Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се сформира отговорен и компетентен екип за управление и изпълнение на проекта, за да се гарантира успешната му и навременна реализация.
Един от най-важните фактори за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с квалифициран човешки ресурс, притежаващ необходимата практика и опит в администрирането и отчитането на проектни дейности. За целта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/. Подборът на ЕУП е направен на база професионалния им опит в областта на управлението на проекти.
Дейността включва:
• Сформиране на 5-членен екип за управление на проекта;
• Сключване на договори с членовете на ЕУП;
• Изготвяне на отчети на членовете на екипа за отработено време по проекта;
• Изготвяне не детайлен план-график за изпълнение на проекта;
• Изготвяне на регулярни доклади на екипа за напредъка;
• Подготовка на документация, обявяване и провеждане на тръжни процедури, изготвяне на междинни и заключителен технически доклади и искания за плащане.
Изпълнението на дейността може да се раздели най-общо на три етапа:
Етап 1 – Подготвителен, включващ:
• Сформиране на Екип за управление на проекта, работни срещи за стартиране на проекта и разпределяне на отговорностите и задачите;
• Избор и възлагане на външни изпълнители на дейности в рамките на проекта.
Етап 2 – Етап на изпълнение, включващ:
• Изпълнение на договорите с външни изпълнители по проекта;
• Координация и управление на проекта, отчитане на напредъка, организация на плащанията, вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението;
• Дейности по информация и публичност;
Етап 3 – Заключителен етап, включващ:
Генериране на окончателни технически доклад и финансов отчет, даващи информация за постигнатите цели, използваните ресурси и получените резултати. |
32 256.00
|
27 922.69
|
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Целта на дейността е осъществяване на контакт с неактивни лица на възраст 18-29г. в община Гулянци, поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани като търсещи работа в дирекция „Бюро по труда”, заедно с адрес за осъществяване на контакт с тях. Дейността включва:
- Първична идентификация на лица от целевата група чрез изготвяне на индивидуален профил, съдържащ административна и специфична информация за всеки от младежите. - Изготвяне на материали, необходими за провеждането на информационна кампания сред целевата група: „пътна карта“ за кариерно развитие, „пътна карта“ за включване в обучение, „пътна карта“ за изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите; “Наръчник „Младежка заетост““, съдържащ регионален анализ на настоящата ситуация на пазара на труда и мястото на младите хора в него; анализ на образователното ниво на младежите, анализ на данните за реализацията им след завършване на различните образователни степени; проследяване на динамиката и равнищата на основните индикатори за икономическа активност, заетост и безработица; информация за изискванията на работодателите – необходими качества, умения, компетенции.
- Организиране и провеждане на информационна кампания „Зелена заетост“ от външен изпълнител, за широк кръг от потенциални представители на целевите групи (300 души); - Последваща индивидуална работа с идентифицираните лица – След първичната и последваща идентификация на подходящи младежи, част от целевата група, консултантите ще ги ангажират индивидуално, чрез:
• изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите;
• насочване към образователни институции и структури на Министерството на образованието и науката на регионално и местно ниво за продължаване на образованието;
• насочване към включване в обучение – изготвяне на индивидуална карта за включване в обучение (професионално / ключова компетентност);
• изготвяне на индивидуални карти за кариерно развитие и осъществяване на връзки с работодатели / подпомагане наемането на работа.
Дейността ще се осъществи на следните етапи:
1) Етап 1 – Подготвителен (месеци 1,2):
1.1.) Избор на изпълнители по реда на ПМС № 118/20.05.2014г. за:
1.2.) Изготвяне на материали, необходими за провеждането на информационната кампания: „пътна карта“ за кариерно развитие, „пътна карта“ за включване в обучение; Наръчник „Младежка заетост“;
1.3.) Подготовка на информационна кампания „Зелена заетост“ на територията на община Гулянци: Изготвяне на задания, проекти на договори и приемателни протоколи; подготовка на процедури за възлагане, съгласно изискванията на Ръководство на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M90P001-1.002 „АКТИВНИ” по ОП РЧР и ПМС 118.
1.4.) Сключване на договори с шест ключови експерти „консултанти“ за идентифициране на терен и индивидуалнa/групова работа с лицата от целевите групи, съгласно утвърдената методология за идентифициране;
1.5.) Първична идентификация: Първоначално идентифициране на потенциални лица, които принадлежат към целевата група по проекта – младежи NEETs, на възраст 18-29 г., с ниско образование.
2) Етап 2 – Етап на изпълнение:
2.1.) Организиране и провеждане на информационна кампания „Зелена заетост “ (м.3): провеждане на еднодневна информационна кампания в гр. Гулянци. Експертите, които ще бъдат ангажирани с осъществяването на дейността, ще предлагат информация, консултации, насочване и осъществяване на контакт.
2.2.) Идентифициране на представителите на целевите групи, които ще бъдат включени в последващите етапи/дейности – индивидуална работа, мотивационно обучение, субсидирана заетост.
3) Етап 3 – Заключителен етап:
Индивидуална работа с идентифицираните представители на целевата група (м.4): Специфичните характеристики за всяко отделно лице от целевата група, значими за успешната реализация на пазара на труда, ще бъдат изведени чрез индивидуална работа със заинтересованите лица. |
75 984.00
|
64 280.88
|
Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа: Целта на обучението е стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/или заетост.
