Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The project proposal of the Municipality of Smolyan for Increasing the energy efficiency of the Art Gallery in the city of Smolyan concerns the introduction of measures to improve the energy efficiency of the building. The project envisages improving the heat transfer coefficient of the enclosing elements - walls, roof, floor and window frames, which are higher than the normative requirements. The project envisages the replacement of non-replaced external windows and doors with new ones. For windows – Al profile with double glazing of low-emission glass and a heat transfer coefficient of an assembled sample no higher than 1.70 W/mK. For exterior doors – aluminum profile with a broken thermal bridge and a double glazing made of low-emission glass and a heat transfer coefficient of an assembled sample no higher than 1.70 W/mK. The total amount is 224.2m². Thermal insulation of roofs is foreseen by means of installation of a thermal insulation system based on XPS, δ=12 cm and with coefficient. of thermal conductivity λ=0.030 W/mK on the roof plate of the flat roof and on the inside of the roof plate of the roof with under-roof space. On the roof structures, the vertical walls (top walls) will also be thermally insulated with EPS-F with a thickness of 10 cm and thermal conductivity coefficient λ=0.035 W/mK. It is planned that the floors above the outside air will be thermally insulated with 10 cm thick XPS material, with a thermal conductivity coefficient of 0.030 W/mK. It is planned to install the inverter heat pump split system air conditioners with four-jet cassettes for all halls and high wall installation for studios and offices, working with ecologically clean refrigerant. The connection between the internal and external bodies is made by copper pipes, thermally insulated with microporous rubber type "K-flex" with a thickness of δ=9 mm.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по организация и управление и дейности за информация и публичност при изцяло външно възлагане: Дейността по организация и управление на проекта ще включва управление на проекта, както и организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта , осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Дейността по организация и управление на проекта ще обхваща целия период на изпълнение на основните дейности на проекта (внедряване на мерки за енергийна ефективност). Община Смолян ще възложи изпълнението на тази дейност на изцяло външен изпълнител по реда на ЗОП, който ще е пряко отговорен за управлението на проекта. При обявявне на процедурата, Община Смолян ще предвиди достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. Ще бъде създадена ясна организационна структура за управление на проекта, в която са включени ръководител на проекта и членове с посочени функции и изисквания за необходимата квалификация и отговорности. Членовете на екипа за управление ще покриват функции като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Членове на екипа за управление ще могат да съвместяват различни функции, с изключение на такива, при които едната от съвместяваните позиции е с контролни функции спрямо другата. Дейности по информация и публичност на проекта. Чрез мерките за информация и публичност се цели да се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Дейностите за информация и публичност ще обхващат целия период на изпълнение на дейностите по проекта и ще популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Дейността ще включва като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. По време на осъществяването на проектното предложение (ПИИ) Община Смолян ще информира обществеността за получената подкрепа, като: Включи на уебсайта на общината – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС. По време на изпълнението на строителните дейности на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери с необходимата информация. Да бъде поставена постоянна обяснителна табела (плака) до една седмица след отстраняване на билборда. Да организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. Съответната дейност ще бъде възложена на външен изпълнител. 25 952.00 0.00
Дейности по проектиране на инвестиционен проект, упражняване на авторски надзор и извършване на СМР дейности за повишаване на енергийната ефективност на Художествената галерия в град Смолян: 1. Проектиране на инвестиционен проект. Съответно към момента на кандидатстване Община Смолян какдидатства с архитектурно заснемане, обяснителна записка и КСС по окрупнени показатели. за обект: Повишаване на енергийната ефективност на Художествената галерия в град Смолян. След одобрението на проектното предложение, съответно ще бъде избран изпълнител, на когото ще бъдат възложени дейностите чрез "инженеринг" за изготвянето на инвестиционен проект във фаза "Техническа". 