Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal is a set of activities and measures necessary for the development of a  program for the  Air Quality Program and the promotion of EU financial support. Haskovo municipality is an eligible beneficiary under the Procedure for Elaboration/updating of Municipal Programs for Ambient Air Quality within OPE 2014-2020. It is one of the 28 municipalities with poor air quality by PM10 and PAS indicator from an established list of areas (including agglomerations) for assessment and management of ambient air quality The current Haskovo Air Quality Program has a performance range of 2016-2020. The project envisages an update of the CAB program for the period  2021-2025, addressing the main sources of air pollution on the territory of the municipality and marking adequate measures for improvement of the local conditions. The project envisions the implementation of the following main activities:
- Preparation of a project proposal;
- Preparation of documentation and execution of public procurement procedures for selection of contractor;
- Updating the  program for ambient air quality;
- Implementation of information provision and communication measures;
-Organization, management and internal monitoring of the project.
The target group of the project proposal is the population living on the territory of Haskovo municipality. Direct beneficiaries are all temporary or permanent residents of the municipality.
The following horizontal principles will be applied over the course of the implementation of the activities - partnership, transparency and publicity, gender equality, non-discrimination and accessibility
The results of the implementation of the project will be developed and adopted by the Haskovo Municipal Council for the up-to-date Air Quality Program program of Haskovo municipality in full compliance with the objective of this procedure.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Изготвяне на проектно предложение: Целта на дейността е Община Хасково да има проектна готовност за кандидатстване по ОПОС 2014-2020. Тя включва изготвяне на проектно предложение и всички документи към него за нуждите на Община Хасково с цел кандидатстване за безвъзмездна финансова помощ по процедура BG16M1OP002-5.002 Разработване/Актуализация на общинските програми за качеството на атмосферния въздух в рамките на ОПОС 2014-2020, приоритетна ос 5. Проектното предложение e изготвено в съответствие с Насоките за кандидатстване към обявената процедура. Дейността е изпълнена преди подаване на проекта до ОПОС в електронната система ИСУН. Дейността включва: - изготвяне на апликационна форма съдържаща описание на проектното предложение; описание на дейностите по проекта , план за изпълнение и график към него, планиране на процедури за провеждане на обществени поръчки по ЗОП; планиране на екип за управление на проекта и друга информация необходима за оценката на проектното предложение; - изготвяне на бюджет към проектното предложение; - изготвяне на анализ на разходите по бюджетни пера; - изготвяне и комплектоване на пакета от документи към проектното предложение. Проектното предложение бе съобразено с Насоките за кандидатстване по процедурата, които са публикувани на страницата на УО на програмата и в ИСУН. 18 000.00 18 000.00
Дейност 2: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители.: Всички дейности на проекта без дейност "Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта ", ще се изпълняват от външни за Община Хасково изпълнители, които ще бъдат избрани след провеждане на процедури по реда на ЗОП. Целта на дейността е спазване на изискванията за приложимите процедури за избор на подизпълнители по проекти, финансирани от Кохезионния фонд на ЕС с цел осигуряване на публичност и равнопоставеност за участниците и прозрачност на избора. Ще бъдат изготвени документи за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители за: 1. Избор на изпълнител на обществена поръчка по ЗОП за актуализиране на Програма за КАВ на община Хасково за периода 2021-2025; 2. Избор на изпълнител на обществена поръчка по ЗОП за изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект "Актуализиране на Програма за качеството на атмосферния въздух на община Хасково" Дейността включва изготвянето на всички компоненти на документацията съгласно изискванията на българското законодателство, а именно: технически спецификации, изисквания към кандидатите, указания за изготвяне на офертите, изисквания към участниците, методика за определяне на комплексната оценка, образци на документи и проекто - договор. В резултат от изпълнението на дейността ще бъдат изготвени детайлни проекто -договори с изпълнителите, които са гаранция за коректни взаимоотношения: справедливо и разумно разпределение на риска (т.е условия на договора); ясно описани критерии за изпълнение (технически спецификации); ясно описани очаквания от услугите; ясно описани процедури за комуникация и решаване на спорове. Коректно изготвените документации за провеждане на обществени поръчки са предпоставка за най-добрия избор на изпълнители и коректно последващо изпълнение на дейностите по проекта. 10 500.00 10 500.00