Дейността включва:
Мотивационното обучение е насочено към придобиване на умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Младежите от целевата група ще бъдат обучени как да създават успешно документи, чрез които могат да представят ефективно и ясно техните умения и квалификации: Европас автобиография, мотивационно писмо, европейски паспорт на уменията, езиков паспорт. Обучението ще предостави и информация за каналите за намиране на работа, стаж, обучение, както на национално, така и на европейско ниво – трудови борси, бюра по труда, EURES, Ploteus, SALTO, Европейски младежки портал, други, и ще изгради умения за работа с тези мрежи.
Дейността ще се осъществи на следните етапи:
1) Етап 1 – Подготвителен (месеци 3,4)
1.1.) Възлагане на дейността за изпълнение на външен изпълнител съгласно разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. и УО;
1.2.) Осъществяване на всички организационни и логистични дейности от изпълнителя: наем на зала, осигуряване на информационни и комуникационни материали; осигуряване на мултимедия, озвучаване, флипчарт, екран и др.
1.3.) Осъществяване на широка комуникационна кампания за популяризиране на обучението;
2) Етап 2 – Етап на изпълнение: (месец 5) – провеждане на еднодневно мотивационно обучение. Целева група на дейността са 90 младежи, идентифицирани в рамките на Дейност 1, които ще бъдат включени в субсидираната заетост. Те ще придобият умения как да напишат добра автобиография, мотивационно писмо и други приложими документи, необходими при кандидатстване за работа; ще придобият набор от информация как да се подготвят и представят успешно на предстоящи интервюта за работа. Те ще бъдат осведомени относно информационните канали за търсене на подходяща заетост и продължаване на образованието.
3) Етап 3 – Заключителен етап: Сертифициране на участниците, успешно преминали обучението и включването им в субсидирана заетост. |
20 100.00
|
16 710.00
|
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на клас 9 от НКПД 2011 г., за период от 6 месеца от групата професии:
- „Работници в градинарството“ - НКПД 9214;: Целта на дейността е включване на 90 младежи (18-29 г.), идентифицирани и преминали мотивационното обучение, в субсидирана заетост в сферата на градинарството.
Дейността включва:
Ангажиране на целевата група в субсидирана заетост, на позиции в рамките на Длъжностите от групата професии „9214 Работници в градинарството“ (съгласно НКПД).
Предоставяне на възнаграждения на лицата в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите осигурителни плащания към които се отнася разкритото работно място за период от 6 месеца.
Етапи на изпълнение:
1) Етап 1 – Подготвителен (месец 6):
Подбор на лица, които да бъдат наети на длъжности от групата професии „Работници в градинарството“. Селекцията ще се осъществи на база изготвените карти за кариерно развитие и индивидуален профил за определяне на потребностите; с лицата ще бъдат проведени интервюта, където ще могат да използват придобитите умения по време на мотивационното обучение.
2) Етап 2 – Етап на изпълнение (месеци 7-12):
Сключване на срочни трудови договори по Чл. 68, ал. 1, т. 1 КТ с младежите от целевата група, преминали етапите на идентификация и мотивация, и избрани в рамките на селекцията в подготвителния етап. Включване на целевата група в субсидирана заетост за период от 6 месеца.
3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 12):
Прекратяване на субсидираната заетост, обратна връзка и последващ мониторинг на развитието на лицата от целевата група. |
252 180.00
|
240 163.64
|
Информиране и публичност: Изпълнението на дейността предвижда осигуряване на мерки по информация и публичност за проекта, съгласно условията и изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.“
Целта на дейността е популяризиране на проекта и финансовата помощ, предоставена по ОП „Развитие на човешките ресурси“, съфинансирана от ИМЗ и ЕСФ на Европейския съюз.
Дейността включва:
- Провеждане на 2 пресконференции с медии и институции, ангажирани в областта на младежката заетост: 1) при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с целите и дейностите; 2) непосредствено преди неговото приключване, за да бъде отчетено изпълнението му и да се демонстрират постигнатите резултати;
- 4 бр. Прессъобщения: по едно за всяко събитие от всеки партньор;
- Поставяне на 1 бр. информационна табела (с минимални размери 70 х 50 см) в общината за осигуряване на видимост на полученото финансиране;
- Поставяне на 20 бр. плакати (минимален размер А3) на видно за обществеността място – в сградата на общинска администрация Гулянци, в офиса на ОНПРС, в сградите на кметствата на територията на общината, при реализацията на информационната кампания и мотивационното обучение;
- 4 бр. публикации за стартирането, напредъка и резултатите от проекта, качени на официалните страници на партньорските организации;
- 4 бр. публикации в печатни и електронни медии, свързани с проектните цели, дейности и резултати, финансиране;
- Изготвяне на информационни брошури за проекта, размер А5, пълноцветен печат – 1000 бр.
Етапи на изпълнение:
1) Етап 1 – Подготвителен: (месец 1): избор на външен изпълнител по ПМС № 118/20.05.2014г. - изготвяне на техническо задание и спецификации за информационните материали, проект на договор и приемателни протоколи. Провеждане на процедура по избор съгласно изискванията на ПМС118 и УО.
2) Етап 2 – Етап на изпълнение: Информиране на обществеността (месеци 2-12) чрез провеждане на откриваща пресконференция; публикуване на прессъобщения; поставяне на информационна табела; разпространение на информационни брошури и плакати.
3) Етап 3 – Заключителен етап (месец 12): Реализиране на заключителни мерки по информиране – провеждане на заключителна пресконференция, публикуване на прессъобщения и публикации в медиите за приключването на проекта и постигнатите резултати. |
3 600.00
|
3 000.00
|