване за Доставка на специализирана техника за събиране на зелен отпадък:
- Доставка на специализирани автомобили за разделно събиране на зелени отпадъци (2 бр.), който ще обслужва нуждите единствено на компостиращата инсталация и ще се използва единствено за разделното събиране на зелените отпадъци. Специализираните автомобили са с капацитет 7 куб.м. С предвидените камиони, специализирани за извозване на зелени отпадъци ще бъдат събирани отпадъците от алеи, паркове и градини. Надстройката на превозното средство е предвидена за зелени отпадъци, снабдена със система за разтоварване. Преди всяко излизане на превозното средство извън очертанията на площадката за компостиране гумите и кошът му ще бъдат измивани при необходимост с цел да се хигиенизира. Във връзка с изискванията на Насоките за кандидатстване и недопустимост за финансиране по настоящата процедура на техника за транспортиране на смесено събрани битови или друг вид отпадък следва да се има предвид, че специализираните автомобили ще бъдат предназначени само и единствено за събиране на зелен отпадък. В тази връзка функционалните харкактеристики на специализираните автомобили, в т.ч. и посочения капацитет, за изцяло обвързани с единственото им предназначение за събиране на зелени отпадъци.
Към инсталация за компостиране е предвидено следното мобилно оборудване:
- Доставка на мобилна машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране
- Доставка челен товарач
- Доставка на пресевна машина за компост
- Доставка на компактна преносима лаборатория за изпитване качеството на компоста
При обявяването на обществената поръчка ще бъде изготвена детайлна спецификация на механизацията. Машините, оборудването и съоръжения ще бъдат нови, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации за съответствие и със сертификати за качество.
Доставка на механизацията ще е съгласно изготвеното и одобрено прединвестиционно проучване.
Изпълнението на дейността пряко допринася, както за изпълнението на основната, така и на специфичните цели по проекта, тъй като осигурява обезпечеността и нормалното функциониране на инсталацията за компостиране.
Оборудването, включващо машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране, пресевна машина за компост, лаборатория за изпитване качеството на компоста, както и специализираните камиони са предназначени изцяло за обезпечаване функционирането на компостиращата инсталация.
Челният товарач, ще обслужва, както инсталацията за компостиране, така и инсталацията за предварително третиране. Остойностяването му е направено към разходите за оборудване на инсталацията за компостиране. |
792 968.04
|
0.00
|
Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на работен инвестиционен проект за компостираща инсталация за разделно събрани зелени, градински и дървесни отпадъци и за инсталация за предварително третиране на смесено събраните битови отпадъци, обслужващи нуждите на община Елхово и община Болярово и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на проектите: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад (КД) за оценка на съответствието и осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на инсталация за предварително третиране и компостираща инсталация.
Под-дейности в рамките на дейността са свързани с:
1. Изготвяне на КД за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обектите и въвеждането им в експлоатация. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Възложителя.
2. Изпълнение на дейностите по СН, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва:
- Осъществен СН, съгласно изискванията на действащото законодателство;
- Гарантиране качественото изпълнение на предвидените СМР, в т.ч. качество на влаганите строителни материали, количественото съответствие между действително извършените и описаните работи, спазването на технологични правила и др.;
- Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- Контрол по спазването на условията за безопасност на труда;
- Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии;
- Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението;
- Изготвяне заповедна книга за строежа;
- Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г;
- Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на закона
- Следене за качеството и количеството на извършените СМР;
- Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес;
- Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции;
- Следене и контрол по изпълнението на договора за строителство в съответствие с линейния календарен график на изпълнителите на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок;
- При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ;
- Изготвяне на окончетелен доклад и технически паспорт на обекта;
- Отговорност за щети, които са нанесени на Възложителя и на другите участници в строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти;
- Обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи;
- Отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- Определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от Наредба № 2. КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба № 2;
Общата стойност на дейността е в размер на 159 360 лв. без ДДС, или 191 232 лв. с ДДС. |
191 232.00
|
0.00
|
"Предварителни дейности при разработване на проектно предложение за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени, градински и дървесни отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събраните битови отпадъци за нуждите на общините Елхово и Болярово": В тази дейност се включва изпълнението на следните поддейности:
* Проучване на нагласите на населението и други заинтересовани лица към разделното събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци; към употребата на компост от отпадъци и за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и/или биоразградими отпадъци, в общините Елхово и Болярово, които ще бъдат обслужвани от изградената инсталация за компостиране; срок на изпълнение на договор 01.12-13.12.2017 г.
*Схема за контрол на качеството на компоста, неразделна част, от която е информацията за източниците и количествата на разделно събраните битови биоразградими отпадъци спрямо капацитета на компостиращата инсталация; срок на изпълнение на договор 01.12-20.12.2017г.
