Дейност 1: Подготовка и провеждане на тръжни процедури. Доставка на материали, техника, инструменти,оборудване и обзавеждане за функциониране на социалното предприятие. Спазване на нормативната уредба. Осигуряване на режийни разходи, гориво, наем на автомобил. Осигуряване на разход и за изпълнение и управление на проекта.: Целта на дейността е да се осигури дълготрайно и ефективно функциониране на новосъздадено социално предприятие чрез осигуряване на неговите материални и нематериални активи. Доставката на материали, машини и съоръжения става като се прилага редът на глава четвърта от ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016г..Необходимите машини за къртене, разбъркване на бетон, снегопочистване, дърворязане, за пране и почистване на килими и мебели са основни и дълготрайни материални активи, необходими за рентабилно функциониране на социалното предприятие по време на изпълнение на проекта и след това. Доставя се още обзавеждане за Консултативния кабинет, канцеларски материали и консумативи за досиетата и отразяването на подкрепящите мотивационни услуги; гориво за работещите машини на бензин и с машинно масло. Закупуват се ръчни инструменти, нужни за ремонтни дейности, събиране на отпадъци и трева, прокопаване, пробиване, монтаж на мебели и други, необходими за дейността. Осигурява се работно и предпазно облекло. Закупуват се компютър със софтуерен продукт за счетоводството и склада, лаптоп за мултидисциплинарния екип от специалисти, които предоставят подкрепящи и консултативни услуги. Доставя се мобилен касов апарат с осигурено обслужване и връзка с НАП, доставя се мултифункционално копир и скенер устройство. След пуска в експлоатация на социалното предприятие и наемане на работниците в него, заедно с производствения цикъл, ще се заплащат режийни разходи за социалното предприятие. Предвидени са разходи за интернет, гориво и наем на товарен автомобил. Разходите са пряко свързани с продажбата и рекламата на предлаганите услуги. Интернетът и телефоните са неотменна важна част от дейността на социалното предприятие и са свързани с комуникацията с доставчици, клиенти-потенциални и реални; автомобилът и горивото са за реализиране на доставка на дърва, строителни материали, изпълнение на индивидуални товаро - разтоварващи индивидуални поръчки, както и за извозване на отпадъци от почистване на обществени места и терени. Предвиден е разход за гориво и наем на автомобил. В „Единна ставка” ще са включени и непреки разходи за екипа за управление на проекта – ръководител проект за 15м., технически секретар за 15 м., Проектен консултант за 4м. |
0.00
|
0.00
|
Оценка на мотивацията и нагласите за започване на работа на лицата от целевите групи, подали заявление за участие в проекта. Подбор на персонал, ръководители и наставници в социално то предприятие. Подбор на специалисти за подкрепящи и консултативни дейности.: Цели на дейността: Да се определят нагласите и реалните възможности на желаещите за включване в дейността на Социалното предприятие; В съответствие с „Критерии за подбор на наети лица от целевите групи в социалното предприятие” и при спазване на хоризонталния принцип за равенство между половете и превенция на дискриминацията да се определят лицата за включване в дейността на социалното предприятие. Дейността има няколко етапа:
Етап 1. • Обява за работни места чрез субсидирана заетост за 12м. по проекта, предназначени за хора от целевите групи, неактивни и / или безработни, вкл. хора с увреждания :
1.Работници поддръжка обществени и частни сгради – 4 с непълно работно време, не се изисква образование и стаж
2. Метач улици и паркове – двама с раб. време 4 ч., не се изисква образование и стаж
3. Общ работник поддръжка паркове градини, гробищни алеи– 6 лица с 8 часов работен ден, не се изисква образование и стаж;
4. Бояджия – един пълно работно време, не се изисква образование и стаж;
5. Общ работник сметосъбирачи- 2 лица пълно работно време, не се изисква образование и стаж;
6. Домашен майстор- 3 лица на пълно работно време., не се изисква образование и стаж;
7.Прислужник поддръжка къща – двама на 8 ч. дневно, не се изисква образование и стаж
8.Пошальон – куриер с 8 часово работно време – не се изисква образование и стаж
9. Технически организатор дейности - един с пълно работно време, изискване за средно образование
10. Касиер - домакин с пълно работно време , изисква се средно образование
• Обява за работни места на помощен персонал, който не попада под дефиницията безработни инеактивни:
Шофьор -1 щат, 8 часов работен ден 12м. заетост; релевантен опит 1г.