2. Упражняване на авторски надзор- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУТ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация. 3. Дейности по СМР на обект: повишаване на енергийната ефективност на Художествената галерия в град Смолян. Проектното предложение на Община Смолян за Повишаване на енергийната ефективност на Художествената галерия в град Смолян касае въвеждане на мерки за подобряване на енергийната ефективност на сградата. В проекта се предвижда подобряване на коефициента на топлопреминаване на ограждащите елементи – стени, покрив, под и дограма, които са по-високи от нормативните изисквания. Към проекта се предвижда подмяна на неподменени външни прозорци и врати с нови. За прозорци –Al профил с двоен стъклопакет от нискоемисионно стъкло и коефициент на топлопреминаване на сглобен образец не по – висок от 1,70 W/mK. За външни врати – алуминиев профил с прекъснат термомост и двоен стъклопакет от нискоемисионно стъкло и коефициент на топлопреминаване на сглобен образец не по – висок от 1,70 W/mK. Общото количество е 224.2m².Предвижда се топлинно изолиране на покриви посредством монтаж на топлоизолационна система базирана на ХPS, δ=12 см и с коеф. на топлопроводност λ=0,030 W/mK върху покривна плоча на плоският покрив и от вътрешната страна на покривната плоча на покривa с подпокривно пространство. По покривните конструкции ще се топлоизолират и вертикалните стени (надзидове) с EPS-F с дебелина 10 см и коефициент на топлопроводност λ=0,035 W/mK . Предвижда се подовете над външен въздух да бъдат топлоизолирани с материал ХPS с дебелина 10 см, с коефициент на топлопроводност 0,030 W/mK,. Планира се монтаж на инверторнитермопомпени климатици сплит система с четириструйни касети за всички зали и висок стенен монтаж за ателиета и кабинети, работещи с екологично чист хладилен агент. Връзката между вътрешните и външните тела се осъществява от медни тръби, топлоизолирани с топлоизолация от микропореста гума тип "K-flex" с дебелина δ=9 mm. Също така са заложени и мерки за изпълнение на съществуващите изисквания на чл. 169 от ЗУТ, които ще бъдат финансирани със собствени средства: - СМР, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата, както и - СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. в резултат на извършена оценка на достъпността съгласно чл. 2, ал.2 от Наредбата. 1 495 071.27 0.00
Упражняване на строителен надзор и за оценка на съответствието: Упражняване на строителен надзор и оценка на съотстветсивто- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУТ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация. Дейността обхваща изготвянето на оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2, както и упражняването на консултантски услуги по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Изготвянето на оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа е предпоставка за одобрение и съгласуване на изготвените инвестиционни проекти във фаза "Технически проект". Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Строителният надзор следва изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е, както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежите; - отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежа, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежите, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите, съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително - монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. Оценката на съответствието на част "Енергийна ефективност" на инвестиционния проект се извършва на основание чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ като при изготвянето и се извършва проверка в съответствие методиката, изложена в Прил. 1 към РД-02-20-3 от 9.11.2022 за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради в сила от 18.11.2022. 54 000.00 0.00
Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт: На етап кандидатстване, следва да бъде представено Обследването за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени съгласно действащата към момента на кандидатстване Наредба по реда на чл. 48 от ЗЕЕ . Докладът от обследването за енергийна ефективност следва бъде изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Мерките за повишаване на енергийна ефективност, които се препоръчват при всяка реконструкция, основно обновяване, основен ремонт на сграда или на части от сграда в експлоатация, следва да се оценяват по отношение на техническата и икономическата целесъобразност за използване на алтернативни инсталации и системи по чл. 31, ал. 2. от Закона за енергийна ефективност. Проекти, свързани с внедряване на мерки за енергийна ефективност, ще се финансират само след изготвен доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Тези дейности се считат за подготвителни по смисъла на чл. 2, т. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 и не нарушават стимулиращия ефект на помощта! 19 300.32 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка: След приключване на дейностите по изпълнение на СМР, следва да бъде възложена от страна на Община Смолян изготвянето на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) , която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Независимата експертна оценка следва да предтсави информация за: 1. Постигнат клас на енергопотребление 2. Подобрена инфраструктура - РЗП 3. Намаление на годишното потребление на ПОТРЕБНА енергия- % kWh/годишно 4. Намаление на годишното потребление на НЕВЪЗОБНОВЯЕМА ПЪРВИЧНА енергия - % kWh/годишно 5. Намаление на емисиите на парникови газове СО2- t/годишно 6. Дял на ПОТРЕБНАТА ВЪЗОБНОВЯЕМА енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление- % 35 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).