Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Environment

Planning region: All

Description

The main purpose of this project proposal is the rehabilitation of roadII-53 Policraishte-Elena - Sliven from km 34+400 to km 46+290 and from km72+200 to km 87+301, also improvement and modernization of the technical performance of the road section and achieve homogeneity of the road pavement.
The project implementation will lead to: increased mobility of the population, increased investment in the region, creating new jobs, improving the environment by reducing the emission of harmful greenhouse gases and the possibility of more choice to health and educational services for local population, as well as promoting the development of tourism. The implementation of rehabilitation of road II-53 will satisfy the needs of the population of the Southeast and North Centralregion of Bulgaria, especially the citizens of Sliven and Veliko Tarnovo region and transit traffic in the region.
The main activities for successful implementation of the project are:
- Formation of project management team to manage and coordinate all the activities and participants in the realization of the investment proposal;
- Contractor selection for implementation of construction works, signing a contract with the contractor and executing the rehabilitation of the road section;
- Contractor selection for implementation of construction supervision (Consultant), signing a contract with the contractor and performance of construction supervision;
- Performance of design supervision of the site;
- Implementation of the project's information and publicity activities;
- Permit for use for the road section, verification of expenses and reporting on performance;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Сформиране на екип за управление на проекта, разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта, който ще включва експерти от Агенция “Пътна инфраструктура”. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на националните правила за допустимост на разходите по програмите съфинансирани от Европейските структурни инвестиционни фондове за програмен период 2014 - 2020 г и Закона за управление на средствата от Европейските структурни инвестиционни фондове. При избора на членовете на екипа се прилагат утвърдени от УС на АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020). Обхватът на задълженията и изискванията за всеки член от екипа за управление са определени в утвърдено техническо задание за всяка позиция в екипа. 302 255.94 45 918.90
Дейност 2: Строително-монтажни работи: Дейността включва: 2.1.Провеждане на тържна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител. Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 08.05.2019 г. г. с № 00044-2019-0029 е обявена обществена поръчка с предмет: "Определяне на изпълнител за строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции. На 14.06.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. Отворени са ценовите предложения на участниците в процедурата на 05.06.2020 г. и комисията е изготвила решение за избор на изпълнител. Публикувано е решението и е изтекъл на законно установения срок за обжалването му. Склюен е оговор за СМР РД-33-9/03.11.2020 г. 2.2.Изпълнение на СМР Началото на строителството започва със съставянето на Протокол (Образец) 2а, с което изпълнителят е въведен на строителната площадка. За обекта е съставен и подписан Протокол (Образец) 2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа на 11.05.2022 г. С писмо, с Вх. № 53-00-10333/08.09.2022г., изпълнителят на строително-монтажни работи подава искане за прекратяване на договор № РД-33-9/03.11.2020 г. На 13.10.2022 г. е подписано допълнително споразумение с Изх. № 53-00-12097/13.10.2022г. за прекратяване на договор № РД-33-9/03.11.2020 г. За обекта е подписан Акт (Образец) 10 за установяване на състоянието на строежа при спиране на строителството на 13.10.2022 г. С оглед изпълнението на дейностите по проекта в срока на програмния период предстои обявяване на нова обществена поръчка за строително-монтажни работи.Новата тръжна процедура е разделена на две обособени позиции (два подобекта – Лот 31а и Лот 31б), като по този начин се намалява срокът за изпълнение за всеки обект на 7 месеца. 2.3. Провеждане на нова тържна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител. Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. Процедурата е преминала през предварителен контрол на МРРБ. На 27.03.2023 г. е обявена обществена поръчка с уникален номер 00044-2023-0037. След провеждане на тръжната процедура са сключени договори с избраните изпълнители на строителството: за Лот 31а - Договор с Изх. № РД-37-73/17.10.2023 г. и за Лот 31б - Договор с Изх. № РД-37-75/23.10.2023 г. 2.4.Изпълнение на СМР Началото на строителството ще започне с подписването на Актове (Образец) 11 за двата участъка, за установяване състоянието на стриежа и СМР при продължаване на строителтвото. Изпълнителите извършват геодезически заснемания на теренната основа на базата, на които се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение. Изпълнителите изготвят и предоставят актуализирани линейните графици за изпълнение на СМР. Изпълнителите извършват строително-монтажни дейности съгласно одобрените технически проекти, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договорите и Законовите разпоредби. След приключване на изпълнението на двата подобекта до степен на Съществено завършване, Изпълнителите изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомяват за готовността си да предадат Строежа. След извършване на успешни изпитвания на двата подобекта се съставят Констативни актове Образец 15. Изпълнителите представят Сертификати за приключилите СМР (Сертификати за съществено завършване). 50 023 712.74 4 547 610.25
Дейност 3: АВТОРСКИ НАДЗОР: Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството. Ще се упражнява авторски надзор в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: -Подписване на протоколи и актове съгласно ЗУТ и сключения договор; -Обсъждане и промяна на конструктивните решения; -Одобряване на конструктивни решения; -Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; -Изменение на проектни части по време на работа; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); -Проектантът съгласува екзекутивни чертежи; -Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; -При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. 11 194.00 0.00
Дейност 4: СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Изпълнението на дейността включва: 4.1.Провеждане на тържна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на строителен надзор от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 17.12.2018 г. с № 00044-2018-0121 е обявена обществена поръчка с предмет:"Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции". На 01.02.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед на офертите са отворени ценовите предложения на участниците в процедурата и комисията е изготвила решение за избор на изпълнител. Публикувано е решението и е изтекъл на законно установения срок за обжалването му , предстои да бъде сключен договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строителните дейности във връзка с изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на РРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 , от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. За окончателно извършване на услугите по етапа на изпълнение на строежа се определя датата на въвеждане на Строежа в експлоатация. 442 800.00 44 280.00
Дейност 5: ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБЕКТА В ЕКСПЛОАТАЦИЯ: Целта на тази дейност е след приключването на рехабилитацията на път II-53 Поликраище - Елена - Сливен от км 34+400 до км 46+290 и от км 72+200 до км 87+301, с обща дължина 26,991 км, обекта да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: заплащане на необходимите такси за въвеждане на строежите в експлоатация, изготвяне на необходимите актове и протоколи съгласно ЗУТ, организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – Образец 16 и въвеждане на строежа в експлоатация. 25 000.00 0.00
Дейност 6. МЕРКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от мерките по информация и комуникация за проекта ще бъдат изпълнявани от избраният изпълнител на СМР, съгласно сключен договор. За изработването и доставката на рекламни материали, популяризиращи програмата ще бъде проведена тръжна процедура с предмет: Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, като част от тази процедура е изработването на рекламни материали за Лот 31 21 828.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).