• Обява за работни места на ръководен състав:
1. Социален предприемач ( ръководител) – 1 щат, заетост – 12м. висше/ средно икономическо образование, висока дигитална компетентност
2. Счетоводител - 1 на пълно работно време с изискуем релевантен опит мин. 1 г.
• Обява за назначаване на социален работник, консултант маркетинг, консултант развитие на човешките ресурси и консултант социален мениджър :1.специалист реклама – граждански договор; висше образование или средно икономическо; висока компютърна грамотност; 2. консултант маркетинг - граждански договор; висше образование, степен магистър; релевантен и професионален опит; 3. Социален мениджър- граждански договор, висше образование, релевантен и управленски опит в областта на социалните услуги
Етап 2. Експерти за оценка на потребностите ( членове на мултидисциплинарен екип от експерти и специалисти), извършват предварителната работа за изготвяне оценка на потребностите и мотивация за включване в проекта. Изготвя се оценка , вкл. за нагласите за реално включване в пазара на труда на всички подали заявления лица. Предвидени са 48 оценки , но броят зависи от броя на заявленията до кмета на общината. Оценките включват: Психологически особености, социални контакти, рискови фактори; мотивация, социален и здравен статус. В тях се отразяват образование и умения, отношението към труда, трудови навици, както и нагласите за придобиване на нови умения. Прави се първоначална преценка за естеството на работа и часовата заетост на лицето според индивидуалните му нужди и желания, но и реални възможности.
Етап 3: 3.1.Екипът за управление на проекта, заедно с комисия по подбора, прави подбор съгласно „Критерии за подбор на персонал” и въз основа на оценките на мотивация и възможности. Комисията изготвя окончателен списък, уведомява лицата. 3.2.. Ръководният състав, приложните специалисти и консултантите се определят от комисията по назначаване след събеседване с подалите заявления за работа и преценка по документи. Не се предвиждат професионални обучения, при възникнала необходимост община Неделино ще се обърне към лицензирана организация и ще поеме разхода за обучение. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на заетост до 12 м. на лица от целевите групи, които са в трудоспособна възраст. Назначаване на ръководен екип. Назначаване на приложни специалисти и консултанти.: Целта на дейността е да се осигури кадрово социалното предприятие - производствен процес, реклама, ръководство и подкрепящи целевите групи дейности. Сключват се трудови договори с наетите лица от целевите групи, с ръководния състав на социалното предприятие, наставника, приложните специалисти. Назначават се наставници за срок от 6м.. Ще се назначат работници от целевите групи , чието възнаграждение е посочено в бюджетен ред 1.1. като персонал с работодател Община Неделино, без изискване за образование и стаж, както следва:
1. Работници поддръжка обществени и частни сгради – 4 с непълно работно време, код по НКПД 71192016;
2. Метач улици и паркове – двама с раб. време 4 ч., код по НКПД 96130001
3. Общ работник поддръжка паркове градини, гробищни алеи– 6 лица с 8 часов работен ден, код по НКПД 93120008;
4. Бояджия – един пълно работно време, код по НКПД 71311001;
5. Общ работник сметосъбирачи- 2 лица пълно работно време, код по НКПД 96110001;
6. Домашен майстор- 3 лица на пълно работно време., код по НКПД 34123016;
7.Прислужник поддръжка къща – двама на 8 ч. дневно, код по НКПД 51521004
8.Пошальон – куриер с 8 часово работно време – код по НКПД 44123005
9. Технически организатор дейности - един с пълно работно време код по НКПД 41102007
10. Касиер - домакин с пълно работно време код по НКПД 43112003
Помощен персонал, който не попада под дефиницията безработни и неактивни от бюджетен ред 3.5.:
1. Шофьор -1 лице, 8 часов работен ден 12м. заетост; релевантен опит 1г. код по НКПД 83222006 със средно образование и свидетелство за управление на МПС
Ръководен екип на социалното предприятие от бюджетен ред 3.6:
1. Социален предприемач ( ръководител) – 1 щат, заетост – 12м. код по НКПД 13446005
2. Счетоводител – 1 лице, код по НКПД 24116004;
Приложни специалисти с изискване за висше образование от бюджетен ред 3.1.:
1. социален работник в социална услуга код по НКПД – 26356003
Наставниците са четири новоназначени лица, с отразено възнаграждение в бюджетен ред 3.7.
Длъжността на ръководителя на социалното предприятие, се определя по НКПД като социален предприемач. Предвидено е той да има добри дигитални компетентности и висше или средно икономическо образование. Допуска се назначаване на лице с друго образование, но с висока компютърна грамотност и управленски компетентности.