*План за използване на получения краен продукт – компост ;срок на изпълнение на договор 01.12-20.12.2017г.
*План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговарящо на нормативните изисквания; срок на изпълнение на договор 01.12-20.12.2017г.
*Прогноза за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) на територията на община Елхово и Община Болярово; срок на изпълнение на договор 01.12-20.12.2017г.
*План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция;срок на изпълнение на договор 01.12-20.12.2017г.
*Прединвестиционно проучване за инсталацията за компостиране; срок на изпълнение на договор 01.12-21.12.2017г.
*Прединвестиционно проучване за инсталацията за предварително третиране на смесено събраните битови отпадъци;срок на изпълнение на договор 01.12-21.12.2017г.
*Анализ разходи-ползи (АРП), съгласно разпоредбите на чл. 61, параграф 7 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и изискванията на УО на ОПОС 2014-2020 г.
Изпълнението на тази дейност осигурява необходимата експертна подкрепа на общините Елхово и Болярово от страна на компетентен екип експерти при разработване на проектно предложение за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-2.006 „Втора комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“.срок на изпълнение на договор 01.12-21.12.2017г.
Настоящата дейност е свързана с разработване и подготовка на проектното предложение, може да се обхваща две групи дейности;
1. Извършване на предварителните дейности, общи за проектното предложение.
2. Извършване на предварителни дейности, специфични за някоя от двете инсталации |
112 920.00
|
112 920.00
|
Организация и управление на проект „Проектиране и изграждане на компостиращa инсталация и инсталация за предварително третиране на генерираните отпадъци от община Елхово и община Болярово на територията на община Елхово“: За ефективното изпълнение на инвестиционния проект, отговорен за неговото управлението екип (ЕУП) следва да изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация и осчетоводяване на разходите, разплащания, мониторинг и докладване, подготовка и провеждане на обществени поръчки, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта.
ЕУП ще бъде сформиран от:
1) От експерти, служители на бенефициента, притежаващи специални знания и умения, както следва:
- Ръководител на проект;
- Счетоводител по проекта;
- Експерт по мониторинг и докладване;
- Административен сътрудник и лице отговарящо за документооборота и архива на проекта;
2) Външни експерти, които да участват в ЕУП. Външните експерти ще бъдат наети поради следните обективни обстоятелства: Голямата ангажираност и натовареност на общинските служители, недостатъчния човешки ресурс със специфични знания, умения и опит при управлението на инфраструктурни проекти в сектор „отпадъци“ и по-специално при изграждането на инсталации за компостиране на биоразградими отпадъци. Външни експерти, които ще участват в екипа за управление на проекта, ще са:
- Експерт Юрист;
- Експерт Финансист;
- Координатор на проекта.
*Външните експерти следва бъдат избрани по реда на ЗОП. Процедурата ще бъде разделена на обособени позиции. За всяка обособена позиция в процедурата за възлагане на обществена поръчка може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения. Няма да се допуска съвместяване на длъжности по настоящата процедура. При кандидастване ще следва да се има предвид, че едно физическо лице може да изпълнява дейностите на експерт само по една обособена позиция. В случай, че кандидат по няколко обособени позиции е юридическо лице, същото следва да предостави различни експерти за всяка позиция.
Разходите за външни за бенефициента лица са допустими съгласно ПМС 189/2016 г. и насоките за кандидатстване по процедурата, вкл. и за дейността за организация и управление, изпълнението на която се предвижда да не се възлага изцяло на външен за бенефициента изпълнител съгласно правилата по чл.49, ал. 2 от ЗУСЕСИФ.
Разпределението на задълженията и функциите в ЕУП е съобразено с изискванията по отношение на организацията и управлението, включени в насоките за кандидатстване, а именно:
- Представената структура на организация и управление във връзка с изпълнението ясно очертава необходимата професионална квалификация и отговорностите на отделните членове на ЕУП – служители на кандидата и външни експерти за управлението на проекта.
- Не се смесват и припокриват функциите и задачите, както между отделните членове в екипа, така и с външните изпълнители. По този начин предвидената организационна структура за управление на проекта демонстрира ясно разделение на функциите в ЕУП. |
516 864.00
|
0.00
|
Осъществяване на дейности по информация, комуникация и визуализация на проект „Проектиране и изграждане на компостиращa инсталация и инсталация за предварително третиране на генерираните отпадъци от община Елхово и община Болярово на територията на община Елхово“: Дейностите по информация, комуникация и визуализация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията, съгласно условията на ОПОС 2014-2020 г.", AДБФП , Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г», Националната комуникационна стратегия и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат:
1. Изработка на печатни брошури – 1000 броя. Брошурите представят проекта, дейностите и сроковете, размерът на финансирането, финансовите източници
2. Поставяне на билборд - 1 билборд, в съответствие с изискванията за публичност и информация. Проектът и местоположението на билборда следва да се съгласува предварително с Възложителя и да се одобри по надлежния ред (съгласно изискванията на ЗУТ). Билбордът се поставя на подходящо място на или в близост до строителната площадка. Монтажът трябва да бъде извършен преди официалната церемония „Първа копка“ и/или при стартиране на изпълнението на дейностите по проекта. Бенефициентът следва да информира УО за дизайна и мястото на поставянето му. Билбордът се отстраняват не по-късно от три месеца след приключване на работата по проекта и се заменят с постоянни обяснителни табели.