Дейност 3. Актуализиране на Програма за атмосферния въздух на община Хасково за периода 2021-2025 г: Изпълнението на дейността има за цел актуализиране на Програма за атмосферния въздух на община Хасково за периода 2021-2025 година за намаляване нивата на ФПЧ10 и ПАВ на територията на общината и планиране на адекватни към местните условия мерки за достигане на установените норми за КАВ. Дейността включва и провеждане на процедура по екологична оценка и/или оценка на съвместимост. Изготвянето на програмата ще допринесе директно за постигане на специфичната цел на проектното предложение и изпълнение на проектния индивидуален индикатор. Изпълнението на дейността ще допринесе и индиректно за постигане на специфичната цел по приоритетна ос 5 „Намаляване замърсяването на атмосферния въздух чрез понижаване количествата на ФПЧ10/NOx” на ОПОС 2014-2020 г. Дейност 3 обхваща следните под дейности: - набиране на наличната информация, отнасяща се до процеса на оценка и управление на КАВ; - проучване и анализ на пълнотата на наличната информация; - при необходимост, набиране и анализ на необходимата допълнителна информация, отнасяща се до оценката и управлението на КАВ; - комплексна оценка на КАВ в дадения район за оценка и управление, за който се разработва програмата; - анализ на причините за превишаване на нормите за КАВ; - анализ на вече планираните и/или прилагани мерки за подобряване на КАВ; - математическо моделиране, с използване на актуална версия на международно признат програмен продукт. - дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса на отделните източници на емисии, извършено за базовата година, включително анализ на резултатите от моделирането; - формулиране на мерки и/или проекти за подобряване на КАВ в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива; - прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите ФПЧ10 и ПАВ за съответната целева (крайна) година на програмата -2025 година, въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите; - прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите ФПЧ10 и ПАВ за междинна година, при програми с план за действие по-голям или равен на пет години - 2023 г.; - количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите /намаление на годишните емисии в резултат на приложената мярка (тона/година); - прогнозни разходи и източници на финансиране за реализация на мерките в плана за действие към програмата; - изготвяне на документи и информация свързана с екологичната оценка на програмата; - изготвяне на предварителен вариант на актуализираната програма за КАВ и съгласуване със РИОСВ -Хасково, заинтересованите лица и екологични организации или движения; - изготвяне на окончателен вариант на актуализираната програма за КАВ и приемане от Общински съвет-Хасково; Съдържанието на програмите ще отговаря на изискванията на нормативната уредба и по-специално на Приложение №15 (раздел I) към чл. 38, ал. 1 и чл. 40, ал. 2 на Наредба № 12/2010 г. Ще бъдат спазени всички важни стъпки при разработването на програмата и нейната връзка с изискванията на директива 2008/50/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 21 май 2008 г. относно качеството на атмосферния въздух и за по-чист въздух в Европа от Ръководството за разработване на програмите публикувано на Интернет страницата на Министерството но околната среда и водите, в частта "Въздух". Стойността на дейността представлява сбор от стойността за изготвяне на общинската програма за качеството на атмосферния въздух и необходимите такси за становище за преценка за ОВОС за РИОСВ -Хасково 150 400.00 145 080.00
Дейност 4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Околна среда” 2014-2020 г. чрез Кохезионния фонд ( КФ) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. и Насоките за информация и комуникация на проекти финансирани по ОПОС 2014-2020. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки: - Публикуване на интернет банер с линк към официалния интернет сайт на ОПОС. - Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента в секция "Изпълнявани проекти по оперативни програми" - Организиране и провеждане на едно публично събитие с информация за проекта; - Изработка и монтаж на плакат с информация за проекта; - Изработка и публикация на информация за проекта в еднa местна или регионална медия; - Изработка на банер с информация за проекта за нуждите на публичните събития; - Изработка на рекламни материали 1 302.00 1 245.00
Дейност 5. Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта.: Тази дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи: - сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности; - утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата; - организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; - поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПОС, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. - контрол и съгласуване на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта и участие в комисии за провеждане на процедурите по ЗОП; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане; - приключване на проекта и архивиране. - управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място/при необходимост/ и други. През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. Дейността ще обезпечи доброто изпълнение на проекта и постигането на поставените цели. Тя е ключова за практическото осъществяване на всички други дейности Екипът на проекта ще работи по изграждането, управлението и мотивацията на всички нива, свързани с проектната реализация. Ангажираните в дейността служители от екипа поради уникалността и спецификата на проекта ще доразвият уменията си за планиране, координиране, стимулиране, контрол и оценка. С дейността ще се изпълни следното: - Стриктно съблюдаване проектните дейностите да се изпълняват съобразно одобрения проект, сключения договор за предоставяне на БФП и общите условия за изпълнение, приложимото национално и европейско законодателство и правилата на УО. - Водене на точни и редовни документи и счетоводни отчети, спазване на графика и точно и коректно разходване на средствата. - Изготвяне и съхранение на досие съдържащо цялата свързана с управлението на проекта документация. 16 899.44 17 461.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).