Предвид това, че в предприятието ще се наемат хора с увреждания, чието здраве не позволява по- голяма натовареност, както и лица трайно безработни, които са загубили трудови навици, е предвидена възможност и за наемане на непълно работно време за част от персонала. Работното време се определя според оценката и със съгласието на съответния член на персонала. От целевите групи(бюджетен ред1.1.) се назначават 23 човека, но средният списъчен брой на персонала, формиран от брой лица, наети на пълно работно време е 20. Списъчният брой на лицата на непълно работно време представлява еквивалент на лица в пълна заетост като е извършено съответното приравняване съгласно " Методика за изчисляване на списъчния и средния списъчен брой на персонала" на НСИ. |
0.00
|
162 052.41
|
Функциониране на социалното предприятие: Пусковият срок за предоставяне на услугите от социалното предприятие е 4 месец след стартиране на проекта при приключили подготвителни дейности и назначен персонал.
Организацията и управлението на социалното предприятие се разписват в Правилник за вътрешния трудов ред на социалното предприятие, в Правилник за вътрешния ред, организацията и управлението приети на общо събрание на трудовия колектив, утвърдени от Кмета на община Неделино. Правилниците се изготвят с методическата подкрепа на проектния консултант. В правилниците се разписват точно методите, които гарантират социална възвращаемост на производството, участието на трудовия колектив в управлението на социалното предприятие, процедури и правила относно всяко разпределяне на печалба от реализирана продажба, което гарантира, че това разпределяне не накърнява основната цел на организацията и интересите на наетите лица от уязвимите обществени групи. Правилникът за вътрешния ред разписва и отчетността по прозрачен начин на цялостната дейност на предприятието; предвижда участие на общото събрание на колектива и на други заинтересовани страни в управлението на социалното предприятие.
Основните дейности на социалното предприятие са свързани с:
1. Услуги за домакинствата, магазини и офиси на фирми съгласно индивидуални частни поръчки, които включват дейности от основно почистване на дома / офиса и магазина, ежедневни грижи захигиенизиране, преминават през пране на одеяла, килими, губери и стигат до прекопаване на градини, почистване на сняг. Ще се извършват и дребни ремонти, поддръжка на сгради и всичко онова за семействата/ фирмите/ търговците или самотни възрастни- клиенти, което е извън селскостопански дейности.
2. Поддръжка на улици, тревни площи, обществени места и сгради, гробищни паркове и всички дейности, свързани с облагородяване и поддържане на обществени места, което ще намали разходите на общината за хигиенизиране и благоустройство за 12м. субсидирана заетост на работещите в социалното предприятие.
В социалното предприятие се предоставят подкрепящи услуги, насочени към персонала и лица извън него, принадлежащи към от целевите групи. Те се изразяват в психологическо подпомагане и мотивиране за трайно включване в пазара на труда, съчетано с комплексна работа за социална и професионална интеграция. |
0.00
|
0.00
|
Изготвяне и изпълнение на индивидуални развиващи програми на персонала. 1. Психоло гическа, мотивационна, социална и професионална подкрепа за социално включване.2. Интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика.3. Подпомагане процеса на адаптация и активно включване в условията на конкурентен пазар на труда и нови икономически усл овия.: Дейността изцяло се възлага на кандидата и на външен изпълнител, който има натрупан опит за подкрепа на уязвими социални групи и подбран от комисия, назначена от кмета на общината. В условията на информирано съгласие след събеседване, наблюдение, анкетиране и определяне на психо-емоционалното състояние на отделната личност се изготвят индивидуални личностни програми за развитие на всеки един член от персонала. Програмите за личностно развитие са с терапевтична, професионална и интеграционна насоченост и набелязват мерки, задачи и дейности за:
• Психологическа, мотивационна, социална и професионална подкрепа за преодоляване на социалното изключване.
• Интеграция на представителите на уязвимите групи в сектора на социалната икономика.
• Подпомагане процеса на адаптация и активно включване в условията на конкурентен пазар на труда .
Всяка една програма обследва силните и слаби страни на личността, опорните точки, степента на нарушения в психо-емоционалния статус, мотивацията за преодоляване на стреса от увреждането, финансовите кризи, продължителната безработица, както и желанието и готовността за пълноценно социално включване в живота на трудов колектив и общността. При анализа се взема предвид и оценката на потребностите на човека от целевата група. Всяка програма е индивидуална и има различна цел, област на интервенция, методи за помощ и подкрепа. В нея са включени задачи за интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика, както и чрез подпомагане процеса на адаптация и активно включване в условията на конкурентен пазар на труда и нови икономически условия.