3. Поставяне на постоянна обяснителна Табела - 2 броя, следва да бъде изработена в съответствие с изискванията за публичност и информация на ОПОС. Монтажът трябва да се извърши в рамките на три месеца след датата на отстраняване на билборда. Бенефициентът уведомява УО за дизайна на табелата. едната табела се поставя на оградата на инсталациите другата в общината
4. Информационни стикери - 100 броя - за приложимото оборудване и обзавеждане,закупено по проекта от изпълнителя на съответната дейност.
5. Организиране на публични събития: 2 конференции за представяне на проекта към момента на стартирането и на приключването му. Началната конференция може да съвпадне с церемонията по първа копка. Дейността предвижда в рамките на всяка една от конференциите:
- Изпращане на информационни съобщения за предстоящата пресконференция до средства за масово осведомяване;
- Публикуване на съобщенията за предстоящите пресконференции в интернет страниците на общините
- Подготовка на информационни материали (презентации) за целите на пресконференциите
- Предварителната информация за публичното събитие се изпраща на УО и на най-близкия офис от мрежата информационни центрове.
- След приключване на събитието се изготвя и разпространява прессъобщение, в което резюмирано се представя информацията за проекта. Текстът се публикува и на интернет- страницата на общините. УО се уведомява за датата на провеждането на събитието.
6. Официална церемония – „първа копка“ предвижда: Изпращане на писма - покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на общините. УО се уведомява за датата на провеждане на събитието
7. Официална церемония – „откриване на обекта” Изпращане на писма - покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на общините Подготовка на терена за събитието, вкл. обезпечаване на подходяща ритуална церемония;
8. Публикуване на информация за проекта в интернет страницата на Общините Елхово и Болярово;
9. Подготовка на банер с линк към сайта на УО на ОПОС .;
10.Промоционални материали - Флаш памет (USB) 32 GB - 200 бр.
11. Публикации/съобщения в местен печат или телевизия - 4 бр. |
45 360.00
|
0.00
|
Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки в изпълнение на проект „Проектиране и изграждане на компостиращa инсталация и инсталация за предварително третиране на генерираните отпадъци от община Елхово и община Болярово на територията на община Елхово“: В изпълнение на тази дейност Община Елхово ще възложи на външен изпълнител да изработи документациите за възлагане на обществените поръчки в съответствие с проектното предложение, Закона за обществените поръчки, подзаконовите му нормативни документи и законодателството свързано с управлението на отпадъците, както следва:
1. Избор на изпълнител за осъществяване на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на Обект Инсталация за предварително третиране на смесено събран битов отпадък и компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, разположени на територията на Община Елхово и доставка на необходимото оборудване за въвеждане на обекта в експлоатация;
2. Избор на изпълнител, който да осигури доставка на механизация за инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране, разположени на територията на Община Елхово, в изпълнение на проект Проектиране и изграждане на компостиращa инсталация и инсталация за предварително третиране на генерираните отпадъци от община Елхово и община Болярово на територията на община Елхово;
3. Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на разработените инвестиционни проекти за компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, изградени на територията на община Елхово и осъществяване на независим строителен надзор при реализация на обекта;
4. Избор на изпълнител за осигуряване на външна експертна помощ при организация и управление на проект „Проектиране и изграждане на компостиращa инсталация и инсталация за предварително третиране на генерираните отпадъци от община Елхово и община Болярово на територията на община Елхово“.
Документацията следва да се изготви съобразно изискванията, описани в т. 10 "План за външно възлагане".
Тъй като, съгласно Насоки за кандидатстване, бенефициентът е пряко отговорен за осъществяване на дейностите по Организация и управление на проекта, съобразно факта, че дейността трябва да е стартирала при подписване на АДБФП, община Елхово носи отговорност за сформиране на екип за управление на проекта - служители на общините партньори.
Във връзка със спецификата на възлагане експлоатация на инсталациите, обект на проектно предложение "Инсталация за предварително третиране на смесено събран битов отпадък и компостираща инсталация за разделно събран зелен отпадък, разположени на територията на Община Елхово" не се предвижда подготовка на тържна документация по въпросната процедура.
|
82 800.00
|
0.00
|