Задачите са разнообразни и подчинени на постигане на основната цел на индивидуалната програма. Те са свързани с: Развитие на комуникативността; Доизграждане на уменията за адаптация и социално вграждане; Доизграждане на уменията за самостоятелност, отстояване на позиция; Усвояване на техники за самоконтрол; Усвояване на техники за активна почивка; Личността да изгради адекватни модели за отреагиране на стереотипите и предразсъдъците на околните; Стимулиране и мотивиране за самоусъвършенстване; придобиване на активно поведение на пазара на труда; придобиване на знания и умения за адаптация към съвременните икономически условия и пазар на труда. Терапевтичните дейности, отразени в програмите, са насочени към: даване на знания за понятията, свързани със собствената личност; информиране и дискутиране на настоящата самооценка и формиране на реалистична нова; приемане на минал, настоящ и бъдещ собствен образ и съотнасянето му към идеалния такъв; преодоляване на предразсъдъците и стигмата; възприемане на собствените слаби страни и превръщането им в силни и др. според личността на човека, за когото е съставена програмата и неговата индивидуалност.
Методите, които използват в своята работа специалисти, експерти и консултанти са:
Комплексна психо-социална рехабилитационна и терапевтична работа в група или индивидуално: Консултиране, интервю, информиране, прилагане на личностни въпросници, решаване на казуси, беседи, наблюдение, анализ на социалните ситуации, оценка на риска, индивидуални задачи, мотивационни обучения, обучения за самостоятелно справяне и всички други, чието приложение възниква инцидентно в хода на оказваната помощ и подкрепа. |
0.00
|
6 027.14
|
Проучване на търсенето и възможностите за привличане на клиенти за ползване на услугите, предоставяни от социалното предприятие. Социален маркетинг и популяризиране на социалното предприемачество.: Дейността е подчинена на целта да се въведе модел на социално предприятие и развитие на социалното предприемачество в дългосрочен план. Осигуряване на местен социален капитал. В нея са включени и всички дейности за информация и комуникация с външни публики. Изпълнението й се възлага на екип. Тя е в подкрепа развитието на стопанската дейност в общината до степен на постоянно действаща форма на социално предприятие. Ефективността на социалното предприятие, популяризирането на неговата дейност и постигането на неговите цели и задачи зависи от създаването и изпълнението на маркетингова стратегия за по-дълъг период от време (минимум 2 години). Стратегията следва да съдържа няколко основни етапа на изпълнение, основани на факта, че социалният маркетинг се опитва да повлияе на човешкото поведение върху голям мащаб от социални ползи – не за частна печалба:
1 етап: Анализ на средата на социалния маркетинг;
2. етап: идентификация / избор на целева общност;
3. етап: набелязване на цели и задачи.
4. етап: разбиране на целевата общност и конкуренцията; ( 3. и 4. етап са неразделно вплетени).
5. етап- място, промоция, реклама и цена на услугите с добавена социална стойност;
6. етап: изготвяне, оценка и стратегия за мониторинг за откриване на потенциални грешки, за да се даде възможност за корекции или промени в планираните методи.
7. етап: изготвяне на бюджет и планиране на средства и източници за финансиране;
8. етап: изготвяне на план за изпълнение.
По дейността са предвидени продължаващи мерки за определяне на потребителските нагласи и проучване на съществуващия пазар на услуги. Ще бъде направен анализ на съществуващия пазар и ще се търсят свободни ниши в него. По време на изпълнението на проекта ще продължи работата за определяне на ценовите равнища, които основно са изследвани на фаза етап 5 от създаване на стратегията. Ще се поддържа в актуалност ценоразписът за стойност на услугите, приет с решение на ОС и изготвен от консултант маркетинг, който изготвя и маркетингова стратегия. Назначава се на граждански договор за 3м. до 60 часа месечно като възнаграждението е съобразено с насоките за кандидатстване и влиза в "Единна ставка". Изисква се висше образование и професионален стаж, познания в областта на маркетинга. В хода на проекта с цел разширяване на потребителското търсене ще се актуализират мерките за адекватна и стигаща до всеки потребител реклама на дейността на социалното предприятие. В рамките на дейността, като се използват социалните мрежи и многопосочните възможности на интернет, публикации в печата, провеждане на информационни срещи, ще бъдат популяризирани социалното предприемачество и социалната икономика, социалният ефект от цялостната дейност на социалното предприятие. |
0.00
|
0.00
|